spiton Napisano 1 Lutego 2014 Share Napisano 1 Lutego 2014 Zainspirowały mnie te zdjęcia Tu fantastycznie "sfalowane" poszycie skrzydeł. Tu z kolei sfatygowany kadłub Tutaj piękne uszkodzenie powłoki lakierniczej przez spaliny Model Italeri jest fajny. Ma osobne klapy. Ale gość, który robił powierzchnie sterowe, powinien dostać w ryj za to co zrobił. Wyciąłem wszystkie powierzchnie sterowe, żeby coś z tym zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 1 Lutego 2014 Share Napisano 1 Lutego 2014 Bedzie fajny amerykaniec tym razem... Jesli tak sfatygowany jak shiden bedzie - to juz mi sie podoba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 1 Lutego 2014 Share Napisano 1 Lutego 2014 i dostałem to com chciał. Miałobyć więcej i jest :-) będzie moc.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 1 Lutego 2014 Share Napisano 1 Lutego 2014 Academy też w sumie lepiej wygląda niż Italeri. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 1 Lutego 2014 Autor Share Napisano 1 Lutego 2014 Bo Italeri MAM ,-)). A poza tym Italeri ma osobne klapy. A ja lubię klapy ,-)) Gdybym miał wybierać wybrał bym Edka. Mam dwa Helcaty z Academy, które kiedyś bardzo mi się podobały. Rozważałem nawet koncepcje ożenienia Edka z italerką. Ale w końcu doszedłem do wniosku, ze Italerka nie jest taka zła. Tylko będę musiał zrobić rewitalizacje powierzchni sterowych ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 2 Lutego 2014 Autor Share Napisano 2 Lutego 2014 Teraz czas na dremel ADHD. Od razu powiem , że dremel oznacza nazwę urządzenia, a nie markę ,-)). Raczek tani chiński odpowiednik. Narysowałem linie nitów mazakiem. Potem przejechałem "dremalem" i wypolerowałem ściereczką matującą. Zacząłem od spodnich powierzchni, na których błędy są potem mniej zauważalne. Potem góra : Tak to wygląda po przejechaniu "dremalem". I po przeszlifowaniu Robota jest bardzo przyjemna i szybka. Słowem polecam ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 jednak uwagi przy N1K1-J nie poszły w las. duzo lepiej to wygląda,będzie świetnie prezentować model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 Fajowe! A frezik to kulka czy walczyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 Fajne te samoloty robisz, ale nie ładniej byłoby odrzutowy?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AMO_Graphic Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 Mam wrażenie, że nie te części wyfrezowałeś. Po przepolerowaniu samolot będzie wyglądał jak "nadmuchany" balonik, a ja bardziej spodziewałbym się w tych miejscach wgnieceń, czy wciśnięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 2 Lutego 2014 Autor Share Napisano 2 Lutego 2014 Piotr_P Dzięki. Starałem sie nie przesadzić, choc jest to trudne, bo jak sie zrobi za lekko, to w ogóle nic nie widać, co wychodzi dopiero po przeszlifowaniu. Blacman - kulka . Przy Shidenie metalowa-mniejsza, a tu kamionkowa większa. Solo -cóż mogę powiedzieć. Po prostu idę za głosem serca ,-)) AMO_Graphic _ Na skrzydłach sie robią bardzej "wypukłości". Wiadomo- od pracy skrzydeł i prędkości. A na kadłubie trochę tego, trochę tamtego. Przy czym "wypukłości" jest po prostu łatwiej zrobić ,-)). Przygotowałem już obecnie wszystkie elementy, i teraz się zastanawiam...przenitować, czy nieprzenitować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 po sklejeniu troche trudno będzie "nitować" wszędzie, natomiast teraz gdy nitować to potem mogą się nieco pozacierać nity,trzeba by umyc powierzchnię jakimś twardym pędzlem. chyba ,żeby okleić taśmą..... tak czy inaczej wiadomo ,że część nitow trzba będzie poprawiać.Trzeba przecież łączenia poszpachlować itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chudziutki Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 Spód skrzydeł wygląda bardziej jak z wersji F6F-3 niż F-5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 2 Lutego 2014 Autor Share Napisano 2 Lutego 2014 Spód skrzydeł wygląda bardziej jak z wersji F6F-3 niż F-5. Mógłbyś rozwinąć tą myśl. Bo dla mnie F3 od F5 to się prawie niczym nie różni. Nie znam się za bardzo na Hellcatach. Niemniej rysunek na którym leży dolna połówka skrzydła przedstawia F6F5 po sklejeniu troche trudno będzie "nitować" wszędzie, natomiast teraz gdy nitować to potem mogą się nieco pozacierać nity,trzeba by umyc powierzchnię jakimś twardym pędzlem. chyba ,żeby okleić taśmą..... tak czy inaczej wiadomo ,że część nitow trzba będzie poprawiać.Trzeba przecież łączenia poszpachlować itp. Model jest rozklejony, więc ponitowanie nie będzie trudne. Nie jestem takim perfekcjonistą, żeby odtwarzać każdy nit. Raczej chodzi mi o generalne wrażenie. O złapanie charakteru powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chudziutki Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 Główna modyfikacja do wersji F5 polegała na wzmocnieniu konstrukcji skrzydeł. Zewnętrznie różnice widać tylko w przebiegu linii podziału. Z tego co widzę to korzystasz z rysunków z monografii Kagero więc wystarczy jak porównasz je z modelem i będziesz widział co poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 2 Lutego 2014 Autor Share Napisano 2 Lutego 2014 Główna modyfikacja do wersji F5 polegała na wzmocnieniu konstrukcji skrzydeł. Zewnętrznie różnice widać tylko w przebiegu linii podziału. Z tego co widzę to korzystasz z rysunków z monografii Kagero więc wystarczy jak porównasz je z modelem i będziesz widział co poprawić. Testu na spostrzegawczość nie zdałem . Proszę o podpowiedź. A przy okazji, czy wyrzutniki rakiet były montowane na wszystkich F5 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chudziutki Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 Mi na przykład rzucił się w oczy ten podłużny prostokąt przy krawędzi spływu charakterystyczny dla wersji f3. Nie wiem jak z resztą bo nie widzę więc jeśli chcesz to samodzielnie musisz porównać z rysunkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 3 Lutego 2014 Autor Share Napisano 3 Lutego 2014 Ponitowałem jedno skrzydło i jestem zadowolony z efektu ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 5 Lutego 2014 Autor Share Napisano 5 Lutego 2014 Przeorałem cały samolot, ponitowałem. Porobiłem trochę dziur. I prysnąłem lakierem, bo nie mogłem się doczekać sprawdzenia jak to wszystko będzie wyglądało ,-))Powierzchnie przetarłem ściereczką matującą i przepolerowałem filcem. To już standardowy zabieg ,-)) Oczywiście na szybko, bo to dopiero początek prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 5 Lutego 2014 Share Napisano 5 Lutego 2014 Zapowiada się ładny kotek. __________________________________________________________________________ Na warsztacie: Defiant Mk I - MPM 1/72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 5 Lutego 2014 Autor Share Napisano 5 Lutego 2014 Wrzucam jeszcze kilka fotek czarno-białych, na których mogę ocenić efekt falowania powierzchni modeli i nitowania. Według mnie na razie jest OK ,-)). Szczególnie fajnie wyszły skrzydła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 5 Lutego 2014 Share Napisano 5 Lutego 2014 Powierzchnie przetarłem ściereczką matującą i przepolerowałem filcem. To już standardowy zabieg ,-)) A co to jest ta magiczna ściereczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 5 Lutego 2014 Autor Share Napisano 5 Lutego 2014 Powierzchnie przetarłem ściereczką matującą i przepolerowałem filcem. To już standardowy zabieg ,-)) A co to jest ta magiczna ściereczka? http://professional.novol.pl/wloknina_scierna.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 5 Lutego 2014 Share Napisano 5 Lutego 2014 A jakiej gramatury jest ta matująca 1500? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 5 Lutego 2014 Autor Share Napisano 5 Lutego 2014 Trudno to przeliczyć na papier ścierny. Można mieć jeden szary i jeden zielony, czy czerwony. I zobaczyć jak działa. Dla mnie to jedno z podstawowych narzędzi modelarskich. Jak czeska piłka, czy wykałaczka ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.