ginger Napisano 22 Maja 2014 Share Napisano 22 Maja 2014 Mercedesik bardzo fajny szkoda tylko że taka mała skala. Zapowiada się ciekawie z tym Afganem itd. Ale Twoja lakiernia mnie rozwaliła totalnie Kapitalna jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thombike Napisano 22 Maja 2014 Share Napisano 22 Maja 2014 Ja nie mogę rozszyfrować zamysłu pomalowania klosza reflektora na niebiesko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 22 Maja 2014 Autor Super Moderator Share Napisano 22 Maja 2014 @Thombike Wzorowałem się na tym modelu referencyjnym. Dlatego klosz jest zabarwiony na niebiesko. @ginger Cieszę się, że się podoba, tutaj masz więcej fotek. Lakiernia została własnoręcznie zbudowana na bazie produktu Ikea :-) Pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thombike Napisano 22 Maja 2014 Share Napisano 22 Maja 2014 Ała...cóż za błąd! To nie klosze sa zabarwione na niebiesko...a nawet nie odbłuyśniki, to efekt uzytego oświetlenia przy robieniu tego zdjecia...takie czasy, taka technika...ale nawet jak, to chyba lepiej by wyszło, gdyby maźbnąć odbłyśnik a nie klosz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 22 Maja 2014 Autor Super Moderator Share Napisano 22 Maja 2014 Hmmm.... teraz do mnie dotarło - masz rację - jakiś pomysł na zmycie farby Tamiya z takiego klosza? IPA do tego się nada? pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misioptys Napisano 22 Maja 2014 Share Napisano 22 Maja 2014 Zamocz w wodce (wiem, marnotrastwo ), potem, jak troche zmieknie-patyczkiem do uszu powinno zejsc. U mnie tak dzialalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 22 Maja 2014 Autor Super Moderator Share Napisano 22 Maja 2014 Dzięki - sprawdzę wieczorem... ależ czeski błąd popełniłem - jak malowałem te klosze to miałem jakieś dziwne uczucie, że coś jest nie tak. Miałem takie dwa mercedesy w realu i znam je doskonale - owszem zdarzały się modele na żółtych kloszach ale były to sporadyczne przypadki. Zobaczymy jak pójdzie zmywanie. pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 22 Maja 2014 Share Napisano 22 Maja 2014 Zobaczymy jak pójdzie zmywanie. Granatowy rozcieńczalnik Gunze, a jak nie masz to zmywacz do paznokci (bezacetonowy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSM Napisano 22 Maja 2014 Share Napisano 22 Maja 2014 Ała...cóż za błąd! To nie klosze sa zabarwione na niebiesko...a nawet nie odbłuyśniki, to efekt uzytego oświetlenia przy robieniu tego zdjecia...takie czasy, taka technika...ale nawet jak, to chyba lepiej by wyszło, gdyby maźbnąć odbłyśnik a nie klosz. Mogła być też włożona żarówka z niebieską poświatą, którą efekt podwoił odbłyśnik (chociaż nie wiem czy w tamtych czasach robili takie żarówki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thombike Napisano 22 Maja 2014 Share Napisano 22 Maja 2014 W tamtych czasach zdażały się jedynie kolorowe odbłyśniki ale raczej żółte niż niebieskie i nie stosowane raczej na światłach mijania a drogowych...przynajmniej w W124. Wynalazek kolorowych żarówek to już późniejsza era motoryzacji...dużo późniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 22 Maja 2014 Autor Super Moderator Share Napisano 22 Maja 2014 Cześć Klosze, zostały zmyte IPA - wystarczyło troszkę potrzeć nasączonym patyczkiem kosmetycznym i nie ma śladu po niebieskim kolorze. Dzięki za rady i pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thombike Napisano 23 Maja 2014 Share Napisano 23 Maja 2014 ale jakbyś miał niepewne przeczucia następnym razem to chyba lepiej zapytać albo upewnić się chociaż co do pomysłu. Bo jak nie tooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 23 Maja 2014 Autor Super Moderator Share Napisano 23 Maja 2014 Cześć Thombike Wiesz chyba jak to jest z autopsji - człowiek uczy się na błędach a nie pytaniu o drogę (to znaczy ja na pewno do tej kategorii należę). Na szczęście to nie była jakaś fundamentalna pomyłka (równie dobrze synuś mógł sobie zażyczyć wersję specjalną a tata szejk po prostu przychylił się do kaprysu). Zresztą na marginesie - to auto będzie malowane na kolor W929 Nautical Blue i zamysł niebieskiego klosza jak najbardziej do mnie przemawiał. pozdrawiam Christian P.S. Wczoraj udało mi się dokończyć sklejanie wszystkich elementów (dziś wieczorem pokaże zdjęcia). Poniedziałek w UK mamy wolne od pracy, więc może uda mi się rozpocząć proces malowania (BTR już po modulacji podwozia nadkoli, suszy się na 2 rundę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 28 Maja 2014 Autor Super Moderator Share Napisano 28 Maja 2014 Witam Przed Wami kolejny update. Tym razem skupię się na montażu drzwi, tylnej klapy bagażnika oraz postaram się całość dopasować. W dalszej części zaprezentuję malowanie. Na początek części rozłożenie. Jak zwykle, kolejność prac taka sama ;-). Wycięcie, oraz drobne szlifowanie pozostałości ramek - biały kolor plastiku nie pomaga, bardzo łatwo jest przeoczyć zbędne fragmenty plastiku. Bardzo pomocne okazują się wąskie gąbki szlifierskie z firmy Flory-Models. Ja używam wersji "Black polish Skinny Sponges" w paczkach po 10 sztuk. Gąbka jest dwustronna 240/1200. Do małych elementów wręcz niezastąpiona! Elementy, które będę dziś sklejał są wręcz dziecinnie proste w montażu. Oto przykład tylnej klapy - tylko 4 części do sklejenia. Jak pisałem już wcześniej plastik użyty przez Diopark, nie jest zbyt wdzięcznym medium, większe powierzchnie wymagają pomocy klamer przytrzymujących. Montaż drzwi także nie nastręczał żadnych problemów, jedyny ZONK nastąpił gdy znalazłem w instrukcji ewidentny błąd dotyczący montażu klamek w przednich drzwiach. Nie wiedzieć dlaczego wg. papierów klamka powinna być odwrócona o 180°. Totalna bzdura - najgorsze jednak jest fakt, że odlew drzwi ma odwróconą niewłaściwie łuzę do której należy wspomnianą klamkę wkleić. Na szczęście różnica jest na tyle niewielka, że podlanie klejem załatwia sprawę (nadtopiony plastik pięknie wypęłnił szczelinę). Tylne drzwi już takiego problemu nie mają, są prawidłowo zaprojektowane i opisane w instrukcji. A tutaj wszystkie elementy sklejone. Na godne pochwalenia zasługują drobne detale, które zostały odtworzone w tym zestawie. Nawet wewnętrzny mechanizm zamka drzwi ma charakterystyczny kształt - brawo! I jeszcze przymiarka na sucho przed przystąpieniem do malowania. Brakuje jeszcze lusterka wewnętrznego (którego notabene nie ma w zestawie i będę musiał dorobić, lusterek zewnętrznych oraz wycieraczek no i oczywiście brak kloszy lamp oraz szyb. Przyszła wreszcie pora na podkład oraz pre-shading. Pierwszy problem miałem z podkładem. Wybrałem kolor szary i muszę przyznać, że nie widziałem totalnie gdzie maluję oraz czy już otrzymałem odpowiednie pokrycie farby. Wiem, powtarzam się, ale biały plastik jest fatalny! Po dobie czekania (pracowałem w tym czasie nad BTR'em) przystąpiłem do malowania zawieszenia oraz psiknąłem czarnym tu i ówdzie. Wnętrze kabiny jest wspaniale odwzorowane, dopiero zmiana koloru pokazała jak bogata jest deska rozdzielcza. Kierownica, gałka zmiany biegów, nawet pedały czy przełączniki konsolety centralnej są w 100% zgodne z oryginałem! Następny krok to malowanie kolorem właściwym. W międzyczasie zmieniłem koncept i wybrałem nie metaliczny kolor nadwozia. Oznaczenie katalogowe Mercedesa to 900 Deep Blue. Prace malarskie wystartowały z farbą Vallejo 090 Blue Angel, która została delikatnie zeszlifowana patyczkiem do polerowania okien i następnie pomalowana lakierem błyszczącym Winsor & Newton. Niestety po nałożeniu lakieru bezbarwnego odcień koloru nie spełniał moich oczekiwań. Zmieniłem troszkę taktykę i zmieniłem kolor farb na mix 088 French Blue oraz 089 Light Sea Blue oraz 251 Nato Black. Oto efekt: Kolor jest już dużo bliższy do oryginalnej barwy Mercedesa. Wczoraj w nocy udało mi się wreszcie dokręcić barwę chyba na 100%. Nie robiłem jeszcze zdjęcia gdyż czekam na odpowiednie wyschnięcie oraz położenie lakieru. Następny update pokaże finalną barwę. pozdrawiam serdecznie Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 28 Maja 2014 Share Napisano 28 Maja 2014 Ładnie sobie tu poczynasz Kolorek piękny. Czy na zdjęciu, gdzie masz wszystkie elementy sklejone, nie widać na wewnętrznym żebrowaniu klapy bagażnika zostawionego niepotrzebnie kawałka ramki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 28 Maja 2014 Autor Super Moderator Share Napisano 28 Maja 2014 Cześć Kolorek jak napisałem, został jeszcze ulepszony delikatnie (to nie są zdjęcia z nocnej sesji). Dziś wieczorem pokaże porównanie foty z tym co otrzymałem. Cieszę się jednak, że się podoba :-) Trochę mnie jednak zastanawia to co napisałeś odnośnie wnętrza klapy.... yyyy... zdaje się że wszystko zostało poprawnie wycięte. Czy przypadkiem piszesz o tych dwóch "cyckach" po bokach? Jeśli tak, to są to specyficzne łapy mechanizmu zamykającego. Jeśli nie o tym mowa, to kurcze nie wiem o którym elemencie piszesz :-( Acha - chyba, że przykuł Twą uwagę taki element łączący listwy użebrowania. To akurat jest element wyglądu, który był zamontowany w klapie) pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 28 Maja 2014 Share Napisano 28 Maja 2014 Mała uwaga co do kolorów. Z mojego doświadczenia wynika, że po lakierowaniu kolory często lekko ciemnieją. Warto to uwzględnić przy doborze koloru bazowego. Efekt ten jest szczególnie widoczny w pancerce - po wszelkich washach i filtrach oraz pigmentach.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 28 Maja 2014 Autor Super Moderator Share Napisano 28 Maja 2014 (edytowane) Cześć Wiem i pamiętam o tej zależności :-) Dziękuję za komentarz. pozdrawiam Christian P.S. Mam cichą nadzieję, że dobrze trafiłem z bazą i faktycznie po nałożeniu powłoki bezbarwnej nie podbiję koloru zbyt mocno.... wszystko okaże się dziś wieczorem. Edytowane 28 Maja 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 28 Maja 2014 Share Napisano 28 Maja 2014 chyba, że przykuł Twą uwagę taki element łączący listwy użebrowania. To akurat jest element wyglądu, który był zamontowany w klapie) Chodziło mi właśnie o taki "cuś", łączący wzmocnienie w osi pojazdu z jednym z ukośnie biegnących. Nie ma nic takiego na wklejonym przez Ciebie skanie z instrukcji, a wygląda mi to jak właśnie kawałek ramki Nie wiem, czy bagażnik będziesz miał zamknięty, czy otwarty, więc ten szczegół może mieć znaczenie w drugim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 28 Maja 2014 Autor Super Moderator Share Napisano 28 Maja 2014 Ale jaja - faktycznie, na instrukcji tego nie ma....hmmmm bagażnik chyba będzie zamknięty, więc problem niby nie istnieje... jeszcze sprawdzę jak wrócę do domu. pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadzior Napisano 29 Maja 2014 Share Napisano 29 Maja 2014 Fajny model, oglądam dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSM Napisano 30 Maja 2014 Share Napisano 30 Maja 2014 Rzeczywiście jak na tą skalę detale robią wrażenie. Nie mogę się doczekać końcowego efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 31 Maja 2014 Autor Super Moderator Share Napisano 31 Maja 2014 Witam Dziś update będzie krótki bo tylko dwie fotki. Lakier bezbarwny już się odleżał, mogłem więc wreszcie zrobić foty porównania koloru. Na marginesie, niestety jest kilka skaz na powierzchni - czy macie jakiś paten na usunięcie takich tyci, tyci paproszków. W trakcie malowania nie było nic widać (piękne lustro się utworzyło). Niestety podczas schnięcia przyfrunęły mikro babole i teraz mnie drażnią. Ewentualnie mógłbym zostawić bo i tak samochód będzie zakurzony (Afganistan) - ale to tak na przyszłość chętnie bym się dowiedział...może ktoś poradzi? pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSM Napisano 31 Maja 2014 Share Napisano 31 Maja 2014 Delikatny szlif papierem wodnym P2000 + pasta polerska. W tym przypadku, trzeba być szczególnie delikatnym i ostrożnym, by papierem nie przeszlifować lakieru np. do podkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 31 Maja 2014 Share Napisano 31 Maja 2014 A zachowawczo: wkładaj kastę po malowaniu pod pudelko do butów, stawiając jedną stronę na korku od butelki by miało jak oddychać Ograniczysz możliwość złapania farfocli do minimum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.