Slash Napisano 1 Maja 2014 Share Napisano 1 Maja 2014 Miałem na myśli pozbycie się MK103. Taki Fw 190 F-8 latał z dwoma dwudziestkami szturmować. No i bombami do pancernych celów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 1 Maja 2014 Autor Share Napisano 1 Maja 2014 Miałem na myśli pozbycie się MK103. Taki Fw 190 F-8 latał z dwoma dwudziestkami szturmować. No i bombami do pancernych celów. Coś tam szturmował, i Rudel pisał, ze czuł sie w Fw-190 F całkowicie bezpiecznie, ale czołg tym samolotem zniszczyć nie było łatwo. Kombinuje, jakby zamontować ze cztery MG 151/20 w skrzydłach. Problem polega na tym, ze w tym samolocie dźwigary idą jakoś blisko krawędzi natarcia, Ej, Bartek, właśnie przeczytałem, ze te dwa działka na nosie to były MG-151/20 . O co my kopie kruszymy ?? Zostawiam, tak jak jest ,-)) zrobię ze 4 węzły pod skrzydłami + komora bombowa, i będzie wypas ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash Napisano 1 Maja 2014 Share Napisano 1 Maja 2014 Dziwna sprawa, niektóre źródła podają, że to 15 inne że 20. Przyjmijmy, że 20mm Swoją drogą. Pisałeś coś o ew. wydłużaniu. Jak masz nowszego Szturmowika to sprawdź działko MK101 latając Henschlem 129. Może Ci przypadnie do gustu i je podmienisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 1 Maja 2014 Autor Share Napisano 1 Maja 2014 MK-103 tez miało pociski przeciwpancerne, które miały prędkość początkową 960m/s. Tak, że myślę, że nie różniły się te działka od siebie dużo. Jak się strzelało od góry w czołg, to można go było zapalić. Pisze o tym dokładnie Rudel. Zostaje przy tym co fabryka dała. 1x MK 103 i 2X MG 151/20 . + podwieszenia ,-)) Samolot będzie lubiany, bo jest szybki, w miarę zwrotny, ma dwa silniki, i wyrzucany fotel ,-)) Kuszą mnie hamulco spijlery, żeby był jeszcze zwrotniejszy, i żeby mógł przyhamować ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EMP Napisano 2 Maja 2014 Share Napisano 2 Maja 2014 Dlatego Bartek, zostawiam tą baterie w nosie ,-)))Nie masz danych , jak wygląda obniżenie lotu na dystansie 500 -200 metrów. Słowem na dystansie, na którym można w coś trafić ,-)) Porównanie trajektorii MK 103, MG 151/15, MG 131 : http://i937.photobucket.com/albums/ad212/mhuxt/410a.jpg Tu wynik pomiarów MK 108: http://img153.imageshack.us/img153/350/schusstafel108minely3.png y0 to kolumna pokazująca opadanie pocisku w metrach. W samolocie możemy ustawić zbieżność działek o tyle o ile pozwoli nam na to komora w której działko jest zamontowane. Podejrzewam że w przypadku 30mm strzelającego przez wał śmigła pole manewru było niewielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 2 Maja 2014 Share Napisano 2 Maja 2014 Dziwna sprawa, niektóre źródła podają, że to 15 inne że 20. Przyjmijmy, że 20mm Swoją drogą. Pisałeś coś o ew. wydłużaniu. Jak masz nowszego Szturmowika to sprawdź działko MK101 latając Henschlem 129. Może Ci przypadnie do gustu i je podmienisz czy przypadkiem własnie nie liczba po ukosniku mówiła o kalibrze w MG-151? Chyba poprzez zmianę lufy i oczywiście inne części powstało dzialko 20mm... http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_maszynowy_MG_151 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 2 Maja 2014 Autor Share Napisano 2 Maja 2014 Zrobie takie hamulce, i powiększę trochę lotkę. Zastanamiam się czy nie dodać klap manewrowych takich jaki miały japoński samoloty. Podlinkowane trajektorie lotu wrzucone przez EMP znakomite !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash Napisano 2 Maja 2014 Share Napisano 2 Maja 2014 czy przypadkiem własnie nie liczba po ukosniku mówiła o kalibrze w MG-151? Chyba poprzez zmianę lufy i oczywiście inne części powstało dzialko 20mm... http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_maszynowy_MG_151 Tak zgadza się. Ale moja wątpliwość dotyczyła tego, które z tych dwóch działek było zamontowane w oryginalnym samolocie. Przykładowo tu jest MG151/20 http://pl.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335 tu MG151/15 http://it.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335 A gdzieś w internecie zgoglowałem taką rozpiskę: Do 335 V1 = - Do 335 V2 (M2) = - Do 335 V4 (M4) = - Do 335 V5 (M5) = 2x MG 151/20, 2x MK 103, 1x MK 103 (planned), 2x MK 214 (planned) Do 335 V6 (M6) = - Do 335 V7 (M7) = - Do 335 V8 (M8) = - Do 335 V9 (M9) = 2x MG 151/15, 1x MK 103 Do 335 V10 (M10) = 2x MG 151/15 (planned) Do 335 M11 = - Do 335 M12 = - Do 335 M13 = 2x MG 151/?, 2x MK 103, 1x MK 103 Do 335 M14 = 2x MG 151/?, 2x MK 103, 1x MK 103 Do 335 M14E = 2x MG 151/?, 2x MK 103, 1x MK 103 Do 335 M15 = 2x MG 151/?, 1x MK 103 Do 335 M16 = 2x MG 151/?, 1x MK 103 Do 335 M16E = 2x MG 151/?, 1x MK 103 Do 335 M17 = 2x MG 151/?, 1x MK 103 Do 335 M18 = 2x MG 151/?, 1x MK 103 Do 335 M19 = 2x MG 151/?, 1x MK 103 Do 335 M20 = 2x MG 151/?, 1x MK 103 Do 335 M21 = 2x MG 151/?, 1x MK 103 Do 335 M22 = 2x MG 151/?, 1x MK 103 Do 335 M23 = 2x MG 151/?, 1x MK 103 Do 335 A-01 = 2x MG 151/15 (planned) Do 335 A-02 = 2x MG 151/15 (planned) Do 335 A-03 = ? Do 335 A-04 = 2x MG 151/15, 1x MK 103 Do 335 A-05 = ? Do 335 A-06 = ? Do 335 A-07 = 2x MG 151/15 Do 335 A-08 = ? Do 335 A-09 = ? Do 335 A-10 = ? Sebastian, może zastanów się nad wersją V5 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 2 Maja 2014 Autor Share Napisano 2 Maja 2014 2x 50 mm ,-))) Chyba zostanę przy skromnej wersji 1X 30mm i 2x 20 mm . Najwyżej dodam jakąś drobnice w skrzydłach jakieś kmy albo wkaemy. Natomiast pociągają mnie hamulce, które można by otwierać różnicowo ,-)) I klapy manewrowe ,-)) Zrobiła by sie z niego niezła rajdówka WRC ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 2 Maja 2014 Autor Share Napisano 2 Maja 2014 Ależ ja lubię taka "dłubacke" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 3 Maja 2014 Autor Share Napisano 3 Maja 2014 Tutaj hamulec włożony w pozycji zamkniętej, żeby było wiadomo jak wygląda po zamknięciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 4 Maja 2014 Autor Share Napisano 4 Maja 2014 Przeniosłem chłodnice na grzbiet Zamontuje jeszcze chłodnice na krawędziach natarcia jak w P-63. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 4 Maja 2014 Autor Share Napisano 4 Maja 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 Skoro samolot ma strzelać do celów naziemnych to musi byc stabilny. Szczała stabilna nie była i nie sądzę, że nagle by się stała w wyniku zaproponowanych zmian. Ja bym mu dał silnik odrzutowy z tyłu. Wzajemny wpływ śmigieł był ponoć odpowiedzialny za owe nieprzyjemne objawy niestateczności. Poza tym w 1946 to tego typu napęd byłby już normą w Luftwaffe. W ostatecznej wersji dałbym dwa motory odrzutowe z tyłu, jeden nad drugim, a przód przeznaczył na artylerię i rakiety. Kabinę bym podniósł do góry i maksymalnie przesunął do przodu. Widoczność w kierunku celu jest podstawą. Patrz Skyrider. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pomidor Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 Przemaluj na czerwono, dodaj jakieś reklamy i numer startowy i będzie wyglądał lepiej niż najlepszy szturmowiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 WGr.21, to rakiety powietrze powietrze. Ja potrzebuje dobrej broni powietrze ziemia. Może z 6 wkmów ?? Jeżeli, to 4 (raczej 2) 20mm działek. Niemcy (i w zasadzie wszyscy) po 1941 starali się, na ile mogli, rezygnować z km na uzbrojeniu maszyn bojowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 Zarówno Brytyjczycy, jak i Amerykanie nie mieli żadnych oporów co do użycia karabinów maszynowych w swoich samolotach bojowych do końca wojny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 5 Maja 2014 Autor Share Napisano 5 Maja 2014 Myslałem i km'ach, jako broni która ma sterroryzowac obrońców w fazie przycelowywania. Czyli podchodze do celu, waląc z kaemów, i jednoczesnie sobie celuje w jakis waznieszy cel. Nie wiem czy to dobra koncepcja ,-)) ale takie były intencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 Zarówno Brytyjczycy, jak i Amerykanie nie mieli żadnych oporów co do użycia karabinów maszynowych w swoich samolotach bojowych do końca wojny. ...tylko dlatego, że Brytyjczycy uznali za wystarczające do odstraszania stare km 7,69 dla nocnych w zasadzie bombowców, zaś Amerykanie nie byli w stanie ze względu na problemy technologiczne dostarczyć stosownej ilości kopii (bez?)licencyjnych działka Hispano-Suiza HS-404. Zarówno Mustang, jak i cała reszta maszyn myśliwskich i myśliwsko-bombowych (a chyba też i bombowce lekkie i średnie, na pewno ciężkie, co widać po B-29) miał korzystać wyłącznie z działek-ale nie za bardzo to wyszło. Jak chcecie, to mogę o tym poszukać czegoś na dws-ie lub na historykach. No i-Niemcy też raczej rugowali kaemy z samolotów, nieprawdaż? Zwłaszcza myśliwsko-bombowe miały wyłącznie działka, tym bardziej pod koniec wojny-a o tym okresie mówimy, prawda? Spiton-bateria 4 (raczej 6-o ile w rzeczonym płacie i kadłubie dałoby radę tyle upchnąć-choć w sumie w mniejszych Fokach tyle potrafiło wleźć...) da jeszcze lepszy efekt-sterroryzuje równie dobrze, a znacznie cięższe pociski wywrą lepszy efekt, jeżeli w coś istotnego trafią Ale to twój model, możesz nawet i zamontować z 20 pistoletów maszynowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 5 Maja 2014 Autor Share Napisano 5 Maja 2014 Z koncepcji montowania karabinów już zrezygnowałem. Tak naprwade największym problemem jes przednie kółko i tylne śmigło. Przez przednie kółko, trudno umieścić w osi jakaś konkretna armatę. No i łuski z działka, leciały by na tylne smigło. Myślałem o zamontowaniu, jako modyfikacja dwóch działek 3,7cm jak w sztukasie. Obok siebie. Nie wiem jeszcze czy mi wejdą. bo z jednej strony mam klapy podwozia głównego, a z drugiej wystające magazynki. Poza tym brzydko to wygląda. A Power by był !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 Zamontuje jeszcze chłodnice na krawędziach natarcia jak w P-63. Cały Dornier zaczyna przypominać taką rozciągniętą wzdłuż Kingcobrę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 Radzę ci poszukać różnych urządzeń testowanych na Mietku Czterystadziesiątym. Wśród nich było np. jakieś działko rewolwerowe 50mm, różne działka (w tym rewolwerowe i chyba w układzie Gatlinga) 20 i 30mm itd. 37mm... Chyba jednak nie, ewentualnie (podobnie zresztą, jak wspomniane rewolwerówki) zamiast komory bombowej-ale chyba to lepiej w wersji mordercy B-17. Jak chcesz wersję szturmową, poszedłbym w zestaw 2xMK103+2x20mm coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 5 Maja 2014 Autor Share Napisano 5 Maja 2014 2x MK103 -i 2x MG151/20 musi wystarczyć. Będa jeszcze ze 4 podwieszenia i komora bombowa ,-)) Wygładzę garb chłodnicy, i powiększę płetwę na brzuchu : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 No i łuski z działka, leciały by na tylne smigło Opływowe zbiorniki na łuski rozwiązują problem drogich surowców wtórnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 A co tam przez kołpak wystaje? ;) Bo faktycznie skleroza zabrała mi możliwość napomknięcia o tym, że można i za silnik wstawić cosia, strzelającego przez wał śmigła. Jak dużego cosia w tym wypadku-nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.