mydlo Napisano 13 Grudnia 2014 Share Napisano 13 Grudnia 2014 Witam, po długim przestoju postanowiłem wrzucić coś nowego na warsztat. Miało być to coś szybkiego, a zarazem przyjemnego. Wybór padł na ATR 72. Model wyprodukowała firma F-RSIN, jednak nie jest to żywica, ale plastik. W pudełku, a właściwie w woreczku (paczka przyszła w opakowaniu po pizzy) znajdziemy bardzo średniej jakości wypraski z miękkiego i łatwo dającego się obrobić tworzywa, z dwoma arkuszami kalek. Pierwszy z detalami samolotu, drugi z detalami przewoźnika. O ile ten pierwszy wygląda przyzwoicie, ten drugi budzi moje wątpliwości... in box (właściwie in foil ) kilka detali: a oto mój wzór Pracę zacząłem od wyrycia kilku najważniejszych linii na kadłubie. Ponieważ te, które są na modelu są bardzo nienaturalne, postanowiłem że wszystkie powierzchnie sterowe będą odcięte. przerobiłem też odrobinę komorę podwozia głównego przyznam, że jest to w większości moja improwizacja, ale mam tylko jedno jedyne zdjęcie, które odrobinę przybliżyło mi wygląd oryginału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 13 Grudnia 2014 Share Napisano 13 Grudnia 2014 .Dorobiłeś belke i jest to jedyny charakterystyczny i widoczny element konstrukcyjny warty odnotowania w tym miejscu.Pomiędzy tą belką a owiewką , jak widzisz jest pusta przestrzeń . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 14 Grudnia 2014 Share Napisano 14 Grudnia 2014 I ja zasiadam z wielkim zaciekawieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 19 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2014 Witam Panów i cieszę się z merytorycznego wsparcia:D tym czasem skończyłem z komorą podwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Grudnia 2014 Share Napisano 19 Grudnia 2014 Osłony reflektorów lądowania mają kształt piłki do rugby. Zrób jeszcze wloty do paczek. To te nad reflektorami. Zwykła dziura ,zakonczona na srebrno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danesz Napisano 21 Grudnia 2014 Share Napisano 21 Grudnia 2014 I jarzmo na "nogę" pod wejściem dla pasażerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 21 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 21 Grudnia 2014 danesz co konkretnie masz na myśli? wystający półokrągły element znajdujący się pod górną krawędzią lewych tylnych drzwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Grudnia 2014 Share Napisano 21 Grudnia 2014 Ma na mysli ploze do której doczepia sie na postoju lage/noge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danesz Napisano 22 Grudnia 2014 Share Napisano 22 Grudnia 2014 Dokładnie jak kolega em napisał. Element wraz z "nogą" widoczny między schodami a obsługą z prawej : http://s372.photobucket.com/user/Planehunter/media/RTW2010Dunedin/NZ5053apron1.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 24 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 24 Grudnia 2014 Czy któryś z Panów posiada jakąś dokumentację klap? Niestety marna jakość wyprasek zmusza mnie do ich odcięcia, a nie wiem dokładnie w którym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 24 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 24 Grudnia 2014 tyle to ja wiem:) niesety przeleciałem już sporo stron na airliners.net i ciągle nie mam pewności, większość zdjęć jest z daleka a ja potrzebuje detali:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2014 Przerzuciłem kolejnych kilkaset zdjęć na airliners i w końcu znalazłem takie które rozwiało moje wątpliwości. Po wycięciu skrzydeł z ramek od razu chwyciłem za skalpel i chciałem ciąć klapy wg linii zaznaczonych przez producenta. W ostatniej chwili zreflektowałem się że chyba nie będzie to dobry pomysł. na początku chciałem ciąć na czerwonej linii jednak okazało się że część znajdująca się między linią czerwoną i zieloną jest schowana pod główną częścią skrzydła tak więc odciąłem tylko połowę klap zaznaczonych na seryjnym skrzydle teraz szlifowanie, klejenie, szpachlowanie szlifowanie i może coś z tego będzie. Jeśli już będę miał poodcinane wszystkie pow. sterowe, to może wkleić je w jakimś wychyleniu. Ma ktoś pomysł i dokładną wiedzę na temat ich położenia między lotem a postojem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 26 Grudnia 2014 Share Napisano 26 Grudnia 2014 Na postoju klapy w ATR ach troche zwisają .Wstyd się przyznać ,ale nie pamiętam czy klapy miały tzw slot klapy /coś jak na Iskrze / .Popytam. Odnośnie położenia powierzchni sterowych , na postoju zaciąga się Gust Lock ,blokade mechaniczną sterów , lotki i stery wysokości pozostają w obrysie. Możesz wychylić ster kierunku . Na tylnym dzwigarze ida instalacje elektro/hydro/paliwowe oraz linki do lotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2014 Slotów nie zaobserwowałem, natomiast nie spotkałem też zdjęcia z wychylonymi klapami na postoju. Na poniższym widać wychylenie steru kierunku i wysokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 26 Grudnia 2014 Share Napisano 26 Grudnia 2014 Bardzo jestem ciekaw efektu tego nierównego boju z kiepskim zestawem. Czy zestawem-kluską ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 26 Grudnia 2014 Share Napisano 26 Grudnia 2014 Tu są klapy http://intrepidaerospace.wordpress.com/2013/10/16/atr-4272-repair-station/ , wysokosc i kierunek odchylały sie od wiatru , na innych zdjeciach bedziesz miał wszystko w obrysie , na jeszcze innych wysokośc noskiem w dół ATR ma to do siebie ,że klapy wypadają nawet na krótkim postoju .Nie na pełne wychylenie ale szczelina na osłonach zawiasów klap potrafi być spora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2014 Detalizację kadłuba uważam za skończoną, więcej szczegółów nie dostrzegłem, bądź nie były one godne odwzorowania. Bardzo proszę o sugestie jeśli coś zostało pominięte. Najwięcej problemów przysporzyło mi wykonanie światła na ogonie. Pierwotnie chciałem wkleić i po nadaniu kształtu wypolerować fragment przeźroczystej ramki. Następnie królowała koncepcja, wykonania go z kleju CA. Jednak coś mnie tknęło żeby spróbować uformować je przy pomocy vacuformingu. Trochę poczytałem trochę pomyślałem i postanowiłem podjąć wyzwanie. W pierwszym etapie, wyfrezowałem mały schodek na taką głębokość, jakiej grubości planowałem wykonać klosz. Następnie sylikonową masą wyciskową zrobiłem matrycę, na podstawie, której wykonałem kopyto z akrylu samopolimeryzującego. W tym miejscu zaczęły się schody. Mianowicie nie mogłem niczego naciągnąć na kopyto, nawet poprosiłem znajomego technika, który robi metodą vacu szyny zgryzowe. Efekt był mierny, ponieważ zbyt mała powierzchnia nie chciała się dać odwzorować z płaskiej płytki. Już chciałem zrezygnować, ale doznałem oświecenia, że zbliżony kształt i wielkość mają kształtki celuloidowe do dolnych zębów siecznych. Faktycznie po przymiarce ładnie wchodziła na kopyto. Poprawiłem przyleganie przy użyciu suszarki do włosów i powstał klosz jak złoto. Niestety nie jest to idealna przeźroczystość ale przy tej wielkości jestem usatysfakcjonowany. poniżej kilka fotek z produkcji. Oraz zdjęcia pozostałych detali, kształt świateł poprawiłem na piłkę do rugby i w całości zalane klejem CA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 26 Grudnia 2014 Share Napisano 26 Grudnia 2014 Kurde szkoda że tak późno tu zajrzałem.. Wyślę Ci na pw link do paczki zdjęć 1GB które zrobiłem podczas prac na ATR od UT-Air w październiku. Prosiłbym tylko o niepublikowanie zdjęć bo nie mam na to zgody od firmy serwisowej, ale może znajdziesz coś ciekawego dla siebie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2014 Chciałbym podziękować koledze Czesio za pzesłanie dokumentacji, z takimi zdjęciami nie powinienem już popełnić żadnej gafy merytorycznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 26 Grudnia 2014 Share Napisano 26 Grudnia 2014 Z prawej strony pod AOA miał nakładke czyli kawał blachy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 27 Grudnia 2014 chodzi o to co zaznaczyłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 27 Grudnia 2014 Share Napisano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Tak. Popraw, skróć prawa nakładke p/lodowa na kadłubie. Edytowane 27 Grudnia 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 27 Grudnia 2014 sie zrobi;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HiTower Napisano 27 Grudnia 2014 Share Napisano 27 Grudnia 2014 A co to za grube paski na ogonie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 28 Grudnia 2014 http://www.airteamimages.com/atr-72_F-WWEO_atr_155224_large.html paski są widoczne na zdjęciu w linku, a te w modelu oczywiście będą wycienione jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.