Skocz do zawartości

Jagdpanzer IV L/70 1:35


andrzejon26

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu model ukończony a przynajmniej taką mam nadzieję. Dzisiaj spadło troszkę śniegu (a właściwie to w nocy padało) więc rano nie mogłem się oprzeć pokusie aby pstryknąć kilka fotek w plenerze. Warsztat modelu znajduje się tutaj: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=87&t=44621

Model prezentuje się tak:

P1060687.JPG

P1060690.JPG

P1060699.JPG

P1060701.JPG

P1060703.JPG

P1060706.JPG

P1060710.JPG

P1060712.JPG

P1060717.JPG

P1060719.JPG

P1060726.JPG

P1060728.JPG

I to by było na tyle, mam nadzieję, że się podoba i nie będę miał za wiele do poprawiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie trochę łagodnie Ciebie potraktowali, wybacz, ale jest słabo:

Za dużo kombinowałeś w warsztacie, zimowe kamo to nie prosta sprawa i moim zdaniem "położyłeś" przez to model.

Błoto jest słabe, przede wszystkim kolor.

Teraz rzeczy z tzw d..y :

- stare kanistry Tamiyi to jakieś nieporozumienie i w dodatku trzymają się na magnes,

- idealnie zdjęta lina z zaczepów w "czwórce" i równiutko ułożona nie wiem po co na dachu nadbudówki,

- w blaszkach mało konsekwentny byłeś, lewarek z odlanymi mocowaniami wygląda kiepsko,

- co się stało z okrągłym włazem ?

I na koniec nieszczęsna podstawka z palmą i badylem.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

 

Na początku warsztatu dobrze żarło, ale niestety wzięło i zdechło....

 

Poza tym po przejrzeniu około 100 000 fotografii w necie, nigdzie nie trafiłem na L/70 z gąsienicami typu Ostketten. Widziałem różne Pancery III, IV, Stugi III, Stugi IV z tymi gąskami, ale nie Panzer IV/70.

Owszem w jednej monografii napisano w jednym zdaniu że montowano te tracki, ale zdjęć nie ma. Jeśli takie zdjęcie posiadasz, to podziel się nim. Sam jestem bardzo ciekawy!

Może ktoś inny ma takie zdjecia?

 

I tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Krytyka od takich profesjonalistów jak Wy to dla mnie wyzwanie najwyższego stopnia. Wiem, że zimowe kamo jest bardzo trudne ale kiedyś trzeba było spróbować.

Teraz rzeczy z tzw d..y :

- stare kanistry Tamiyi to jakieś nieporozumienie i w dodatku trzymają się na magnes,

- idealnie zdjęta lina z zaczepów w "czwórce" i równiutko ułożona nie wiem po co na dachu nadbudówki,

- w blaszkach mało konsekwentny byłeś, lewarek z odlanymi mocowaniami wygląda kiepsko,

- co się stało z okrągłym włazem ?

I na koniec nieszczęsna podstawka z palmą i badylem.

- kanistry są jakie są innych nie mam w każdym razie dorobiłem stelaż z płaskowników aby nie musiały się już trzymać na magnesach,

- lina będzie wymieniona na własnej produkcji będzie przebiegała od tylnego zaczepu przez błotnik i chciałbym ją zaczepić o ten otwór do holowania obok prawego koła napędowego. I tutaj pytanie czy mogę to zrobić za pomocą zwykłej szekli (takiej od RB model do Tygrysa I)?

- co do lewarka to już w moich złomowych blaszkach niestety zabrakło mocowań

- okrągły właz jest ruchomy dorobiłem zawiasy w miarę swoich umiejętności (może kiedyś będzie w nim figurant, jak się w końcu nauczę ich malować)

- podstawka, cóż to moja pierwsza większa roślinność wyszła jak wyszła daleka od doskonałości, moim skromnym zdaniem może być, następna będzie ładniejsza.

Na początku warsztatu dobrze żarło, ale niestety wzięło i zdechło....

- zdechło ale reanimowałem ile się dało, teraz w galerii dostanę w kość i pewnie będzie tu zaraz drugi warsztat. Co do gąsienic typu Ostketten to też nie widziałem zdjęcia mojego L/70 z takowymi kapciami ale pokusa ich założenia była niepohamowana. Tu przyłączam się do prośby o podesłanie fotki takiego pojazdu z gąsienicami typu Ostketten.

Podoba mi się. Jedna gąsienica jakoś nie podeszła mi bo jakby wydaje się za długa i jej zwis na rolkach jakoś dziwne wygląda.

- gąsienice poprawię jakoś zapomniałem je odpowiednio uformować do fotek

Jedynie co mi się nie podoba to roślinki pomiędzy pojazdem.

- a co konkretnie Ci się nie podoba w mojej trawce?

Zdjęcia z poprawionymi rzeczami wkleję jak już je pomaluję i pobrudzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie w miejscu otwierania wlazu. Bez problemu właz po wyjęciu kanistrów otwiera się do położenia pionowego. A Twoim zdaniem gdzie mogło by sie coś takiego znajdować?

 

 

To nie byle jaki właz. Właz ten stanowi element systemu chłodzenia i to na nim od spodu wisiały dwa potężne wentylatory o dużej masie. Zasysały chłodne powietrze od góry i szczelinami z prawej strony pojazdu, po to aby przepchnąć je przez chłodnicę i wyrzucić szczelinami z drugiej strony. Jeśli otwierał by się tylko do pozycji pionowej, to nie było by dostępu do komory silnika.

 

Stelaż w tym pojeździe nie pasuje nigdzie! Nikt normalny nie ustawił by pełnych benzyny kanistrów na żaluzjach silnika!

Polecam Ci oglądanie zdjęć z epoki, których w necie jest bez liku.

 

 

I tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki z kanistrami jeszcze nie znalazłem ale jeżeli w tym miejscu zdarzało się, że przewozili 200l ropy w beczce to na pewno i 3-4 kanistry też by się zmieściło.

jagdpanzerIVV12ss.jpg

Zdjęcie pochodzi z: http://www.network54.com/Forum/47207/thread/1257801848/Jagdpanzer+IV-70

 

Ciekawe co tam jest pod plandeką?

Bundesarchiv_Bild_146-1976-039-09,_Ungarn,_Jagdpanzer_und_Grenadiere_auf_dem_Marsch.jpg

Zdjęcie pochodzi z: http://en.wikipedia.org/wiki/Jagdpanzer_IV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Cześć

Dodaj śrubki u podstawy i nie czepiajcie sie pierdoly. Żeby podnieś ta klapę i tak trzeba zdjąć paski klinowe , wiec każdy mechanik da sobie rade z ogródkiem na klapie...i dwoma śrubkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.