Skocz do zawartości

FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

  • Super Moderator

Boki możesz skopiować w foli z tacek na grilla, trochę zabawy jest z tłoczeniem. Zrób z modeliny odcisk boczku z żaluzjami, a potem połóż folię i dociśnij (jeden element maski robi za matryce- stempel masz z modeliny) obie połówki, od razu pewnie się nie uda. Jedyny kłopot może być jeśli okaże się że skrzela są na tyle duże że folia się będzie rwać bo tłoczenie będzie za głębokie ale warto spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Super Moderator

nie, jest wystarczająca musisz tylko poszukać tacki są robione z grubszego aluminium ;) a w oryginale i tak na bank są wzmocnienia od wewnątrz (jakieś listwy z płaskownika itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za podpowiedzi.

Opony wzięte tylko do przymiarki. Nie zostawił bym ich z takimi szwami

 

Jacek j: jesteś z Kielc ? Właśnie wróciłem stamtąd (siedziałem tydzień na targach). Robicie wystawę (konkurs) w czerwcu ?

 

Tak jestem z Kielc,

O wystawie niestety nic nie wiem, ale to ze względu na remont mieszkania - brak czasu. (coś zawsze było, ale to chyba pod koniec wakacji). Choć może by się wybrał. Potrzebuje jakiś kontakt, z kimś kto mógłby maznąć mi 2 klosze transparentnym czerwonym - nie chciałbym kupować farby specjalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały up grade:

Walczę dalej z zawiasem maski. Zrobiłem kolejną wersję: rurka 0.5 mm.

Poniżej zestawienie wszystkiego, co zrobiłem do tej pory odnośnie maski silnika.

Biała maska to wersja zestawowa. Szare maski to kopie żywiczne. Po prawej w głębi pierwsza wersja: mały kąt otwarcia.

Pierwszy plan: po lewej - maska z zawiasem z rurki 0.6 mm. Po prawej ostatnia wersja - zawias z rurki 0.5 mm.

 

001.jpg.e98525558e02d63bc277fd03b5d77e42.jpg

 

Kąt otwarcia pierwszej wersji maski:

 

002.jpg.9df8a320cc0942b214e97177e36f543f.jpg

 

Kąt otwarcia następnych wersji maski:

 

003.jpg.467fb064f59d0d7b9f18a64571c8b14a.jpg

 

Wszystko jeszcze surowe, do szpachlowania. Ostatnia wersja ma dodatkowo pocienioną grubość na całości (szlifowanie gąbkami Adammed).

 

Przygotowałem felgi do malowania. Pogłębiłem otwory na osie (do fi 4 mm). Zastosuję mocowanie kół a'la Tamiya.

Wyciąłem zestawowe wentyle (zgodnie z sugestią Dorotki).

Felgi dostały chrom Alclad'a, a potem pójdzie czerwień do środka.

 

005.jpg.c5f31e25b2cc4ef624af95653fc5ffd9.jpg

 

W międzyczasie szykuję kastę do malowania clear'em. Zrobiłem też akumulator, bo nie było go w zestawie.

 

004.jpg.ec5a837afcddb09de191aee6ffffea68.jpg

 

I tyle tym razem.

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja.

Niewiele się dzieje w moim warsztacie, bo ciągle coś mnie odciąga od roboty.

Nie mam tu na myśli codziennego narzekania mojej piękniejszej połowy

Tydzień temu był wyjazd do Gliwic, w tym tygodniu Kraków.

 

Prace nad Ford'em trwają i idą wielowątkowo.

Wątek 1: wnętrze.

Tutaj jest mnóstwo roboty, bo zachciało mi się pootwierać drzwi i bagażnik.

Po przymiarce wnętrza do kasty zrobiłem "odcisk" szczelin między tymi elementami. Odcisk z Magic Sculp'a.

Jak wyschło, wyjąłem wnętrze z kasty i zgrubnie obrobiłem twardą masę.

Na chwilę obecną wygląda to tak:

 

012.jpg.16be63e58b336059c7c79077a2c68220.jpg

 

013.jpg.f531258b5477843103a34c4a3b4057db.jpg

 

Po szpachlowaniu i dopasowaniu do drzwi, zrobię zawiasy i dopiero wtedy pomaluję na gotowo.

Równolegle robię inne elementy wnętrza. Powstają w bólach boczki tapicerki. W bólach, bo praktycznie zostały zeszlifowane do zera i teraz próbuję upodobnić je do oryginału.

Tutaj wstępnie pomalowane golasy:

 

011.jpg.00a923f521c3a69d091f8c61b40c5d3c.jpg

 

Pracuję również nad lewarkiem zmiany biegów, pedałami i dywanikami. Skoro dorabiam lewarek, to znaczy, że skrzynia manualna i trzeba dorobić pedał sprzęgła. Tak naprawdę to dorobiłem pedał gazu, a wcześniej zrobione dwa pedały (okrągłe) będą robić za sprzęgło i hamulec.

 

004.jpg.798930f36c9bc3e7e27c86fd39cfafc0.jpg

 

006.jpg.e8eb280003887b6f73cdc78c8c7b1245.jpg

 

005.jpg.c4941fa262eea6f29716ecf411dde12b.jpg

 

002.jpg.87379ac1d7bf8cd7dee7ad7c21cbd735.jpg

 

Szykuję również zawiasy do klapy bargażnika:

 

008.jpg.3d433fe80c1fe2528990294857b9562c.jpg

 

Wątek 2: zawieszenie.

Tu dzieje się niewiele. Większość rzeczy jest przygotowywana i planowana.

Np. dopasowuję sprężyny tylnego zawieszenia:

 

003.jpg.5c9669e8d729483564ccdf769d4fdc71.jpg

 

Szykuje się niezła robótka, żeby upodobnić to, co proponuje Revell do rzeczywistości

 

Wątek 3: maska silnika.

Główny zawias maski jest w ostatniej fazie prób. W dwóch miejscach delikatnie przyciera i zdrapuje farbę. Myślę, że małe poprawki wystarczą, żeby działał prawidłowo.

 

007.jpg.8b82c408e27554344853dd60af2ed00d.jpg

 

Wątek 4: silnik.

Faza początkowa i już sporo kłopotów.

Pracuję nad pokrywami zaworów, a raczej robię je od podstaw.

Dodatki żywiczne MCG nijak nie pasowały do blaszek, więc nie pozostało mi nic innego jak do przygotowanego kawałka polistyrenu:

 

001.jpg.1a76a64e7b9bac389fe84abe2ae8bb44.jpg

 

przykleić blaszki:

 

009.jpg.317a04321019c5ede100991d49fe920d.jpg

 

i obrobić całość według wzoru:

 

010.jpg.3905a7e26462054b435930abf9ba4074.jpg

 

Pozostaje tylko dokleić i obrobić paski imitujące kołnierze pokryw, poszpachlować i będzie OK. No, może jeszcze dorzucę tutaj kilka śrubek

 

Starczy na dziś

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja.

Niewiele się dzieje w moim warsztacie, bo ciągle coś mnie odciąga od roboty.

Nie mam tu na myśli codziennego narzekania mojej piękniejszej połowy

Tydzień temu był wyjazd do Gliwic, w tym tygodniu Kraków.

Jak widać, jednak sporo się dzieje. Super wychodzą Ci te detale. Czy kasta będzie taka ceglasta?

Osobiście wolałbym wiśniową jak na zdjęciu oryginału, ale Twój wybór.

PS 1. Czy przywiozłeś coś z Krakowa? Twoje modele wyraźnie się wyróżniały.

PS 2. Czy w Gliwicach byłeś na tej wystawie w Centrum Europy? Jeśli tak, napisz co było ciekawego? Nie mogłem być bo wnuki wolały ZOO na Dzień Dziecka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żaden z moich modeli (wystawiałem ich pięć) nie wzbudził zainteresowania Sędziów

 

W Gliwicach byłem. Impreza była fajna. Pierwsze śliwki - robaczywki. Super warsztaty dla maluchów.

Piękne modele: samoloty Marcina (chrupka), drewniane żaglowce, makieta wesołego miasteczka, berlińskiej wieży i kupa innych. Podobno będzie kolejna edycja.

 

Wracając do warsztatu. Kolor kasty to Humbrol 220. Czerwień bardziej zbliżona do Italia Red, niż do cegły.

Fotki troszkę przekłamują, a ostateczna barwa wyjdzie po bezbarwnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żaden z moich modeli (wystawiałem ich pięć) nie wzbudził zainteresowania Sędziów

 

Może w Krakowie "nie lubieją" modeli z Częstochowy... A może za bardzo wyeksponowałeś kobitki? Patrząc na Nissana, który dostał wyróżnienie to trochę można zwątpić, co do racjonalności sędziowskich ocen... No ale byłeś zobaczyłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek j napisał:
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę.

W starych autach pedały nie sa podwieszane, ale przymocowane do spodniej części.

 

W modelu są poprostu dziury w podłodze i w nich będą pedały

 

Efekt mojej wczorajszej harówki na pograniczu jubilerstwa - pokrywy zaworów:

 

001.jpg.03301e9d2d71e0881d7f14a4f4557941.jpg

 

002.jpg.19ad22a856808c6480b8fe8748f94bdf.jpg

 

Bardzo ciężko zrobić fotki tym "błyskotkom"

Łby śrub na żywo wyglądają OK. Teraz wiem, że trzeba im troszkę retuszu.

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utknąłem przy detalach

 

Zrobiłem klamki i korbki do podnoszenia szyb:

 

002.jpg.a03a5dfb6bad54da1258dfdb86eba760.jpg

 

Filtr powietrza:

 

001.jpg.97f8269533c285653fb248e33a1c8a64.jpg

 

I troszkę posunąłem prace przy silniku:

 

004.jpg.bb1c7b5f6a42561a118bfe15bd131e84.jpg

 

005.jpg.53b800e906bb4db879ddd456bd46fcc3.jpg

 

003.jpg.596657677273df1881d31b67aa0efb7e.jpg

 

Walczę dalej , na kilku frontach jednocześnie (przy jednym modelu).

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie walczysz. Filtr powietrza fantastyczny. Reszta też. Posadę czeladnika u jubilera masz zagwarantowaną.

Zgadzam się z kolegą Jackiem J, że wentyle trochę za duże.

Jak uzyskałeś taki naturalny wygląd gumy na oponach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie walczysz. Filtr powietrza fantastyczny. Reszta też. Posadę czeladnika u jubilera masz zagwarantowaną.

Zgadzam się z kolegą Jackiem J, że wentyle trochę za duże.

Jak uzyskałeś taki naturalny wygląd gumy na oponach?

 

Wygląd opon to nie moja zasługa. Zrobiło je Fujimi

Ja tylko wsadziłem je na trzpień, zapiałem do Proxxon'a i potraktowałem papierem ściernym. Zlikwidowałem w ten sposób szwy i zmatowiłem całość.

Wentyle są standardowe (ABER), tylko felgi nie dość, że 1:25, to jeszcze maleńka średnica.

Nie bardzo wiem, co mógłbym z tym zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku do przodu.

Poprawiłem pokrywy zaworów według uwag Dorotki (jeszcze raz dzięki )

Niestety na fotkach znowu wyszły jakieś chropowate. Specjalnie mnie to nie dziwi. Mam nadzieję, że nie wywoła to kolejnych komentarzy.

Dorobiłem rozrusznik, pompę wody oraz filtr oleju.

 

004.jpg.7719d0321517bed00006bf2a23b422e1.jpg

 

005.jpg.87f97252c37f8db42a694d40cff795fc.jpg

 

006.jpg.ed0d7b037cfcf03986275b7d522b3873.jpg

 

Trwają prace nad resztą "popierdółek" do silnika.

 

002.jpg.725b14da9e56752813bd391a1bbad878.jpg

 

003.jpg.2f006e3b3a1092309756a803560640dd.jpg

 

Gaźnik jest na fotkach do góry nogami. Zauważyłem to po wrzuceniu zdjęć

 

Szykuję też rozdzielacz zapłonu. Tulejka plus blaszka z dziurami plus osiem czerwonych kawałków kynaru i jeszcze jeden kawałek czarnego.

 

001.jpg.c08f9a7ea3d97e4b13d130219780bec1.jpg

 

Na koniec mam wielką prośbę do Was:

- czy ktoś wie (ew. fotka) gdzie w takim silniku jest pompa paliwa oraz cewka zapłonowa ?

Mam sporą ilość dokumentacji, ale za nic nie mogę tych dwóch rzeczy zlokalizować

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RapToWny napisał:
Kierwonica zniszczyła system

 

Sorry, nie bardzo rozumiem ......

 

 

Dopisane:

 

Mam jeszcze jeden problem:

swego czasu kupiłem w Empiku rolkę gumki 0.6 mm grubości ok. 0.8-1.0 mm szerokości.

Pięknie to pasuje na paski klinowe, ale ma jedną wadę: świeci się jak psu .....

Czy ktoś ma pomysł, jak toto "zmatowić" ? Czy malowanie matem ma sens ?

Chyba można by tą gumkę wykorzystać do robienia uszczelek itp.

 

Fotka, na której niestety nie widać połysku. W rzeczywistości wygląda jakby ktoś nawoskował tą gumkę.

 

IMG_2892_zpszf35unea.jpg.9197f7a204103ef2eee393f3f68c7358.jpg
Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj niewiele, ale pracowicie

Grzebałem przy kolektorach wydechowych.

W zestawie przewidziane były rury doklejane do zgrubień na bloku silnika.

Myślę, że średnio by to wyglądało. Byłyby widoczne łączenia rur z czymś, co miało by robić za kołnierze mocujące kolektory do silnika.

Zrobiłem więc imitacje kołnierzy z blaszki 0,15 mm i dokleiłem do kolektorów. Następnie miejsca łączenia zalałem CA.

Mam nadzieję, że po malowaniu da to efekt zbliżony do tego co widać w prawdziwym silniku.

 

Fotka: po lewej "od-chromowany" kolektor ze spiłowanymi końcówkami rur i przygotowane "kołnierze". Po prawej kolektor z doklejonymi blaszkami, gotowy do malowania.

 

007.jpg.6a315e076b2faac0e93ccdc11c2f730a.jpg

 

I jeszcze pomysł na końcówki przewodów WN od strony kopułki rozdzielacza zapłonu.

 

008.jpg.8d7d847547cf626a8857dbcdb8ee7888.jpg

 

I tyle. Dużo roboty, mało do pokazania

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Napisano (edytowane)

Dłubanina przy silniku.

Montuję osprzęt silnika. Na chwilę obecną mam:

- pompa wody,

- prądnica,

- pasek klinowy,

- rozdzielacz zapłonu (sekwencja 1-3-7-2-6-5-4-8).

 

W przygotowaniu:

- pompa paliwa (od podstaw,

- cewka zapłonowa od podstaw),

- kolektory wydechowe (modyfikowane),

- rozrusznik (dodany przewód zasilający).

 

Fotki silnika bez gaźnika:

 

005.jpg.d180f84ad307fa25623e3e644b7992f6.jpg

 

004.jpg.d456c0bdc3b42261249f51205838ded6.jpg

 

006.jpg.745d2b280b8d2b41ba9001b90f4b7e37.jpg

 

Po przymiarce gaźnika z filtrem powietrza:

 

003.jpg.374d92e257068f45c7896471ad19a083.jpg

 

008.jpg.22516d51a65d34caaa02c3f87d39a762.jpg

 

001.jpg.2b352964edab345ba75c47813956747c.jpg

 

007.jpg.ae8a6007022ca5eafb09ae2841dfbea1.jpg

 

Pozostałe akcesoria w przygotowaniu:

 

002.jpg.6ebcc0290250b2fd7a3d62d59e84f78c.jpg

 

I tyle ....

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ciąg dalszy zmagań z silnikiem.

Na tapetę weszło okablowanie:

- przewody zapłonowe,

- cewka zapłonowa z kabelkami,

- alternator z kabelkami.

 

Bez komentarza wrzucam fotki. Ew. opis dam w przypadku rozwoju dyskusji.

 

003.jpg.014c72209655cb98a0c10d54f3a74278.jpg

 

002.jpg.51d821284237e46319a6d66610f5b3bb.jpg

 

001.jpg.6780d5a3edb57934423670cb8dca6e2d.jpg

 

004.jpg.fa211a5bb00b23c815f0d23d7f6b9fc1.jpg

 

I jeszcze dwa zbliżenia, chociaż wiem, że sobie strzelam w kolano.

Weźcie pod uwagę, że to wszystko jest cokolwiek małe.

 

006.jpg.20e112373ab9acd4fced38e62f5d79ad.jpg

 

005.jpg.1e1c81b2dac5f62326aad504b286b799.jpg

 

To by było na tyle ...

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.