Jump to content

MiG-29 UB Fulcrum-B Academy 1:48


Lucas HS
 Share

Recommended Posts

Nad tym się szczerze mówiąc nie zastanawiałem. W sumie to wiem, że "15" (zresztą nie tylko "15") miała remont, zmienił się krój numeru bocznego, i takie tam. Dziękuję Ci za to pytanie, dało mi ono do myślenia... Myślę, że jednak tak zostanie, a samolot będzie "z przed remontu." Jednak trapi mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie moje oznaczenia "15" będą miały prawdopodobnie ten nowy krój. Muszę się nad tym zastanowić. Puki co, zmieniam drastycznie umocowanie golenia przedniego, życzcie powodzenia

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 323
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

prawidłowy krój cyfr (15) do starego malowania jest na kalce SP-DECAL nr kat. 4804 - MiG-29.

Poza tym numer jest na tyle duży że można go wymalować bezpośrednio na modelu oczywiście przy pomocy szablonu. Ja w moim MiG-u chyba tak właśnie zrobię.

Link to comment
Share on other sites

Czy ten krój ma jakby te cyferki porozcinane na 2 połówki? Jeśli tak, to mam od Marka_1101 taki zbiór informacji o MiGu 29, i tam są szablony polskich cyferek w skalach 72, 48, 32... może wydrukowac na papierze, wyciąć, i zrobić szablony. Musze tylko wiezieć, czy stary krój miał pocięte cyferki.

Mam takie coś:b4fcd1a4c9f2ae59.jpg

Link to comment
Share on other sites

Siemacie ludziska!

Prauję nad umocowaniem golenia przedniego...narazie wskurałem tyle:

 

39a901762ea0475e.jpg

c11a636b2d5ecfa2.jpg

 

Nie jest idealnie... ale o nieeebo lepiej od stanu sprzed tygodnia...

fcc80c7a44378db3.jpg

 

Teraz opiszę coś, niecoś... dorobiona część z białego plastiku, przejdzie jeszcze metamorfozę, oraz zostanie wykonana od początku ze wzmocnieniami, w postaci igły injekcyjnej. Część ma zły kształt. będzie wywinięta w ten sposób, ze końce "przykadłubowe" będą bliżej oglądającego zdjęcie. innymi słowy końce białej części będą w tym samym miejscu co końce częsci dorobionych z igieł. Kumacie, nie? Będzie tak jak w oryginale i wał...

 

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Witam, witam i o zdrówko pytam!

 

Po duuużych zmaganiach udało mi się rozciąć igłę pochodzacą z wenflona, zrobiłem z niej...z niej... teleskop.

c3c693eadecb2a7c.jpg

 

Przerobiłem też umocowanie golenia. Tym razem część jest metalowa [wczesniej napisałem że to cyna, teraz wiem, że chyba aluminium, stąd reakcja kolegi "saj4"]. Część przerobię tak by miała przekrój "H" jak słusznie zauważył kolega saj4.

862f2e6b4f4bff1c.jpg

 

Pozdrawiam.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Siemanooo

 

Dorobiona cześć oczywiście uległa zniszcznieu, bo jakże by inaczej... sprowokowało mnie to do zrobienia część porządnie, na wymiar, oraz o przekroju dwuteownika. Wyszło, jak wyszło, elementy z białego plastiku będą dociane na wymiar. Oto fota z wczorajszej nocy (godzina 3:20):

c9212b79aa479c72.jpg

 

A to dwe fotki po wstępnym złożeniu.

5f2ec01aeca131fc.jpg

a66ff89a39658f45.jpg

 

Część jest mocna, musi wytrzymać tym razem. Niestety kiepska głębokość (za duża) wnęki podwozia uniemożliwia mi zrobienie golenia leżącego w planach. Ponieważ luk jest za głeboki i goleń musi bć dłuższy, a to wpływa bezpośrednio na kąt tych ukośnych elementów trzymających goleń (4 ich jest).

 

Teraz zaprezentuję w jaki sposób zrobiłem teleskop w przednim goleniu.

 

Na poczatek rozciąłem goleń, pomierzyłem jaki długi będzie telesop, jaka jego średnica. Uciąlem odpowiedni kawałek Igły:

73ae57dbf22a739a.jpg

 

Potem każdą plastikową część golenia rozwierciłem wiertełkiem 1mm i w jedną (większą) cześć golenia na pattexie S.O.S. wkleiłem igłę 0,9mm:

6fabad4cfcc9d1e9.jpg

 

Potem na do włożyłem kawałeczek grubszej igły (docelowy teleskop):

0a9d1687e3dbc4be.jpg

 

Na koniec złożyłem do kupy z plastikową częścią golenia, do której zamocowane będą koła:

c3c693eadecb2a7c.jpg

 

Ta metoda jest chyba najłatwiejsza. Najbardziej namęczyłem się z cięciem igły (grubszej) oraz jej szlifowaniem. Mega twardy materiał.

 

 

Ponadto do drążka sterowego poraz N'ty (enty) wkleiłem wiązkę kabli , tym razem, nie klejem tylko lakierem bezbarwnym Humbrola. Kozystając z okazji, że podrapałem drążek, będę musiał go odmalować - dokleiłem także dźwigienkę hamulca (chyba aerodynamicznego albo spadochronu... nie wiem). Może jutro pomaluję drążek.

 

6318ea24d8e412a1.jpg

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że nie zanudzam was...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
dokleiłem także dźwigienkę hamulca (chyba aerodynamicznego albo spadochronu... nie wiem)

To dźwignia hamulca kół głównych samolotu. Nie pamiętam jak jest w 29tym ale na MiGu-23 były hamowane kola przednie w tym celu należało przestawić małą dźwignię na tablicy przyrządów.

Hamulce aerodynamiczne wypuszczane są za pomocą przycisku lub przełącznika na DSSie. Spadochron hamujący wypuszczany jest przyciskiem po lewej stronie kabiny pilota w białym kółku (górna prawa strona zdjęcia).

I zanim wkleisz kokpit w płatowiec popraw proszę tą dźwignię bo daleko jej do oryginału

Na dolnej fotce widać dźwignie po lewej stronie drążka (wąski, czarny element).

2007_05110006.jpg

2007_05110005.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cześć,

zaczynam malować kokpit. Wiem, że zielone rury są pomalowane trochę krzywo, ale w te miejsca wleję czarną plakatówkę. Przypominam, że samolot będzie w starym malowaniu i jego stan też chyba najlepszy nie był pozatym pełno małych syfików, których nie dałem rady uniknąć, jestem pewien, że efekt będzie lepszy potem zdarzyło się podrapać szarą farbkę , a szkodaaa :(

eabcd7db4b49f982.jpg

20714943704408c8.jpg

 

Dla niezorientowanych dodam, że dużo w tym kokpicie jest miejsc zachlapanych farbą, których i tak nie będzie widać, dlategoż tam się nie starałem.

 

Zabieram się też za drugi kokpit, oraz spasowanie wnęk podwozia:

76d41228ae566397.jpg

7957bc8ea1247b10.jpg

918372699b9d02c2.jpg

b98dfa73b921d74d.jpg

 

Wyciąłem już w jednej niepotrzebny element i mam problem z wyrównaniem tego miejsca

6577e5db90585c37.jpg

bcee1e0580712cf7.jpg

 

Kadłub będę mógł skleić, po dorobieniu kabelków we wnękach tylnych. Przynajmniej dwie największe części kadłuba

84f9301442626ca4.jpg

 

Pozdro i przepraszam Was i samego siebie, że temat zszedł aż na drugą stronę :(

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Lucas czy dysponujesz jakimiś zdjęciami tylnej części kabiny (chadzi mi dokładnie o wszystko to co znajduje się za fotelem drugiej kabiny), bo w prawdzie z posiadanej dokumentacji mogę to wszystko odtworzyć tylko nie do końca widać gdzie dokładnie "podłączyć" niektóre z przewodów instalacji.

U mnie wygląda to tak:

 

b26370ef2dc1b686m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Łożesz w morde jeża kopany... jakżeś zrobił taką kabinę... jest... jest... piękna. A ja dysponuję tylko tymi fotkami, które przesłał Toyo i inni na forum... generalnie posługuję się obydwoma walkaround'ami z forum. Mam pełno fotek na kompie - nistety nie tej części samolotu. Pokaż proszę co jeszcze zrobiłeś przy swoim MiGu, zapraszam do wstawiania swoich fotek

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.