Ripper1 Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 (edited) prezentuję wykonany przeze mnie model samolotu Supermarine Spitfre Mk.I o numerze X4828 , oznaczeniu kodowym RF-K i imieniu własnym "Krysia" na którym latał Wojciech Kołaczkowski. Model zbudowany z nowego zestawu firmy AIRFIX z dodatkiem blach firmy EDUARD dedykowanych do starszego modelu tego producenta oraz kalek firmy Kagero które otrzymałem dzięki uprzejmości kolegi Slawek_26869 zo co jeszcze raz serdecznie dziękuję Na początek trochę historii: a oto moja interpretacja tego samolotu wykonana zgodnie z posiadaną wiedzą, możliwościami i umiejętnościami a osąd tych dokonań pozostawiam kolegom i trochę wnętrza dziękuję za uwagę i proszę o ewentualne uwagi Edited January 31, 2018 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin1970 Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Piękny samolot, bardzo mi się podoba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławekb Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 I kolejny Spit...o wyjątkowej urodzie,jak dla mnie-coś w nim jest .....baaaardzo mi się podoba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawek_26869 Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Mareczku nie ma za co, tym bardziej że widzę, że warto było Cię wspomóc kalkami do tak wykonanego modelu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Model fajny. Myślałem że tylko ja robię marne fotki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted June 8, 2015 Author Share Posted June 8, 2015 Model fajny. Myślałem że tylko ja robię marne fotki. no cóż starałem się jak mogłem, zdjęcia robiłem lustrzanką ale efekt jest jak widać - muszę jeszcze zainwestować w dobre oświetlenie i kurs fotografowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted June 8, 2015 Author Share Posted June 8, 2015 dzięki za lajki przepraszam za marne zdjęcia ten temat wymaga dopracowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Witam Brudzenie spodu wyszło bardzo efektownie. Zapewne cały model taki jest, ale sam rozumiesz, że na takich zdjęciach Kryśka nie pokazuje wszystkich swoich walorów. Dziewczyna zasługuje na porządną sesję zdjęciową. Może jeśli nie w pomieszczeniu, to spróbuj pokombinować w plenerze ? Z tego co widać na zdjęciach góry, bardzo przypadły mi go gustu obicia lakieru w okolicy wejścia do kokpitu. Wyglądają realistycznie nie są plamiste. Nie zbyt natomiast podoba mi się to, że przy tak silnym zużyciu spodu samolot praktycznie nie nosi śladów okopceń... Gdyby nie zdjęcia i brak okopceń to pewnie byłoby 8/10, a tak mogę dać 7/10 Pozdrawiam Kornik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławekb Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 a tak przy okazji.......Witamy Kornika......bo chyba ciiiiiicho coś było "ostatnio" ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted June 12, 2015 Author Share Posted June 12, 2015 Nie zbyt natomiast podoba mi się to, że przy tak silnym zużyciu spodu samolot praktycznie nie nosi śladów okopceń... Gdyby nie zdjęcia i brak okopceń to pewnie byłoby 8/10, a tak mogę dać 7/10 Pozdrawiam Kornik Zapewniam że okopcenia są ale bardzo delikatne i faktycznie na tych zdjęciach ich nie widać. Oglądałem sporo zdjęć "Złośnic" i zauważyłem że okopcenia nie są tak intensywne, silniki nie kopciły tak mocno jak chociażby niemieckie które waliły dymem jak diesle stąd też takie a nie inne potraktowanie mimo utyrania całej maszyny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 a tak przy okazji.......Witamy Kornika......bo chyba ciiiiiicho coś było "ostatnio" ??? No można powiedzieć, że była delikatna przerwa, no ale tak łatwo się mnie nie pozbędziecie Nie zbyt natomiast podoba mi się to, że przy tak silnym zużyciu spodu samolot praktycznie nie nosi śladów okopceń... Gdyby nie zdjęcia i brak okopceń to pewnie byłoby 8/10, a tak mogę dać 7/10 Pozdrawiam Kornik Zapewniam że okopcenia są ale bardzo delikatne i faktycznie na tych zdjęciach ich nie widać. Oglądałem sporo zdjęć "Złośnic" i zauważyłem że okopcenia nie są tak intensywne, silniki nie kopciły tak mocno jak chociażby niemieckie które waliły dymem jak diesle stąd też takie a nie inne potraktowanie mimo utyrania całej maszyny Oczywiście, że kopcenie nie było tak intensywne, aczkolwiek widoczne. Tak czy inaczej sesja zdjęciowa przy lepszym oświetleniu bardzo by mu pomogła. Pozdrawiam Kornik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 silniki nie kopciły tak mocno jak chociażby niemieckie które waliły dymem jak diesle Na niemieckich konstrukcjach się zupełnie nie znam, ale nie wiedzę za bardzo przyczyn dlaczego akurat w tym jednym aspekcie silniki miałyby być gorsze od alianckich. Zwłaszcza, że bez większego wysiłku można znaleźć foty samolotów z różnymi Merlinami i warkoczem okopceń elegancko ciągnącym się poza kabinę. Okopcenia to głównie wynik długotrwałości i intensywności lotu, no i oczywiście tego w którym momencie zrobiono zdjęcie, bo samoloty jednak czasem czyszczono. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Podoba się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerd Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Piękny Spit - Gratuluje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted June 12, 2015 Author Share Posted June 12, 2015 Może faktycznie trzeba dodać co nieco za wydechami na szczęście nie jest to operacja zbyt bolesna i jest szansa że pacjent przeżyje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted June 14, 2015 Author Share Posted June 14, 2015 Dodałem kopcia za wydechami i zrobiłem zdjęcia w plenerze. Nie rzucają na kolana ale może oświetlenie jest trochę lepsze: nie obyło się bez strat, podmuch wiatru zmiótł "tło" na model i zapodział sie gdzieś maszt anteny na szczęście po wypowiedzeniu wszystkich sentencji łacińskich oraz podobnych zwrotów w innych językach maszt się znalazł i już wrócił na swoje miejsce. Teraz "Złośnik" wygląda jak maszyna po przejściach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Jak dla mnie z tymi okopceniami wygląda o wiele lepiej. Coś się chyba jednak stało z owiewką (czyżby podobnie jak maszt ucierpiała od wiatru ?) Jest jakby nadmiernie pochylona ku przodowi. No chyba, że to tylko takie wrażenie... Pozdrawiam Kornik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 Jak dla mnie z tymi okopceniami wygląda o wiele lepiej. Coś się chyba jednak stało z owiewką (czyżby podobnie jak maszt ucierpiała od wiatru ?) Jest jakby nadmiernie pochylona ku przodowi. No chyba, że to tylko takie wrażenie... Pozdrawiam Kornik Mam nadzieję że wrażenie bo siedzi w przeznaczonym do tego miejscu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.