Skocz do zawartości

F/A-18A+ // Academy // 1:72


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

Pomalowałem dolną część maszyny kolorem C308.

Preshading jak widać wychodzi odrobinę za mocno, ale to celowe, bo spód będzie dość mocno ubrudzony w niektórych miejscach, więc preshading musi być mocny.

 

071.jpg

 

A tutaj macie ubrudzone zbiorniki.

Brudasy mi wyszły straszne, ale z tego co widziałem na zdjęciach, takie są w rzeczywistości.

Brudziłem samymi cieniami do powiek Tamki - sadzą i plamami oleju.

 

072.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 304
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

preszejding, jak na preszejding bardzo OK, ale te zbiorniczki wyglądają tak sobie. W Rafale były fajne !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I góra także została pomalowana, kolorem C307.

Jak dla mnie jest on trochę zbyt niebieskawy (choć nie aż tak jak wyszedł na zdjęciach), planuję więc dość mocno go porozjaśniać wewnątrz paneli, a na to wszystko nałożyć sporo zabrudzeń, które tę barwę powinny mocno zgasić.

 

073.jpg

 

Na różnych zdjęciach nosa F/A-18 widać że wierzchni kolor kończy się albo na wysokości wylotów działek, albo trochę dalej, tworząc zaokrąglony kształt tuż za nimi.

Są też wersje malowania w jeszcze innej wersji, dlatego musiałem coś wybrać.

Wybrałem jak widać tę drugą, choć bałem się czy udał mi się zrobić symetryczny kształt przy pomocy patafixu. No ale udało się.

 

074.jpg

 

Z drugiej strony kadłuba jest taki dziwny, okrągły kształt pomalowany także wierzchnim kolorem - zrobiłem go z patafixu, choć kształt nie wyszedł idealnie.

Dość trudno się manipuluje tą plastelinką w takim miejscu.

Zarówno w tym miejscu, jak i w nosowej części kadłuba wykorzystałem paten KRLa z zawiniętą taśmą maskującą.

Działa to perfekcyjnie, o ile natryskuje się farbę z nad taśmy, a nie - absolutnie nie wolno - pod nią.

Lekko rozmyta granica wyszła perfekcyjnie.

 

075.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy ostatnie główne kolory, czyli czerwony, biały i radome zostały położone.

Bardzo mi się to podoba.

Teraz zostały drobiazgi do pomalowania: wylot działek, kilka światełek, sensory na statecznikach i likwidacja odrobiny odkurzu tu i tam.

 

076.jpg

077.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, to jasny szary samolot, nie mogę przesadzić.

 

Ok, wczoraj i dziś to był czas malowania detali i dupereli, z których jestem zadowolony, bo lubię je malować.

 

Hornet praktycznie gotowy do cieniowania.

Zrobiłem przy nim sporo fajnych rzeczy: kabinkę, obramowania silników, światełka, wyrzutnie flar, wnęki podwozia etc.

 

078.jpg

 

Tak wygląda gotowa kabinka po pomalowaniu jej kolorem Tamiya NATO Black i potraktowaniu suchym pędzlem.

Dodatkowo srebrną kredką dodałem nieco obić na krawędziach burt.

 

079.jpg

 

Światła pozycyjne.

Academy nie dała przezroczystych części tylko toporne kalkomanie (czerwoną i niebieską, miast zielonej), postanowiłem więc te światła namalować.

Po zamaskowaniu (kształty są proste) najpierw położyłem błyszczący chrom, potem kolory clear.

 

080.jpg

 

Identycznie postąpiłem ze światełkami na wzmocnieniach płatów skrzydeł, z tym że tam jedno ze światełek jest (oceniałem to po zdjęciach) niebieskie, nie zielone.

 

081.jpg

 

Największy problem miałem ze światłami na statecznikach, które są czerwone.

Początkowo miałem je sobie darować, bo w końcu... są czerwone po pomalowaniu sterów, prawda?

Zawziąłem się jednak, zamaskowałem je, a potem znowu: chrom i clear red.

Na zdjęciu nie wygląda to wyraźnie, ale w realu bardzo dobrze te światełka odbijają się od czerwonego tła.

 

082.jpg

 

Na koniec wnęki podwozia gotowe do malowania detali.

Widać także pomalowane wyrzutnie chaffów/flar.

 

083.jpg

 

Czeka mnie jeszcze trochę poprawek, likwidacja odkurzu tu i tam, ale to kosmetyka.

Teraz czas na cieniowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i cieniowanie poszycia gotowe.

Górę dość mocno pocieniowałem kolorem Off White nieco złamanym kolorem bazowym (gdzieś tak w proporcjach 4:1), dół podobnie, ale jako że tam kolor bazowy jest znacznie jaśniejszy i cieniowanie dużo nie dawało, w końcu przesiadłem się na sam rozcieńczony Off White.

Wpadłem jeszcze na pomysł, że pociągnę delikatnie niektórych panele różnymi filtrami, żeby maksymalnie zróżnicować powierzchnię maszyny.

Całość postaram się scalić filtrem z kolorów bazowych.

 

084.jpg

085.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I malowanie ukończone.

Dodałem kilka losowo przebarwionych paneli i wszystko scaliłem delikatnym filtrem z bazowych kolorów.

Bardzo mi się te Hornet podoba.

Teraz kilka drobnych poprawek i kładę kalkomanie.

No i zostały jeszcze wnęki podwozia do pomalowania, ale to już w swoim czasie.

 

086.jpg

087.jpg

088.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że materiał wyjściowy do brudzenia, mimo nielubianego przeze mnie preszejdingu - świetny !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalkomanie położone.

Nie było ich dużo, chyba jakieś 70-80 sztuk, więc uwinąłem się w kilka godzin.

Kalkomanie Cartografa, więc bajka - piękny wydruk i ostrość, a kładą się jak malina na języku.

Czysta przyjemność.

 

089.jpg

 

Jestem pełen podziwu dla projektantów tych kalkomanii, bo nie tylko pięknie wyglądają, ale także pasują po prostu idealnie we wszystkich zakamarkach.

Co ważne, podobnie jest z blaszkami Eduarda.

Bałem się czy nie będzie kłopotu z kalkami imitującymi światła do lotu w formacji, ale nie - także do blaszek pasują bardzo dobrze.

 

090.jpg

 

Troszkę goło jeśli chodzi o napisy eksploatacyjne jest na górze maszyny (bo na spodzie jest tych stencilsów całkiem sporo), ale nie jestem pewien czy tak aby nie jest w rzeczywistości.

 

091.jpg

 

I gdy już wszystko szło tak pięknie, nagle moje spojrzenie padło na lewe skrzydło Horneta...

 

luke-noooo-o.gif

 

Co się stało?

 

092.jpg

 

Po położeniu SOLa na kalkę, jakimś cudem dotknąłem i poruszyłem.

Niestety, kalka już zdążyła zaschnąć.

Jutro, gdy dobrze wyschnie spróbuję ją odmoczyć i ustawić w prawidłowym położeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie lepiej było podjąć próbę odmaczania od razu, teraz może być większy problem.

 

Tak czy siak wszystko wygląda naprawdę dobrze a usterzenie w czerwieni nadaje całości wyjątkowego "sznytu" i bardzo mi się podoba.

 

P.S jesteśmy w zasadzie w tym samym momencie prac w dodatku ja także mam na warsztacie latadło z czerwonym usterzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SOL to zdaje się roztwór jakiegoś kwasu, który rozpuszcza lakier z którego zrobiona jest kalkomania.

Tak więc gdy jest on pod jego wpływem, to rwie się bo jest miękka.

Dlatego chyba warto poczekać aż wyschnie i odzyska swoje właściwości i dopiero wtedy spróbować ją odkleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.