jacek j Napisano 17 Listopada 2015 Share Napisano 17 Listopada 2015 Kiedyś widziałem czeskie/słowackie wydawnictwo PWMT, albo coś podobnego z zeszytem modeli kartonowych właśnie z wyposażeniem straży. Jak chcesz to mogę poszukać gdzie to widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 17 Listopada 2015 Autor Share Napisano 17 Listopada 2015 Kiedyś widziałem czeskie/słowackie wydawnictwo PWMT, albo coś podobnego z zeszytem modeli kartonowych właśnie z wyposażeniem straży. Jak chcesz to mogę poszukać gdzie to widziałem. Coś takiego mam. Jeśli masz coś innego to z wielką chęcią. Każdy materiał jest cenny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek j Napisano 17 Listopada 2015 Share Napisano 17 Listopada 2015 Raczej to jest to samo, Zerknę jeszcze w wolnej chwili czy nie mam czegoś ponadto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 17 Listopada 2015 Share Napisano 17 Listopada 2015 Da się to wykorzystać mimo różnicy w skali ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 17 Listopada 2015 Share Napisano 17 Listopada 2015 Trzeba by znać wymiary oryginałów i przeliczyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kret69 Napisano 17 Listopada 2015 Share Napisano 17 Listopada 2015 Skora moze byc niewarta wyprawki. Jak masz dostep do oryginalnej zawartosci to lepiej sobie obfotografowac i zrobic od zera. Poza tym w biurze powinni miec materialy po zakupie, czasami sa tam nawet rysunki techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 20 Listopada 2015 Share Napisano 20 Listopada 2015 Obiecałem jakiś czas temu, że pokażę, jak przerobiłem cyrkiel Olfy do wycinania mniejszych kółek. Słowa dotrzymuję: Cyrkiel tnący CMP-1 to świetne narzędzie, ale ma pewne ograniczenia. Pozwala wycinać kółka powyżej 10 mm średnicy. Nie można zbliżyć igły do noża bliżej niż ok. 5 mm. Zeby to zmienić wywaliłem oryginalną ośkę mocowania noża. Zastąpiłem ją takimi elementami (śruba M3 z opiłowanym łbem, dwie podkładki, nakrętka M4 jako dystans): Po zmontowaniu wygląda to tak: Efektem jest zbliżenie ostrza do igły cyrkla: Teraz można wycinać kółka o średnicach od 5 mm. Mniejsze kółka robię przyrządem do robienia dziurek w paskach do spodni. Należy zwrócić uwagę, żeby podkładki dystansowe nie były zbyt grube. Ostrze musi być blokowane przez wybranie w ramieniu cyrkla (to żółte). Jeżeli przesadzimy, ostrze będzie się ruszać przy wycinaniu i kiszka ...... I to by było na tyle..... Mam nadzieję, że to się komuś przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 22 Listopada 2015 Share Napisano 22 Listopada 2015 Pewnie, że się przyda, bo mam ten sam cyrkiel i tą samą zagwózdkę, jak wyciąć mniejsze kółka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 27 Listopada 2015 Autor Share Napisano 27 Listopada 2015 Czas na drobną kontynuację: Obiecałem jakiś czas temu, że pokażę, jak przerobiłem cyrkiel Olfy do wycinania mniejszych kółek.Słowa dotrzymuję:... Dzięki Jacku. Cyrkiel przerobiłem. Wycinam kółka o śrenicy ok. 7 mm. Przy mniejszych zaczynają się duże niedokładności. Wyglada to tak, jakby ostrze straciło jednak powierzchnię podparcia i wygina się w zależności od sposobu prowadzenia. Spróbuję z blaszki dopiłować podkładkę o kształcie ostrza. Tak wygladają wycięte kółka z polistyrenu 0,5 mm (Przepraszam, że zapomniałem zdmuchnąć opiłki). A tak sklejony przedni most Przerwałem robotę, bo myślę jak tu zrobić przednie koła skrętne i kręcące się. W oryginale wyglada tak: Myśląc jak to zrobić zająłem się sklejaniem silnika. W kartonowym opracowaniu autor w miarę porządnie opracował tylko dół silnika, ponieważ góra jest niewidoczna. Chyba zrobię tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 28 Listopada 2015 Share Napisano 28 Listopada 2015 Do przegubu kulowego odpowiednią kulkę powinieneś znaleźć w sklepie dla domowych wytwórców bransoletek i naszyjników (dość popularne ostatnio hobby). Można poszukać też w sklepach dla plastyków, korali w chińskich sklepach i ozdób świątecznych do demontażu. Kołnierz to w razie co wyrzeźbisz np. z kilku posklejanych krążków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 30 Listopada 2015 Autor Share Napisano 30 Listopada 2015 Do przegubu kulowego odpowiednią kulkę powinieneś znaleźć w sklepie dla domowych wytwórców bransoletek i naszyjników (dość popularne ostatnio hobby). Można poszukać też w sklepach dla plastyków, korali w chińskich sklepach i ozdób świątecznych do demontażu. Kołnierz to w razie co wyrzeźbisz np. z kilku posklejanych krążków. Dzięki za podpowiedź. Będę szukał. Póki co mała dłubanina przy silniku. Pisałem kiedyś o dużej przydatności przyśpieszacza do klejów CA. Dla tych co używają kleju jako szpachli kolejny przykład. Ja dozuję klej wyciskając parę kropli do listków po tabletkach. Niezużyty klej zasycha sobie swobodnie. Jedną dziurkę potraktowałem przyśpieszaczem. Którą? Chyba łatwo się domyślić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 7 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2015 silnika cd. I prawie skończony, tryśnięty lekko podkładm, aby wyłapać nierówności. Małe pytanie. Ma ktoś dobry pomysł, z czego zrobić paski klinowe. Najprościej byłoby z gumy, ale obawiam się czy takie paseczki z gumy po dwóch latach nie rozlecą się (ze starości). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 7 Grudnia 2015 Share Napisano 7 Grudnia 2015 wytnij je z polistyrenu, zmiękcz acetonem lub nitro, nałóż na koła i daj wyschnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 7 Grudnia 2015 Share Napisano 7 Grudnia 2015 Ja robię z taśmy samoprzylepnej. Takiej chropowatej z Castoramy. Szeroka na ok. 4 cm. Jest fajna, bo nie jest tak do końca czarna..... Antracytowa bardziej. Przynajmniej tak twierdzi moja Druga Połowa Zwykła taśma izolacyjna też chyba może być, tylko nie ta błyszcząca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2015 Coś ostatnio chroniczny brak czasu. Niewiele zrobiłem, to nadrabiam ilością zdjęć. Udało się zrobić 1 sworzeń pseudokulowy - ale obraca się. A poza tym zbiorniki: paliwa i powietrza. I to narazie wszystko. PS. Trochę zawiodłem się na kupionym aparacie Nikon L340. Ma tylko tryby automatyczne i nie umiem zmusić go do większej głębi ostrości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 18 Grudnia 2015 Share Napisano 18 Grudnia 2015 No Nikony tak mają, niestety, automatyka (podobno) wie lepiej. A dłubanina przednia. Jak malowanie wyjdzie Ci równie udana jak rzeźba to będzie kawał dobrego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 20 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2015 Ciąg dalszy. "Trening czyni mistrza" brzmi znane powiedzenie. Drugi przegub kulowy wyszedł mi znacznie lepiej. Piasty też wyszły nienajgorzej. Koła się kręcą. Kompletna przednia oś. Po przyklejeniu do ramy, a właściwie do resorów. A tu zestawienie wykonanych elementów. I byłbym szczęśliwy gdyby nie to, że wyszły dwa grube błędy: a) tylne osie są o 6 mm za krótkie - moja wina, zawierzyłem autorowi i zdjąłem wymiar z rysunku montażowego, który nie trzyma skali. Trzeba będzie odciąć wszystkie piasty i przedłużyć wały. b) jak widać na zdjęciu, przód ramy mocno idzie do góry. Odejmując różnicę wynikłą z różnych średnic bębnów i tak wychodzi, że tył siedzi o 3,5 mm za nisko. Różnica bardzo duża i mówiąc szczerze, nie wiem z czego wynika. Przemierzyłem wszystkie elementy zawieszenia i błędu raczej nie popełniłem. Trzeba będzie dać podkładki między resor tylne mosty. Trochę to jednak może głupio wyglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 21 Grudnia 2015 Share Napisano 21 Grudnia 2015 A z błędem b, przypadkiem nie powinno tak być? Zawsze wydawało mi się że przód w starze idzie trochę do góry (wystarczy wpisać star 266 w google i połowa z nich jest zadarta do góry). Najpierw bym sprawdził to dokładniej, zanim zaczniesz coś przerabiać. bo może tak ma być. Powodzenia w dalszych pracach i poprawkach. Będę zaglądał bo jest na co popatrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 21 Grudnia 2015 Share Napisano 21 Grudnia 2015 Marak, 3,5 mm to dużo. Nawet bardzo dużo... Z podkładkami głupio będzie rzeczywiście wyglądać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 21 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 21 Grudnia 2015 A z błędem b, przypadkiem nie powinno tak być? Zawsze wydawało mi się że przód w starze idzie trochę do góry (wystarczy wpisać star 266 w google i połowa z nich jest zadarta do góry). Najpierw bym sprawdził to dokładniej, zanim zaczniesz coś przerabiać. bo może tak ma być. Problemem jest, że w tym układzie to środkowe koła będą wisieć ponad 1 mm w powietrzu. Poza tym nie wiem, czy mi się koła zmieszczą pod nadwoziem itp. Marak, 3,5 mm to dużo. Nawet bardzo dużo... Z podkładkami głupio będzie rzeczywiście wyglądać... Też masz rację. Tylko nie wiem co robić. Na razie wiem tyle. Według powiększonego rysunku p. Mariusza... Od górnej krawędzi ramy do dolnej krawędzi resoru powinno byc 18 mm - i ten wymiar się zgadza z modelem. Od górnej krawedzi ramy do osi kół powinno być 24,5 mm - u mnie jest 21 mm Z tego wynika, że od resoru do osi kół powinno byc 6,5 mm, a u mnie jest 3,5 mm Ale patrząc na zdjęcie oryginału to proporcje są prawidłowe. Jak pisze Grubyjg trzeba zagrzebać się w Google i szukać jakiejś podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 21 Grudnia 2015 Share Napisano 21 Grudnia 2015 Podpowiedź chyba jest prosta. Z przodu w skali 1:1 jest ciężki silnik i zawieszenie zawsze się robi że siada po jego zamontowaniu. U Ciebie jest problem, że silnik jest lekki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 21 Grudnia 2015 Share Napisano 21 Grudnia 2015 Podpowiedź chyba jest prosta. Z przodu w skali 1:1 jest ciężki silnik i zawieszenie zawsze się robi że siada po jego zamontowaniu. U Ciebie jest problem, że silnik jest lekki... Wniosek: przytrzymaj z tyłu i naciskaj z przodu, aż się wyrówna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 21 Grudnia 2015 Share Napisano 21 Grudnia 2015 Kiedyś w Modelarzu były plany 266. Niestety, nie posiadam ich :( Może rzut oka na nie by rozwiązał problem? Było w nich rozrysowane podwozie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 21 Grudnia 2015 Share Napisano 21 Grudnia 2015 Andrzej, pewnie już to widziałeś, ale znalazłem relację z budowy tego modelu z kartonu: tutaj Może jakieś pytanko do Autora pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 21 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 21 Grudnia 2015 Andrzej,pewnie już to widziałeś, ale znalazłem relację z budowy tego modelu z kartonu: tutaj Może jakieś pytanko do Autora pomoże I tu Cię zaskoczę. Mam relację z budowy bezpośrednio przez autora planów p. Kitę, a tej relacji nie widziałem. Wieczorem się jej przyjrzę. Na szybko odczytałem, że jest jeszcze Star opracowany przez Modelika. Też trzeba się będzie z nim zapoznać. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.