Skocz do zawartości

F-15E Strike Eagle w hołdzie zimnej krwi. REVELL 1:48


xerix

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ufff, nareszcie można usiąść do pracy. Syncio łaskawy więc nadrabiam. I warsztat i relację.

 

Startujemy z kokpitem. Uwaga dla tych co będą zabierać się za ten model. Ja mam taki zestaw blach Edka:

 

1255nd3.jpg

 

Jeśli znajdziecie gdzieś komplet z bocznymi panelami to nie zastanawiajcie się ani na chwilę. Ja brałem zegary z blachy, a boki z kalki. Widziałem panele na czyimś modelu i są na prawdę warte zachodu.

 

Poszperałem też za zdjęciami foteli. Jestem zaskoczony jak wiele wersji kolorystycznych było w produkcji.

 

5ecwab.jpg

2hqcyfn.jpg

2vcw6jr.jpg

zx1mhs.jpg

 

Wybrałem czarne.

 

Co do foteli to oczywiście możecie się ze mna nie zgodzić, ale moim zdaniem trzeba się 2 razy zastanowić czy kupować żywicę. To co oferuje Revell moim zdaniem jest wystarczające i ma jedno czego Aires nie ma - tylna szyna. Niestety żywica nie ma tego elementu i czeka sporo pracy z dorobieniem. Z góry przepraszam za jakość zdjęcia:

 

2415zix.jpg

 

 

Montażu blaszek nie fociłem krok po kroku. Nic ciekawego (mylę się?) co by Was mogło zaskoczyć. Muszę jeszcze poprawić górę fotela. Tak wiem, nie doszlifowane

 

15hle83.jpg

2ccwdb4.jpg

24loaj5.jpg

 

Dajcie proszę znać czy chcielibyście żebym wrzucał więcej zdjęć. Smiało możecie jeździć. Człowiek początkujący to konstruktywną krytykę z pokorą przyjmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały nakarmiony to i były 1h wolnego więcej. Przechodzimy do pkt 2: przednie podwozie i klapy. Całkiem fajne detale:

 

21ag4f9.jpg

 

W przedniej klapie niestety babol. Bardzo niefortunne miejsce na pozostałość po wtrysku:

 

907cw2.jpg

 

Wszystko poszło szybko i sprawnie:

 

2rykohy.jpg

svidfo.jpg

 

Na dziś koniec, podkład schnie. Jutro biały kolor i zamykamy całość w dziobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko to wygląda.

Mam kilka uwag.

 

Czy osłona drugiego pilota nie powinna być matowa?

U ciebie błyszczy się i to nie wygląda dobrze.

Co do samej wnęki podwozia, to czy konieczne było wklejenie goleni przed montażem kadłuba?

To proszenie się o kłopoty przy następnych pracach.

No i fajnie byłoby to trochę okablować, w końcu to 1:48.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do osłon to są matowe. Moja wina, bo na mokrej farbie foto zrobiłem. Podeślę jeszcze jedno zdjęcie. Co do goleni to trzeba je wklejac teraz. Zaraz będę moment gdy zamknie się to w dziobie. Pewnie dało by się to i zrobić później. Jadę jednak po instrukcji.

 

Co do kabli to cześć już jest - z blach. Pomyślę co by tu z resztą kabli zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, potrzeba pomocy w 2 sprawach:

 

1. czy ktoś ma zdjęcia wnęk tak, żeby było widać dokładnie kable? Te co znalazłem (także na http://primeportal.net/ ) też nie pokazują za wiele poza goleniami.

2. skąd bierzecie kabel na kablowanie (masło maślane). Wybebeszyłem wszystkie zabawki jakie mam i każdy wydaje mi się za gruby. Bo tu nie proszę poprawić - najlepiej brać oprawiony "strzałowy". Co rozwalić, żeby znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kabelków, to warto sobie zakupić trochę miedzianych i ołowianych drucików, o różnych średnicach.

Ja do wnęk używam z reguły ołowianych, o średnicach mniej więcej od 0,2 do 0,5 mm.

Takowe możesz kupić na Allegro, wyglądają o tak:

 

6148c7da15563293med.jpg

 

Warto kupić kilka grubości - jedna paczka starcza na wiele lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, ja cynowe najcieńsze widziałem chyba 1 mm.

Gdzie takie cienkie znalazłeś?

 

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-1-pc-0-3mm-Tin-Lead-Melt-Rosin-Core-Flux-Solder-Soldering-Welding-Wire/1852524443.html?spm=2114.01020208.3.80.6Ig2zM&ws_ab_test=searchweb201556_9_79_78_77_80_76,searchweb201644_5,searchweb201560_9

 

Jeśli jest mowa o kabelkach mam pytanie jaka grubość drucika była by idealna do skali 1/72.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kabelków, to warto sobie zakupić trochę miedzianych i ołowianych drucików, o różnych średnicach.

Ja do wnęk używam z reguły ołowianych, o średnicach mniej więcej od 0,2 do 0,5 mm.

Takowe możesz kupić na Allegro, wyglądają o tak:

 

6148c7da15563293med.jpg

 

Warto kupić kilka grubości - jedna paczka starcza na wiele lat.

A mozesz podpowiedziec dzial w jakim to kupujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę nawet podać linka:

http://allegro.pl/sport-i-turystyka?string=drut+o%C5%82owiany+o%C5%82%C3%B3w&search_scope=category-3919&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-kpr-v4-spo-1-2-0907

 

To drut używany w wędkarstwie.

Ale uwaga: jest on bardzo miękki, co ułatwia jego kształtowanie, ale z drugiej strony łatwo go powyginać niechcący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie udało się kupić 0,3 stalowy. Specjalny motek do...ozdób choinkowych. Idealnie się gnie, nie powraca do poprzedniego kształtu i jest na tyle elastyczny, że nie ma obaw wyłamania.

 

Po pomalowaniu na biało wnęki i całego zawieszenia przyjrzałem się zdjęciu oryginału:

 

21ez43a.jpg

 

i widzę, że całkiem dokładnie Revell umiejscowił okablowanie. Zachowano też proporcję magistrali do mniejszych rozgałęzień. Pomyślę jeszcze jak by połączyć to co już jest z okablowaniem

 

5cf29c.jpg.

 

Tak wnęki wyglądają po pomalowaniu. Wash ładnie wyciągnie wszystkie detale z komór.

 

2ishzq1.jpg

rku8nl.jpg

1z18dp3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czas iść dalej. Część kadłuba co do której mam największe obawy - dziób.

 

rr8s9f.jpg

 

Zobaczymy ile i czy będzie konieczna szpachla. Papier 2500 już gotowy. Pierwsza przymiarka, bez obróbki:

 

bgploj.jpg

351czv7.jpg

 

jest nieźle.

 

Wnętrze pomalowane. Zobaczcie co widać jak zamontuje się wnętrze. Jedno wielkie nic. Moim zdaniem odpicowanie tego elementu nie ma sensu - chyba, że dla samego modelarza. Niemniej nie ma co liczyć na efekt wizualny.

 

oq8wee.jpg

2urrqe1.jpg

2ekrmkl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

schnie dziób to zabieram się za wloty powietrza

 

2dhdw76.jpg

 

I tak:

 

1. Nie ma sensu obrabiać ich z zewnątrz. Całość jest przykryta głównymi płatami kadłuba.

2. Jeśli ktoś będzie przyglądał się wnętrzu to widać ślady po wtrysku. Jedne są wklęsłe, inne wypukłe. Kwestia modelarza czy to wykończy bo na półce nie będzie tego widać. Aleee, jak chcesz zajrzeć na trybunę będzie to widać. Na pewno to trzeba wykończyć bo jest widoczne już na pierwszy rzut oka.

 

20rjnl3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas, żeby wszystko nabrało kształtu czyli składamy kadłub. Pierwsze zaskoczenie:

 

dbtp3n.jpg

 

w komplecie przez pomyłkę mamy dwa. Zawsze to jakiś back-up jak by się coś sknociło. Dalej dwie niezbyt fajne niespodzianki: logo na części i toporne wypryski:

 

nl7f3o.jpg

 

doa1qg.jpg

 

Revell całkiem nieźle wykombinował jak zamocować dziób

 

2vtupo8.jpg

 

więc jak ktoś się postara to może to praktycznie bez szpachlowania złożyć w całość. Przymiarka poniżej. Duży jest

 

5mddo6.jpg

 

Przy składaniu nie obeszło się bez szpachli. Trochę w tym mojej winy z zbyt mocnym szlifie.

rmo1z9.jpg

20kouhv.jpg

9rt084.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.