DarkWing Napisano 19 Listopada 2015 Share Napisano 19 Listopada 2015 Po prawie 7 miesiącach udało mi się ostatecznie ukończyć model i oto prezentuję końcową galerię. Relacja z budowy oraz zdjęcia widoku wnętrza czołgu są w warsztacie viewtopic.php?f=87&t=49290 Model wykonany bez żadnych zewnętrznych dodatków, jedynie z tego co dał producent. Malowanie wzorowane na 1 SS Pz Division Italy 1943. Poniżej przedstawiam efekty mojej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 19 Listopada 2015 Share Napisano 19 Listopada 2015 najbardziej podobają mi się okopcenia z tłumika! Generalnie model super, bardzo fajny w odbiorze. Widać, że wykonałeś ogrom pracy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 19 Listopada 2015 Super Moderator Share Napisano 19 Listopada 2015 No cóż, jak w warsztacie tak i w galerii ... tak sobie, szału nie ma, ślady o których pisałem wcześniej jak widać olałeś podobnie z innymi uwagami, poduszka w włazie dowódcy dlaczego jest biała? Wersja de lux z białą skórą? ;) Przy wale napędowym do wentylatorów powinno być koło pasowe... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam215 Napisano 19 Listopada 2015 Share Napisano 19 Listopada 2015 Ładny, szyba kierowcy zamalowana, chyba powinno być zielonkawe szkło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal0281 Napisano 19 Listopada 2015 Share Napisano 19 Listopada 2015 Chetnie bym bydlaka zobaczyl w realu, w tej skali pewnie fajnie wyglada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejon26 Napisano 20 Listopada 2015 Share Napisano 20 Listopada 2015 Uwielbiam IV-rki, mała prośba cyknął byś jedno zdjęcie z jakimś przedmiotem (np. monetą 5 zł bo mniejszej to pewnie nie było by widać) aby lepiej była widoczna skala modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 20 Listopada 2015 Share Napisano 20 Listopada 2015 Moneta nie będzie widoczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polski_Czołgista Napisano 20 Listopada 2015 Share Napisano 20 Listopada 2015 Nie no model konkret Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jager27 Napisano 20 Listopada 2015 Share Napisano 20 Listopada 2015 Według mnie model trochę zbyt czysty jeśli chodzi o tył pojazdu np. koła napinające od wewnątrz są czyste jakby model był prosto z fabryki a z niej nie jest bo ma dużo zadrapań Faktycznie razi w oczy trochę ta poduszka na włazie dowódcy, która powinna być brązowa lub czarna (chodzi o to kółko na środku od wewnątrz). Szyba od kierowcy też fatalny błąd bo pomalowałeś ją w dunkelgelb. Z tym, że nie masz co się wściekać i malować ją na jakiś kolor zielonkawy czy niebieskawy bo to nie jest celownik z systemem Hunter Killer jak w Leopardzie 2 tylko wystarczy jak pomalujesz ją na czarny kolor a potem pociągniesz lakierem połyskowym i będzie dobrze. Piszę o tym dlatego bo to z pewnością drogi zestaw i takie niedociągnięcia bardzo psują efekt i można je poprawić bez kąpania modelu w krecie itd tylko po prostu usiąść i to zrobić biorąc pod uwagę, że reszta na tym modelu jest po prostu świetna. Bardzo efektownie i realistycznie wygląda rdza na tłumiku oraz okopcenia. Świetnie wykonałeś zadrapania, bardzo podoba mi się karabin dowódcy, po wykonaniu wnętrza także mogę wnioskować, że ręka ci nie drży bo jest wykonane bardzo estetycznie. Nie wspomnę już o tym, że bardzo mi się podoba kamuflaż tj. dobrane kolory i układ plam. Fajnie się postarałeś z tymi linami holowniczymi i różnymi siekierkami, łopatkami itp. Wygląda to bardzo efektownie jednak czy realistycznie to bym się kłócił. Czołgi w plamki były malowane z reguły przez załogi i nikt nie byłby na tyle szalony, żeby zdejmować linę holowniczą po to, aby się ładnie świeciła na stalowy kolor jak maźnięcie farbą by nic jej nie zaszkodziło a wręcz lepiej zamaskowało pojazd. Kiedyś też tak robiłem, ale pewnego dnia - był to 15 sierpnia pojechałem na święto WP do Warszawy, żeby pooglądać Leopardy 2 A4 i A5 i podchodzę do tego leoparda oglądam i nagle BONKERS! Dlaczego ta lina jest brązowo - zielono - czarna i tylko gdzie nie gdzie przebija się kolor stali??? I to biorąc pod uwagę, że dzisiaj czołgi już nie są malowane przez załogi w warunkach polowych i w dodatku nie ma wojny wiec jest trochę więcej czasu. Dlaczego ja się staram na moim Tygrysku w 1/35 a oni maja taki duży czołg i im się nie chciało zdjąć tej liny żeby było ładnie??! Poczułem się oszukany :( Ale w końcu doszedłem drogą dedukcji, że lina na dużym czołgu dużo waży (serio!) a nie tyle co na modelu więc po prostu im się nie chce Tak samo z łopatkami, siekierkami, zapasowymi gąsienicami itp. Ale to jest już modelarstwo Tu się dużo rzeczy robi dla sztuki i sam czasem nie mogę się powstrzymać, żeby zapasowe ogniwa gąsienic zrobić lekko zardzewiałe co de facto realistyczne wcale nie jest Ogólnie wg. mnie model 8,5- 9/10, ale popraw te babole bo dają po oczach i przybrudź go trochę z tyłu. No i narobiłeś mi smaka na 1/16. Jak kiedyś będę miał miejsce w mieszkaniu żeby coś takiego postawić to też popróbuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corporal_PL Napisano 20 Listopada 2015 Share Napisano 20 Listopada 2015 Zauważyliście, że z wszystkich typów czołgów na forum zawsze najbardziej poobijane są czwórki? Sam tak miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 20 Listopada 2015 Share Napisano 20 Listopada 2015 Model mi się podoba. Cały czas rozważam jego zakup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7urgen Napisano 20 Listopada 2015 Share Napisano 20 Listopada 2015 Robi wrażenie... Tylko czemu brak pokrywy na komorze zamkowej mg34? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 20 Listopada 2015 Super Moderator Share Napisano 20 Listopada 2015 Cóż moje zdanie że temat przerósł twórcę... chyba się zapał wypalił w trakcie i mamy tutaj efekt "skończyć trzeba"... braków jest spora lista a jak pisałem wcześniej 1/16 nie wybacza może następny model z większym zaparciem i poprawnością wyjdzie zobaczymy. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 25 Listopada 2015 Share Napisano 25 Listopada 2015 Pytanie do speców czy to aby na pewno wersja H? Sam mam wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 25 Listopada 2015 Super Moderator Share Napisano 25 Listopada 2015 Zakładając że ma filtry można by powiedzieć że tak, natomiast różnice wizualne między późną G a wczesną H są "prawie" nie widoczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 25 Listopada 2015 Share Napisano 25 Listopada 2015 Zakładając że ma filtry można by powiedzieć że tak, natomiast różnice wizualne między późną G a wczesną H są "prawie" nie widoczne... To ja wiem ,interesuje mnie brak bocznych szczelin obserwacyjnych jak wersji J. Czy "późne" H mogły ich nie mieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 25 Listopada 2015 Super Moderator Share Napisano 25 Listopada 2015 no tutaj to już wiesz można by polemizować co powinno być a co nie a jak było na linii produkcyjnej to się już nie dowiesz... biorąc pod uwagę tempo produkcji pewnie mogły i występować miksy kadłubów i wersji H/J i "teoretycznie" kadłub od wersji H z numerem xxxx.xxx a potem to już niby wersja J ale to tak "teoretycznie" bo jak im zostało 5 kadłubów z H to przecież ich nie wywalili tylko dlatego że już ma być J... późna H i wczesna J są trudne do rozróżnienia z w/w powodów... Podobnie jak wczesna H i późna G różnica pancerza ale na zdjęciach to raczej słabo widoczny detal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 26 Listopada 2015 Share Napisano 26 Listopada 2015 Generalnie do "GALERII" tylko zaglądam i nie komentuje bo jak to mówię - "jest już pozamiatane". Myślę jednak że tu trzeba co nieco wyjaśnić. Czy "późne" H ... . Czemu Myślisz że to późna wersja "H"? Poza dwoma detalami nie widzę tu takiej wersji.(Nie liczę gąsek). Może po kolei : 1. Na pewno nie jest to wersja "G" (późna) i (wczesna "H"). 2. Na pewno nie jest to wersja "J" (wczesna) i (późna "H"). 3. Pozostaje tylko wersja "H" (średnia) Wymienię tylko parę odpowiedzi: ad.1 - odbojniki wózków jezdnych, zaślepki na kołach jezdnych,filtr,brak przykręcanego dopancerzenia ... itd. ad.2 - właz kierowcy i strzelca, płyta tylna(mocowanie gąsek, wzmocnienia),skrzynka na masce silnika, osłona obrotu wieży,ma zamontowany filtr - późne takowego nie miały ... itd. ad.3 - mechanizm mocowania koła napinającego ausf.A/H - inne są w późnej"H/J" - właz kierowcy i strzelca ausf.F2/H - inny jest w późnej H/J - jeszcze inny w późnej "J" - osłona przed granatami obrotu wieży ausf.B/H - inna w późnej H/J - skrzynka na płycie nad silnikowej ausf.A/H - inna w późnych H/J - tylna płyta częściowo podobna do wersji średniej "H"(brak elementu) - inna w późnych "H" - spód wanny skośny wersja średnia "H" - inny w późnej "H" ... itd. Teraz te dwa detale z wersji późnej: - lufa (tłumik) jest niestety z wersji późnej H/J - w oryginalnym wozie była wersja wcześniejsza http://www.historyofwar.org/Pictures/Panzer_IV_ii.jpg - koło napinające jest w wersji późnej H/J - Autor warsztatu wybrał ten wariant.(W modelu - są dwa warianty do wyboru). Błąd jest tylko w tłumiku lufy (chyba że w modelu są do wyboru dwa tłumiki - tego nie wiem). Gąsienice też są elementem no powiedzmy dyskusyjnym, choć niekoniecznie złym: - Pełny ząb i elementy antypoślizgowe ALT - 27 , SK-17 używane : pod koniec 1943 do końca wojny używane w Pz.Kpfw.IV ausf.H w wersjach późnych. - Pełny ząb i brak elementów antypoślizgowych ALT - 5 , SK - 23 bardziej prawidłowy dla Pz.Kpfw.IV ausf.H w wersji średniej używane od końcowych miesięcy 1942 do końca wojny. Można powiedzieć że dostał nowe gąski już później. O paście "zimmerit" nie ma co wspominać. Szczeliny obserwacyjne zlikwidowano w drugiej połowie 1943 roku już w wersji "H". Po zastosowaniu osłon (Schurzen) w/w szczeliny okazały się zbędne. ... późna H i wczesna J są trudne do rozróżnienia ... .Podobnie jak wczesna H i późna G ... . Zgadzam się różnice zamazują się na stykach tych wersji. Skoro tyle się napisałem dodam "te moje wypociny" też do warsztatu - dla Tych którzy zechcą wykonać ten model.Może Im się przyda. Nie oceniam modelu ani wykonanego malowania.Tylko może dwie uwagi : Te prostokąty (2x po dwa) na płycie przedniej część M26 należało usunąć - punkt 29 instrukcji. Szkło pancerne w wizjerze kierowcy zamalowane. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.