gustlik Napisano 1 Maja 2016 Share Napisano 1 Maja 2016 Klasa 2 - Pojazdy wojskowe Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych Witam w moim wątku konkursowym. Obiektem tego warsztatu będzie model firmy Dragon : Panther A late. Do modelu przewiduję dodatki takie jak zimmerit firmy Atak oraz antena RB model, więcej nie potrzeba bo pudło jest dosyć bogato wyposażone. Model wykonany będzie w barwach 5 dywizji Wiking z okresu walk w Polsce latem 1944, numer czołgu 800. Model wymaga trochę przeróbek takich jak : usunięcie sprzęgu holowniczego, lewarek poziomo, wieżowy wyrzutnik granatów zastąpiony zaślepką, wczesne dekliki na kołach napędowych, dodanie na nadbudówce bloków drzewnych do samowyciągania i z grubsza chyba to wszystko. Model jest w miarę dobrze obfotografowany : Troszkę fotek co do malowania : Widać że koło numeru boczngo czołgu wycięte jest w zimmericie miejsce prawdopodobnie na logo dywizji. Zdjęcia z epoki nie dają jednoznacznej odpowiedzi co do tła w logo dywizji Wiking ale bazując na monografii będą w kolorze żółtym. Regulaminowy in-box : Fotki in-boxa są jakie są, te z budowy będą już normalne z białym tłem.Model ma stać na podstawce razem z wozem sd.kfz 251/3 ausf.D numer boczny 201 widoczny na pierwszych fotkach który również będę robił w ramach konkursu letniego ale jeszcze nie dotarł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irgr Napisano 1 Maja 2016 Share Napisano 1 Maja 2016 Nieźle Ci się trafiło że zdobyłeś tą Panterę. Może się doczekam kiedyś Smart Kitowej ausf. A =P Powodzenia. Temat klasyczny ale zawsze fajny^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 1 Maja 2016 Autor Share Napisano 1 Maja 2016 Widziałem wczoraj ten model na aliexpress.com jakbyś był zainteresowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dbariusz Napisano 1 Maja 2016 Share Napisano 1 Maja 2016 Zapowiada się ciekawie, zasiadam i podglądam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 2 Maja 2016 Share Napisano 2 Maja 2016 Działaj, bo wstęp masz bardzo obiecujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 3 Maja 2016 Share Napisano 3 Maja 2016 Zasiadam na widowni i oglądam."Smakowity" wstęp. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 3 Maja 2016 Autor Share Napisano 3 Maja 2016 Powoli coś tam dłubię, wykorzystując trochę wolnego. Zły jestem że wykorzystałem zimmerit ataku bo są szpary na łączeniu w kilku miejscach i mimo dołożenia tyh ubytków millputem i odciśnięciu toolem do zimmeritu z trumpetera to boje się że będzie widać po podkładzie. W moim czołgu wymagane jest zastąpienie wieżowego wyrzutnika granatów zaślepką, póki co znalazłem tylko jedną fotkę ale nie jestem pewien czy to to : Może ktoś ma lepsze foty tego elementu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 4 Maja 2016 Share Napisano 4 Maja 2016 Dobre przygotowanie do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 4 Maja 2016 Share Napisano 4 Maja 2016 Tak to zaślepka w miejscu wyrzutnika granatów. Mocowana na cztery śruby. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 11 Lutego 2017 Autor Share Napisano 11 Lutego 2017 Z przyczyn niezależnych nie udało mi się ukończyć modelu w wyznaczonym czasie. Na tą chwilę model jest z grubsza skończony, zostały do poprawy detale i jakieś klamoty na pakę (sądząc po zdjęciach archiwalnych), dodałem żywiczną lufę PanzerArtu. Na pewno muszę jeszcze zamówić potrzebne kalki i zrobić wycięcia pod godła dywizji z przodu pancerza i na wieży. W maju będę się przeprowadzał a teraz mam tyle zajęć że etap malarski będę dopiero kontynuował w czerwcu. Do tego czasu postaram się coś jeszcze podłubać przy samym modelu. Esdeka też robię i jest na podobnym etapie prac, również będzie malowany dopiero po przeprowadzce. Za wszelkie uwagi/sugestie dziękuję. W dalszych planach mam również Panterez dywizji Wiking z okresu walk o Kovel w zimowym kamuflażu w wersji dowódczej, numer wozu IIOO ( na pierwszych dwóch fotkach na drugim planie) : Na bazie modelu : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jager27 Napisano 11 Lutego 2017 Share Napisano 11 Lutego 2017 Masz jeszcze trochę fotek tej pantery w moim dawnym wątku viewtopic.php?f=87&t=18676 Zwróć uwagę że jedna z blaszanych osłon gąsienic Pantery 801 jest z zimmericie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 11 Lutego 2017 Autor Share Napisano 11 Lutego 2017 Ja robię 800 nie 801 i z dostępnych fotek nie widać by w tym konkretnym wozie któraś boczna osłona posiadała zimmerit. Ale dzięki za link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 12 Lutego 2017 Autor Share Napisano 12 Lutego 2017 Czy ktoś ma może maski eduarda XT009 i XT007, bo mam pytanie ile wynosi wysokość cyferek w jednym i drugim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jager27 Napisano 13 Lutego 2017 Share Napisano 13 Lutego 2017 Ja robię 800 nie 801 i z dostępnych fotek nie widać by w tym konkretnym wozie któraś boczna osłona posiadała zimmerit. Ale dzięki za link Po pierwsze to widać i to na dwóch pierwszych zdjęciach Po drugie 800 i 801 to ten sam pojazd, ponieważ najpierw była 800 a potem zmieniono numer na 801 z niewiadomej dla mnie przyczyny jednak załoga pozostała ta sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 14 Lutego 2017 Autor Share Napisano 14 Lutego 2017 Nie jestem pewien ale gdzieś znalazłem fotki mówiące że 801 to jest wczesna wersja A( brak było kulistego jarzma MG, tylko typowe dla wersji D, które właśnie miały wczesne A). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSJ Napisano 14 Lutego 2017 Share Napisano 14 Lutego 2017 To prawda - "801" (Nicolussi-Lecka) był innym czołgiem. Wystarczyłoby porównanie zimmeritu - pasy żłobkowane na "801" (MAN) i kratka z grudowatą fakturą na "800" (D-B lub MNH). Dlatego też dziwne się zdaje, że na modelu pojawił się wzór bliski "801", wbrew zdjęciom prezentowanym jako dokumentacja; chyba jakąś niepojętą siłę przekonywnia mają te malowane fałszywki. Nie wiem, z czego może wynikać określanie, jak w tytule, tej "800" jako późnej. Znana jest data produkcji? Przy okazji, Kowel, nie Kovel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 14 Lutego 2017 Autor Share Napisano 14 Lutego 2017 Faktycznie zrobiłem zły zimmerit, teraz już po ptokach, nie będę tego wszystkiego zrywać. Następnym razem postaram się zwrócić większą uwagę na taki detal. Data produkcji nie jest mi znana, aczkolwiek w publikacji Firefly Collection, numer 5 o dywizji Wiking,wóz 800 widnieje jako późne A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 16 Lutego 2017 Share Napisano 16 Lutego 2017 No szkoda że warsztat ograniczyłeś tylko do in box-a i od razu gotowy pojazd. Gdyby był warsztat mogłeś uniknąć błędów w Swoim modelu - może parę z nich: Na przykład - błotniki przednie - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_260.jpg tu z pastą i śrubami motylkowymi - http://s1.postimg.org/vr0hk73dr/Panther_Mourmelon_072.jpg śruby potrzebne do mocowania drugiej części błotników i "wskaźnika szerokości" http://www.toadmanstankpictures.com/panther_275.jpg samo mocowanie wskaźnika - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_289.jpg Piszę o błotnikach bo są fotki No.800 z pełnymi błotnikami: http://s4.postimg.org/q1qtzymod/Karl_przy_801.jpg - źle opisany numer powinien być 800 - "zimmerit D-B http://3.bp.blogspot.com/-4Vdpjp2OF90/ThEBQFAPvyI/AAAAAAAABSU/Nx36FrzK2Co/s1600/GD281001.jpg Brak uczwytu przy ograniczniku otwierania włazu - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_281.jpg Z tyłu trzeba dorobić mocowania na sprzęg holowniczy - samego haka ten wóz nie miał. http://www.toadmanstankpictures.com/panther_ausf_a_borden_06.jpg Na bokach tuleje z zawleczkami - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_211.jpg http://www.toadmanstankpictures.com/panther_297.jpg i z bliska hak typ "C" - http://www.toadmanstankpictures.com/panther3.jpg Tuleje trzeba by nawiercić tak samo lufę wieżowego MG. Brak uchwytu na klapie silnikowej - "chyba" bo nie widać go. http://s16.postimg.org/wwjtyl085/Panther_Mourmelon_222.jpg http://www.toadmanstankpictures.com/panther_ausf_a_borden_44.jpg Chyba starczy - teraz wersje wozu. ... 800 i 801 to ten sam pojazd ... jednak załoga pozostała ta sama. Pojazdy te - to dwie różne Pantery służące w tej samej jednostce. Na fotkach można je poznać po paście "zimmerit" no i nie tylko. - 800 prostokąty bardzo "chropowate" "bez grzebienia" fabryka D.B (linki poniżej) - produkcja nie wcześniej niż styczeń 1944 roku słusznie warsztat zatytułowałeś "Panther A Late" - lecz trzeba pamiętać że nie ostatnia (produkcja). Wóz d-cy 8 kompanii - Obersturmführer Karl Nicolussi-Leck. http://www.panther1944.de/Bilder/Panther/a_sinsheim/panther_a_sinsheim_053.jpg http://www.panther1944.de/Bilder/Panther/a_sinsheim/panther_a_sinsheim_052.jpg - 801 "ładny grzebień" - fabryka MAN - wczesna wersja Ausf.A Fotki propagandowe robione przy obydwu maszynach stąd ta sama załoga. ... w publikacji Firefly Collection, numer 5 o dywizji Wiking, ... . Nr.1 - piąta część jest o inwazji na Francję 1940. Przepraszam za litanię. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 18 Lutego 2017 Autor Share Napisano 18 Lutego 2017 Idąc za radą meser262 poprawiłem braki w modelu : dodałem mocowanie dodatkowych błotników dodałem uchwyt przy ograniczniku otwierania włazu i delikatnie rozwierciłem uchwyty dla haków i mocowania lin, ale jeszcze je poprawie tylko muszę kupić cieńsze wiertło dorobiłem klamoty i plandeke z tyłu na silnik Co do mocowania sprzęgu holowniczego to u mnie prezentuje się to następująco Czy może chodzi o te dwa elementy zaznaczone czerwonym kołem na poniższym zdjęciu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 18 Lutego 2017 Share Napisano 18 Lutego 2017 Wiertła kup takie - Densply. To co sprzedają w modelarskich to przy nich szajs - jak pierwszy raz użyłem to zacząłem oglądać dotychczasowe czy przypadkiem popsute nie są bo te densply wchodzą w plastik jak w masło Dodatkową ich zaletą jest grubość dostosowana do standardu uchwytu wiertarki dentystycznej (2.5 mm) - dzięki temu przy mniejszych średnicach nawet nie musisz uchwytu ręcznego używać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 18 Lutego 2017 Share Napisano 18 Lutego 2017 Co do mocowania sprzęgu holowniczego to u mnie prezentuje się to następująco To mocowanie na podnośnik 20t. http://karopka.ru/upload/comments/ec3/jackdraw-01.jpg Czy może chodzi o te dwa elementy zaznaczone czerwonym kołem na poniższym zdjęciu ? Dokładnie to te elementy. Tam można było zamocować sprzęg holowniczy. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSJ Napisano 18 Lutego 2017 Share Napisano 18 Lutego 2017 (edytowane) Między rurami powinien być pełny pasek blachy - tu jest coś z wersji z wstawionym uchem dla lewara, bardziej odpowiadającej produkcji "późnej". Pokrywa luku do silnika na modelu też jest ze słuszniejszej "późnej" - klapka na otworze rozruchowym zmieniła wówczas położenie i kształt z powodu ograniczenia miejsca przy dodanym sprzęgu w nowej wersji (mocowanie dla sprzęgu przy dnie pozostawało jako opcja). Wspornik z oczkiem na korbę pod osłoną prawej rury pojawiał się też dopiero przy pionowym mocowaniu lewara - lewar poziomo podwieszany w tych klamrach nie pozwalał na to. Edytowane 18 Lutego 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek-Krowa Napisano 18 Lutego 2017 Share Napisano 18 Lutego 2017 Czy mi się wydaje czy prawa gąsienica jest krzywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 18 Lutego 2017 Autor Share Napisano 18 Lutego 2017 Między rurami powinien być pełny pasek blachy - tu jest coś z wersji z wstawionym uchem dla lewara, bardziej odpowiadającej produkcji "późnej".Pokrywa luku do silnika na modelu też jest ze słuszniejszej "późnej" - klapka na otworze rozruchowym zmieniła wówczas położenie i kształt z powodu ograniczenia miejsca przy dodanym sprzęgu w nowej wersji (mocowanie dla sprzęgu przy dnie pozostawało jako opcja). Wspornik z oczkiem na korbę pod osłoną prawej rury pojawiał się też dopiero przy pionowym mocowaniu lewara - lewar poziomo podwieszany w tych klamrach nie pozwalał na to. Będę miał na uwadze przy dalszej pracy. Dzięki za podpowiedź. A czy kolega JSJ ma może jakieś fotki tej kapki do otworu rozruchowego z miejscu jakim powinna być u mnie ? Bardzo bym prosił, jeśli można. Czy mi się wydaje czy prawa gąsienica jest krzywa? Gąsienice w modelu żałożone są na sucho i w tym miejscu jest łączenie, po pomalowaniu i slejeniu będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSJ Napisano 18 Lutego 2017 Share Napisano 18 Lutego 2017 Pisałem tylko o rzeczach widocznych na już pokazanych zdjęciach. Na tym "niebieskim" (czołg z Borden/Ottawy), tuż pod zdjęciem tyłu modelu jest to, co trzeba. Rzeczona klapka na dużej pokrywie jest we wczesnym wykonaniu, właściwym dla tego modelu. Jest mocowana dwiema śrubami ustawionymi niemal w poziomie, zaś na modelu sa one wobec siebie prawie pionowo. Co do kształtu, ta właściwa powinna być identyczna z tą pod lewą osłoną rury, a na modelu jest to wersja odchudzona (węższa). Ponieważ taka występowała tylko między ściankami sprzęgu (patrz np. Panther G), dodatkowo zmodyfikowano ją tak, aby umożliwić całkowity demontaż po niewielkim przekręceniu na osi otworu (po poluzowaniu obu nakrętek), a nie odsłaniać otwór przez jej duży obrót wokół jednej ze śrub. Cały dowcip w tym, że pod obiema nakrętkami była rozfrezowana do brzegów w kierunkach przeciwnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.