Skocz do zawartości

Panther A Late Dragon lato 1944 okolice Warszawy


gustlik

Rekomendowane odpowiedzi

Klasa 2 - Pojazdy wojskowe

Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego

Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych

 

 

Witam w moim wątku konkursowym. Obiektem tego warsztatu będzie model firmy Dragon : Panther A late. Do modelu przewiduję dodatki takie jak zimmerit firmy Atak oraz antena RB model, więcej nie potrzeba bo pudło jest dosyć bogato wyposażone. Model wykonany będzie w barwach 5 dywizji Wiking z okresu walk w Polsce latem 1944, numer czołgu 800. Model wymaga trochę przeróbek takich jak : usunięcie sprzęgu holowniczego, lewarek poziomo, wieżowy wyrzutnik granatów zastąpiony zaślepką, wczesne dekliki na kołach napędowych, dodanie na nadbudówce bloków drzewnych do samowyciągania i z grubsza chyba to wszystko. Model jest w miarę dobrze obfotografowany :

 

392b46141eba6ec3gen.jpg

c834f9d7626f71c4gen.jpg

c85b112aca679c90gen.jpg

a87e977f0dc10a75gen.jpg

496b941c5c077a41gen.jpg

 

Troszkę fotek co do malowania :

 

898079ebe8ce3fb1gen.jpg

d91cba0f838db695gen.jpg

2645f6dd8581adefgen.jpg

 

Widać że koło numeru boczngo czołgu wycięte jest w zimmericie miejsce prawdopodobnie na logo dywizji. Zdjęcia z epoki nie dają jednoznacznej odpowiedzi co do tła w logo dywizji Wiking ale bazując na monografii będą w kolorze żółtym.

 

Regulaminowy in-box :

 

72cfd5936df54a8fgen.jpg

dac166c970d67f55gen.jpg

0a75698710953e10gen.jpg

a71f838a3b66fd39gen.jpg

dcee8e8026a9bf1dgen.jpg

e243fbeef57a1403gen.jpg

a3b5a8140a121efbgen.jpg

3f3c7b11a1199c8cgen.jpg

8894d356502fa542gen.jpg

 

Fotki in-boxa są jakie są, te z budowy będą już normalne z białym tłem.Model ma stać na podstawce razem z wozem sd.kfz 251/3 ausf.D numer boczny 201 widoczny na pierwszych fotkach który również będę robił w ramach konkursu letniego ale jeszcze nie dotarł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli coś tam dłubię, wykorzystując trochę wolnego. Zły jestem że wykorzystałem zimmerit ataku bo są szpary na łączeniu w kilku miejscach i mimo dołożenia tyh ubytków millputem i odciśnięciu toolem do zimmeritu z trumpetera to boje się że będzie widać po podkładzie. W moim czołgu wymagane jest zastąpienie wieżowego wyrzutnika granatów zaślepką, póki co znalazłem tylko jedną fotkę ale nie jestem pewien czy to to :

dbce4947aacea9d9gen.jpg

 

Może ktoś ma lepsze foty tego elementu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Z przyczyn niezależnych nie udało mi się ukończyć modelu w wyznaczonym czasie. Na tą chwilę model jest z grubsza skończony, zostały do poprawy detale i jakieś klamoty na pakę (sądząc po zdjęciach archiwalnych), dodałem żywiczną lufę PanzerArtu. Na pewno muszę jeszcze zamówić potrzebne kalki i zrobić wycięcia pod godła dywizji z przodu pancerza i na wieży. W maju będę się przeprowadzał a teraz mam tyle zajęć że etap malarski będę dopiero kontynuował w czerwcu. Do tego czasu postaram się coś jeszcze podłubać przy samym modelu. Esdeka też robię i jest na podobnym etapie prac, również będzie malowany dopiero po przeprowadzce.

e5373cc3d8ea398cgen.jpg

4ccdbd1644a3facegen.jpg

50ea30dd22963201gen.jpg

e63eedf1a318887dgen.jpg

ba2f79df6131cb58gen.jpg

eefbc7983b45019agen.jpg

4a086c4fe8d4376egen.jpg

0aa3ebea7bc41ca0gen.jpge82accf2d62c769agen.jpg

69759e18332d9329gen.jpg

f92900a8e92911c5gen.jpg

 

Za wszelkie uwagi/sugestie dziękuję. W dalszych planach mam również Panterez dywizji Wiking z okresu walk o Kovel w zimowym kamuflażu w wersji dowódczej, numer wozu IIOO ( na pierwszych dwóch fotkach na drugim planie) :

ae577e153c12d280gen.jpg

a1cbfd500c141c34gen.jpg

16630cbc79ed4487gen.jpg

 

Na bazie modelu :

 

da592dbd3d8a5519gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię 800 nie 801 i z dostępnych fotek nie widać by w tym konkretnym wozie któraś boczna osłona posiadała zimmerit. Ale dzięki za link

 

Po pierwsze to widać i to na dwóch pierwszych zdjęciach Po drugie 800 i 801 to ten sam pojazd, ponieważ najpierw była 800 a potem zmieniono numer na 801 z niewiadomej dla mnie przyczyny jednak załoga pozostała ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale gdzieś znalazłem fotki mówiące że 801 to jest wczesna wersja A( brak było kulistego jarzma MG, tylko typowe dla wersji D, które właśnie miały wczesne A). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda - "801" (Nicolussi-Lecka) był innym czołgiem.

SSWiking_Panther_A169.jpg

 

Wystarczyłoby porównanie zimmeritu - pasy żłobkowane na "801" (MAN) i kratka z grudowatą fakturą na "800" (D-B lub MNH). Dlatego też dziwne się zdaje, że na modelu pojawił się wzór bliski "801", wbrew zdjęciom prezentowanym jako dokumentacja; chyba jakąś niepojętą siłę przekonywnia mają te malowane fałszywki.

Nie wiem, z czego może wynikać określanie, jak w tytule, tej "800" jako późnej. Znana jest data produkcji?

Przy okazji, Kowel, nie Kovel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zrobiłem zły zimmerit, teraz już po ptokach, nie będę tego wszystkiego zrywać. Następnym razem postaram się zwrócić większą uwagę na taki detal. Data produkcji nie jest mi znana, aczkolwiek w publikacji Firefly Collection, numer 5 o dywizji Wiking,wóz 800 widnieje jako późne A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szkoda że warsztat ograniczyłeś tylko do in box-a i od razu gotowy pojazd.

Gdyby był warsztat mogłeś uniknąć błędów w Swoim modelu - może parę z nich:

Na przykład - błotniki przednie - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_260.jpg

tu z pastą i śrubami motylkowymi - http://s1.postimg.org/vr0hk73dr/Panther_Mourmelon_072.jpg

śruby potrzebne do mocowania drugiej części błotników i "wskaźnika szerokości"

http://www.toadmanstankpictures.com/panther_275.jpg

samo mocowanie wskaźnika - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_289.jpg

Piszę o błotnikach bo są fotki No.800 z pełnymi błotnikami:

http://s4.postimg.org/q1qtzymod/Karl_przy_801.jpg - źle opisany numer powinien być 800 - "zimmerit D-B

http://3.bp.blogspot.com/-4Vdpjp2OF90/ThEBQFAPvyI/AAAAAAAABSU/Nx36FrzK2Co/s1600/GD281001.jpg

Brak uczwytu przy ograniczniku otwierania włazu - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_281.jpg

Z tyłu trzeba dorobić mocowania na sprzęg holowniczy - samego haka ten wóz nie miał.

http://www.toadmanstankpictures.com/panther_ausf_a_borden_06.jpg

Na bokach tuleje z zawleczkami - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_211.jpg

http://www.toadmanstankpictures.com/panther_297.jpg

i z bliska hak typ "C" - http://www.toadmanstankpictures.com/panther3.jpg

Tuleje trzeba by nawiercić tak samo lufę wieżowego MG.

Brak uchwytu na klapie silnikowej - "chyba" bo nie widać go.

http://s16.postimg.org/wwjtyl085/Panther_Mourmelon_222.jpg

http://www.toadmanstankpictures.com/panther_ausf_a_borden_44.jpg

Chyba starczy - teraz wersje wozu.

... 800 i 801 to ten sam pojazd ... jednak załoga pozostała ta sama.

Pojazdy te - to dwie różne Pantery służące w tej samej jednostce.

Na fotkach można je poznać po paście "zimmerit" no i nie tylko.

- 800 prostokąty bardzo "chropowate" "bez grzebienia" fabryka D.B (linki poniżej) - produkcja nie wcześniej niż styczeń 1944 roku

słusznie warsztat zatytułowałeś "Panther A Late" - lecz trzeba pamiętać że nie ostatnia (produkcja).

Wóz d-cy 8 kompanii - Obersturmführer Karl Nicolussi-Leck.

http://www.panther1944.de/Bilder/Panther/a_sinsheim/panther_a_sinsheim_053.jpg

http://www.panther1944.de/Bilder/Panther/a_sinsheim/panther_a_sinsheim_052.jpg

- 801 "ładny grzebień" - fabryka MAN - wczesna wersja Ausf.A

Fotki propagandowe robione przy obydwu maszynach stąd ta sama załoga.

... w publikacji Firefly Collection, numer 5 o dywizji Wiking, ... .

Nr.1 - piąta część jest o inwazji na Francję 1940.

Przepraszam za litanię.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc za radą meser262 poprawiłem braki w modelu :

 

dodałem mocowanie dodatkowych błotników

 

e4b9acf17deae654gen.jpg

 

dodałem uchwyt przy ograniczniku otwierania włazu i delikatnie rozwierciłem uchwyty dla haków i mocowania lin, ale jeszcze je poprawie tylko muszę kupić cieńsze wiertło

 

c91d0bda78a06506gen.jpg

 

dorobiłem klamoty i plandeke z tyłu na silnik

 

0e03f9342cec591bgen.jpg

 

Co do mocowania sprzęgu holowniczego to u mnie prezentuje się to następująco

 

63fb3a97cb9f3e9cgen.jpg

 

Czy może chodzi o te dwa elementy zaznaczone czerwonym kołem na poniższym zdjęciu ?

 

4dedd0227c6f00dcgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiertła kup takie - Densply.

 

To co sprzedają w modelarskich to przy nich szajs - jak pierwszy raz użyłem to zacząłem oglądać dotychczasowe czy przypadkiem popsute nie są bo te densply wchodzą w plastik jak w masło

 

Dodatkową ich zaletą jest grubość dostosowana do standardu uchwytu wiertarki dentystycznej (2.5 mm) - dzięki temu przy mniejszych średnicach nawet nie musisz uchwytu ręcznego używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocowania sprzęgu holowniczego to u mnie prezentuje się to następująco

To mocowanie na podnośnik 20t.

http://karopka.ru/upload/comments/ec3/jackdraw-01.jpg

Czy może chodzi o te dwa elementy zaznaczone czerwonym kołem na poniższym zdjęciu ?

Dokładnie to te elementy. Tam można było zamocować sprzęg holowniczy.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między rurami powinien być pełny pasek blachy - tu jest coś z wersji z wstawionym uchem dla lewara, bardziej odpowiadającej produkcji "późnej".

Pokrywa luku do silnika na modelu też jest ze słuszniejszej "późnej" - klapka na otworze rozruchowym zmieniła wówczas położenie i kształt z powodu ograniczenia miejsca przy dodanym sprzęgu w nowej wersji (mocowanie dla sprzęgu przy dnie pozostawało jako opcja).

Wspornik z oczkiem na korbę pod osłoną prawej rury pojawiał się też dopiero przy pionowym mocowaniu lewara - lewar poziomo podwieszany w tych klamrach nie pozwalał na to.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między rurami powinien być pełny pasek blachy - tu jest coś z wersji z wstawionym uchem dla lewara, bardziej odpowiadającej produkcji "późnej".

Pokrywa luku do silnika na modelu też jest ze słuszniejszej "późnej" - klapka na otworze rozruchowym zmieniła wówczas położenie i kształt z powodu ograniczenia miejsca przy dodanym sprzęgu w nowej wersji (mocowanie dla sprzęgu przy dnie pozostawało jako opcja).

Wspornik z oczkiem na korbę pod osłoną prawej rury pojawiał się też dopiero przy pionowym mocowaniu lewara - lewar poziomo podwieszany w tych klamrach nie pozwalał na to.

 

Będę miał na uwadze przy dalszej pracy. Dzięki za podpowiedź. A czy kolega JSJ ma może jakieś fotki tej kapki do otworu rozruchowego z miejscu jakim powinna być u mnie ? Bardzo bym prosił, jeśli można.

 

 

Czy mi się wydaje czy prawa gąsienica jest krzywa?

 

Gąsienice w modelu żałożone są na sucho i w tym miejscu jest łączenie, po pomalowaniu i slejeniu będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem tylko o rzeczach widocznych na już pokazanych zdjęciach. Na tym "niebieskim" (czołg z Borden/Ottawy), tuż pod zdjęciem tyłu modelu jest to, co trzeba. Rzeczona klapka na dużej pokrywie jest we wczesnym wykonaniu, właściwym dla tego modelu. Jest mocowana dwiema śrubami ustawionymi niemal w poziomie, zaś na modelu sa one wobec siebie prawie pionowo. Co do kształtu, ta właściwa powinna być identyczna z tą pod lewą osłoną rury, a na modelu jest to wersja odchudzona (węższa). Ponieważ taka występowała tylko między ściankami sprzęgu (patrz np. Panther G), dodatkowo zmodyfikowano ją tak, aby umożliwić całkowity demontaż po niewielkim przekręceniu na osi otworu (po poluzowaniu obu nakrętek), a nie odsłaniać otwór przez jej duży obrót wokół jednej ze śrub. Cały dowcip w tym, że pod obiema nakrętkami była rozfrezowana do brzegów w kierunkach przeciwnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.