Marudek Napisano 2 Listopada 2016 Share Napisano 2 Listopada 2016 Robi się ciekawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 2 Listopada 2016 Autor Share Napisano 2 Listopada 2016 Przymierzam się do lakieru bezbarwnego i przyznam, że pojawiła się wątpliwość. Czy kłaść go również na oszklenie/szybki? Jak wy robicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 2 Listopada 2016 Super Moderator Share Napisano 2 Listopada 2016 Przymierzam się do lakieru bezbarwnego i przyznam, że pojawiła się wątpliwość. Czy kłaść go również na oszklenie/szybki? Jak wy robicie? Osobiście bym nie ryzykował. A jak już bym miał położyć, to najpierw bym przetestował na jakimś innym bezbarwnym plastiku, czy nie zajdzie jakaś reakcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 2 Listopada 2016 Share Napisano 2 Listopada 2016 Lakier zmatowi oszklenie.Trzeba zamaskować i już. Czy ja dobrze widzę że tam są szpary i szbka nie dolega do ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 2 Listopada 2016 Autor Share Napisano 2 Listopada 2016 Szpar nie ma. To odbicia od wewnętrznego kokpitu, własnej produkcji zresztą. Faktem jest, że nad szybką są jeszcze małe nierówności. Przy kolejnym modelu będzie lepiej ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 3 Listopada 2016 Share Napisano 3 Listopada 2016 ja zawsze lakieruje, lakier niweluje wszelkie niedoskonałości i dopiero wtedy jest efekt połyskującego szkła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 3 Listopada 2016 Share Napisano 3 Listopada 2016 Jakiego lakieru używasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 4 Listopada 2016 Share Napisano 4 Listopada 2016 Top Coat Mr.Hobby, ale kiedyś używałem Sidoluxu i efekt był dokładnie taki sam. Generalnie z mojego doświadczenia wynika że wszystko co przeźroczyste, czyli szybki, światła wykonane z Ca lub przeźroczystej ramki wygląda lepiej po polakierowaniu błyszczącym lakierem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 5 Listopada 2016 Autor Share Napisano 5 Listopada 2016 Po wczorajszych warsztatach, gdzie trochę podgoniłem z robotą i położyłem bezbarwny lakier połysk pod kalki dziś mogłem zacząć nakładanie kalkomanii. I tu niestety spotkała mnie niemiła niespodzianka. Kalki nakładają się przyzwoicie, ale są kruche/sztywne. Płaskie powierzchnie jeszcze będą jako-tako wyglądać, ale wszelkie 'trudne' wyoblenia nie rokują dobrze Testowo położyłem jeden z trudniejszych kawałków i po potraktowaniu płynem SOL i bardzo delikatnym traktowaniu pędzelkiem kalkomania łamała się na potęgę. Bez płynu zaś była sztywna jak papier. Trochę mi 'morale' siadło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 5 Listopada 2016 Autor Share Napisano 5 Listopada 2016 Tak, reszta już powinna w miarę wyglądać. Ale ta nad oszkleniem pilotów jest najgorsza. Spróbuję to lakierem podretuszować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 6 Listopada 2016 Autor Share Napisano 6 Listopada 2016 Cóż, kalki w połowie położone. Rewelacji nie ma. Chyba jeszcze brak mi umiejętności, choć na moje usprawiedliwienie przemawia fakt, że te kalki nie należą do łatwo i przyjemnie się kładących. Pierwszy raz było tak, że używałem tylko płynu SOL. Tak czy siak z daleka model mam nadzieję da się oglądać, w szczegóły lepiej będzie nie wnikać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 6 Listopada 2016 Share Napisano 6 Listopada 2016 Ja na tych zdjęciach nie widzę żadnych baboli. A jeśli nawet z bliska biją po oczach, to po prostu "kolejny będzie lepszy" Nie mam co do tego żadnych wątpliwości, bo wiem, że sam dostrzegasz swoje błędy i dążysz do ich wyeliminowania. Powodzenia z kolejnymi kalkami. Niech moc będzie z Tobą Pozdrawiam, Marudek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 7 Listopada 2016 Share Napisano 7 Listopada 2016 Tak, na tych zdjęciach wygląda na prawdę bardzo przyzwoicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 7 Listopada 2016 Autor Share Napisano 7 Listopada 2016 No widzisz. Tutaj nie było innego wyjscia. Bez plynu SOL kalki nie dopasowywaly się do powierzchni. teraz wiem, że nie powinienem zaczynać od tej, od której zacząłem. Ale wierz mi, układanie TEJ kalkomanii działało tylko z SOLem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 7 Listopada 2016 Share Napisano 7 Listopada 2016 Eeetam, dopóki kalka nie zwinie się w kłębek to można z nią jeszcze sporo zdziałać Ja nawet próbowałem rozciągać paski kalki potraktowanej SOLem (Szparunki do BMW R12 w 1:35 cięte z białego niezadrukowanego arkusza. Udało się choć nierównomiernie, dlatego projekt porzuciłem do momentu możliwości wydrukowania odpowiednich kalek.) Uważam, że ta kalka nad kabiną powinna być wydrukowana z wcięciami (jak w modelach kartonowych). to by wyeliminowało zmarszczki powstałe przy nakładaniu z pomocą zmiękczacza. Kolega []bmilczący[/b] wykazał się nie lada cierpliwością przy nakładaniu tej kalki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 7 Listopada 2016 Autor Share Napisano 7 Listopada 2016 Przyznam, że po prostu miałem dotychczas inne doświadczenia. Ideałem dla mnie są kalkomanie Cartografu z zestawów Revell'a które są wystarczająco mocne aby nie rwać się podczas przesuwania ale odpowiednio miękkie aby ładnie wnikać w zagłębienia. Dobre doświadczenia mam też z BOA, 26decals też się ładnie kładą. Natomiast nie spodziewałem się, że użyte tu kalki z 8adecs będą takie 'toporne. Mają też zresztą sporo błędów merytorycznych i są średnio dopasowane do modelu. Ale trudno, trochę mnie kosztowały więc postaram się z nich wycisnąć ile się da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 7 Listopada 2016 Share Napisano 7 Listopada 2016 Polecam następnym razem na sztywne i łamiące się kalki oznaczony numerkiem 3 płyn Bilmodel: http://www.martola.com.pl/pl144/produkty55375/decals_softer Zgodnie z instrukcją trzeba go najpierw rozcieńczyć i popryskać nim sztywną kalkę przed nałożeniem na model (pędzlować nie radzę!), wtedy powinna dość dobrze zmięknąć i dać się ułożyć. Z drugiej strony skąd wiadomo, że kalka jest bardzo sztywna i nie reaguje na konwencjonalne płyny jeśli się jej nie ruszy? Niemniej płyn działa bardzo dobrze nawet na bardzo twarde sztuki. A najlepszym przesuwaczem mokrej kalkomanii po modelu jaki kiedykolwiek wynaleziono jest... tfu... ślina! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
portalus Napisano 7 Listopada 2016 Share Napisano 7 Listopada 2016 Poćwicz oklejaniem karbonem większych powierzchni modeli samochodów i problemy z układaniem dużych kalkomani będziesz miał z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 7 Listopada 2016 Autor Share Napisano 7 Listopada 2016 Duże kalkomanie mnie nie przerażają, bardziej kiepska jakość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 9 Listopada 2016 Share Napisano 9 Listopada 2016 A to Sola masz też Set? Ja zazwyczaj używam 2 płynów, w prawdzie mam Mr.Mark Setter i Mr. Mark Softer, ten pierwszy wstępnie zmiękcza kalkę, przy jego użyciu ustawiam ją we właściwej pozycji, odsączam nadmiary żeby się już nie przesuwała. Wtedy aplikuje zmiękczacz, zostawiam do wyschnięcia, efekt czasami widoczny jest dopiero po kilku godzinach, ale operację można powtarzać i nie ma ryzyka że uszkodzimy kalkę przez jakieś manipulacje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 9 Listopada 2016 Autor Share Napisano 9 Listopada 2016 Tak, jak najbardziej do tej pory używałem wszystko "standardowo" - pod i na kalki aplikowałem SET a SOL TYLKO na trudne miejsca. Natomiast te kalki praktycznie nie reagują na SETa Cóż - zawsze musi być jakiś "pierwszy raz". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 10 Listopada 2016 Autor Share Napisano 10 Listopada 2016 Zaczyna być już 'z górki', koniec prac coraz bliżej. Wczoraj dolepiłem silniki, postawiłem model na kołach, dorobiłem 3 drobne blaszki, których nie ma w zestawie. Już pora myśleć o kolejnym modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 10 Listopada 2016 Share Napisano 10 Listopada 2016 To pewnie na lakierze bezbarwnym zrobiła się "skórka pomarańczy". Nie byłoby tego widać gdyby nie flesz aparatu. Miło popatrzeć na R2D2 w takim wydaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 10 Listopada 2016 Autor Share Napisano 10 Listopada 2016 Wprawdzie kupiłem pasty polerskie Tamiya ale przyznam, że aktualnie nie mam ochoty/weny na dopieszczanie tego modelu. Kiepska jakość kalek oraz zapewne moje niewystarczające umiejętności spowodowały, że chcę go jak najszybciej (oczywiście w granicach rozsądku) skończyć i brać się za kolejny. Poza tym czeka mnie jeszcze podstawka do tego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 10 Listopada 2016 Share Napisano 10 Listopada 2016 To pewnie do niej ten Fine Turf, co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.