eldiabllo Napisano 3 Listopada 2016 Share Napisano 3 Listopada 2016 Witam Dzisiaj zabieram się do tego cuda z MC, w oznqczeniach Dywizjonu 303 pilota Jan Zumbach. Wiem temat zapewne oklepany, model z słaby, ja glownie chciałem tez go zrobić i przetestować na nim malowanie aero. Jan Zumbach, ps. Kaczor Donald, Johan – podpułkownik dyplomowany pilot Wojska Polskiego, podpułkownik Królewskich Sił Powietrznych, as myśliwski Polskich Sił Powietrznych na obczyźnie. Zasłynął również jako posiadacz niezwykłych samolotów: od wiosny 1942 r. na jego Spitfire'ach pojawiały się zawsze: godło osobiste - Kaczor Donald (w różnych wersjach), krzyże (oznaczające zwycięstwa powietrzne), szachownica i godło "kościuszkowskie", a po objęciu przezeń godności Squadron Leadera - także czerwono-niebieski proporczyk. Później, w 1944 r., na jego Mustangu III znalazły się litery indywidualne "JZ" i krzyże - już bez Kaczora. Ja skupie sie na Spitfire MKVb z 1942r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franz75 Napisano 4 Listopada 2016 Share Napisano 4 Listopada 2016 To dość stary model i chyba z wypukłymi liniami podziału. Przepak z Hellera chyba. Życzę powodzenia ale ja bym osobiście kupił nowszy model. Będę tu zaglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 4 Listopada 2016 Autor Share Napisano 4 Listopada 2016 Dokładnie, wypukłe linie podziału, instrukcja tez tak zrobiona ze przy elementach trzeba chwile pomyśleć. Następnego myślę zakupic z Itallieri albo Revella plus kalki w polskich oznaczeniach. Zastanawiają mnie 2 pary skrzydeł, w instrukcji za bardzo sie niema co dowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 4 Listopada 2016 Share Napisano 4 Listopada 2016 Druga para jest od wersji Vc (tutaj akurat nieprzydatna). Na zdjęciu to ta w środkowym rzędzie(pod kadłubem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 5 Listopada 2016 Share Napisano 5 Listopada 2016 O, kleiłem ten model, jeszcze pod marką Intech. Bardzo dawno temu, ale pamiętam go jako dość niezły. W każdym razie powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabatmix Napisano 5 Listopada 2016 Share Napisano 5 Listopada 2016 Polecam uważać na kalki- są bardzo delikatne i łatwo je rozerwać.Również kleiłem ten model link do warsztatu: http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=86&t=47933 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 5 Listopada 2016 Autor Share Napisano 5 Listopada 2016 no to etap mamy nastepujacy zdjęcia marne bo z telefonu , sorki za jakość bedzie troszke szpaclowanka , ale jeśli ktoś kupi taki model jako swój pierwszy to może sie zniecęcić do modelarstwa, instrukcja słabo objaśnia poszczeólne elementy tak jak montaż dwu rodzaju skrzydeł, pare drobnych elementów . pozatym w miare sie o montuje , napewno dla porównania bede chciał jeszcze zrobić model od innych producentów. nasępne zdjecia beda ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 5 Listopada 2016 Autor Share Napisano 5 Listopada 2016 Polecam uważać na kalki- są bardzo delikatne i łatwo je rozerwać.Również kleiłem ten model link do warsztatu: http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=86&t=47933 a już podłądłem posaram sie dorównać, może m razem niezapaskudze szbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 9 Listopada 2016 Autor Share Napisano 9 Listopada 2016 ,,Po literach bocznych samolotu rozpoznawało się przynależność dywizjonową, Dywizjon 303 miał początkowe litery "RF" – oznaczenie kodowe, a na przykład Dywizjon 302 miał wymalowane litery kodowe zaczynające się od "WX". A początkowe litery w tym kodzie stanowiły kolejne litery A, B, C i D…, oznaczały kolejny samolot w eskadrze lub kluczu (no chyba, że coś pomyliłem?), trzeba dodać w tym miejscu, że to Polacy wymyślili taktykę latania w kluczu składającym się z czterech samolotów – maszyn, które leciały na różnych wysokościach, tak aby podczas lotu bojowego wzajemnie się ubezpieczać, tę taktykę, jako pomysłodawcy przypisali sobie Anglicy, co oczywiście jest wielkim kłamstwem. To ci wspaniali Anglicy uczyli się taktyki walki od polskich pilotów myśliwskich, na początku nawet nie wierzyli w osiągnięcia i umiejętności naszych polskich pilotów, jeden z dziennikarzy angielskich pilot nawet udał się w tajemnicy na taki lot bojowy za dywizjonem 303 w czasie trwania Bitwy o Anglię i sam się przekonał, w jaki sposób walczą polscy piloci, którzy podchodzili do samolotów wroga na jak najkrótszy dystans i dopiero wtedy do nich zaczynali strzelać, stąd właśnie taka zabójcza efektywność naszych pilotów i tak wielkie sukcesy, które dzięki tej taktyce wtedy odnosili, dopiero po tym wydarzeniu ten pan uwierzył w umiejętności Polaków, wtedy również, to opisał w kolejnych artykułach wydawanych w angielskiej prasie, które były poświęcone polskim pilotom walczącym pod niebem Anglii.,, http://3obieg.pl/oznaczenia-kodowe-malowane-na-polskich-samolotach-mysliwskich-walczacych-pod-obcym-niebem ,, …... samolot Zumbacha, nie mógł mieć literki D, ponieważ to był dowódca klucza, eskadry a potem całego dywizjonu, a w późniejszym etapie wojny polscy dowódcy myśliwscy mogli wykorzystywać oznaczenia kodowe w postaci pierwszych liter swoich imion i nazwisk, w więc "SS" – Stanisław Skalski , Jan Zumbach "JZ", Tadeusz Rolski "TR", Tadeusz Nowierski "TN", Walerian Żak "WŻ" itd. itp.,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 9 Listopada 2016 Autor Share Napisano 9 Listopada 2016 Co za bełkot... No ja tylko skopiowalem tekst ze strony, kawałki i link do strony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 9 Listopada 2016 Share Napisano 9 Listopada 2016 http://3obieg.pl/oznaczenia-kodowe-malowane-na-polskich-samolotach-mysliwskich-walczacych-pod-obcym-niebem Uroczy artykulik. Ale przy niewystarczająco krotochwilnym nastawieniu można zezgrzytać zęby do korzeni, także ostrożnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 9 Listopada 2016 Autor Share Napisano 9 Listopada 2016 praca na etapie obkleiłem szybki, może niespieprze jak zawsze, ponoć trening czyni mistrza : oraz uruchamiam mój lodowkowiec po raz pierwszy z aero, duł już pomalowałem, teraz czas na góre warsztat tymczasowo w kuchhni bo gdzies tą lodówke odpalic musiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 10 Listopada 2016 Autor Share Napisano 10 Listopada 2016 na razie pomalowałem dół oraz górę, malowałęm pierwszy raz aero , szybki wydaje mi sie ze zmasakrowałem mniej niż w moich poprzednich modelach malowałem humbrolami H-125,128 oraz zielony z revella 68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 11 Listopada 2016 Share Napisano 11 Listopada 2016 Widać kilka miejsc które przed pomalowaniem przydało by się lepiej obrobić - łączenie połówek kadłuba, czy miejsca łączenia kadłuba skrzydło. Oczywiście wiadomo że model treningowy, ale podstawowe rzeczy trzeba zrobić dobrze ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 11 Listopada 2016 Share Napisano 11 Listopada 2016 Trening czyni mistrza. Na następnym Spitfire potrenuj inny sposób maskowania. Plamy kamuflażu jakie uzyskałeś swoją metodą mają mocno poszarpane krawędzie, podczas gdy w oryginale były malowane od szablonów mających dość łagodne łuki. Niektórym sprawdzają się wałeczki z bluetacka- masy plastelinopodobnej, ja polecam zwykłą taśmę maskującą, wycinaną według wzoru w skali. A zlinkowany przez Ciebie wywód na temat polskich samolotów w RAF, to dowód, że jeszcze nie potrafisz odróżnić bajek od prawdy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 12 Listopada 2016 Share Napisano 12 Listopada 2016 AML robi też gotowe maski do kamuflaży, z tego co wiem, mają też ten schemat w 1:72. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franz75 Napisano 12 Listopada 2016 Share Napisano 12 Listopada 2016 Skąd masz taki fajny compressor? Model idzie ci ok, tak jak powiedzieli ci moi przedmówcy wyczyść szpachle. Czasami ja sam maluje podkład po szlifowaniu aby wyszły wszystkie babole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 12 Listopada 2016 Share Napisano 12 Listopada 2016 Z tego, co pisał, to samoróbka. Z lodówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 13 Listopada 2016 Autor Share Napisano 13 Listopada 2016 Skąd masz taki fajny compressor? Model idzie ci ok, tak jak powiedzieli ci moi przedmówcy wyczyść szpachle. Czasami ja sam maluje podkład po szlifowaniu aby wyszły wszystkie babole. a kompresor lodowkowiec, samorobka, tamtej zimy robiłem w piwnicy, cieszę sie ze się podoba, plus kupiłem taki tani aero za 50pln , ogólnie jestem bardzo zadowolony z malowania aero . Maskowalem zwykla tasma, zgodzę sue ze triche kanciasto ale pierwszy raz tez maskowania. uzywalem, zawsze pędzlem z reki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franz75 Napisano 13 Listopada 2016 Share Napisano 13 Listopada 2016 Do maskowania na brzegach gdzie ma być kolor używaj Blue Tag, następnie pozostałą przestrzeń taśmą. Chyba że robisz German cmouflage, wtedy taśmą dziel strefy kolorów też. Planuje zrobić też taki kompresor bo mój za głośny jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 14 Listopada 2016 Autor Share Napisano 14 Listopada 2016 witam, praca na etapie po kalkach i sidoluxie , kalki marne , słabe, w paru miejscach przerwałem i poem improwizowałem. nastepnie lekki wash i suche pastle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 14 Listopada 2016 Share Napisano 14 Listopada 2016 Po co ściągałeś maskowanie z kabiny? Nie będziesz go matował? Z żółtym na śmigle i krawędziach natarcia nie poszło zbyt dobrze. Czy żółte paski na skrzydłach są z kalkomanii? Podwozie nie jest OK. Są plany w sieci, rzuć okiem i znajdź różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 15 Listopada 2016 Autor Share Napisano 15 Listopada 2016 prawie ukonczono,w sumie jak na mój 3 model troche moze przpomina orginał galerie zrobie juro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 15 Listopada 2016 Autor Share Napisano 15 Listopada 2016 oczywiscie doszkoliłem sie z wiedzy http://polishairforce.pl/menuraf.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eldiabllo Napisano 16 Listopada 2016 Autor Share Napisano 16 Listopada 2016 prezentacja modelu: Jan Zumbach dywizjon 303, Spitfire MKVb, MISTERCRAFT 1:72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.