Skocz do zawartości

Nowości lotnicze 2017 - 1/48


slee

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież taki zakup 5000 sztuk nie miałby kompletnie żadnego wpływu na ich sytuację po takim ruchu Tamki.

5000 klientów czeka na ich model i nie kupuje Tamki. Przynajmniej tyle zbiora z rynku. I tak maja problem bo wszystkie ich potencjalnie popularne modele są przez konkurencyjnych chińczyków poblokowane łacznie z migiem 31. HB i Kinetic ich zaorali równiutko.

Piep.. ą sie z tym modelem jeszcze bardziej niz Tamka z wydawaniem kolejnych mutacji samolotów. Dwumiejscowej 16tki do dzisiaj nie ma w 48 , w 32 maja wszystkie części do block 52 ale rozwalone po różnych pudełkach itd. Jak tak dalej pójdzie to jednak tamka zdaży wydac swoje 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 293
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

5000 klientów czeka na ich model a 3000 kupuje w międzyczasie Tamkę, chyba nie muszę tego tłumaczyć.

Moim zdaniem pomysł z przedsprzedażą to albo efekt problemów, albo co gorsza - kłopoty finansowe, ale może niekoniecznie.

Czytałem że ponoć główna działalność AMK to nie modele tylko coś zupełnie innego, a modelarstwo to działalność uboczna.

Może ktoś z menedżmentu chce żeby mu udowodnili że ten projekt ma przyszłość, dlatego ten preorder.

Tak czy inaczej wyszło głupio i niepoważnie.

 

Co do F-14D Tamki, to jakby chciała wykosić potencjalną konkurencję AMK, to jest właśnie ten moment.

A mają na to możliwości, bo przerobienie A na D to jest bodajże 1-2 wypraski do wymiany w dotychczasowym zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...I tak maja problem bo wszystkie ich potencjalnie popularne modele są przez konkurencyjnych chińczyków poblokowane łacznie z migiem 31. HB i Kinetic ich zaorali równiutko...

 

Sprawdź obroty firm, które wymieniłeś, podsumuj je i zestaw z obrotami Tamki ... Gwarantuje Ci, że Shunsaku śpi sobie spokojnie i generalnie mu wisi ile AMK tych Tomcatów sprzeda...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad Solo:

Pewnie tamkę kupi jakies 10000 w pierwszym rzucie. AMK robi 3000 sztuk, kinetic ok 5000 i dlatego sa problemy ze znikającymi su-33 czy innymi których nie można kupić. Ruch polega na tym, że te 5000 sztuk na pewno sprzedadzą pomimo tego, że tamka coś wypuści. Co do reszty to powtórzyłeś to co napisałem dwa posty temu. Tomcat A jest modułowy i niewiele trzeba zmienić żeby mieć D. Trzeba tylko chcieć. a z tym jest problem w Tamce.

Co do kasy to w chinach jest teraz spory kryzys w produkcji, dlatego np HB wywindował w kosmos ceny - jak widać ludzie plują ale kupują. Akurat w tej branży nie ma co liczyć na wielkie ilości sprzedaży to jest nisza w niszy.

Ad Dorotka:

jak mawiał klasyk czytaj ze zroumieniem. Po pierwsze to pisałem o AMK i oni maja problem, po drugie - obroty nie sa ważne, ważne sa zyski - chińczyków nie da się sprawdzić a tamka nie zarabia pieniedzy na plastikach. Oni żyją z RC i dlatego maja na niskim priorytecie ile tych modeli plastikowych sprzedają, nie na tej półce sa konfitury. Pewnie więcej zarabiaja na chlebie w puszkach niż na samolocikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad Dorotka: jak mawiał klasyk czytaj ze zroumieniem. Po pierwsze to pisałem o AMK i oni maja problem, po drugie - obroty nie sa ważne, ważne sa zyski - chińczyków nie da się sprawdzić a tamka nie zarabia pieniedzy na plastikach. Oni żyją z RC i dlatego maja na niskim priorytecie ile tych modeli plastikowych sprzedają, nie na tej półce sa konfitury. Pewnie więcej zarabiaja na chlebie w puszkach niż na samolocikach.

 

A faktycznie... Pisałeś o AMK, sorry... Niemniej, co do konkluzji odnośnie tego, gdzie Tamka ma AMK chyba się zgodziliśmy..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tamkę kupi jakies 10000 w pierwszym rzucie.

 

Nie sądzę, Tamka wywindowała cenę, co pewnie w jakimś stopniu ogranicza popyt wśród przypadkowych modelarzy, nawet na Zachodzie, gdzie te ceny nie są już takie wysokie jak u nas.

A wśród bardziej zorientowanych modelarzy apetyt na Tomcata AMK jest wielki, bardzo często spotykałem się z opinią, że ludzie może i kupili Tamkę, ale bardziej czekają na AMK.

Nie zdziwiłbym się więc gdyby poziomy sprzedaży obu Tomcatów były nie aż tak bardzo odległe od siebie.

 

Tamka naturalnie zyskuje przez rozbudowany system dystrybucji, ale AMK na Zachodzie też swoje na pewno ugra.

Tak czy inaczej kto pierwszy tego F-14D zrobi ten ugra trochę więcej, ale chyba miejsce na rynku jest na oba zestawy.

AMK z całą pewnością potrzebuje jakiegoś silnego argumentu, może dla kierownictwa, może dla inwestorów, może dla banku - stąd pomysł na preorder.

Biorąc jednak pod uwagę w jak nieprzemyślany sposób to przeprowadzili i skomunikowali, obawiam się że tam coś złego może się dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he... Czyli, że jeden zarobi i drugi zarobi... No i dobrze... To idę usuwać ślady po wypychaczach we wnęce przedniego podwozia i nadlewki w genialnym modelu Tamiya. Ciekawe czy to samo trzeba będzie robić w AMK...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że F-14D (czy F-14B) z Tamki na pewno wyjdzie, pytanie tylko kiedy. U Tamiyi jest z tym różnie, czasami dwie wersje tego samego obiektu wychodzą w krótkim czasie, czasami mijają między nimi długie lata, pomimo tego, że wystarczyłoby dodać małą wypraskę. Nie ma więc jakieś ogólnej reguły. Pomijam już takie przypadki, gdy modelarze czekają przez lata na wyjście jakiejś wersji (np. A6M3 w 1/32) a Japończycy jakoś nie chcą jej wydać.

 

Ja też myślę, że na rynku jest miejsce dla obu F-14D - nawet jak Chińczycy zrobią bardzo dobry model, Japońce i tak sprzedają swoje (i to ze zrozumiałych względów więcej niż AMK). Na miejscu AMK przyśpieszyłbym prace nad MIG-iem-25 - sądzę, że na rynku jest spore zapotrzebowanie na dobry model tego samolotu w 1/48, a Kitty Hawk ma przecież bardzo wiele wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na MiGa-25 od AMK bym nie czekał, oni w ogóle chyba go nie zapowiedzieli oficjalnie, chyba że coś przeoczyłem.

Zwłaszcza że jest przecież niezły zestaw ICM.

Co do B/D Tamki to jestem umiarkowanym optymistą.

Do tej pory nie wydali oczywistej rzeczy jak F-16D, więc i z Tomcatami może być podobnie.

Ale pewnie niedługo się coś pojawi, o ile ma się w ogóle pojawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiedzieli go oficjalnie jeszcze w tamtym roku:

 

AMK will be releasing three versions of the MiG-25 in the coming year.

We would like to have your opinions about how we could improve our model over and above the design of MIG-31.

So, we want to work with you all to create the best possible MiGs and there will be REWARDS for help or suggestions used in the final kit.

 

Owszem jest jeszcze ICM, no ale to jednak tylko ICM , myślę, że AMK wyczarowałoby dużo fajniejszy model.

 

W kwestii innej wersji "Czternastaki" z Tamki też jestem optymistą, jeśli "szesnastaka" wyszła aż w 5 pudełkach to powinny być i ze trzy z F-14, wszak samolot to równie popularny o F-16 (jeśli nie bardziej). I nie wszystkie powinny być wersją "A" . Tym bardziej, że zmiany pomiędzy poszczególnymi wersjami nie były jakieś gigantyczne, a model jest już pod nie przygotowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii innej wersji "Czternastaki" z Tamki też jestem optymistą, jeśli "szesnastaka" wyszła aż w 5 pudełkach to powinny być i ze trzy z F-14, wszak samolot to równie popularny o F-16 (jeśli nie bardziej). I nie wszystkie powinny być wersją "A" . Tym bardziej, że zmiany pomiędzy poszczególnymi wersjami nie były jakieś gigantyczne, a model jest już pod nie przygotowany.

 

Tylko że F-16 wyszła wyłącznie w wersji C, mimo tego że podobnie jak F-14, podział technologiczny tego modelu umożliwia łatwe przygotowanie wersji D.

Dlatego warto być ostrożnym w swoich nadziejach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiedzieli go oficjalnie jeszcze w tamtym roku:

 

Wiarygodność zapowiedzi AMK i w ogóle ich obietnic dla mnie osobiście jest bardzo niska.

Zapowiadali że wraz z wydaniem Kfira w 1:72 wypuszczą poprawioną wersję Kfira w 1:48.

Kfir w 72 ma być w czerwcu, o nowym Kfirze w 48 jakoś nic nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że F-16 wyszła wyłącznie w wersji C, mimo tego że podobnie jak F-14, podział technologiczny tego modelu umożliwia łatwe przygotowanie wersji D.

Dlatego warto być ostrożnym w swoich nadziejach.

 

Tu nie wiem, być może Tamiya uznała, że D to maszyna "mniej bojowa" i nie sprzeda się tak dobrze. A, B, i D "czternastki" to jednak trochę inna sytuacja. Niemniej pierwsza "szesnastka" Tamki wyszła w 2007 więc myślę, że jakieś szanse na D dalej są. Na przykład pomiędzy takim Fw 190 A-3 i A-8 też było aż 10 lat różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna go kupic tylko na ich hipsterskiej stronie ;) , za jedyne 128 funciakow + przesylka. To vacu, wiec tylko dla desperatow, lub kolekcjonerow pudelek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że to była pomyłka autora, model nie wygląda mi zupełnie na 48, to zdecydowanie 72.

Początkowo myślałem że karteczka poniżej dotyczy innego modelu ,ale to jednak chyba dotyczy tego na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.