Skocz do zawartości

F/A-18B Hornet - Fujimi 1/72


Moses

Rekomendowane odpowiedzi

Przedłużająca się praca nad Kfirem, doprowadziła do tego że muszę coś zrobić szybkiego, bezsteresowego, samoskładalnego, padło na zestaw F/A-18B Sharpshooter japońskiej firmy Fujimi.

 

Model końcowy będzie przedstawiał pierwszy dostarczony do Korpusu Piechoty Morskiej egzemplarz dwumiejscowej-treningowej wersji jednego z najlepszych samolotów wielozadaniowych, więcej o maszynie i dywizjonie napiszę standardowo w galerii.

 

vmft-101-fa-18-vs-vmft-401-f-21-kfir-and-f-5-circa-1989.jpg

F/A-18 z dywizjonu VMFAT-101 „Sharpshooter”, podczas symulowanej walki kołowej z F-21A Lion oraz F-5E Tiger z dywizjonu Agresorów USMC VMFT-401 „Snipers”.

fot. acesflyinghigh.files.wordpress.com

 

Budowe modelu rozpocząłem od wycięcia elementów przedniej częsci kadłuba oraz kokpitu. Producent w zestawie dodał mała blaszkę częsci fototrawionych w której między innymi znajduje się podstawa HUDa, która przyklejona została na swoje miejsce.

 

dscf8929.jpg

 

Burty kabiny, wannę oraz tablice przyrządów pomalowałem następnie Model Masterem 1740 (FS 36231). Akrylowymi Vallejo pomalowałem nasztępnie elementy tablicy przyżądów, na panele boczne natomiast nałożyłem kalkomanie. Po zabezpieczeniu malunków Sidoluxem położyłem zwashowałem brązowo-niebieskim washem od AK (070), pokryłem warstwą matowego varnisha od Vallejo i przypudrowałem pudrem Tamiya. Jedynym dodatkiem jaki planuje wykorzystać w modelu to żywiczne fotele SJU-5 z zestawu Airesa (7148), które wkleje na sam koniec prac, w związku z tym zestawowych wcale nie ruszałem.

 

dscf8931.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepiękny samolot, mam nadzieję że model wyjdzie również pierwszorzędny )

 

Zasiadam w pierwszym rzędzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
jednego z najlepszych samolotów wielozadaniowych

 

no teraz to popłynąłeś

 

F/A-18 Hornet (wersje A–D) – amerykański pokładowy samolot naddźwiękowy, samolot myśliwski i myśliwiec wielozadaniowy zdolny do działań w każdych warunkach atmosferycznych.

 

Zmiany w wersjach E/F były na tyle istotne, że uznano je za odrębny samolot: Super Hornet.

Dlaczego popłynął, że napisał samolot zamiast myśliwiec?

Myśliwiec wielozadaniowy (również samolot wielozadaniowy, dawniej samolot myśliwsko-bombowy)

 

Bardzo proszę o wytłumaczenie bo nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atlis postepy z powodu dnia wczorajszego żadne. Plan na dzis jak wroce do domu to zrobienie kanałów doprowadzajacych powietrze do silnikow i przygotowanie części tylnego segmentu kadłuba.

 

Skarga malowany będzie piwatą i o zgrozo w duzej mierze emaliami MM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blach nie ma. Natomiast aparat i makro jeszcze dodalo swoje do odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noworoczny wieczór spędziłem nad pracami nad centralną częscią kadłuba, wycinając i wstępnie obtabiając częsci z którycg się składa. Muszę powiedzieć że japończycy trochę przekombinowali z podziałem technologicznym

 

dscf8935.jpg

 

Następnie wziąłem się za wykonanie tuneli doprowadzających powietrze do silników.

 

dscf8934.jpg

 

Następnie wnętrza pomalowałem białą emalią Model Mastera, natomiast łopatki silnika metalizerem tej samej firmy. Nie przejmowałem się śladami po wypychaczach i porysowaną od formy powierzchnią gdyż i tak nie będzie tego widać. Na koniec wszystko zostało pokryte sidoluxem.

 

dscf8936.jpg

 

Po sklejeniu wszystkiego w całość, tulenle zostały wklejone w swoje miejsca kadłubie.

 

dscf8937.jpg

 

Wieczór zakończyłem sklejeniem do kupy centropłata.

 

dscf8940.jpg

 

Im dłużej siedzę przy modelu, tym bardziej dochodzę do wniosku że Fujimi trochę się pogubiło przy tym modelu. Niepotrzebnie skomplikowany podział technologiczny, oraz uproszczenia niektórych elementów wprowadzają mnie czasami w zmieszanie.

 

W następnym odcinku, skrzydła usterzenia, LEXy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo f-18 super podpatrze coś niecos napewno u Ciebie. Ty idziesz jak burza a u mnie jak krew z nosa :(

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego ten zestaw uważany jest za nieodpowiedni dla początkujących, mimo że jako jedyny ma pełne odwzorowanie wlotów powietrza do silnika. Czy przekombinowany? Nie wiem, dla mnie to chyba najlepszy zestaw F-18A/B/C/D. Sam mam odmiany A, B i C, więc chętnie podglądam i kibicuję, bo sam nie zrobię ich prędko.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wtedy cała koncepcja modelu z pudła idzie w PIS. Ale faktycznie koła nie zachwycają, w szczególności ze śladami wypychaczy ;)

 

Ale rozważę to Art bo z drugiej strony ze wspomnianymi wypychaczami średnio mi się chce walczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny etap w budowie to skrzydła i usterzenia. Tu za dużej filozofii nie było, wszystko pasuje idealnie. W prawym LEXie w miejscu na składaną drabinkę, dodałem dociętą z opakowaniu po serku homogenizowanym scianę, gdyż zionęło tam straszną pustką.

 

dscf8942.jpg

 

dscf8941.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpocząłem przygotowania do złożenia płatowca w całość.

 

Po po pierwsze należało usunąć szparę powstało po wklejeniu dolnej połówki przedniej częsci kadłuba. Ubytek był za duży na szpachlowanie, dlatego przyciąłem odpowiedni kawałek tworzywa z opakowaniu po serku homogenizowanym, dzieki temu też uzyskałem tylną ścianę komory podwozia o której Fujimi zapomniało

 

dscf8943.jpg

 

Następnie przystąpiłem do szlifowania miejsc łączenia częsci. O ile z przednią częscią nie ma praktycznie problemu, wszystko pasuje idealnie, o tyle w tylenj częsci jest kilka miejsc w których trzeba będzie użyć szpachli

 

dscf8946.jpg

 

dscf8945.jpg

 

dscf8947.jpg

 

W czasie gdy model suszył się po myciu, przygotowałem sobie wszystkie drobne części które przykleje po sklejeniu płatowca w całość. Po raz kolejny oprócz szwu wewnątrz wlotów powietrza, które usunąłem przy pomocy skalpela, oraz śladów po wypychaczach wewnątrz hamulca aerodynamicznego wszystko obyło się bez problemów.

 

dscf8948.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jureczku model przyjazny to i w miarę szybko idzie. U Ciebie natomiast widać zrozumiałą chęć jak najszybszego dokończenia modela i przejścia do następnego modelu, przez co cierpi dokładność. Wolniej Jureczku a dokładniej, zanim przejdziesz do następnego etapu bądź w 100% zadowolony z efektu który chciałeś osiągnąć, a jak nie możesz sobie poradzić z czymś i masz ochotę zostawić to byle jak, odstaw model na półkę, weź jakiś szybki prosty odstresowujący model, a po nim wróć do wcześniejszego modelu. Hornet dla mnie właśnie jest takim przerywnikiem od Kfira którego męczę, męczę i zmęczyć nie mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.