Skocz do zawartości
kzugaj

RMF Tygrys 1 Initial Produtcion 1:35

Rekomendowane odpowiedzi

Powitac w nowym roku

 

Z racji rozpoczecia nowego roku trzeba rozgrzebac nowy model

wybor padl na Tygrysa 1 z RMF FM Jesli ktos potrzebuje inboxa to moge zrobic ew tutaj

Nie zdecydowalem jeszcze ktory konkretny czolg bede robil z racji tego ze roznily sie paroma detalami i tu mysle ze pomoga koledzy Tygrysiarze.

Jak narazie chyba pojde w pudelkowego 141.

Zasiadam do pracy wezme sie za wanne i ukad jezdny.

Jesli chodzi o wieze to RMF daje 3 plyty przednie i dwie pokrywy na gorze nie jestem pewien ktore z tych el sa wlasciwe dla tej wersji Tygrysa. Kiedy i ktore z tych el stosowano w 141?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tygrysek, no to patrzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam tego modelu i podglądam ramki na stronie tego sklepu

http://www.mojehobby.pl/products/Tiger-I-Pz.Kpfw.-VI-Ausf.-E-Sd.Kfz.181.html

Jesli chodzi o wieze to RMF daje 3 plyty przednie i ... .

Dla wozów wyprodukowanych do końca 1942 - użyć jarzma - część Nr.1 na ramce A.

... i dwie pokrywy na gorze ... .

W sklepie na podglądzie mam tylko jedną płytę górną wieży - to część nr.40 na ramce A i to jest właściwa płyta górna.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki enten znam strone

meser262 tak wiem ale kazda z nich ma jakby to powiedziec wypust a na zdjeciach orginalu wydaje sie bez

 

uv9y6If.jpg

 

a to wspomniane pokrywy jedna jest plaska a druga ma miec raczke

 

DBqsJ5P.jpg

E3bT5tE.jpg

 

Jak narazie udalo mi sie obrobic wanne podkleic kilka elementow zrobic zawieszenie i wstepnie obrobic kola

 

n0YdcZx.jpg

 

RMF daje trzy kola napedowe jedno do pozniejszych a dwa wygladajace identycznie. Jedyna roznica ktora zauwazylem to wewnatrz sa wglebienia i teraz badz madry ktore powinno byc.

 

Jak narazie to musze powiedziec ze spasowanie jest ok ale za to z cala masa detali. Sek w tym ze doklejajac kolejne elementy zaslaniasz detale np piasta kol napedowych ma sruby na ktore dokleja sie kola napedowe. Tylko po co? Czyzby poszli droga wiecej detali wyzsza cena??

No nic do dziela:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... ale za to z cala masa detali.....

 

Detale to Zło! A jak jest ich dużo, to Duże Zło!

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...kazda z nich ma jakby to powiedziec wypust... .

No właśnie o te drobne różnice chodzi.

część nr.1 - stosowane w pojazdach wyprodukowanych do grudnia 1942

część nr.2 i 3 - stosowane w pojazdach wyprodukowanych od stycznia 1943

...a na zdjeciach orginalu wydaje sie bez.

zgadza się, ale to tylko pozory.Musi być fotka odpowiedniej jakości i zrobiona pod odpowiednim kontem, no i trzeba wiedzieć czego się szuka.

Powiększ zdjęcia

http://tiif.de/bilder/no%20painting.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g64/PoorOldSpike/Photos/Aband-Tig-dest-by-USengs-Tun.jpg

... wspomniane pokrywy jedna jest plaska a druga ma miec raczke.

Część nr.39 - to wentylator (wczesna wersja stosowana do czerwca 1943) - natomiast część nr.34 to pokrywa pancerna zakładana na wentylator.

...a dwa wygladajace identycznie.

"Żeberka" mają inne - kształt. Właściwe to koło napędowe - część nr.46

https://topwar.ru/uploads/posts/2012-06/1338589887_pzkpfw-vi-45.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorotka Nie mam nic przeciwko duzej ilosci detali. Tylko tak na dobra co za duzo to nie zdrowo. Sam zobacz

 

FS5DeoV.jpg

 

Masa detalu ktorych po zlozeniu nie widac.

 

dsIjU1T.jpg

 

Pozatym spasowanie w tym miejscu nie jest idealne w duzej mierze przez detal.

 

Krzysiu czy Tygrys to twoj konik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki temu można zrobić bez większego kombinowania Tygrysa ze zdjętym/urwanym kołem. Takie detale są jak najbardziej zdrowe i mile widziane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dożyć czasów, w których modelarze stwierdzają, że modele mają za dużo detali - bezcenne!

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorotka nie wiem jak w Abramsie od nich ale w Tygrysie np spasowanie w tym miejscu jest dosc slabe nawet spore szlifowanie nie zalatwia sprawy. Po zalaniu klejem i i odpowiednim docisnieciu mozna to jakos zmontowac.

Irgr w sumie masz racje ale nie widzialem jeszcze zadnego modelu Tygrysa ze zdjetym/urwanym kolem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzychu (meser262) jest dobrze zorientowany w całej niemieckiej pancerce. Jest to bardzo pomocne.

Zostanie ci kupa części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie dragon, że zbudujesz dwa z jednego pudła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co chcesz troche zlomu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dorotka nie wiem jak w Abramsie od nich ale w Tygrysie np spasowanie w tym miejscu jest dosc slabe nawet spore szlifowanie nie zalatwia sprawy. Po zalaniu klejem i i odpowiednim docisnieciu mozna to jakos zmontowac....

 

Abramsa można złożyć praktycznie bez kleju, na "klik". Model też jest w dwóch "wersjach", także dużo części zostaje... Ten Tygrys to chyba ich pierwsza produkcja była, z tego co pamiętam... Z drugiej strony nigdzie nie czytałem żeby z tym kołem były aż takie kłopoty.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj tutaj w polowie strony pozniejszy wypust ale formyraczej te same

http://www.track-link.com/forums/site_blogs/25787/flat

Pozatym jest duzo szlifowania np kazdy zab kola napedowego ma slady laczenia form/delikatne nadlewki zreszta nie tylko tam. Duzy plus jest taki ze tworzywo jest dosc miekkie i latwo daje sie szlifowac.

Z kolei abrams z twojego zestawu to praktycznie zawiera czesci do wiekszosci M1A1 ponoc nawet do wersji z pustynnej burzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co owijać w bawełnę, Tygrysy RMF są słabe.

Jakość odlewów na poziomie Academy.

Do tego masa błędów.

Lufa za krótka, boczne burty też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lufa za dluga ponoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Lufa za krótka...

 

...Lufa za dluga...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma co owijać w bawełnę, Tygrysy RMF są słabe.

Jakość odlewów na poziomie Academy.

Do tego masa błędów.

 

Lufa za krótka, boczne burty też.

 

Zdecydowanie się nie zgodzę kończę właśnie ten model co skleiłem i wcisnąłem mega zestaw Voyagera sam model jest przyjemny w sklejaniu a gąski to już sama przyjemność dla modelarza poziom Masterclub. Co do nadlewek sam osobiście nie miałem Firma dała też piękne blaszki pogratulować w porównania z Dragonem to jest wypas a Dragon jak to dragon bieda z nędzą pudełku i te tandetne DSy którymi wszyscy rzygają. Co do lufy to nie mierzyłem jej kupiłem metalową wiadomo każdy wymienia więc nie ma o co bić piany. Sam osobiście nie jestem fanatykiem Dragona bo czasy świetności tej firmy przeminęły około pięciu lat temu.

 

Koledze jeszcze raz życzę takiej frajdy w sklejaniu tego modelu jaką ja miałem zasiadam i trzymam kciuki został mi trochę blachy zapasowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klei sie przyjemnie to fakt duzo detalu, nadlewki nie sa duzym problemem gdyz tworzywo jest dosc miekkie i sie latwo obrabia uperdliwe jest to ze wiekszosc czesci ma nadlewki, co do bledow to nie ma modelu idealnego. Wiekszosc z nich jest dosc latwa do poprawienia i na tyle ile dam rade to postaram sie je odwzorowac. Widze ze co do malowania Tunezyjskich Tygrysow to nie ma tak naprawde 100% potwierdzenia. To prawie jak z Bismarckiem

Wiec panowie pytanie jest jak byl pomalowany 141? Jaki schemat i jakie kolorki?

 

Dzieki Seb za link.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam ból głowy ale na razie celuje w ten kolor póki co Grau RLM 02 (22ml)

numer katalogowy: UA504 Lifecolor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.