Skocz do zawartości

M4A1 Sherman TOBRUK 1:35 Eduard 3716


cooper69

Rekomendowane odpowiedzi

Te zdjęcia znasz ?

Zrobione w 1946 roku.

BjmnS4x.jpg

Lmr77qo.jpg

48GiKXo.jpg

LyapcIZ.jpg

BjKM21a.jpg

Pokazują dużo szczegółów...

 

Swoją drogą - niezły temat na dioramkę

 

Z tego co widzę na ostatniej fotce to on ma dodatkową antenę zamontowaną na kadłubie po stronie km.

Tak. To wóz Dowódcy Pułku - a więc ma dwie radiostacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 230
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dziękuję BARDZO.

 

Hak taki jak na zdjęciach mam z tego co pamiętam Firefly Ic Hybrid Asuki. Podpórkę lufy chyba też.

 

Widzę też, że będzie trzeba zainwestować w gąski. Z tego co widzę to T54E1.

Na szczęście widzę, że z bambetli to tylko ta plandeka na płycie silnikowej i skrzynka na lewej burcie.

Jakieś jeszcze nietypowe wyposażenie ma, którego nie zauważyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądam to wszystko... Kosmos jakiś...

Szacun dla wszystkich, naprawdę. Z perspektywy takiego zwykłego sklejacza robi to ogromne wrażenie. Jak w tym siedzicie głębiej, to tego nie widzicie, ale taki mega profesjonalizm. Naprawdę fajnie coś takiego czytać i się czegoś nauczyć. Zaraz wyjmę swojego shermana (czekającego na zmycie i powtórne malowanie) i będę oglądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RB ma w końcu lufę do tego modelu przeznaczoną? Moja RB 75mm do M4A1 jest zbyt wąska w stosunku do jarzma i nie wiem co z tym zrobić. Może lepiej poszukać innej firmy jeśli jeszcze tej nie zakupiłeś.

 

Mam kupioną RB 35B03. Nie przymierzałem. Dam znać.

 

Oglądam to wszystko... Kosmos jakiś...

Szacun dla wszystkich, naprawdę. Z perspektywy takiego zwykłego sklejacza robi to ogromne wrażenie. Jak w tym siedzicie głębiej, to tego nie widzicie, ale taki mega profesjonalizm. Naprawdę fajnie coś takiego czytać i się czegoś nauczyć. Zaraz wyjmę swojego shermana (czekającego na zmycie i powtórne malowanie) i będę oglądać

 

Marcinie.

Bez pitu, pitu.

To nie jest trudne jak bardziej doświadczeni pomogą.

Co do malowania to mam zamiar się uczyć od najlepszych i zrobić ile się da żeby mój model (w końcu) dobrze wyglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądam to wszystko... Kosmos jakiś...

...

Bez przesady...

Problemy z rzetelnym, opartym na zdjęciach zrobieniem konkretnego pojazdu są chyba przy każdym modelu.

Z shermanem tak jak z T-34 - ogrom wyprodukowanych pojazdów, przez kilka fabryk wprowadzających swoje rozwiązania, w kilku wersjach (uzbrojenie, silnik etc.) - praktycznie nie ma takich samych egz.

Z polskimi shermanami jest jeszcze ten kłopot, że po ustaleniu wersji produkcyjnej z amerykańskiej fabryki, trzeba przerobić na brytyjczyka, a potem jeszcze na pojazd z konkretnej jednostki...

... Zaraz wyjmę swojego shermana (czekającego na zmycie i powtórne malowanie) i będę oglądać

czekamy

...

Lubię ryranie...

Jak chcesz zaoszczędzić trochę pln - to spróbuj przerobić przekładnie na "ostronosą" z użyciem jakieś z odzysku, po prostu naklej i zaszpachluj. Jakby co - mam jakieś dragonowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zaoszczędzić trochę pln - to spróbuj przerobić przekładnie na "ostronosą" z użyciem jakieś z odzysku, po prostu naklej i zaszpachluj. Jakby co - mam jakieś dragonowe...

 

Mam już właśnie ostronosą z Dragona

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądam to wszystko... Kosmos jakiś...

Marcinie.

Bez pitu, pitu.

To nie jest trudne jak bardziej doświadczeni pomogą.

Co do malowania to mam zamiar się uczyć od najlepszych i zrobić ile się da żeby mój model (w końcu) dobrze wyglądał.

 

Oglądam to wszystko... Kosmos jakiś...

...

Bez przesady...

Problemy z rzetelnym, opartym na zdjęciach zrobieniem konkretnego pojazdu są chyba przy każdym modelu.

 

To ja może doprecyzuję. Pewnie, że jakość efektu końcowego jest głównie wynikiem nakładu pracy poświęconej na praktykę i ćwiczenie. Jestem tego w pełni świadom. Podobnie jak faktu, że człowiek nie rodzi się ze skillem do składania modeli. Tym bardziej jestem pod wrażeniem jakości prac, które na tym forum (nie tylko w pancerce) oglądam. Czy też bym tam potrafił? Nie wiem. Zakładam, że pewnie tak. Mój problem wynika głównie z posiadania równie dla mnie interesujących, a także zajmujących czasowo hobby: planszówek i czytelnictwa. Zazwyczaj funkcjonują w równowadze, ale co jakiś czas któreś dominuje. Najbardziej stratne jest sklejactwo, bo projekty w nim są najdłuższe i żeby były domykane, z części jakości trzeba rezygnować. Kiedy oglądam więc tutaj perfekcjonistyczne podejście do tematu, sprawia mi to ogromną radość i czerpię z tego przyjemność, podobnie jak z obcowania z wysokiej klasy designem, architekturą czy elegancko zaprojektowaną grą planszową.

I przepraszam za off-topa, ale chciałem się wytłumaczyć.

 

 

... Zaraz wyjmę swojego shermana (czekającego na zmycie i powtórne malowanie) i będę oglądać

czekamy

Na transmisję live z oglądania i stwierdzania która to wersja? Dam znać!

Ale mini-warsztat malarski "pomaluj shermana" i "pomaluj elefanta" chyba machnę przed końcem obecnego KT, bo muszę poćwiczyć nowe specyfiki, które zakupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję zakupy w Luckymodel - mają tam zniżkę15 % powyżej 120 $ (do 16.03)

Jakbyś chciał możesz się dołączyć z zakupem...

 

Dzięki.

Nie wiem czy warto - z Exito wyjdą z przesyłką 60 zł bez czekania.

Jeszcze pewnie i tak lufę Abera zamówię bo ta RB rzeczywiście jakaś dziwna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam zacząłem i skleiłem kadłub.

 

Teraz trzeba założyć tzw "ostronosą" transmisję (do modelu Eduarda trzeba zakupić żywicę PanzerArt RE35-099 lub jak w moim przypadku zaadaptować z Dragona)

No i przede wszystkim dodać opancerzenie do kadłuba.

 

33222318952_49baa1ac92_c.jpg

33222319372_a36d795f10_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niską cenę modelu Shermana najlepszego producenta (Asuka) dziękuję firmie Eduard - kilkadziesiąt zł różnicy. Ale za ich blaszkę też "dziękuję" (już nie pierwszy raz). Zobaczcie na zdjęciu: wycięte luzem to zapinki filtrów powietrza które powinny mieć na końcu śruby motylkowe. Dla porównania oryginalna blaszka Asuka (Tasca) z prawidłowym wzorem. Czechom oczywiście się nie chciało takimi "pierdołami" zajmować... Za to dali większą blaszkę - już się boję co będzie dalej. Instrukcja montażu też w porównaniu do oryginału ujowa - a mieli się na czym wzorować.

 

33013411700_e01725c479_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Zobaczcie na zdjęciu: wycięte luzem to zapinki filtrów powietrza które powinny mieć na końcu śruby motylkowe. Dla porównania oryginalna blaszka Asuka (Tasca) z prawidłowym wzorem. Czechom oczywiście się nie chciało takimi "pierdołami" zajmować...

Dokup łby śrub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Martinello w zestawie nie ma deflektora spalin, który jak widzę jest w Tobruku.

Będzie trzeba poszukać w pozostałych modelach Asuka/Tasca (Mam Firefly Vc, pozostałości po hybrid Ic, Mk. III Mid i Mk. V) albo dorobić (tylko jakieś plany trza dorwać).

 

W Ic Hybrid był w zestawie deflektor - to taki sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.