Jump to content
Tap-chan

Aerograf cz.2

Recommended Posts

Taki dobry wątek jeszcze na dobre się nie zaczął, a już się skończył ;)

 

Cade na pewno będziesz zadowolony z zakupu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A bo to pewnie przez te wakacje we wrześniu jak szyscy wrócimy z urlopów, Ja tez jako zwolennik Made in Japan sprzętów zdecydowałem sie na Infinity, a powód był prosty dostępność części w Polce i możliwość rozbudowy każdego modelu Hardera, na weekend dodane wszystko i zobaczymy co potrafi to Made in germany

Share this post


Link to post
Share on other sites

W granicach do 700 zł jest bardzo dobry aerograf Iwata HP-CR 0,3mm, w okolicach 600 zł.

http://www.fine-art.com.pl/double-kit-ecl-rev-cs-bcr-eclipse-hp-cs-revolution-hp-bcr-schnellkupplung-und-3m-schlauch-51.html

Pytanie tylko do czego Cade go potrzebuje, bo jeśli chce malować jakieś mikrodetale cienką kreską, to 0,3 może być za dużo.

Do normalnego malowania aerograf jest ponoć idealny, raz że Iwata, dwa że właśnie 0,3 mm. Wadą (w porównaniu z Evolution) jest brak regulacji maksymalnej wielkości plamki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solo, póki co zostaję w temacie pancerki 1:35 a co będzie dalej nie wie tego nikt:)

Przerażony jestem bo mój qmpel zaczyna łazić za mną i mówić, że mam mu zbiornik od jego Indian'a ładnie pomalować SZALENIEC

Dziękuję za sugestie, ale już się napaliłem na Evo i jak napisałem wcześniej tak zostanie. mam już wybraną opcję 2 w 1 więc będą dwie dysze. 0,4 na pewno i 0,15 lub 0,2

 

A z Waszych postów mam wrażenie, że prawie nie wywołałem wojny niemiecko-japońskiej... hehe Dobrze, że w porę się zdecydowałem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli będziesz miał wybór, to weź dyszę 0,2, zamiast 0,15.

0,15 nie daje praktycznie różnicy jeśli chodzi o malowanie cienkich kresek, za to łatwiej ją zapchać.

Z tego co wiem jak pogadasz z chłopakami z Fine-Art, to mogą Ci podmienić zestaw 0,15 na 0,2 mm, jeśli będzie trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli będziesz miał wybór, to weź dyszę 0,2, zamiast 0,15.

0,15 nie daje praktycznie różnicy jeśli chodzi o malowanie cienkich kresek, za to łatwiej ją zapchać.

Z tego co wiem jak pogadasz z chłopakami z Fine-Art, to mogą Ci podmienić zestaw 0,15 na 0,2 mm, jeśli będzie trzeba.

 

OK 0,2:)

A wybór dysz ustawili już dowolny w sklepie więc można samemu wybrać zestaw:) I ogromny "szacun" dla chłopaków z Fine-Art. Napisałem do nich maila i odpowiedź była wyczerpująca i bardzo pomocna. Widać, że wiedzą o czy piszą! Bardzo miłe zaskoczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do nich można i zadzwonić i równie chętnie wiele rzeczy potrafią wyjaśnić i podpowiedzieć.

Swego czasu wysłałem im swój aerek, z którym nie mogłem dojść do ładu i bez gadania zrobili mi jego "przegląd".

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jeszcze pytanko:)

 

zdecydowałem się na H&S Evo 2 w 1 z dyszami 0,2 i 0,4.

Jeśli chodzi o konserwację i czyszczenie to mam wyciory.

Który płyn do czyszczenia aerografów mam wybrać? Maluję akrylami od Tamyia, AK Interactive, AMMO.

Do tego planuję jeszcze kupić przepychacz od H&Sa

 

Czegoś brakuje by zadbać o niego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wyciory uważaj, zwróć uwagę jak wyglada szczyt zamiast włókna masz drut, który szystko porysujesz chyba ze masz cos super ekstra, tylko igła i patyczki do uszu ew. idź do Rosmanna i tam poszukaj do chigieny jamy ustnej miedzy zębami sa takie , lub rzuć okien na Fine art stronę maja z Badgera dobre czyściki, dwa rozmiary, do czyszczenia płyn z Iwaty no i smar musisz mieć, bo go zatrzesz wkoncu,

 

Zainwestuj jeszcze 100 pln i będzie git

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko jasne.

Przepychacz od H&S, płyn Ivaty, smarowidło i czyściki od Badgera:)

BARDZO dziękuję wszystkim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie rozcięczyłem darbę wlałem do aero i areograf nie chcę pryskać, nawet jeśli wleję wodę.Areograf jest regularnię myty nawet po małym pryśnięciu.Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zapchana dysza? To pierwsze do sprawdzenia.

Może warto wyczyścić igłę jeśli nie czyściłeś.

 

takie z doświadczenia co mi przychodzi do głowy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igła czyściutka, jak nowa a jak tak jeszczę zapytam jak będę czyścił dyszę wyciorem to jej czasem nie uszkodzę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wszystko jasne.

Przepychacz od H&S, płyn Ivaty, smarowidło i czyściki od Badgera:)

BARDZO dziękuję wszystkim!

 

Dokładniej to

Igła HS jeśli masz nadstan gotówki, ta z Adlera za 20 pln tez działa, ale to zawsze zamiennik,

Płyn Iwata Medela chyba sie nazywa, flaszka 1l odrazu bo najtaniej wychodzi 40pln,

 

czyściki z Badgera

Share this post


Link to post
Share on other sites
Igła czyściutka, jak nowa a jak tak jeszczę zapytam jak będę czyścił dyszę wyciorem to jej czasem nie uszkodzę?

 

Jak pisał przed chwilą TReS na wyciory trzeba uważać.

Do czyszczenia dysz jest takie cudo.

http://fine-art.com.pl/przepychacz-do-dyszy.html

 

lub tańszy zamiennik

http://fine-art.com.pl/skrobak-do-czyszczenia-aerografow.html

 

Też miałem do tej pory problemy z czyszczeniem dyszy. Robiłem to zwykłą igłą, ale nie polecam bo pewnie robi to spore zniszczenia i rysuje sprzęt.

 

Dokładniej to

Igła HS jeśli masz nadstan gotówki, ta z Adlera za 20 pln tez działa, ale to zawsze zamiennik,

Płyn Iwata Medela chyba sie nazywa, flaszka 1l odrazu bo najtaniej wychodzi 40pln,

czyściki z Badgera

 

dokładnie to:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale Panie Kolego Drogi nie każdy ma pieniążki czasami tak sie zdarzy , (dalej juz proszę nie komentować bo nie ma to sensu odnośnie kosztów modelarstwa)

 

Lub Twoj wynalazek Rafał w postaci wykałaczki zaostrzonej/wyszlifowanej pod dysze tez sie sprawdzi na początek, No co oryginał to oryginał

Share this post


Link to post
Share on other sites

No temat wydatków zawsze będzie ciężkim orzechem do zgryzienia w modelarstwie:(

Szczególnie jak sobie coś zaplanujesz a trafiają się niezapowiedziane wydatki typu nowy aerograf.

 

Ja zamierzam kupić H&S bo już się przekonałem, że dedykowane sprzęty się sprawdzają lepiej niż zamienniki. Trudno będą najwyżej 3 piffka mniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off top Boż to temat aerografowy nie zakupowy

 

Nawet zapowiedziane wydatki szarpiom po kieszeni, bo jest model to trafi sie blacha jak blacha to klej nowy etc i leci 500 na jedne zakupy, ja w tym miesiącu pobiłem rekord rekordów swojego życia, to co miałem kupić w pol roku kupiłem raz, do teraz mnie telepie z wrażenia, a wcale duzo tego nie było 3 reklamówki, przy pierwszym paragonie juz kolega Hammet z tegoż forum stwierdził ze grubo mnie potargało (cezura nie pozwala na pełną formule jego wypowiedzi)

 

Po offtopie

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
zdecydowałem się na H&S Evo 2 w 1 z dyszami 0,2 i 0,4.

Jeśli chodzi o konserwację i czyszczenie to mam wyciory.

Który płyn do czyszczenia aerografów mam wybrać? Maluję akrylami od Tamyia, AK Interactive, AMMO.

Do tego planuję jeszcze kupić przepychacz od H&Sa

 

Czegoś brakuje by zadbać o niego?

 

Co do czyszczenia po farbach Gunze i akrylach (testowane na Gunze C i H, akrylach Tamiya i Mr. Paint) wystarczy tani aceton techniczny, ale najlepiej chyba używać Mr. Tool Cleaner Gunze, który ruszy wszystko, nawet zaschnięte farby, jego jedyną wadą jest wysoka cena.

Ja jeszcze używam tzw. ALT czyli Atlis Leveling Thinner - samoróbka domowa oryginalnego Leveling Thinnera, która nie tylko rozcieńcza identycznie jak Leveling Thinner, ale także znakomicie czyści i jest w żaden sposób nieszkodliwa dla aerografu. Do tego jest bardzo tania, kilkakrotnie tańsza niż oryginalny LT. Zamówiłem u Atlisa parę litrów preparatu.

 

Co do wyciorów - ja bym nie kupował na razie, bo tak naprawdę przy prawidłowo obsługiwanym aerografie farba nie ma prawa dostać Ci się w głąb kanału dolotowego.

Po prostu płucz dokładnie aerograf (przepłukiwanie, do tego tzw. backflow i czyszczenie dyszy w środku chusteczką) po każdym użyciu farby i nie będzie powodu do używania bardziej inwazyjnych narzędzi.

 

Szpikulec H&S za to jest bardzo przydatny, bo dysze tej firmy lubią się czasami zapychać drobinkami farby (mówię głównie o Gunze) i jest to idealne narzędzie do szybkiego odblokowania takiej dyszy.

No i przy myciu uważaj na uszczelkę na air-capie, bo w czym byś jej nie umył (z powyżej wymienionych), może się nieco rozpuścić, więc nigdy jej nie zanurzaj w zmywaczach itp. chyba że tylko na chwilę, jeśli np. w jakiś sposób ubrudziłeś ją farbą. Ale generalnie myć jej nigdy nie trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ale Panie Kolego Drogi nie każdy ma pieniążki czasami tak sie zdarzy , (dalej juz proszę nie komentować bo nie ma to sensu odnośnie kosztów modelarstwa)

 

Lub Twoj wynalazek Rafał w postaci wykałaczki zaostrzonej/wyszlifowanej pod dysze tez sie sprawdzi na początek, No co oryginał to oryginał

 

Ta szlifowana wykałaczka to podpatrzony gdzieś wynalazek.

Mam tą pchińską igłę czyszczącą i do h&s-a nadaje się tylko żeby... zepsuć dyszę. U mnie leży w szufladzie w przegródce wywalone w błoto pieniądze :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.