Skocz do zawartości

Supermarine Spitfire Mk.IX. 1:72. Wideorelacja.


jpl

Rekomendowane odpowiedzi

Z każdym kolejnym filmem widzę postępy. Tym razem poprawę głośności we wstępie. Za starą matą raczej nikt nie będzie tęsknił. Oby tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dobrze to słyszeć.

 

Tymczasem pora na kolejny odcinek. Z pewnym opóźnieniem, ale jest.

 

 

Specjalnie dużo nie ma, to co jest, nie jest zrobione do końca, no ale mam nadzieję, że za tydzień będzie więcej.

 

Zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

... a smarowanie klejem extra thin to też słaby pomysł, klej ten jest kapilarny więc służy do wpłynięcia w szczeliny, dość szybko paruje i na sporej powierzchni słabo się sprawdza...

mata i rękawiczki + :P aczkolwiek rozmiar deko za duży ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale nie rozumiem po co demonizujesz te żywice poliuretanowe?

 

Na wszelki wypadek.

 

 

... a smarowanie klejem extra thin to też słaby pomysł, klej ten jest kapilarny więc służy do wpłynięcia w szczeliny, dość szybko paruje i na sporej powierzchni słabo się sprawdza...

mata i rękawiczki + :P aczkolwiek rozmiar deko za duży ;)

 

Przynajmniej nie dałem go za dużo. A co do rękawiczek, to się już do takich przyzwyczaiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, akurat ten problem jest jak najbardziej znany i rzeczywisty (jeśli chodzi o pył z żywicy). Zresztą ten temat był już chyba nawet poruszany na forum.

 

Dobrze, zatem kolejna odsłona budowy Spitfire'a przed wami:

 

 

Zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten problem (pył żywicy) niczym się nie różni od innych podobnych problemów (pyłów węglowych, krzemowych itp.) i może prowadzić do pylicy płuc. Jednak przy takiej ekspozycji na jego działanie, jak budowa modelu, twoje działania wskazują raczej na fobie a nie ostrożność. Więcej pyłu wciągniesz na ulicy między zaparkowanym samochodem a sklepem z modelami, niż przy budowie tego modelu. Żeby była jasność. Twój model, twoja żywica i twoje zdrowie. Masz prawo do własnych standardów BHP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, przesada w żadnym wypadku nie jest wskazana. Od jednego modelu, czy jednego dodatku z żywicy raczej nic się nikomu nie stanie. Natomiast, jeśli narażenie się powtarza, to warto rozważyć zastosowanie odpowiednich standardów BHP właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu "Kermit Żaba" pokazał swoją produkcję. Natychmiast wychwycono, że schemat malowania ZX-6 jest błędny, zmyślony przez Eduarda, szczególnie jeśli chodzi o rozkład plam na prawym skrzydle. Poszedłeś w ten sam błąd, nie zweryfikowałeś poprawności instrukcji.

Warto czytać inne wątki:)

viewtopic.php?f=64&t=58255&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też rzucił mi się w oczy dziwne proste wzdłuż krawędzi statecznika pionowego przejście koloru. Tak samo po prawej stronie na łączeniu kadłuba z płatem, wydaje mi się, brąz powinien przejść przez krawędź spływu, a nie kończyć się w połowie kadłuba. A jeżeli ta masa maskująca tak się rozjeżdża to może warto spróbować ze zwykłym patafixem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ja przygotowałem się na dłuższe oglądanie, a ty co raz krótsze te filmy robisz

 

Ja też to zauważyłem. Postaram się poprawić, tylko, że wtedy usłyszę od innych, że filmy są za długie...

 

Dwa tygodnie temu "Kermit Żaba" pokazał swoją produkcję. Natychmiast wychwycono, że schemat malowania ZX-6 jest błędny, zmyślony przez Eduarda, szczególnie jeśli chodzi o rozkład plam na prawym skrzydle. Poszedłeś w ten sam błąd, nie zweryfikowałeś poprawności instrukcji.

Warto czytać inne wątki:)

viewtopic.php?f=64&t=58255&start=0

 

Dzięki za info. Zobaczę, co da się z tym zrobić... ;) A akurat ten wątek przejrzałem. Niestety, zbyt pobieżnie, jak widać...

 

Też rzucił mi się w oczy dziwne proste wzdłuż krawędzi statecznika pionowego przejście koloru. Tak samo po prawej stronie na łączeniu kadłuba z płatem, wydaje mi się, brąz powinien przejść przez krawędź spływu, a nie kończyć się w połowie kadłuba. A jeżeli ta masa maskująca tak się rozjeżdża to może warto spróbować ze zwykłym patafixem?

 

Przyjrzę się i temu. A co do patafixa - przy jego użyciu jest większe ryzyko, że oderwie się farbę, i jest trudniej usuwalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje zastrzeżenia co do rozkładu plam podałem na podstawie ogólnej instrukcji malowania samolotów RAF (rozkaz nr. A.154/39 z poprawką A.298/39 z dn.27.04.1939 Wydany przez Air Ministry). Jeśli w tym konkretnym egzemplarzu było odstępstwo to w porządku.

Z patafixem nie miałem problemów na Gunze, natomiast fakt - na Humbrolu zostawiał ciemniejsze ślady. Więc może trudności z oderwaniem to kwestia rodzaju farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje zastrzeżenia co do rozkładu plam podałem na podstawie ogólnej instrukcji malowania samolotów RAF (rozkaz nr. A.154/39 z poprawką A.298/39 z dn.27.04.1939 Wydany przez Air Ministry). Jeśli w tym konkretnym egzemplarzu było odstępstwo to w porządku.

Z patafixem nie miałem problemów na Gunze, natomiast fakt - na Humbrolu zostawiał ciemniejsze ślady. Więc może trudności z oderwaniem to kwestia rodzaju farby.

 

Nie ma zdjęcia potwierdzającego odstępstwo od reguły. Jest zdjęcie pokazujące prawidłowo pomalowane skrzydło na samolocie z tej jednostki, niekoniecznie tym samym. Nie ma żadnych podstaw do podejrzewania, że ZX-6 był wyjątkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.