Skocz do zawartości

CITROEN 15 SIX - Heller - skala 1:8


tornado

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za komentarze

A do ilu on sie rozpędzi??Bo pamiętasz że jadę na przejażdżkę.

No tak, wzasadzie przydało by się podać dane techniczne pojazdu (zaczerpnięte z tej o to strony: http://www.roadlook.pl):

 

Dane techniczne Citroëna 15 – Six " G "

Model „15” został zaprezentowany w czerwcu 1938 roku i wystawiony z okazji salonu samochodowego w 1938 roku. Model wyposażony w 6-cylindrowy silnik o pojemności 2 867 cm3 miał wymiary średnicy i skoku cylindrów identyczne jak w modelach „11” i „22” i oferował osiągi porównywalne do konkurencyjnych modeli Forda i Renault.

 

- silnik: typu 15-six G obracający się w lewo (w prawo z punktu widzenia kierowcy); 6 cylindrów rzędowych; mokre, wyjmowane tuleje, z żeliwa poddanego obróbce; średnica 78 mm, skok 100 mm; pojemność : 2867 cm3; moc rzeczywista 77 KM przy prędkości obrotowej 3800 obr/min; stopień sprężania - 6,3; wał korbowy: mocowany na kole zamachowym za pomocą płytki z 6 gładkimi otworami; wieniec rozrusznika: montowany na piaście tłumika drgań i tarczy wyciszającej; zawory pionowe górne sterowane dźwigniami zaworów; gaźnik dolnossący, dwugardzielowy; sprzęgło jednotarczowe;

- skrzynia biegów: pomiędzy silnikiem i chłodnicą - 3 przełożenia w tym drugi i trzeci bieg cichobieżne i synchronizowane; dźwignia zmiany biegów w desce rozdzielczej;

- przekładnie: na przednich kołach półosie z 2 przegubami Cardana w tym jeden podwójny (homokinetyczny) od strony koła oraz tuleja przesuwna; amortyzatory "Bibax";

- układ hamulcowy: hamulce hydrauliczne Lockheed;

- układ kierowniczy: zębatkowy; wsporniki nienośne;

- ogumienie: Michelin 185 x 400;

- wymiary: długość (sedan) - 4,76 m; rozstaw kół przednich - 1,48 m; rozstaw kół tylnych - 1,48 m:

- ciężar: 1325 kg;

- osiągi: maksymalna prędkość 135 km/godz.; zużycie paliwa: około 13 l / 100 km.

 

Tymczasem drzwi otrzymały tapicerkę:

 

9070338c72eb8b83.jpg

 

Lewa para wyposażona jest już w szyby i klamki zewnętrzne z zamkami (ruchome), trzeba jeszcze zamontować zawiasy, listwy ozdobne i klamki wenętrzne:

 

f0e6a8ea105f0392.jpg

 

Pokrywa bagażnika też jest już uzbrojna w klamki z zamkami:

 

cbc43a62cf35f0b9.jpg

 

Przednie lampy przed polerką, narazie dosychają po lakierowaniu:

 

d578ece0c41b573b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 214
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Powoli bo powoli ale prace idą do przodu Układ chłodzenia jest już połączony z silnikiem rurkami i gumowymi wężami z obejmami. W komorze silnika podłączyłem wszystkie cięgna i dodałem trochę osprzętu. Wykonałem też kilka wiązek elektrycznych do których podłączyłem klaksony i halogeny.

 

a280dd971c6d66fc.jpg

32c12a5ad0d8c477.jpg

4a82d9b65ada32fe.jpg

d2bb2c06cca78e25.jpg

05903f01a1684641.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia jest już połączony z silnikiem rurkami i gumowymi wężami z obejmami.

 

Pomysl nad dodaniem przy obejmach regulacji zacisku bo jak odpalisz bryke to pod cisnieniem wszystko Ci pospada Miodzio przez duze M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Jędruś, trzeba będzie pomyśleć nad opaskami

 

Tymczasem reflektory znalazły się na swoim miejscu:

 

5be511eaaeddd5e4.jpg

 

Prace w komorze silnikowej powoli dobiegają końca:

 

a7102d92992a3236.jpg

e1000d78d32fec90.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy spojrzałem an poprzedni post w którym pokazany jest silnik to zastanawiałem sie czy to jest model czy real Naprawdę SUPER robota, w tak dużym modelu tak powinno wygladać

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie

 

Pora na małą aktualkę, dzisiaj zmontowałem filtr paliwa w "szafce" a także bańkę jakiegoś oleju (na pierwszej fotce jeszcze przed lakierunkiem):

 

c8e75a7984e80c5b.jpg

 

a tu wszystko już na swoim miejscu:

 

0f664b0b9052fa13.jpg

4f4861f4decc242c.jpg

 

Skleciłem też drugą parę drzwi i uzbroilem je w ozdobne listwy, prawdopodobnie jutro wezmę się za ich montaż

 

76ed610d873faa8e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jak w relacji okonka z budowy tankowca, jeden z forumowiczów powiedział że 14 tysięcy odsłon mówi więcej niż jeden komentarz.

 

W tym wątku powtórze to samo (mam nadzieje, że autor oryginalnej wypowiedzi się nie obrazi): 13 tysięcy odsłon mówi same za siebie

 

Brawo Andrzeju

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truckerek zgodzę się z Tobą. Owszem, temat ma tak dużą oglądalność m.in. ze względu na to, że model wychodzi spod ręki Tornada (wszyscy zapewne widzieli jakie modele ciężarówek robi ), ale przede wszystkim dlatego, że w model jest włożony ogrom pracy, dużo własnej inwencji i masa czasu.

 

Wiem, że to jest może dość śmiała teoria, ale moim zdaniem, gdyby ktoś robił podobny model na podobnym poziomie, to oglądalność też byłaby wysoka.

 

Fakt z czasem, jak się udzielasz na forum, pokazujesz coraz to nowe modele, coraz lepiej wykonane, zyskujesz sobie uwagę i podziw innych forumowiczów i to na pewno ma wpływ.

 

Troche dzikie porównanie ale wg mnie trafne: z modelem jest jak z filmem. Jesli jest dobry i przyciąga uwagę, ludzie idą go obejrzeć, bez względu na to kto jest jego autorem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche dzikie porównanie ale wg mnie trafne: z modelem jest jak z filmem. Jesli jest dobry i przyciąga uwagę, ludzie idą go obejrzeć, bez względu na to kto jest jego autorem

Całkowicie zgadzam się z Twoja wypowiedzią.

 

Wkurzyłem się dzisiaj co nie miara, mianowicie z samego rana zabrałem się za montaż pokryw komory silnika a tu zonk Okazało się że klapy są trochę spłaszczone (prawdopodobnie od długiego leżenia w pudle i nacisku na nie wyprasek), w każdym razie nie przylegały tak jak należy do kasty i osłony silnika. Postanowiłem nieco podgiąć je, trochę mocowałem się z nimi (nawet na gorco), niewiele to dało a rezultat był taki, że popękał lakier Powalczyłem z nimi jeszcze z godzinkę i w końcu blachy wylądowały w płynie hamulcowym.

Następnie zabrałem się za montaż drzwi, tu musiałem robić istne akrobacje gdyż wymagało to jedną reką trzymać oba płaty a drugą podpić do nich środkowe zawiasy i jednocześnie przyklejać je do kasty. Jakoś uporałem się z nimi ale okazało się, że zawiasy nieco rozepchały drzwi, przed montażem sprawdzałem - wszystko pasowało. W rezultacie aby całkowicie zamknąć je trzeba użyć siły lub zeskrobać na nich i w futrynie lakier Na siłę nie będę ich wciskał bo i tak przy tym zabiegu jeden wewnętrzny zamek odpadł od klamki i już nie darady go do niej przymocować Zdrapywać farby też nie będę (chociaż jeszcze to przemyslę) i chyba drzwi zostawię lekko niedomknięte

Ale rozgadałem się a Wy pewnie czekacie na fotki, oto one (wybaczcie ich jakość i to, że nie wyczyściłem modelu z tłustych śladów po paluchach ale co dopiero skończyłem kleić i już na nic nie mam ochoty ):

 

992a2eaf5a22749d.jpg

8cb3f05ac9e30466.jpg

ea9b255a60456583.jpg

cd70570052a77a58.jpg

47e9f939a7b61790.jpg

 

Z pokrywą kufra poszło o wiele lepiej, tu wszytko idealnie pasowało

Pokrywa zapasówki nie jet przymocowana, leży sobie luźno na rezerwie.

 

3b544122e4a7f2ec.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie gościu nawet z lornetką lukał na cytrynę bo nie wierzył co zobaczył.Spoko wodza wszystko na pewno po czasie będzie pasować, ja tak mam że jeżeli na czymś mi zależy to mi nie wychodzi , a jak tak od niechcenia to pasuje jak ulał, więc u ciebie też tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia gdzie mają być umiejscowione tabliczki znamionowe. W instrukcji nie ma o nich wzmianki, a na fotkach które posidam też ich nie ma Kilka dni temu napisałem w tej sprawie do pewnego kolekcjonera z łodzi, który posiada kilka zabytkowych Citroenów (w tym ten typ) ale niestety nie odpowiada Poszperałem jeszcze trochę w necie, raczej z marnym skutkiem ale za to natrafilem na fotkę z fragmentem chłodnicy, do której to był zamontowany czujnik temperatury cieczy:

 

c9974ad9b585fc16.jpg

 

Zakasałem rekawy i natychmiast dorobiłem go wraz z instalacją:

 

d2639d969ca254f1.jpg

 

Z gumowego przewodu zrobiłem ogranicznik klapy bagażnika, jest trochę grubawy ale za to świetnie amortyzuje otwieranie jej na maxa. Kufer wyposażyłem w lewarek i narzędzia (jeszcze nie pomalowane).

 

37c066813b0a3812.jpg

 

przymocowałem chlapacze:

 

60a36b82bc23042f.jpg

 

 

Pokrywy silnika umyłem w DOT-3, nadałem im odpowiednie kształty i pomalowałem bazą. Po zamknięciu w nich zamków powinne idealnie dolegać do kasty i chłodnicy, mała przymiarka:

 

20e9260ee61508f8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA kiedy przewidujesz koniec budowy??.Czy maska sie otwiera tak jak w prawdziwej cytrynie.?

Tak maska będzie otwierać się tak jak w prawdziwym. Prace przy modelu napewno trochę potrwają bo jest jeszcze dość sporo przy nim do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem Tornado ostatnio w temacie, bo przyjechałem z wakacji, ale model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.