Jump to content

Sentymentalny "Tygrys" masakrator - Academy 1348


cooper69
 Share

Recommended Posts

133770689_german-heavy-tank-tiger-i-early-ver-135-academy-1348-.jpg

 

Stwierdziłem, że w końcu wezmę się za tego "Tygrysa" z wnętrzem Academy 1348.

Pierdyknąłbym nim o ścianę albo sprzedał jakiemuś fanowi byle taniej ale...

No właśnie.

Dostałem go naście lat temu na odchodne z najfajniejszej pracy (z punktu widzenia minionych lat) od kolegi ze wspólnego kantorku i nie mam serca go nie zrobić.

Wiem, że ma wszystko źle (hamulec wylotowy pewnie będzie najmniejszym problemem) ale poza wykorzystaniem 2 zestawów tanich :P blach Edwarda (35500 i 35498) i lufy z RyBy (35B01 - podobno pasuje) i poprawieniem tak z grubsza. Nie będę się nad nim tasował i wchodził w głenbokom waloryzację.

Mam nadzieję, że poprawie na nim skile z uwalania wnętrza.

 

Aaa i będzie to antyfuria czyli w oryginale tunezyjska 131 z Bovington (kalki Techmod 35005).

Link to comment
Share on other sites

...będzie to antyfuria czyli w oryginale tunezyjska 131 z Bovington... .

No to zasiadam na widowni. Fotek tego wozu jest sporo więc - ,

Będziesz chciał co nieco dorobić to myślę że widownia pomoże -,

jeśli to ma być model luzacki to powiesz i ... -,

będzie cisza. Piszę o sobie.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Link to comment
Share on other sites

Nie będę się spinał na zbytnie poprawianie bo to nie ma sensu.

 

Postaram się za to żeby ładnie wyglądał

 

Oczywiście kuźwa musi coś wyjść - czeluście czasu pochłonęły jednego tego cosia na silniku co teraz biały jest i już dorobiony.

 

34505149674_43a0f46527_c.jpg

 

Na silniku pięknie błyszczy miziany pędzlem jakiś humbrolek, który w tym wypadku będzie służył za podkład zamiast niezawodnej czarnej pakterki ;)

 

Tak się zmęczyłem dorabianiem części, że zafundowałem tajgerowi osobistego drona

 

34505148464_5a08a32fd5_c.jpg

 

I na dziś tyle w temacie.

Link to comment
Share on other sites

Rafał, Ty i bez spinki na luzie? Nie wierzę. Zaraz zaczniesz coś poprawiać, dorabiać itp. Nie wytrzymasz bez przeróbek

 

Przecież nie napisałem, że wcale nie będzie

Już kuźwa musiałem dorobić część. Ale zbytnio brandzlować się żeby zadowolić speców od tygrysów nie zamierzam bo musiałbym go chyba zacząć od nowa strugać

Link to comment
Share on other sites

To się meser262 rozczarujesz niestety.

 

Naprawdę nie chce mi się robić wszystkiego od nowa.

 

Wystarczyło, że popatrzyłem sobie na prawidłowy model silnika Maybach HL-210 i to co daje Academy...

Jedyne "duże" podobieństwo jakie znalazłem to takie że są 3 filtry powietrza i 2 iskrowniki.

Jakby zdjęcie pod pokrywę wkleić było by chyba lepiej

 

Podorabiam jakieś widoczne "druciki" jak na tym zdjęciu i tyle.

 

file.php?id=29839

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Coś tam sobie dłubię wakacyjnie posiłkując się między innymi tymi linkami.

Ale widząc co chwila co to za kaszan entuzjazmu w budowie u mnie nie wzbudza.

 

kiwimodeller

pwm - Akahoshi

mojego imiennika

Academy Tiger I Early with Interior by John Print - byłoby super jakby były zdjęcia...

 

i stron z informacjami na temat

tiger1.info

przekroje

Tiger im focus

 

35700552726_d299728cd7_c.jpg

 

Generalnie przychylam się do tezy - Z DALEKA OD TEGO "MODELU"

Link to comment
Share on other sites

Model sentymentalny to trzeba było go w pudełku zostawić, albo robić jak fabryka dała.

Nie widzę sensu dorabiania części gdy obok zostawiasz kompletnie skopane zasobniki na pestki.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jezusiu jak mnie ten pojazd psychicznie męczy...

 

Robię go zdecydowanie z wewnętrznym fuj.

 

Jeżeli ktoś się zastanawia nad zakupem tego goowna to napiszę wprost - NIE, NIE I JESZCZE RAZ NIE.

 

Tak toto wygląda na tą chwilę...

 

36249636530_ed8782f394_c.jpg

 

PS. Mam jeszcze Tygrysa z Dragona (6253) ale pójdzie do ludzi i/albo zostanie wymieniony na Królewskiego (wolę zrobić jednego z 4 KT z Gdańska) albo na Panterę (będzie powstańcza).

Link to comment
Share on other sites

A ja trzymam kciuki za ciebie Rafał. Ja sobie takie dwa gnioty zrobiłem w lotnictwie i wiem jak to jest. Hinda ze cztery albo pięc razy z pudła wyciągałem. To mnie przekonało że więcej gniotów nie kupuję.

Jednak jest szkoda rozgrzebany model zostawić, więc działaj. Zawsze sobie możesz drugi przyjemny rozgrzebać.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zamknął kadłub i skupił się na zewnętrzu, tak jak pisałem wcześniej.

Jeśli jednak brniesz w wykonanie wnętrza, to na ostatnim zdjęciu widać świetną robotę oprócz tych czterech drucianych, prostokątnych ramek na prawym przodzie sponsona ( to mi nie pasuje do Twojej perfekcji wykonania )...

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zamknął kadłub i skupił się na zewnętrzu, tak jak pisałem wcześniej.

Jeśli jednak brniesz w wykonanie wnętrza, to na ostatnim zdjęciu widać świetną robotę oprócz tych czterech drucianych, prostokątnych ramek na prawym przodzie sponsona ( to mi nie pasuje do Twojej perfekcji wykonania )...

 

Jak jest z "wnętrzem" to robię. Te ramki to dorobione trzymacze na skrzynki do MG z miedzianej blaszki 0.2.

Masz rację. Nie są piękne ale nie będę się nad nimi tasował - po prostu miały tam być. W nim jest więcej chyba części, które są fantazją niż podobnych do oryginału.

Jak chciałbym się bawić w Tygrysa z prawidłowym wnętrzem (a wiem, że nigdy nie będę) to kupiłbym wyrób RFM.

 

Model robię bo mam wewnętrzną i moralną (jakby to nie zabrzmiało) potrzebę go skończenia pomimo braku większej przyjemności w sklejaniu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.