Mates Napisano 21 Lutego 2018 Share Napisano 21 Lutego 2018 Stwierdziłem, że czas założyć wątek warsztatowy. Akurat padło na model Academy F-18E. Zastanawiałem się nad modelem F-18 "Red Devils", który sklejał Solo, ale ten udało się nabyć w dobrej cenie. Model będzie bez żadnych dodatków. Mam nadzieję, że podołam wyzwaniu, mimo tego, że mój dorobek jest niewielki. W miarę możliwości i postępu prac będę się starał uaktualniać poczynania warsztatowe i raczej nie będą to zdjęcia pierwszej jakości, choć postaram się, aby było wszystko w porządku. Do wyboru są dwa schematy malowań dla tego samego samolotu. Zdecydowałem się na egzemplarz, który posiadał niebieskie stateczniki pionowe. Raz, że w jakiś sposób będzie się wyróżniał, dwa, do drugiej wersji malowania są do nakładania większe kalkomanie na stateczniki i podejrzewam (mimo, że to Cartograf), że może być z tym różnie. W ogóle zabawna sprawa z tym F-18, bo nigdy jakoś szczególnie mi nie pasowały te samoloty, ale trzeba przyznać, że jak spogląda się na bryłę płatowca, to ma w sobie pewien charakter. Na pewno będę zerkał na warsztat, jaki prowadził Solo, ponieważ w zdecydowanej części kolory kamuflażu są te same, no i jest na co popatrzeć. Ale oczywiście każde uwagi będą przydatne. Póki co najpierw sprawdziłem jak wygląda spasowanie na sucho. Muszę stwierdzić, że jest całkiem przyzwoicie, w kilku miejscach będzie wymagana odrobina szpachli, ale nie powinno to stanowić problemu. Co mi się podoba, to fakt, że stateczniki pionowe pasuje idealnie na wcisk, więc nie powinno być żadnego kłopotu (z uwagi na schemat malowania, jaki wybrałem) z zamontowaniem ich w końcowym etapie prac. Pomalowałem też kokpit, wstępnie fotel oraz nałożyłem kalki na tablice przyrządów, która już jest przytwierdzona na gotowo. W ogóle podejrzewam, że cała główna bryła będzie złożona w bardzo szybkim czasie. Jedyne co mnie martwi, to szew na owiewce. Przyznam szczerze, że dotychczas nie bawiłem się w usuwanie ich, no ale trzeba będzie to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 Lutego 2018 Share Napisano 21 Lutego 2018 Mała uwaga na początek: zdjęcia rób tak, żeby światło padało na fotografowane obiekty z przodu, nie z tyłu (jak to jest teraz u Ciebie), wtedy wszystko będzie lepiej widoczne. Szwem się nie przejmuj, nauczysz się polerować owiewki przy okazji. Warto jednak żebyś zaopatrzył się w pasty polerskie, ja osobiście używam Tamiya, są bardzo dobre i warto je mieć. Szew zeskrobujesz delikatnie nożykiem, potem szlifujesz to miejsce drobnymi i coraz drobniejszymi papierami ściernymi, na koniec polerujesz owiewkę pastami i masz ładniejszą niż przed całą operacją. Też się tego kiedyś bałem, ale to prosta robota. Co do zerkania do mojego warsztatu to weź poprawkę na to, że ja robiłem Horneta A+, a Ty robisz F-18E Superhorneta, czyli jednak zupełnie inny samolot i inny model Academy. Ale bez obaw, bo z tego co kojarzę to bardzo dobrze spasowany zestaw, choć dość prosty, a patrząc na to jak zrobiłeś Twojego F-15 to raczej kłopotów nie będziesz z tym mieć. Bardzo przyjemnie wygląda bryła tego samolotu, Academy robi fajne, prościutkie te jety w 1:72 ostatnio, aż się chce na szybko coś kupić i skleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mates Napisano 22 Lutego 2018 Autor Share Napisano 22 Lutego 2018 Jeśli chodzi o pasty, to mam tylko wydaną przez Tamiyę z niebieską nakrętką (fine). Jest jeszcze z białą nakrętką do końcowego polerowania oraz z czerwoną. Czy np. ta niebieska i biała będą wystarczające? Jeśli chodzi zaś o papiery ścierne, to iść aż do gradacji 3000, 5000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 22 Lutego 2018 Share Napisano 22 Lutego 2018 Tak, wystarczy ta niebieska i biała, Coarse możesz sobie darować. Co do papierów to myślę że wystarczy do 3000, ale i 5000 też warto mieć pod ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mates Napisano 22 Lutego 2018 Autor Share Napisano 22 Lutego 2018 Dzięki! W trakcie prac zobaczę, co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAW Napisano 22 Lutego 2018 Share Napisano 22 Lutego 2018 Podglądam. Zapowiada się ciekawy warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 22 Lutego 2018 Share Napisano 22 Lutego 2018 Zawsze mi się ten ich uskrzydlony kot podobał... http://fotodj.com/elements/2014/NAS%20Oceana%20Air%20Show/Static%20Display%20Pictures/slides/NJ21_046.html Zresztą zdjęć tej "setki" w sieci jest od groma i ciut ciut. Jak jest obecnie z kalkomaniami Academy? Poprawiły się jakościowo, czy nadal nie chcą współpracować z modelarzem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 22 Lutego 2018 Share Napisano 22 Lutego 2018 W tym zestawie, jak i chyba wszystkich ostatnio wydawanych, kalki są Cartografa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rudy0007 Napisano 22 Lutego 2018 Share Napisano 22 Lutego 2018 Siadam i oglądam. W moim Super Hornet 'Jolly Rogers' problemów nie było żadnych, wszystko ładnie pasowało na 'klik'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mates Napisano 22 Lutego 2018 Autor Share Napisano 22 Lutego 2018 Powoli sobie dziubię z wnętrzem. Myślę, że fotel wygląda nienajgorzej, zwłaszcza, że to zestawowy, więc bez żadnych fajerwerków. We wnętrzu kokpitu pasuje elegancko bez żadnego problemu. Na wszystko trzeba jeszcze położyć lakier błyszczący i pobrudzić. Jak pisałem w pierwszym poście, pewnie bardzo szybko bryła samolotu będzie złożona i gotowa do malowania. Zastanawiam się, czy malowanie wnęk podwozia na biało zrobić najpierw, czy zostawić na koniec. Mam też wstępnie pomalowane wloty powietrza, ale martwi mnie, że w dolnej części na samym przodzie są jakieś dziwne dziury. Po złożeniu wszystkiego w całość są niestety widoczne. Można zaszpachlować przed składaniem w całość, bądź złożyć w całość, zaszpachlować i wyszlifować, ale ciężki jest tam dostęp do ewentualnego szpachlowania. Jak się zostawi bez szpachli, to może być widać ten ubytek. Rudy, ten model "Jolly Rogers" zdaje się ma praktycznie te same wypraski tylko kolorowe. Miałeś tam też ten sam problem? A propo wyprasek, trzeba uważać z wycinaniem elementów, bo jest bardzo mały margines, bądź nie ma go wcale, na swobodne cięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 22 Lutego 2018 Share Napisano 22 Lutego 2018 W tym zestawie, jak i chyba wszystkich ostatnio wydawanych, kalki są Cartografa. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mates Napisano 24 Lutego 2018 Autor Share Napisano 24 Lutego 2018 Cały czas męczyłem się z wlotami powietrza. Jak pisałem we wcześniejszym wpisie, w dolnej części były strasznie niefortunne dziury. Dodatkowo po złożeniu połówek tworzących wlot powietrza, również uwydatniły się szpary na łączeniach zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Zawziąłem się, poszpachlowałem co trzeba i wszystkim co miałem do szlifowania łącznie z pilnikami iglakami powoli zacząłem szlifować nadmiary szpachli. Miejsca do szlifowania też brakowało. Efekt nie jest powalający, ale przynajmniej po pomalowaniu będzie to w miarę wyglądać bez widocznych szpar. Niestety w głębi wlotu powietrza nijak to poszpachlować i szlifować. Z widocznych gołym okiem elementów, zostały jeszcze tylko kosmetyczne rzeczy do poprawienia. Niestety, troszkę uszkodził się plastik w dolnej części wlotu powietrza. Instrukcja w tym miejscu przewiduje podaje, aby wlot był pomalowany kolorem białym, jednak fotki tych maszyn mają przód pomalowany szarym kolorem a dopiero w głębi przechodzi to w kolor biały. Muszę wymyślić jakiś sposób na zamaskowanie tego do malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rudy0007 Napisano 24 Lutego 2018 Share Napisano 24 Lutego 2018 Wypraski dokładnie te same tylko w trzech kolorach, białym, szarym i czarnym. Czy miałem problemu z wlotami tego Ci nie powiem bo nie pamiętam, ale jest bardziej niż prawdopodobne iż było tak samo jak u Ciebie. Wloty powietrza z tego co pamiętam malowałem wpierw na biało, później trochę gimnastyki żeby je pooklejać w środku, całość na koniec zabezpieczyć Blu Tack'iem i psiknąć. Większy problem sprawiła mi kalkomania w tych wlotach. Totalnie tego nieogarnąłem. Same kalkomanie masz lepsze bo Cartografa. W moim F-18 dałem trochę z nimi ciała. Albo położyłem za słabo błyszczący lakier (trochę mi się świecą), kolejną sprawą była słaba reakcja na płyny, no i kalki typu "no step" prawie całkowicie poznikały mi na kolorze kamuflażu Poza tym wszystkim model bardzo efektowny Jakie planujesz uzbrojenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mates Napisano 24 Lutego 2018 Autor Share Napisano 24 Lutego 2018 No własnie martwi mnie teraz trochę malowanie tych wlotów w środku. Czuję, że z tym białym może być trochę gimnastykowania, boję się też aby nie porobić zacieków wewnątrz. Co do uzbrojenia, to jeszcze nie myślałem nad tym, ale sądzę, że skłonię się ku podwieszeniom, jakie proponuje instrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 24 Lutego 2018 Share Napisano 24 Lutego 2018 Co do uzbrojenia, to jeszcze nie myślałem nad tym, ale sądzę, że skłonię się ku podwieszeniom, jakie proponuje instrukcja. Nuuuudaaaaa Super Hornet może przenosić prawie wszystko, do tego można kombinować z pięknymi niesymetrycznymi zestawami a ty chcesz zwykłe dwie GBU-38+AIM-120+AIM-9X podwieszać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 24 Lutego 2018 Share Napisano 24 Lutego 2018 W tym zestawie nie za bardzo jest co innego podwieszać: AIM-9X, AIM-120C i GBU-38 - nic ponad to. Jedyne wyjście to kupić jakieś fajne żywiczne GBU-12 czy 16 Eduarda i zrobić takie coś jak poniżej, bo faktycznie asymetryczne powieszenia to w Super Hornetach bardzo częsty widok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 24 Lutego 2018 Share Napisano 24 Lutego 2018 Dodatków z amerykańskim uzbrojeniem jest na pęczki więc bardzo łatwo coś wymyślić. Najczęściej faktycznie jest to mieszanka GBU-12, GBU-38 i rakiet powietrze-powietrze, ale takie ciekawostki jak SLAM-ER też przecież może przenosić. Mavericki czy HARMy też bardzo często się zdarzają. Też sobie pozwolę wrzucić z trzy zdjęcia z mojej kolekcji z przykładowymi zestawami. Operacyjne z Syrii: I jedno z symetrycznym uzbrojeniem, bo takie też może być ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rudy0007 Napisano 24 Lutego 2018 Share Napisano 24 Lutego 2018 Wyszperane w necie kiedy to ja zastanawiałem się nad swoim: Co prawda tylko Hornet ale może do czegoś Cię zainspiruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 25 Lutego 2018 Share Napisano 25 Lutego 2018 Dodatków z amerykańskim uzbrojeniem jest na pęczki więc bardzo łatwo coś wymyślić. No nie za bardzo, chyba że liczysz zestawy Hasegawy, w których uzbrojenie jest raczej marnej jakości. Jeśli chcesz podwiesić coś żywicznego, szczególnie Eduarda - tutaj wybór jest też raczej niewielki i ogranicza się w praktyce jedynie do AGM-88 i kilku bomb GBU. Tak więc jeśli podwieszenia mają być we w miarę realistycznej konfiguracji i dobre jakościowo, to najlepszym wyjściem jest zestawienie GBU-38 plus jakiś GBU-12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mates Napisano 25 Lutego 2018 Autor Share Napisano 25 Lutego 2018 Przyznam szczerze, że nie myślałem o asymetrycznych podwieszeniach. Panowie, nie kuście, bo zastanawiam się już nad GBU-12. Pomyślę, pomyślę. A miało być prosto z pudła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 25 Lutego 2018 Share Napisano 25 Lutego 2018 Żywiczne uzbrojenie w jetach to super sprawa, żywice Eduarda są nieporównywalnie lepsze od zestawowego uzbrojenia (z reguły), tak więc bardzo zachęcam do kupna takiego GBU-12 czy coś zbliżonego. Wadą takiego rozwiązania jest łatwość popadnięcia w nałóg kupowania żywicznych dodatków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mates Napisano 26 Lutego 2018 Autor Share Napisano 26 Lutego 2018 Powoli przymierzam się do zamykanie kadłuba i składania wszystkiego w całość. Nie mogę się zdecydować nad uzbrojeniem, spoglądam na możliwe kompilacje, ale cały czas rozważam też po prostu propozycję zestawową. Zaczynam też myśleć powoli nad malowaniem. Chodzi mi po głowie czarna baza , ale nie wiem czy to dobry pomysł, ponieważ chciałbym też przed położeniem ostatecznego koloru jakoś spróbować zróżnicować panele i powierzchnie płatowca innymi kolorami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 26 Lutego 2018 Share Napisano 26 Lutego 2018 Proponuję tzw. black basing: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mates Napisano 26 Lutego 2018 Autor Share Napisano 26 Lutego 2018 No, powoli zaczyna to wszystko przypominać samolot. Muszę przyznać, że spasowanie jest bardzo przyzwoite, nie ma praktycznie wielkich problemów z tym. Gdyby ktoś rozważał ten zestaw pod przyszłe projekty, to mogę póki co śmiało polecić. Kolejnym etapem będzie zaszpachlowanie drobnych szpar w miejscach łączenia, co nie powinno stanowić większego problemu. Następnie zabiorę się za szew na owiewce. Przed malowaniem trzeba będzie już przykleić na stałe, bo cała jest w jednej części bez opcji otwartej kabiny. Oczywiście, zostało jeszcze usuwanie szwów np. w elementów goleni podwozia, ale to jest pikuś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mates Napisano 1 Marca 2018 Autor Share Napisano 1 Marca 2018 Udało się za pierwszym razem w miarę solidnie usunąć szew na owiewce i doprowadzić do akceptowalnego stanu. Nie publikuję fotek, bo właściwie owiewka ze szwem i bez niego gołym okiem praktycznie niewidoczna. Najbardziej cieszy mnie fakt, że owiewka po umieszczeniu na miejscu praktycznie pasowała perfekcyjnie. Poszpachlowałem również wszelkie miejsca, gdzie po sklejeniu wszystkich elementów kadłuba pojawiły się szpary. Nie było to ciężkie zadanie, bo było ich mało i były delikatne, ale trochę się namęczyłem, ponieważ co chwila mi coś nie pasowało. Właściwie główne problemy były po doklejeniu nosa. Nie było to najlepiej spasowane i był prześwit. W tej chwili wygląda wszystko bardzo przyzwoicie. Jeśli chodzi o główną bryłę płatowca, to zostały jeszcze jakieś drobne części do doklejenia. Zobaczymy jak będzie wyglądało z wolnym czasem, ale chciałbym jutro bądź w sobotę zacząć przymierzać się do malowania. Zacznę jednak chyba od tej czarnej bazy. Potem, spróbuję białym to ładnie wypełnić, by następne wzorując się na warsztacie, który prowadził Solo podczas prac nad Hornetem, różne panele zróżnicować różnymi kolorami. No i na to finalne kolory. Zobaczymy jak wyjdzie. A propo stateczników pionowych. Instrukcja przewiduje kolor bright blue. Myślę, że jak flat blue złamię lekko małą kroplą białego to powinno być dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.