Jump to content

Supermarine Spitfire MkIa Starter Set 1:72 (Pierwszy model)


Damian-DG
 Share

Recommended Posts

Witam. Zakupiłem wczoraj swój pierwszy model Supermarine Spitfire MkIa Starter Set 1:72.

Będę wspierał się głownie tym materiałem z powodu dosyć ograniczonego sprzętu

 

 

Mam nadzieje, że może doradzicie mi coś na początek mojej przygody z plastikowymi modelami.

 

12850198_1.jpg

 

Po tym jak naoglądałem się czego wy używacie to bida straszna , ale mam nadzieje, że udami się osiągnąć efekt z filmu powyżej.

 

Pierwsze prace już za mną.

 

12850883_IMG_20180907_103711.jpg

 

Nie poczekałem wystarczająco długo przed psełdo washem (farba akrylowa 1/4 i woda 3/4) i podczas ścierania washa na rogach odpadła farba wiec muszę to jeszcze poprawić.

 

Z góry dziękuję za ewentualne porady. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Na twoim miejscu bym nie brał przykładu , z tego filmu który przedstawia budowę modelu.

Chodzi mi o odłamywanie części i pozostałości zdrapywania paznokciem.

Na twoim zdjęciu widać, że masz nóż do wykładzin, którym ostrożnie odetniesz element od ramki.

A od mamy, siostry, żony lub teściowej pożyczysz sobie pilnik do paznokci lub takie specjalne są do paznokci, jak papier ścierny nie wiem jak się to nazywa i wyszlifujesz sobie nadmiar.

Wtedy będzie to dobrze wyglądało, niż jakieś zdrapane farfocle jak na tym filmie.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak jawkers napisał, skombinuj jakiś pilnik albo papier ścierny, reszta tego co masz na początek wystarczy, tym bardziej, że airfixowy plastik jest dość łatwy w obróbce, taki trochę gumowy

I daruj sobie na początek washa i weathering, zwłaszcza akrylami. Raczej skup się na dokładnej obróbce i sklejeniu części.

Jak ci się temat spodoba to możesz zacząć dokupować sprzęt i farby.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

Stosuje się też trochę do tej seria i korzystałem już z waszych porad

Ale dzięki za czujność

 

Kupiłem jeszcze coś takiego w OBI z myślą, że nada się w trakcie sklejania skrzydeł, ale zastanawiam się czy to nie ściska za mocno.

Może ktoś stosował ten produkt przy swoich modelach i pozytywnym skutkiem.

 

12852869_klamry.jpg

 

PS. Pilniczek już zdobyłem i sprawdza się bardzo dobrze na początek

Link to comment
Share on other sites

Udało się nałożyć pierwszą kalkę. Nie jest może idealnie, ale przynajmniej jest cała. Niestety kalka nie ma wycięcia i ciężko było ją ułożyć.

Chciałbym dokupić jakąś farbę na ręce i twarz pilota. Doradzicie coś? Nie wiem czy kupić coś lepszego czy kupić po prostu pactre.

 

12855311_IMG_20180907_164330.jpg

Link to comment
Share on other sites

No kombinuje jak moge. A klamry przydały się jako zabezpieczenie do farb z zestawu, bo bardzo łatwo je przewrócić.

Więc teraz umieszczam farbę w klamerce i nie muszę tak bardzo uważać.

Zacząłem już dopasować kadłub, ale brak farby do pilota ostudził moje zamiary :/ trzeba czekać do poniedziałku.

Link to comment
Share on other sites

A najlepiej zamiast klamerek, które mogą tak jak koledzy wyżej pisali, trochę odkształcić model, kup sobie średniej szerokości taśmę Tamiya lub 3 M. Taką taśmą świetnie zabezpiecza się model świeżo po sklejeniu. A samej taśmy starczy Ci na kilka modeli

Link to comment
Share on other sites

12859694_IMG_20180908_100602.jpg

12859695_IMG_20180908_100710.jpg

12859696_IMG_20180908_100629.jpg

12859697_IMG_20180908_100730.jpg

 

Czy takie spasowanie jest wystarczające czy powinno być idealnie?

Ma ktoś pomysł czym w miarę łatwo mogę zrobić linie podziału? Nożyk robi strasznie wąską linie i nie wiem czy to wystarczy.

 

Wiem, że zdjęcia nie są najlepszej jakości ;/.

Link to comment
Share on other sites

Wypraski po wyjściu z formy są gorące i czasem zachowują jeszcze pewną plastyczność, stąd bywają zniekształcone i zdarza się, że nie wszystko pasuje idealnie. Przy dużych zniekształceniach warto spróbować trochę przygiąć plastik, z wyczuciem, żeby nie złamać. Przy małych niedoskonałościach wyrównasz to szpachlując, a potem opracowując papierem ściernym, albo pilniczkiem do polerowania paznokci. Przy bardzo małych nie trzeba szpachlować, o ile uda się uzyskać "czystą" spoinę samym klejem.

Link to comment
Share on other sites

Ma ktoś pomysł czym w miarę łatwo mogę zrobić linie podziału? Nożyk robi strasznie wąską linie i nie wiem czy to wystarczy.

Linię wytrasuj nożykiem a potem możesz ją pogłębić i poszerzyć igłą krawiecką albo szpilką. Tylko opraw igłę w jakiś wygodny uchwyt, żeby nie latała w ręku. Trasujesz delikatnie, bez użycia siły, kilkukrotnie przejeżdżając tę samą linię.

I nie oczekuj, że pierwsze próby będą udane

Link to comment
Share on other sites

Prace poszły trochę do przodu. Spasowanie chyba nie jest najgorsze jak na pierwszy raz. Chodź chyba spiłuję jeszcze trochę ten fragment pod spodem gdzie kokpit łączy się z skrzydłami. Miałem trochę problemów z klejeniem dużych elementów a klej załączony do zestawu nie ułatwiaj mi zadania ;/. Pilota zdecydowałem się nie zostawiać w środku. Dam go może na skrzydło, bo widziałem takie rozwiązanie i wygląda fajnie

 

Ps. przezroczysty element jest tylko wciśnięty. Jeszcze go nie przykleiłem.

 

12869845_IMG_20180909_161827.jpg

12869846_IMG_20180909_161840.jpg

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli się zatrzymasz dłużej przy tym hobby, to im głębiej będziesz wchodził, tym więcej będzie pytań. W końcu będą pytania, na które nikt Ci na forum nie odpowie. Ja np. nie wiem jak były malowane wnęki podwozia tego konkretnego Spifire, ale wiem, że na pewno nie były zielone:)

Instrukcje fabryczne kłamią i to część zabawy, żeby te kłamstewka zdemaskować i potępić

Link to comment
Share on other sites

Ten samolot latał w 92 dywizjonie w czasie, gdy wszystkie myśliwce miały lewe skrzydło czarne. Poza tym jeśli nie pomalujesz skrzydła na czarno, to będziesz miał kłopot z kokardą na spód, bo ta ma żółtą obwódkę, której na jasnym kolorze nie malowano. Subiektywnie uważam, że to ciekawa odmiana malowania i warto ją odtworzyć na modelu.

Link to comment
Share on other sites

Z tym malowaniem wnęki na czarno to bym polemizował. Czarne skrzydło było oznakowaniem rozpoznawczym samolotów RAF, także nie było sensu żeby malować tę jedną wnękę na kolor czarny- wnęki w locie i tak nie widać. Nie wiem komu by się chciało w to bawić. Na zdjęciu Spitfire z czarnym skrzydłem, widać wyraźnie że krawędź wnęki, oraz osłona goleni od strony wewnętrznej nie są czarne.

 

Spitfire-MkI-RAF-early-camouflage-scheme-Battle-of-France-1940-04.jpg

Link to comment
Share on other sites

Widać jedynie kanał na goleń. I to w ogóle nie jest omawiane malowanie. Generalnie nie ma pewności jak malowano wnęki podwozia Spitfire. A w przypadku malowania Sky/Czarny, to już w ogóle, bo w przeciwieństwie do zdjęcia powyżej, malowanie było wykonywane w dużo mniej sformalizowanych okolicznościach. Szeroki temat i raczej zbędny przy tym modelu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.