Jump to content
Sign in to follow this  
Solo

[in-box] M-346 Master/Bielik // 1:48 // Kinetic

Recommended Posts

Jak dla mnie wygląda to na jakąś doróbkę . Nie jest wykonane z materiału który chroni ogon od temperatury z silników .

No i wreszcie stara poczciwa Iskra może już iść na emeryturę .

Chociaż pierwsze Bieliki stały prawie rok w hangarze bo Włosi nieodpowiedni , zły "windows" wgrali w komputer . Taka ciekawostka .

Pozdrawiam Hello

Edited by Hello

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje się że ten wylot to efekt umieszczenia w naszych Bielikach zasobnika ze spadochronem.

W normalnej wersji M-346 w tym miejscu jest taki mały wylot, który w naszych został prawdopodobnie przeniesiony pod ogon. Ale tylko gdybam.

 

Przechwytywanie.JPG

Edited by Solo
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na marginesie - pamiętam, że taki układ wlotów powietrza do silników był jednym z argumentów przeciwników Irydy... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz i głupi amerykanie (F-18) wraz z głupimi rosjanami, włochami (Jak-130 i M-346) czy francuzami (Alpha jet) z powodzeniem zastosowali taki układ. 😉 

Z ciekawości, co było powodem do krytyki takiego układu? FOD?

Edited by mbrnnr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam argument był, że taki układ ułatwia trafienie rakietami ziemia-powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz Solo to polska wojenka - każdy argument dobry.

Tak jak mówili, że odblaskowe tablice rejestracyjne zwiększą bezpieczeństwo na polskich drogach

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to faktycznie dość mocny argument. W zasadzie poza 2-3 wyjątkami dotyczy każdego samolotu odrzutowego... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie był to argument kluczowy, ale jeden z wielu dorzucanych do utopienia Irydy.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak w ogóle to Master jest też już w wersji bojowej. Swoją drogą ciekawe jak bardzo się różni od wersji treningowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na pewno, ale czy wizualnie się rożni.

Tak na logikę to powinien tylko oprogramowaniem awioniki chyba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W poprzednim Lotnictwie był artykuł o Masterze FA - z zewnętrznych różnic ztcp to sonda do tankowania w powietrzu, prowadnice na końcach skrzydeł i wyrzutniki flar po obu stronach statecznika pionowego.

ps. 7705 nie ma tego czarnego napisu na gondolach.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy na którym zdjęciu. Ma lub miał co najmniej dwa różne numery.

Możliwe że teraz nie ma, ale burdel z tymi numerami jest.

 

 

4453843.jpg

4581811.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lavi też ma.

Internety mówią, że CSX to "contrassegno sperimentale" i jest to rejestracja samolotu przed dostawą klientowi, czyli tak jak mówiłem od początku.

2550679.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie panowie dzięki za informację, bo wynika z tego że możliwe iż Kinetic nie pomylił się nie dając tych numerów na kalkomaniach, bo obecnie nasze Bieliki ich nie mają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.11.2018 o 14:03, mbrnnr napisał:

Lavi też ma.

Internety mówią, że CSX to "contrassegno sperimentale" i jest to rejestracja samolotu przed dostawą klientowi, czyli tak jak mówiłem od początku.

2550679.jpg

To nie jest żadna rejestracja tylko numer konstrukcji. Nasze na chwile obecną nie mają tych numerów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.11.2018 o 20:53, Dziobak napisał:

Coś tam widać:

1611150007.jpg

Wlew do gazu, nie ma innej opcji!

Edited by Arcturus
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.11.2018 o 23:57, smialus napisał:

To nie jest żadna rejestracja tylko numer konstrukcji. Nasze na chwile obecną nie mają tych numerów.

Może masz rację, nie wiem, nie znam się na włoskich dokumentach i rejestracjach.

Komu się chce, niech sobie przeczyta:

https://www.difesa.it/SGD-DNA/Staff/DT/ARMAEREO/Biblioteca/5Categoria/Documents/AER_EP_P-7_ed_06-06-16.pdf

Strony 17-18, piszą coś o nadawaniu czasowych numerów identyfikacyjnych "CSX", ale być może nie o to chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.