kozi84 Napisano 15 Lutego 2019 Share Napisano 15 Lutego 2019 Witam, nie wiem czy to odpowiedni dział jest, ale mam problem w identyfikacji uzbrojenia z f16. Ramki pochodzą z zestawu Kangnam 1/32 F16A. Wiem że w f16 są zbiorniki na paliwo 300,375 i 600 galonowe, ale te w ramkach to nie wiem co to jest??? Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 15 Lutego 2019 Share Napisano 15 Lutego 2019 Te zbiorniki kształtem nie przypominają żadnych jakie widziałem na F-16, więc generalnie są jakieś dziwne, może to jakaś pierwotna wersja, która później przestała być używana. Pozostałe uzbrojenie jakie widzę to AIM-9J/P, AIM7, Mk.82 i GBU-10 wczesnych serii - ten F-16 musiałby być z bardzo wczesnych lat użytkowania żeby te części spożytkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 15 Lutego 2019 Super Moderator Share Napisano 15 Lutego 2019 Ramki są z tego modelu który buduję, więc jest to wersja jaką dopiero testowano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 15 Lutego 2019 Share Napisano 15 Lutego 2019 No na zdjęciach prototypu wyraźnie widać inne zbiorniki paliwa niż na seryjnych szesnastkach, w takim razie ma to sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 15 Lutego 2019 Autor Share Napisano 15 Lutego 2019 Tak ramki są od kolegi jawkers. Bardzo dziękuje. Czyli jest to wersja bardzo wczesna i tylko przy f16A były stosowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 15 Lutego 2019 Share Napisano 15 Lutego 2019 Obstawiam nawet, że tylko przy prototypie. W wersji A u Belgów, Holendrów czy Portugalczyków widziałem już raczej takie same zbiorniki jak na późniejszych F-16. 600gal to nie wiem kto w ogóle poza Izraelem używa, także też raczej niekoniecznie. Sparrowy i AIM-9J to też raczej wczesne F-16 - generalnie widuje się AIM-9L/M i AIM-120, chociaż AIM-7 były stosowane sporo dłużej niż AIM-9J w wielu siłach powietrznych. Mk.82 są stosowane do dzisiaj, ale raczej ustępują bombom kierowanych, GBU-10 w tej wersji to też dość wczesny wariant. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 15 Lutego 2019 Share Napisano 15 Lutego 2019 Mk 82 są OK, jeśli chodzi o współczesne lotnictwo. Co prawda w boju teraz tylko kierowanych się używa ale w szkoleniu wciąż są powszechnie stosowane. A jeszcze jakby je pomalować na szkolny niebieski kolorek to byłoby całkiem dobrze. Tylko te bomby mają jakieś nieproporcjonalnie długie brzechwy stateczników - trzeba by było je trochę poprawić według zdjęć i rysunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 16 Lutego 2019 Autor Share Napisano 16 Lutego 2019 Aha , dziękuje za informację. A posiada ktoś z forumowiczów odpowiednie zbiorniki pod skrzydło w 1:32 do F-16??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 16 Lutego 2019 Share Napisano 16 Lutego 2019 Czy te zbiorniki są takie same jak w UH60L? Bo jeżeli tak to mam coś takiego tylko w 1/35 .Pozdr. A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 16 Lutego 2019 Share Napisano 16 Lutego 2019 Oczywiście, że zbiorniki w F-16 nie mają absolutnie nic wspólnego ze zbiornikami UH-60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 16 Lutego 2019 Share Napisano 16 Lutego 2019 Ja się tam nie za bardzo znam ale jak dla mnie wyglądają na takie same , tak na zdrowy rozsądek takie wyposażenie powinno być typowe i uniwersalne ( zamówienia i logistyka), przecież nikt nie robi np. bomb czy rakiet czy amunicji stosowanych tylko w jednym typie sprzętu (samolotu, śmigłowca czy innego czołgu) jako ciekawostkę podam że np. AH64 i UH60 mają takiego samego typu silniki i ok 60% części wymiennych. Pozdr. A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 16 Lutego 2019 Share Napisano 16 Lutego 2019 Tak na logikę to te zbiorniki powinna różnić aerodynamika - F-16 lata trochę szybciej od helikoptera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 16 Lutego 2019 Share Napisano 16 Lutego 2019 (edytowane) Tak te zbiorniki wyglądają, różnice są zasadnicze: Edytowane 16 Lutego 2019 przez Solo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 16 Lutego 2019 Share Napisano 16 Lutego 2019 Godzinę temu, Adams M1A1 napisał: Ja się tam nie za bardzo znam ale jak dla mnie wyglądają na takie same No właśnie wychodzi, że się nie znasz, ale się upierasz przy swoim, kiedy ci co się znają mówią, że jest inaczej i mają rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qz9 Napisano 18 Lutego 2019 Share Napisano 18 Lutego 2019 W dniu 16.02.2019 o 23:29, Solo napisał: Tak na logikę to te zbiorniki powinna różnić aerodynamika - F-16 lata trochę szybciej od helikoptera. I przede wzystkim przeciążenia. Śmigłowiec nie robi manewrów z +7G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.