Skocz do zawartości

Czym czyścić aerograf po Alclad Klear Kotte Matt?


slepy

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, slepy napisał:

A czy ty masz pewność że wamod jest aceton? Bo ja nie wiem czy jest. Trzeba by sprawdzić charakterystyke Wamodu. Bez tego to możemy sobie tak gdybać.

Tak czy inaczej to nie wina acetonu że Ci się chrom łuszczył, tylko aerografu.
Szczerze radzę, kup sobie porządny aerek i nie używaj śmieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mbrnnr napisał:

Chyba masz problem z czytaniem z porozumieniem. O to samo Cię zapytałem kilka postów wyżej. 

Tak mam problem z "porozumieniem"... Boże Kochany dlatego jak ja nie lubie polskiego netu bo cokolwiek by człowiek nie napisał i tak będą cię próbować sprowadzić do parteru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i mam pretensje ale uzasadnione bo jestem bez powodu atakowany. Jak ktoś mnie poniża to się bronie. Ja nie chce się z nikim kłócić, nie mam takiego zamiaru. 

 

Dodam że jestem osobą niepełnosprawną i cokolwiek napisałem nie tak to przepraszam.

Edytowane przez slepy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Mariucha napisał:

No tak, ale nitro to też - w zależności od producenta, w mniej więcej połowie aceton... :)

 

 

Ale tylko w połowie, także zejdzie połowa chromu z aero albo o połowę wolniej ?

Edytowane przez Qz9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, slepy napisał:

Może i mam pretensje ale uzasadnione bo jestem bez powodu atakowany. Jak ktoś mnie poniża to się bronie. Ja nie chce się z nikim kłócić, nie mam takiego zamiaru. 

Dodam że jestem osobą niepełnosprawną i cokolwiek napisałem nie tak to przepraszam.

My tu nie mamy żadnych uprzedzeń i niepełnosprawnych traktujemy tak jak każdego innego :) Nie musisz przepraszać.

A poważnie, to fakt faktem, większość agresywnych rozpuszczalników zawiera aceton i to w dużej proporcji. Więc skoro powłoka w twoich aero szybko zlazła i twierdzisz że to od acetonu, to twoje opcje się drastycznie zawężają. Bo nawet jak znajdziesz specyfik bezacetonowy który zadziała ci z lakierem, to nie masz żadnej pewności, że powłoka go wytrzyma, skoro tak łatwo schodzi od acetonu. Nb. taka powłoka będzie zapewne szybko się ścierać i tak. Na zwenątrz od rąk a wewnątrz od farb i wycierania przy czyszczeniu.

Swoją drogą, jeśli moczysz aero w acetonie to nie rób tego. Też korzystałem kiedyś z pseudo iwaty i od zwykłego płukania nic mi nie odłaziło na zewnątrz. Co najwyżej stopniowo wycierało od rąk. A do czyszczenia używałem nitro z budowlanego (główny składnik to aceton).

Więc sprawa jest dość prosta. Albo będziesz używał tanich aerografów z łatwo odłażącą powłoką i walczył z problemem cały czas, albo przesiądziesz się  na coś droższego i miał spokój.

Inne pytanie, to czego oczekujesz od sprzętu? Na YT Kamil Sztarbała korzysta z tanich aerografów Adlera (bodajże), traktuje je po macoszemu i co dwa lata wymienia. Nie stresuje się ścieraniem powłoki. Można i tak.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, slepy napisał:

Witam

 

Stosuje specyfik(lakier) Alclad Klear Kotte Matt. Jest to lakier olejny. Do tej pory czyściłem aerograf po nim przy pomocy acetonu. Niestety nie jest to najlepsze rozwiązanie dla aerografu. Więc czym mam czyścić po lakierze olejnym aerograf? Może Zmywacz do akryli wamodu? Tym zmywaczem farby takie jak hataka orange czy gunze serii C doczyszcze(wprawdzie są to farby nitrocelulozowe i celulozowe) aerograf, a po olejnej? Czy musze kupić rozcieńczalnik farb olejnych np. wamodu???

slepy -TAKE IT EASY!-użyj rozpuszczalnika Wamod.Do farbek Tamiya czy Mr Hobby jak znalazł.Jest w prawdzie przeznaczony do akryli ich zmywania.Niemniej jednak poradzi sobie z olejnym osadem.Możesz zmieszać go w jakiejś proporcji z nitro też zadziała.Rozpuszczalnik aceton za szybko odparowuje i może nie doczyścić aerografu.Co do chromu -olej to .Ważne aby aero dobrze malowało nie ma to wpływu na kierunek jazdy ten chrom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, slepy napisał:

Być może. Trzeba będzie kupić coś lepszego np. ultre.

19 godzin temu, mbrnnr napisał:

Będzie tak samo. 

Z Ultrą możesz swobodnie aceton stosować. Na pewno się powłoka nie złuszczy. Natomiast się dość szybko wytrze (bez względu na aceton), bo Ultra jest robiona po taniości. Ma niklową powłokę i dość cienką. Dopiero evo/Infi CR+ dadzą ci to czego chcesz, lub dowolny japończyk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, HKK napisał:

Z Ultrą możesz swobodnie aceton stosować. Na pewno się powłoka nie złuszczy. Natomiast się dość szybko wytrze (bez względu na aceton), bo Ultra jest robiona po taniości. Ma niklową powłokę i dość cienką. Dopiero evo/Infi CR+ dadzą ci to czego chcesz, lub dowolny japończyk.

 

Dokładnie tak samo mam w Badgerze.Chrom się wytarł w miejscu gdzie się trzyma aero.Ale jak napisałem nie ma to wpływu na kierunek jazdy.Widziałem filmik gdzieś na Youtubie gdzie gość jeden ma wysłużoną IWATE z najwyższej półki cenowej i też ma pościerany chromik do miedzi gołej.Tu nie chodzi o powłokę ale czy aero dobrze maluje i tego się trzymajmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.