Skocz do zawartości

Projekt "Bałałajka", Revell, Zvezda, Kp,1/72


abtb

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, hellvis napisał:

Jak z okresu wojennego to wnętrze kokpitu raczej chyba szare.

Temat na dyskusję akademicką. Jeżeli Kolega posiada 100% kwit na szare wnętrze  wietnamskich PFM-ów to z miłą chęcią przygarnę. Większość zdjęć z epoki jest czarno-biała i raczej trudno na ich podstawie wyrokować. PF-ka badana w Stanach miała wnętrze raczej turkusowe. ( widać to na płycie za zagłówkiem fotela) Nawet Eduard w swoich modelach PFM-a w 1/48 raz podaje wnętrze szare, innym razem turkusowe.  Skoro polskie Migacze mogły mieć wnętrze turkusowe to dlaczego nie mogły by go mieć MiG-i wietnamskie? 

Na dzień dzisiejszy tak jest i na razie tak zostanie :szczerbol:

18 godzin temu, Grzes napisał:

Chyba, że będzie z szachownicami..

W szachy nie gram i nie mam zamiaru zmieniać upodobań :mrgreen:

Edytowane przez abtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Grzes napisał:

Ze mnie to dupa nie prowokator 

Nie przesadza kolega z tą samokrytyką :szczerbol:.

Niektórzy są po prostu odporni na "urok szachownicy"  (JA ) i wolę ciekawe malowania ze świata (nawet z San Escobar) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Temat na dyskusję akademicką. Jeżeli Kolega posiada 100% kwit na szare wnętrze  wietnamskich PFM-ów to z miłą chęcią przygarnę. Większość zdjęć z epoki jest czarno-biała i raczej trudno na ich podstawie wyrokować. PF-ka badana w Stanach miła wnętrze raczej turkusowe. ( widać to na płycie za zagłówkiem fotela) Nawet Eduard w swoich modelach PFM-a w 1/48 raz podaje wnętrze szare, innym razem turkusowe.  Skoro polskie Migacze mogły mieć wnętrze turkusowe to dlaczego nie mogły by go mieć MiG-i wietnamskie? 

Nasze to i F-13 miały turkusowe. Bo tak im przemalowali przy okazji remontów. 100% kwitów nie mam, ale kiedyś spotkałem się z data  1968/69 jako początkiem stosowania turkusowej farby.

Ps. kabina polskiego PFMa

osl11-jpg.453147

Edytowane przez hellvis
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, abtb napisał:

Niektórzy są po prostu odporni na "urok szachownicy"  (JA ) i wolę ciekawe malowania ze świata (nawet z San Escobar) 

No wiadomo przecie, że się tylko przedrzeźniam...
To, że pod względem malowań nasze ołówki wiały nudą to ja sam doskonale wiem, ale nic to.

Najważniejsze, że łączy nas zamiłowanie do dobrej modelarskiej roboty i ruskich maszyn :piwo:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hellvis napisał:

ale kiedyś spotkałem się z data  1968/69 jako początkiem stosowania turkusowej farby.

MiG-i 21 PFM produkowano na eksport w Moskwie w latach 1966-68, teoretycznie więc ostanie partie mogły już posiadać wnętrze w kolorze turkusowym (naniesionym fabrycznie) i być może z takim zostały dostarczone do Wietnamu. Ale oczywiście to tylko gdybanie :D

Zostawiam turkusowe, bo mi się podoba 

meWpvNg.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najświeższe wieści z frontu:

- kadłub "wylizany"  i poprawione linie podziałowe

- doklejone wloty + ponawiercane otworki

- doklejone skrzydła i usterzenie

Stożek wlotowy tylko przyłożony na sucho

iUDyXG0.jpg

B0FrHSE.jpg

FReKNwY.jpg

V0Np0ys.jpg

:mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, hellvis napisał:

Ps. kabina polskiego PFMa

osl11-jpg.453147

 

 

MiG-21 PFM nr seryjny 94A6913

Samolot wyprodukowano w 06.03.1968 roku. Data przylotu do Polski - 02.04.1968, data wpisania na stan- 05.04.1968
Samolot był użytkowany w następujących jednostkach:
05.04.1968 – 22.03.1973 – 34. PLM Babie Doły
22.03.1973 – 20.03.1976 – 11. PLM Wrocław Strachowice
29.03.1976 – 29.11 1976 – Remont średni LZR Dęblin
( koniec remontu średniego 18.11.1976 )
29.11.1976 – 5.03. i/lub 15.05.1980 – 11. PLM Wrocław Strachowice
5.03. i/lub 15.05.1980 – 1983 – 62. PLM Poznań Krzesiny
Październik 1983 lub styczeń 1984 – 30.06.1987 – 39. PLM Mierzęcice
30.06.1987 – 03.05.1988 – Remont Główny WZL-3 Dęblin
( remont główny zakończono 29.04.1988 )
03.05.1988 – 05.03.1990 – 10. PLM Łask
05.03.1990 – 03.03.1994 – 1. PLM Mińsk Mazowiecki
03.03.1994 – 17.07.1996 – BSP Mierzęcie
17.07.1996 – sprzedany jako złom do złomowni
Nalot 1789 godzin
Lądowań 2289
Ostatni silnik nr T7511210

kzmYeEK.jpg

BXXJjoV.jpg

wink3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2019 o 15:58, mig napisał:

Widzę, że trochę szpachlowania będzie przy PFM- ie.

Nie będzie, po prostu tak mi się jakoś pomaziało. Z większych tematów to będziesz musiał dorobić kawałek płyty za fotelem pilota bo inaczej będzie dziura :mrgreen:

7GQa7GS.jpg

To ten biały prostokąt  plus zakitować trochę. Chyba że dotniesz idealny kawałek, wtedy obejdzie się bez kitu.

Drugi "kwiatek" to kontener z działkiem

FReKNwY.jpg

Jak widać przylega idealnie do kadłuba, ale w tym miejscu powinna się znaleźć osłona  czegoś tam

zTvDloW.jpg

Ja poradziłem sobie z tym problemem przecinając osłonę na pół. Można też pójść Edkową drogą i przykleić osłonę jako pierwszą a w kontenerze zrobić wycięcie.

A teraz postępy.

Ogólnie robię prosto z pudła ale czasami człowiekowi odp.....la i.... 

2KQaT6v.jpg

robi jakieś dziwne rzeczy

oxB985p.jpg

eTN2gg0.jpg

7nEbk85.jpg

i po mazianiu

n50G8ev.jpg

XLJcFOP.jpg

ZIxLZX9.jpg

Przewód zasilający zrobiłem z drutu ołowianego 0,25mm

i po oszkleniu z maskami

mTE6Sjc.jpg

Zrobiłem też wszystkie anteny i inne badziewia, np takie

vP0AonI.jpg

Tu akurat "poszedł" drut mosiężny 0,2mm. Wiem że powinno być płaskie ale z doświadczenia wiem, że płaskie elementy (np blaszki) szlag trafi przy pierwszym trąceniu, a "okrąglaki" są nie do ruszenia. 

Zostało mi jeszcze doklejenie pokryw głównego podwozia i rurka pitota. No i jazda do lakierni :mrgreen:

W poniedziałek poczmistrz powinien donieść "blachi", więc jest szansa że ruszę temat PF-a. No chyba że mi się odechce i pójdę robić UH-acza :szczerbol:

Narciarz 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kapsel napisał:

Ale żeś zaszalał z tym kokpitem. Celownik wygląda świetnie. 

Powiedzmy, że nieźle.:D 

I tak nadszedł koniec łykendu a wraz z nim koniec roboty montażowej przy PFM-e. Model pokryłem podkładem, następnie przetarłem wszystkie wątpliwe miejsca i pozostałości po grubszych gradacjach papieru ściernego. Jutro być może położę podkład ostateczny + preszejding

OpUDFwv.jpg

17SGDIL.jpg

k4HYSef.jpg

Bis i PFM

c2biWYy.jpg

I nasuwa mi się teraz takie pytanie: czy jest sens kontynuować warsztat skoro właściwie to będzie tylko powtórka z rozrywki? :hmmm:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest sens i nalegam wręcz ażeby kontynuować warsztat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Moses napisał:

Tak, jest sens.

 

15 godzin temu, kapsel napisał:

Oczywiście że jest sens i nalegam wręcz ażeby kontynuować warsztat. 

No panowie, rozliczać się z tego namawiania to my będziemy na Babarybie w czerwcu. :wpier:

Teraz to już nie chodzi o to , żeby skleić. Teraz to już chodzi o honor :wojo:

Ale od początku.

Dotarły blachy:

Wyb838W.jpg

Podziałałem odrobinę z nimi, nie powiem pasują idealnie pomimo, że są do Revelowskiej F-13.

RvOS7Dz.jpg

CKpF5Ze.jpg

Być może odbiegają odrobinę od oryginału zawartego w kabinie PF-a, ale co tam, przynajmniej nie wieje pustką

Wykorzystałem też blaszkę i kliszę na tablicę przyrządów ( z blaszek przeznaczonych do PF-a)  ale dobrych fotek nie udało mi się zrobić. W sumie nic szczególnego. Decha jak decha. Jeszcze trzeba i tak nad nią popracować.

Kadłub obciążyłem ołowiem wkleiłem  rurę silnika, podstawę stożka wlotowego i zamknąłem kadłub :yahoo:

Jak mi ktoś, k.....a napisze że Bilek to dobra firma to (cytuję za Kobuszewskim) "Dostanie w ryj"  :szczerbol:

Takiego mydła to ja w życiu nie lepiłem ( a doświadczenia nabierałem na Amodelach) 

Fotki:

gf0ilLB.jpg

XnKTABT.jpg

2MwAKPH.jpg

y7yFhZ8.jpg

CtnTenC.jpg

eIWVHjW.jpg

PXufDv3.jpg

Parę dni wstecz popracowałem odrobinę nad kadłubem i owiewką kabiny i tak to się teraz prezentuje:

ofXlTz9.jpg

V0Du98n.jpg

Podsumowując:

Jak na komendzie - "48" plus A4 360-tki i będzie wyciosane. Potem poprawi się to i owo rysikiem i czeską piłką. I na koniec wyliże 600-ką. I będzie git :super:

Ci co mają na magazynie Bilkową 21-nkę śmiało mogą ją wywalić do kosza. Wyglądajcie Edkowej PF-ki -  na pewno będzie lepsza. 

A i może ja się skuszę, bo z tą to może być różnie. Chociaż poza kadłubem to reszta właściwie już ze Zvezdy będzie czyli lekko i przyjemnie :surfer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Moses napisał:

Grozisz

Jeszcze do tej biedy z kadłubem dołóż mi odwiedziny trzyliterowych służb :benc:.

Liczę na jakieś drobne słowa wsparcia i otuchy :piwo:.

Tradycyjnie już przed wejściem na halę wystawową pewnie  będzie jakaś "żarłodajnia" w której to będzie można towarzysko podyskutować nad sensem lepienia takich klamotów :nauka2:

Rozpoczynam akcję "Szlif" :miecz:

Efekty wkrótce :strach:

Edytowane przez abtb
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, abtb napisał:

Jeszcze do tej biedy z kadłubem dołóż mi odwiedziny trzyliterowych służb.

A to se wybierz z wierszyka w moim podpisie. Coś się załatwi :mrgreen:

 

Godzinę temu, abtb napisał:

Tradycyjnie już przed wejściem na halę wystawową pewnie  będzie jakaś "żarłodajnia"

dalsza część zdania powinna brzmieć "do której niniejszym wszystkich chętnych zapraszam i stawiam kolejkę" :szampan:

 

8 godzin temu, abtb napisał:

Wyglądajcie Edkowej PF-ki -  na pewno będzie lepsza

A jak zrobią psikusa i przepakują Bilka???

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grzes napisał:

dalsza część zdania powinna brzmieć "do której niniejszym wszystkich chętnych zapraszam i stawiam kolejkę" 

Nie będę aż tak nachalny, ale tak dyskretnie napiszę że talony na darmową michę będą ukryte w beczce stojącej obok rynny po północnej stronie budynku :szczerbol:

2 godziny temu, Grzes napisał:

A jak zrobią psikusa i przepakują Bilka???

Za ciency na to są :haha:

A psikusa już zrobili :szczerbol:

W podwoziu dali element który w prawdziwym samolocie nie istnieje. Ot, taki smaczek dla liczynitów :piwo:

 

4 godziny temu, abtb napisał:

Efekty wkrótce

Dotarłem już "po długości" kadłuba  do tylnego hamulca aerodynamicznego z uwzględnieniem przerycia wszystkich linii podziałowych przed nim i przeszlifowania całej powierzchni kadłuba Czyli do południa powinno  być po wszystkim.

A liczyłem na więcej "atrakcji" i bardziej zażartą walkę. Słabe to jakieś, niewymagające.

Chyba trzeba wziąć MiG-a 9 z Amodelu na warsztat i w oparciu o Skarabeusza przerobić go na wersję UTI.

Edytowane przez abtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówki przy lepieniu PFM ze Zvezdy na pewno się przydadzą. Na razie prace wstrzymane ze względu na chorobę.

Trzeba pamiętać że w momencie gdy ukazał się MiG-21 PF z Bilka to był najlepszy MiG w tej wersji i skali, ja mam jeszcze gorsze gówno z Accury. Czekam aż Eduard wyda PF-a. Bo tego badziewia nie chce mi się strugać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mig napisał:

w momencie gdy ukazał się MiG-21 PF z Bilka to był najlepszy MiG w tej wersji i skali

Bo też i w tej wersji za wielkich możliwości nie ma... Bilek, Fujimi i Accura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fujimi mimo lat trzyma dalej klasę - przynajmniej patrząc po wypraskach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.