Jump to content

Kenworth Aerodyne & Van Trailer


Recommended Posts

Witam w moim nowym temacie

Dzisiaj (a wzasadzie to juz wczoraj) zacząłem budowę zestawu Kenwortha Aerodyne z naczepą, modele to Monogram 1:25 i AMT/ERTL 1:25.

 

44864c248988978a.jpg

45f8bd49a504bc8d.jpg

 

Model mam zamiar wykonać w barwach P.I.E. lub BEKINS, odpowiednie zestawy kalkomani już posiadam:

 

4c62e6cc01485d46.jpg2659dda4f6208081.jpg

 

Jak do tej pory skleiłem i przeszlifowałem silnik a także przednią oś, tylną zawiechę, filtry powietrza, kominy i chłodnicę:

 

5b971782c28dcec0.jpg

c79ebfa890779973.jpg

2d6dcdd0ddb12ea8.jpg

dc24f4f24723ef9f.jpg

 

Poziom trudnosci modelu Kenwortha jest drugi w trzystopinoiowej skali, pewnie dlatego rama, wnętrze i kabina ze sleeperem są odlane w całości To że kabina i wnętrze są tak wykonane to nawe ma swoje dobre strony bo odpada szpachlowanie natomiast nad ramą będę musiał troche popracować.

 

c063284d3b593f37.jpg

50b978f4361444c4.jpg

 

Przymiarka kabiny z wnętrzem i kominami:

 

6e1ed89b0de5b4f0.jpg

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kurcze Andrzej, szkoda ze nie Smokey, ja bym proponował abyś zrobił kalki firmy BEKINS, jakoś lepiej mi pasują. Zasiadam w pierwszym rzędzie mam już popcorn,mogę się podzielić....

Link to post
Share on other sites
skąd wy te modele amerykańskich firm bierzecie, bo ja już kilka dni na ebayu siedzę i nic nie widzę ;(

 

Np. z tąd: Klik 1, Klik 2

 

Troche pobawiłem się przy silniku, jak narazie wykonałem przewody paliwowe wysokiego cisnienia, przewód powietrzny z kolektora ssącego do spreżarki i przewody olejowe:

 

57f38fdccaeffb04.jpg

5c2502aac5c18c8c.jpg

 

Tylna zawiecha otrzymała siłowniki hamulcowe z rozbitego Kena K 100:

 

fe43860a17ced374.jpg

 

Natomiast rama otrzymała brakujące elementy - wszystko już poszpachlowane i wyszlifowane:

 

ebf0e935780f3618.jpg

0c30ecc4afe5edd3.jpg

 

W chłodnicy dorobiłem "uszy" do, których będą mocowane wsporniki mocujące ją do ramy:

 

6330903e8c26ac01.jpg

Link to post
Share on other sites

Jak zwykle wszystko fajnie. Podoba mi się instalacja silnika

PS. Tornado, powiedz mi, że jak np. na ebayu kupuje model za 40$ to po wszystkich opłatach gdy już mam go "w domu" łączne koszty mniej więcej ile wychodzą? Jestem ciekaw bo chcę sobie coś sprawić, tylko nie wiem ile muszę "w to włożyć".

Link to post
Share on other sites
Tornado, powiedz mi, że jak np. na ebayu kupuje model za 40$ to po wszystkich opłatach gdy już mam go "w domu" łączne koszty mniej więcej ile wychodzą? Jestem ciekaw bo chcę sobie coś sprawić, tylko nie wiem ile muszę "w to włożyć".

 

Koszty mogą być różne, w zależności czy kupujesz w UE czy po za nią. Zaczniemy od UE i przyjmujemy, ze kupujesz tylko 1 model.

 

Koszt wysyłki modelu waha się w granicach od 8,60 do 22 Euro, przeważnie wołają 18 lub 22 Euro. Jeżeli kasę przelewasz Pay Palem to nie ponosisz kosztów przelewu. Jeżeli zrobisz przelew bankowy do kwoty 100 Euro to za przelew zapłacisz 20 zł, powyzej tej kwoty dodatkowo 1% (tak liczą sobie w moim banku), dodatkowo po jakimś czasie bank zagraniczny obciąży Twoje konto kosztami manipulacyjnymi - ich wysokość uzależniona jest od przelanej sumy. Dla przykładu - model kosztuje 30 Euro, koszt wysyłki 18 Euro, przelew 20 zł + koszty banku zagranicznego około 30 zł. przyjmując kurs Euro 3,50 zł w sumie model kosztował będzie Cię 218 zł. Ten sam model z tymi samymi kosztami wysłki ale płacąc przez Pay Pal wychodzi 168 zł.

 

Kupując model po za UE np. w USA koszty wysyłki są w granicach 25 do 50 $ US. (niekiedy wołają więcej), w większosci przypadków kasę wysyłasz Pay Palem a wiec bez kosztów bankowych. Natomist w Polsce nie zawsze ale przeważnie Urząd Celny dolicza Vat 22 % od wartości modelu + kosztów wysyłki. Sumując - model kosztuje 35 $, koszt wysyłki drugie 35 $, licząc przykładowo kurs dolara 2,50 zł. daje to 175 zł + Vat 22% = 213,50 zł.

Link to post
Share on other sites

Nieźle się Andrzeju zapowiada, jak wiadomo w Twoim wykonaniu ten model będzie jak zawsze klasą.

 

Czyżbyś się pogodził znów z ciężarówkami i zabrał się za te cacka ??

Link to post
Share on other sites
Czyżbyś się pogodził znów z ciężarówkami i zabrał się za te cacka ??

 

Tak jakoś mnie wzięło co wcale nie znaczy, że skończyłem z osobówkami

 

Tornado, chcę zapytać Ciebie, czy mogę wykonać podobną instalację przewodów "wysokociśnieniowych" paliwa, na swoim silniku Volvo?

 

Pewnie, że tak. Po to robię relacje aby każdy mógł coś podpatrzeć i wykorzystać to przy budowie swoich modeli.

 

Fabrycznie model był dosć ubogi w szczegóły wobec czego wyciąłem z ramy podstawę siodła i wstawiłem zamontowałem tam pare rzeczy, dawcą był oczywiście rozbitek K 100 W fotelach brakowało tylnej ścianki a wiec trzeba było ja samemu dorobić:

 

e244b1e4643ef2e2.jpg

c02b8f243f360fa3.jpg

 

Kenia chwilowo odstawiłem na bok i zabrałem się za naczepę, wózek gotowy do malowania, no prawie bo będzie jeszcze instalacja:

 

e833d425d80c9945.jpg

 

Paka naczepy ma otwierane wszystkie drzwi i dosć dobrze odwzorowaną podłogę dlatego całe wnętrze będzie pomalowane. Narazie posklejałem do kupy ściany z sufitem, podłogę przytwierdzę dopiero po jej pomalowaniu.

 

Przymiarka z ciągnikiem:

 

8f0628a520ab2c79.jpg

Link to post
Share on other sites
Jeżeli na ostatnim zdjeciu jest pokazana długoś to nie będze on taki krótki...

 

Ciągnik z podczepioną naczepą będzie miał ponad 70 cm długości.

Link to post
Share on other sites

Nieżle się prezentuję naprawdę.

Link to post
Share on other sites

Nie chcę ci Andrzeju mieszać w temacie, ale skoro już zrobiłeś parę przewodów w silniku to może pokusisz się o więcej????

 

Może ten przykład jak można ztuningować w dość łatwy sposób taki silnik jak w Twoim Keniu okaże się pomocny:

 

2d594bb741a7f26a.jpg

db2247e0ad8223e2.jpg

41ffbcddf0f5f0a3.jpg

 

...i druga strona:

 

c18c8d88721920c6.jpg

bffc46f08bb31ace.jpg

 

PS

Relacja zapowiada się bardzo ciekawie. Na pewno będzie to kolejny wspaniale wykonany zestaw

Link to post
Share on other sites

Dzięki Marcin za fotki Pomimo, że posiadam kilka zdjeć oryginału to i te napewno się przydadzą Więcej przewodów specjalnie nie montowałem przed malowaniem silnika bo chcę aby były w innym kolorze.

Link to post
Share on other sites

Niewiele napracowałem się przy keniu bo zaledwie odmierzyłem i przykleiłem wsporniki pod nadkola, oryginalne wywaliłem i zastapiłem je aluminiowymy. Blachy narazie są zamontowane na sucho po to aby pręty nie rozjechały się na boki, koła też są tylko tymczasowo nałożone na osie.

 

09fb453374b7cb21.jpg

18c03987a5c84d13.jpg

b3ce7b7c678d320b.jpg

 

Obecnie czeka mnie montaż instalacji pneumatycznej, do tego celu wykorzystam zawory z KFS'u:

 

c5ca4af77c4554c7.jpg

Link to post
Share on other sites

Cześć! Gdy zobaczyłem po raz pierwszy ten wątek i model który będzie w nim prezentowany pomyślałem sobie że Andrzej wziął się za jakiś mało ciekawy model, mało elementów, praktycznie brak szczegółów jakichkolwiek. Czyli nuda, nuda i jeszcze raz nuda. Ale nie, nie... Andrzej przecież nie byłby sobą gdyby nie wtrącił swoich 3 groszy . I bardzo dobrze . Bardzo fajnie że wzbogacasz model o tyle szczegółów, nowe nadkola są naprawdę extra, a zaworki już teraz prezentują się super, a co dopiero jak zamontujesz je w ramie . Pozdrawiam i czekam na kolejne aktualki

Link to post
Share on other sites

Dzięki za opinie

 

zaworki już teraz prezentują się super, a co dopiero jak zamontujesz je w ramie.

 

Szkoda tylko, że po ukończeniu budowy modelu zaworów i instalacji praktycznie wogóle nie będzie widać

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.