Skocz do zawartości

Kenworth Aerodyne & Van Trailer


tornado

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 232
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Z drugiej strony przyznam się, że mam coraz wiekszą ochotę zdemontować te nadkola bo chlapacze, które kupiłem do tego zestawu nijak pasują do nadkoli.

 

Wiem, że bywają ciągniki z nadkolami, ale rzadko i raczej nie z przetłoczeniami (to to już w ogóle 100% Australia ). Rzecz w tym, że Twój zestaw to esencja Ameryki i nie powinna być przez nic naruszana, nawet jeśli dane rozwiązanie jest możliwe. I w sumie nie liczyłem za bardzo na to, że skłonię Cię do ich demontażu, ale skoro już sam się zastanawiasz, to mogę tylko przyklasnąć. Mam nadzieję, że pozostali forumowicze również .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalkomanie już wyschły więc zabrałem się za lakierowanie, jednak nie wiele udało mi się zrobić bo nawalił kompresorek W każdym razie zdążyłem połóżyć kilka warstw clearu na wszystkie kalkomanie. Lakier Zero Paints (bo takim malowałem) do kalkomani jest jednakże moim zdaniem nie nadaje się do krycia białego koloru a przynajmniej farb/lakierów samochodowych gdyż miejsca polakierowane pożółkły Postanowiłem poczekać kilka dni aż clear zupełnie wyschnie i utwardzi się. Nie wiem czy matowanie i polerka cokolwiek zmienią ale dla pewności spróbuję to zrobić, jeżeli nic to nie pomoże to po naprawie kompresora pomaluję clearem cały zestaw i zobaczę jak to będzie wyglądać i wtedy zadecyduję co dalej z tym fantem zrobić Na zdjęciach bez lampy plamy są słabo widoczne, z lampą praktycznie wcale ich nie widać a w realu jest tak ogromna różnica kolorów, że aż chce się

 

f9146619c3b17bdc.jpg

2d59ce4e5f163457.jpg

e384ec6990500d8e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw wygląda kozacko i nie masz się co przejmować tym że linia konia się nie zgrywa z linią naczepki. Elegancko to wygląda. Czy mi się wydaje czy E na bocznej ścianie pękło czy to odblask flescha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mi się wydaje czy E na bocznej ścianie pękło czy to odblask flescha ?

 

W realu gołym okiem zupełnie tego nie widać, więc albo jest to skaza na kalkomani albo pękła podczas naklejania Na przedniej ścianie widać, że literka I jest nie domalowana (czarna obwódka) więc mozliwe, że są to skazy drukarskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Tornada zawsze model nic dodać nic ująć Ładny ten biały kolor , a gdzie drukujesz kalkomanie kolorowe?

 

Rzecz w tym, że ten biały wcale nie chce być białym - no chyba, że po naklejeniu kalkomani nie kładł bym clearu Co do kalkomani to kupiłem je w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba było uzyc clearu motipa, moze wtedy by nie było takich problemów:) , a tak pozatym czy na przedniej ścianie nad liczbami 492 nie ma odprysku farby? Bo jakos tak mi to wyglada.

 

Motip i bezbarwny z lakierni sprawdzałem na ścinku kalkomani, gdy tylko prysnąłem mgięlkę clearu kalka odrazu zaczynała marszczyć się. Lakier Zero nie reagował na kolakomanie ale nie spodziewałem się, że zżółknie na farbie a właściwie na lakierze samochodowym bo nim kilka dni wcześniej prysnąłem kabinę i budę naczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zauważyłem, że z Motipem trzeba uważać. Jak pryskałem Motipa na goły plastik, to nic się nie działo. Jednak kiedy prysnąłem go na powierzchnię pomalowaną wcześniej Dupli Color (i utwardzoną), Dupli zaczęło sie marszczyć.

I Motip i Dupli, to emalie, jednak jedna jest syntetyczna, druga akrylowa - Motip schnie dużo szybciej, jednak jest bardziej agresywny.

A zestaw oczywiście bardzo ładny.

Co do tego żółknięcia, może być ciężko. Obawiam się, że clear po prostu nie jest całkiem clear, tylko ma pewien odcień. Pytanie czy każdy. Mam kolegę, który jest lakiernikiem samochodowym, spróbuję go podpytać, jak to jest w przypadku malowania białego samochodu - czy idą na niego jakieś warstwy clear, czy stosuje się je tylko na metaliki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego żółknięcia, może być ciężko. Obawiam się, że clear po prostu nie jest całkiem clear, tylko ma pewien odcień. Pytanie czy każdy. Mam kolegę, który jest lakiernikiem samochodowym, spróbuję go podpytać, jak to jest w przypadku malowania białego samochodu - czy idą na niego jakieś warstwy clear, czy stosuje się je tylko na metaliki.

Pozdrawiam.

 

Zestaw Kenwortha pomalowałem białą z lakierni, po jakimś czasie prysnąłem na niego kilka warstw bezbarwnego także z lakierni. Po wyschnięciu i utwardzeniu clearu zmatowiłem go i wypolerowałem a kolor białego wogóle nie zmieniał barwy, wynika z tego, że biały można lakierować ale odpowiednimi lakierami.

Panowie znalazłem przyczynę żółknięcia powierzchni na keniu. Przed chwilą przypomniało mi sie, że po lakierowaniu bezbarwnym Zero Paints zapomniałem umyć aerograf (zapomniałem bo wnerwiłem się, że w tym czasie nawalił mi kompresor) a było w nim jeszcze kilka kropel clearu i wiecie co - okazało sie, że w zbiorniczku jest zastygnięta skorupka koloru żółtawego. Wynika z tego, że clear Zero Paints nie jest idealnie przeźroczysty lecz ma żółtawe zabarwienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze, że nasz przyczynę.

Ja skierowałem pytanie do kolegi lakiernika, czy będzie w stanie wskazać jakiś lakier bezbarwny, nie agresywny, nie powodujący efektu żółknięcia (przeznaczony na białe lakiery). Jak coś odpowie, to dam znać.

Jeszcze mi to żona podpowiada, że może by spróbować z werniksem?

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sidolux to jest to

 

Wcale nie jestem tego tak pewien czy do białego koloru nadaje się sido. Kiedyś zwróciłem uwagę na to jak żona zmywała z paneli sidolux, te wypastowane w stosunku do wymytych z sido wyglądały jak by były pożółkłe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało mi się porozmawiać ze znajomym lakiernikiem samochodowym.

Połowy nie zrozumiałem

Ale generalnie rzecz ma się tak, że lakiery (samochodowe) bezbarwne tańsze rzeczywiście mają pewien odcień, co można zaobserwować po otwarciu puszki - jak to określił kolega: widać "oliwkę". Do białego koloru trzeba wybierać lakiery bezbarwne "te z górnej półki", które po otwarciu puszki są faktycznie wręcz "niewidoczne". W naszym przypadku nie należy się przejmować hasłem "z górnej półki", bo mowa o lakierach w cenie 70 - 80zł za litr. Do malowania samochodu, gdzie potrzeba kilku litrów, to faktycznie duży koszt i domorośli lakiernicy na tym oszczędzają. Ale w naszym przypadku, kiedy mowa o np. 100ml farby, koszt nie przeraża. Kolega niedawno właśnie malował Yarisa na biało i tylko lakier bezbarwny droższy, nie dał efektu odcienia.

Druga sprawa, dla nas ważna, a niestety z którą nie miał do czynienia kolega lakiernik, to agresywność w stosunku do kalkomanii. O ile malował cienkie folie (naklejki), to samych kalkomanii jeszcze nigdy. Powiedział mi natomiast, że w tym roku zmieniła się generacja lakierów - jakieś kolejne zalecenia Unii Europejskiej, zmniejszania zawartości czegoś tam (co pewnie zbyt zdrowe nie jest). Trzeba spróbować psiknąć taki lakier na kalkomanię. Te produkty nowej generacji (lakiery), są na bazie innych żywic i są dużo mniej agresywne, niż stosowane np. rok temu. Te lakiery dużo dłużej schną w tej chwili, ale są dużo bardziej bezpieczne dla poprzednich powłok. To się nazywa bodajże akryle nisko-emisyjne.

Zresztą, cała technologia lakierowania teraz się podobno mocno zmieniła - w większości przypadków stosuje się lakiery dwuwarstwowe - najpierw idzie baza, czyli kolor, która wysycha (nie ma mokrej powłoki), ale jest bardzo nietrwała. Dopiero lakierowanie bezbarwnym wiąże tą bazę. Baza nie ma połysku i wręcz daje efekt granulatu. Dopiero malowanie bezbarwnym tworzy gładką, błyszczącą powierzchnię. Kiedyś było to stosowane tylko do lakierów typu metalic, teraz jest stosowane powszechnie do wszystkich lakierów.

Kolega lakiernik ma również sklep i mieszalnię w Częstochowie i sprzedaje produkty jakiejś holenderskiej firmy, 3 różne linie. Nie podaję nazw, bo nie pamiętam. Jeśli chodzi o bezbarwny lakier, tańszy, polski, to go już nie stosuje, ze względu na te odcienie (na białym). Twierdzi, że te holenderskie nie dają tego efektu.

Tyle się dowiedziałem.

Może coś pomoże, jak będziesz kolejny raz w mieszalni.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Jarek

Ja też stosuję lakiery te z "górnej półki" (nazwy nie pamiętam) i faktycznie efekt jest super (patrz na kenia przed nałożeniem kalkomani). Po pryśnięciu tm lakierem kolor na kabinie i naczepie wogóle nie zmienił się, stało się to dopiero po naklejeniu kalkomani i pryśnięciu clearem Zero Paint's. Lakier kupiony w mieszalni (85 zł. za litr) ma tą wadę, ze jest agresywny dla kalkomani mozliwe, że to nie jest bezpośrednia wina lakieru ale któregoś ze składników dolewanych do niego takich jak utwardzacz czy rozcieńczalnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że to wina nie samego lakieru, jak piszesz, ale właśnie utwardzacza. Te nowe lakiery są wodorozcieńczalne, więc raczej nie rozcieńczalnik.

Z tym, że jak podkreślał kolega, lakiery nowej generacji są tak naprawdę od niedawna w sprzedaży i nie koniecznie wszystkie sklepy/mieszalnie już takie mają - może być, że sprzedawane są jeszcze starsze generacje lakierów.

Trzeba też uważać z łączeniem różnych rodzajów farb/lakierów - bo właśnie te nowe, które utwardzają bazy, mogą się "pogryźć z innym lakierem" i wyjdzie sieczka.

Opisał mi też podobny przypadek - ktoś dał cleara na samochód, teoretycznie poczekał na utwardzenie 3-4 dni, dał naklejki, prysnął drugi raz clearem i naklejki zaczęły się podwijać, "jeździć" i odchodzić - totalnie popsuł się efekt. Winne było tylko pozorne utwardzenie pierwszej warstwy clearu, jak przyszła druga, zaczęła tą pierwszą warstwę rozpuszczać. Teraz te nowe lakiery teoretycznie są suche po chwili, ale samo utwardzanie trwa nawet 2 tygodnie.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm dorzuće swoje 3 grosze , jak piszesz nowe lakiery, a raczej nowe sklady lakierów narzuciła nam unia, są one rozcieńczane wodą a nie nitro jak to kiedyś bywało, przepis w pPolsce wszedl z początkiem roku ale nie każdy się do niego ustosunkował albo dopiero teraz wyprzedał stare zapasy. Dawne lakiery schły w niskim temp poprzez parowanie, [nitro jak wiemy szybko paruje] a niestety lakiery [wodne - bo tak je nazywam] schnął w temp 18< stopni Celsjusza. Jeśli chodzi o jakoś lakierów polecam Debber albo Sikkens. Rozcieńczam je nadal rozcieńczalnikiem na bazie nitro, nic to nie szkodzi farbie. Jak napisałeś Jarku do pożądanego efektu [jakość powłoki oraz wytrzymałość] potrzeba na baze położyć bezbarwny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też coś z swojej strony odnośnie lakierów dorzucę. Ja stosuje wodo roscienczalne lakiery PPG. Jeden plus taki że nie reagują z kalkomaniami ponieważ są mało agresywne. Lakiery bezbarwne Gloss (odcień żółci) i Super Gloss (przejzroczysty jak łza) też są na bazach wodnych roszęczalników. Atuta taki że nie śmierdzą dwa szybko schną w temeperatuże powyżej 15 stopni celsjusza. W polsce weszło stosowanie tych lakierów z 1 Stycznia 2008 roku i firmy które sprzedają lakiery na bazach nitro, wiedzą dobrze że igraja z prawem.

Produkty na bazach nitro maja być zwracane do firm i na to zastępowane wodorozcięczlanymi.

 

Tyle lakierów i tyle zastosowań ale jedno na pewno jest jasne, maja być piękne na każdej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przeszlifowałem i wypolerowałem lakier na zestawie, niestety żółtawe plamy nadal były widoczne Doszedłem do wniosku, że takiego modelu nie postawię na półce, wobec tego cały zestaw ponownie wyladował w DOT 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurna ... masz cierpliwość... Powodzenia i ostrożnie z modelem...

 

Całe modelarstwo. CIERPLIWOŚĆ.

 

Życzę powodzenia w dalszych pracach. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.