Skocz do zawartości

Tiger 131 s.Pz.Abt 504 AFV Club 1/48


GenKamyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie w kolejnym warsztacie.pomocy:

Robię przyjacielowi Tygrysa na urodziny i uradziliśmy, że będzie to 131 z momentu przejęcia go w Tunezji 

Niestety mam tylko 2 zdjęcia w tego okresu i kilka wątpliwości odnośnie lamp i wyrzutni granatów dymnych :hmmm:

Jak to wyglądało w oryginale? Czy były obecne te mocowania pod lampami? Co z rurkami na przewody i tymi elementami w czerwonym kółeczku?

Z pewnością jest jeszcze masa innych błędów, więc będę zobowiązany za ich wskazanie.

Z góry dziękuje i wybaczcie ten wałkowany wiele razy temat :smoczek:

267C1652-15FC-47C9-90D1-888B0A6130D5.jpeg

C3E1347E-87E6-4016-AAB0-509D9421E3F4.jpeg

5D477635-65A9-4115-B013-D414AE6A3E7A.jpeg

064AB38C-90B3-47DB-96D5-1087B7CE7CEF.jpeg

Edytowane przez GenKamyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.07.2019 o 21:27, GenKamyk napisał:

Niestety mam tylko 2 zdjęcia w tego okresu i kilka wątpliwości odnośnie lamp i wyrzutni granatów dymnych

Z fotkami tego "wozu" trzeba uważać - bo Anglicy po zdobyciu porobili trochę fotek wersji no powiedzmy oryginalnej. Następnie pozmieniali co nieco i znów porobili fotki już po zmianach. Na przykład wymienili właz kierowcy - (nie wiadomo z jakiej przyczyny) na właz strzelca - TAK niestety.131-10.jpg.9a4f75c1ffd92f7e84d25a888325f8fa.jpgTo jest właśnie ta fotka po zmianach.     Daje ją tu bo fajnie widać na niej mocowania dla wyrzutników S-Min z przodu i po środku z lewej strony.

- przednie reflektory/lampy na pewno były w nowym pojeździe - na maszynie przejętej takowych już nie było.
Na maszynie w muzeum widać podstawy pod reflektory i kabel zasilający, który wychodzi z "namiocika".
Kształt tego "namiocika" zmieniono na nowy model - od stycznia 1943 roku i później jeszcze raz.REFLEKTOR.thumb.jpg.f000d9166db604ee97851281ff894697.jpg

- wyrzutnie granatów dymnych są zamontowane na wieży. Zapewne chodzi Ci o wyrzutnie S-Min mocowanych na Tygrysach od grudnia 1942 roku.
Tygrys No.131 - Fgst.250122 wyprodukowany w lutym 1943 roku - więc takowe mocowania dla tych min są. Z przodu, pośrodku i z tyłu.
W czerwonym kółeczku to niby te mocowania dla S-Min.1685609967_S-minyzprzoduizboku.thumb.jpg.d2f32ddcc917ca0c432b7dd34a08856f.jpg

No i z tyłu 1094715807_S-Minyztyu.thumb.jpg.814675de5d5729f08f1126a2d1c28007.jpg

Tu na innej maszynie - "namiocik" , przewód, podstawa lampy i S-Mina 1790439307_przewodydolampyiS-miny.jpg.471f43056d11bb9e2e0ee0973967b8a7.jpg

Moim zdaniem do poprawienia też sama osłona przedniego MG.Popatrz jakie głębokie jest wcięcie naokoło.164075278_OsonsMG.thumb.jpg.7e7212c261399bee3770f2b2be51a06e.jpg

Inne ujęcie osłony MG, plus do dorobienia rączka i chyba do zaślepienia wizjery kierowcy - bo nie wiem czy w modelu są zaślepione.257777142_RczkaosonaMGperyskopykierowcy.thumb.jpg.cb23ed9d76844c6ffa98c203f26dbf77.jpg

Nie wiem jak wiernie chcesz go odwzorować, ale jedną z ciekawostek jest dodatkowy spaw pod siekierą.Coś jak litera "D".1013070736_Dodatkowyspaw.jpg.cfe88bfb0ef451411aa0d4ccd7391e10.jpg

Może jeszcze wspomnę - choć do tego etapu jeszcze trochę - ale lepiej wiedzieć o tym wcześniej. Popatrz jeszcze na gąski - tym razem tak miał założone przez załogę.    Tym razem to nie sprawka anglików.  1210855930_Gski.thumb.jpg.8a6949b69ef20e6409a0bf3050ffcccc.jpg

Może jeszcze właz ładowniczego - 489825969_Wazadowniczego01.jpg.da868a2bdc4ad843f38e93f35d2df67f.jpg29529799_Wazadowniczego02.thumb.jpg.eaf38105bd07641cbee9cc179e3ec9ce.jpg

Pozdrawiam

Krzysztof

PS - Trzeba też zmienić tytuł warsztatu z Tiger 131 s.Pz.Abt 502... . na ... 504 .... .

Edytowane przez meser262
  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że oglądając fotki modelu jedyne wątpliwości miałem do miejsca mocowania łopaty, ale fotki z muzeum pokazuja że masz dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.:szampan1:

Jeśli pozwolisz to mam jeszcze parę uwag - może je zastosujesz w tym modelu?
>>>1.Usztywnienie błotników przez "młoteczek" (ja to mocowanie tak nazywam).
Stosowane we WSZYSTKICH wariantach Tygrysa.1143723614_Gotowe-usztywnieniebotnikw.thumb.jpg.aef7bfcf9fb781ba20f1dbbface973e3.jpg

>>>2.Mocowanie rur / kolanek od filtrów śrubami - w modelu nie ma nic.Oraz uchwyt (y) do mocowania plandeki.1663807511_Gotowe-czenieelementw-odfiltrw.thumb.jpg.0f4f3a114ad5cc5cd876159199cf9d53.jpg

>>>3.Mocowanie filtra od tyłu śrubami. Wiem u Ciebie są, ale może Komuś kiedyś.2140567405_Gotowe-Mocowaniefiltrw.thumb.jpg.0f9697ae7c44e0f80c3025449c69f90c.jpg

W/w elementy były w tym Tygrysie przed przejęciem jak i po. Teraz elementy które są do zidentyfikowania przed i po przejęciu przez Brytyjczyków. Chodzi mi o uszkodzenia które zostały naprawione po przejęciu.

- prawa strona - koła i błotniki, zresztą z lewej strony błotniki też.131-13.thumb.jpg.c5d7d43ba847cecdd59bccbe88bb5ae9.jpg

- mocowanie z tyłu skrzynki i lewara.
Na fotkach zaraz po przejęciu nie ma, ani skrzynki, ani lewara. Do tego ma mocno uszkodzona po lewej stronie rura od filtrów oraz uszkodzona pucha filtra.131-4.jpg.7de306d6354a3f05c2001e68fac0d7a6.jpg
Jak pokazywali Tygrysa premierowi to już miał skrzynkę, lewar i naprawiony filtr i rurę po lewej.131-8a.jpg.56a7998f990af2e88c82230fc31c50f5.jpg

Myślę że warto to przemyśleć ponieważ - 

W dniu 4.07.2019 o 21:27, GenKamyk napisał:

Robię przyjacielowi Tygrysa na urodziny i uradziliśmy, że będzie to 131 z momentu przejęcia go w Tunezji 

No to powodzenia - jeśli namieszałem to :sorry: - :super:

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedziela, trochę czasu wolnego - i trochę fotek. Jak zwykle u mnie - może Komuś kiedyś.
Część fotek niestety się powtórzy. Może na początek jeszcze raz fotki wykonane 24 kwietnia 1943 roku, w miejscu w którym zdobyli ten wóz.
Jeszcze przed odholowaniem Tygrysa w dogodniejsze miejsce do wyremontowania go.873161490_131-19-fotkazrobiona06maja1943roku.thumb.jpg.457775f54352769ab5932f5b2f9d130c.jpg

Dość istotna fotka - widać lewy bok Tygrysa w miejscu jego przejęcia. Patrząc na tyłu - widać podziurawioną puszkę od filtra.
Na wieży uszkodzony właz ładowniczego oraz uszkodzony wyrzutnik granatów dymnych - brak tego na samej górze.Co istotne właz kierowcy jest - właściwy
Patrząc niżej nie ma założonego pierwszego koła jezdnego - przypominam lewa strona.Nie ma zbyt wiele uszkodzeń na pozostałych kołach jezdnych z tej strony.
Z przodu ma założone szekle - dwie sztuki.

346639194_131-5-fotkazrobiona06maja1943roku.thumb.jpg.b3dcb121bb229f57349316c16fcc9758.jpg

Podobnie jak na fotce wyżej - widać właz ładowniczego, uszkodzony wyżutnik granatów dymnych,
właz (peryskop) kierowcy,zaślepiony peryskop KFF, uchwyt przed wizjerem kierowcy, szekle, 
gąski z obu stron i stopień/schodek na belce trzymającej zapasowe gąski.

Teraz prawa strona Tygrysa - dobrze widać uszkodzenia na kołach jezdnych i błotniku, uszkodzony właz ładowniczego.131-13.thumb.jpg.d74787517b5303ddc87e042073f1037d.jpg

131-17.jpg.89f09f292ac575d283902600ca38ba46.jpg

Kolejne fotki już pozycja Tygrysa po odholowaniu go około 200 metrów od miejsca gdzie go zdobyli.131-12.jpg.89fbe3baacf89d968e867a9e6d04cf25.jpg

131-16.jpg.3ba1156454917989cf731fb49bfe7691.jpg

131-20.thumb.jpg.008504bca83f2607c04d6d35384f38ff.jpg
Tygrys jeszcze ma wszystkie uszkodzenia i brak pierwszego koła jezdnego po lewej stronie. 

Podczas remontu (początek) - widać leżące koło jezdne z lewej strony.131-4.jpg.b1c8afa18522b5c98d430be2e569c4ee.jpg

I teraz po "remoncie". Założone koło jezdne z lewej strony. Nadal ma uszkodzony wyrzutnik granatów dymnych na wieży.131.jpg.e6205ea437b27c358f8964104eb1cb03.jpg

Już z wymienionym wyrzutnikiem granatów dymnych i cała reszta z przodu. W tym czasie miał jeszcze belkę i stopień/schodek w wersji oryginalnej.131-6.thumb.jpg.e5ecace10030b7ba42f16c1fbdba1c0f.jpg

Tu już na testach - zdjęte koło jezdne z prawej strony i zamontowany właz strzelca na miejscu włazu kierowcy.131-9.jpg.6978c84e0a1ab787bbfc80dcaaa1f4e0.jpg

131-10.jpg.662d41749421a6432c31951f0003b407.jpg

Kolejne wcielenie tego samego Tygrysa już ma ponownie właściwy właz kierowcy.
Jest za to przemalowany na dużo jaśniejszy kolor i zmieniony kolor i wielkość numeru na wieży.
"Stary" kolor widać wokół krzyża i oznaczenia na bocznej płycie.Belka podtrzymująca dodatkowe ogniwa i stopień wydaje się być w wersji oryginalnej.131-11.thumb.jpg.a112e46cb668d8ff25f5cddbc4a60b93.jpg

Wszystkie zamieszczone fotki tylko w celach dyskusyjnych.

Niestety druga część w kolejnym poście - brak możliwości wklejenia fotek.:roll: :cool:

Pozdrawiam

Krzysztof

Edytowane przez meser262
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Seb napisał:

Dodam jeszcze, że schodek na belce podtrzymującej zapasowe ogniwa wyglądał nieco inaczej w epoce niż ten w muzeum.

Ten stopień/schodek moim zdaniem był inny - ponieważ inna była też belka podtrzymująca zapasowe ogniwa.
Oryginalna wersja umożliwiała lekkie wygięcie płaskowników, nowa wersja na to nie pozwala.1997899416_Schodek-01.thumb.jpg.81a3082088b5a71477044d0834b72d13.jpg

1930394785_Schodek-02.thumb.jpg.be6abddc98b97313534611cad380bd20.jpg

1269870203_Schodek-03.thumb.jpg.5889608d103079ddc5e870e798fc39e0.jpg

Belka ta była grubsza lub miała jakiś dystans z tyłu który odsuwał gąski ogniwa do tyłu.
Na pewno belka była trochę inaczej przyspawana do wanny - bardziej odsunięta od przedniego pancerza.

Pozdrawiam
Krzysztof

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam serdecznie po wakacjach :surfer:

Nie, że się obijałem, przeróbek było dość sporo, pogoda nie zachęcała do siedzenia w domu no i nie było sensu zawracać głowy :miecz:

Zrobiłem mocowania S-min z dziurkami na kable

mocowania lamp 

nową osłonę przedniego karabinu

zaślepiłem wizjery kierowcy

dorobiłem spaw D pod siekierką

zrobiłem połączenia rur filtrów i mocowania

mocowania plandeki bo bokach

uszkodzenia kół, błotnika i filtrów 

zrobiłem puste mocowanie na skrzynkę oraz na lewarek

usunąłem koło jezdne i zrobiłem piastę 

zrobiłem nową belkę na zapasowe ogniwa i otwory w grzebieniach 

Do zrobienia zostały mi z tego co widzę rączka i stopień na belce oraz (chyba) mocowania na plandekę na górze tylnej części wanny (jeśli te pypki na niebiesko to właśnie to)

Piszcie proszę czy o czymś nie zapomniałem i co ewentualnie poprawić a ja biorę się za włazy i wieżę 

 

 

 

 

 

B3A04973-E8CE-4F9F-9282-AF47888C2A8B.jpeg

3358B096-396F-4017-8680-D5C4EA528C46.jpeg

07121B8B-1C4E-402F-8DE5-AFA0D708A63B.jpeg

26EDC0EB-B735-4A71-9173-74C8AC7257A5.jpeg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Seb napisał:

mocowania pokrowca na przedni km za daleko od jarzma. Ciut bliżej można.

100% racji, dzięki! Przypomniała mi się jeszcze gaśnica, antena i usztywnienie błotników z przodu :kawa:

Edytowane przez GenKamyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.07.2019 o 21:27, GenKamyk napisał:

... i uradziliśmy, że będzie to 131 z momentu przejęcia go w Tunezji 

3358B096-396F-4017-8680-D5C4EA528C46.thumb.jpeg.a1d91fd915ad94690b904cca5fc3bf75.jpeg

Zaraz po zdobyciu go miał rozpruty filtr i rurę - to tak tylko żeby uściślić. Łańcuszki i trochę inny kształt nakrętki na puszkach.

Przepiękna blacharka z dorabianiem elementów wszelakich. Jeszcze tylko pamiętaj o uszkodzeniu błotnika z lewej strony.472077409_BovingtonTigerCollectionTigerI(21).thumb.jpg.22df5b089d9f66198e2854cca1929224.jpg

Podglądam dalej.

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz trochę szybciej poszło ale znaleźć te elemenciki na podłodze nie tak łatwo :szczerbol:

Zrobiłem schodek na belce

rączkę na przedniej płycie 

usztywnienia przednich błotników 

poprawiłem mocowania pokrowca

zrobiłem nowe korki filtrów i łańcuszki 

zaczepy na górze wanny

nową gaśnicę

antenę

przestrzeliny lewego bocznego błotnika  

rozprułem rurę do filtra 

Teraz chyba psiknę to podkładem, żeby zobaczyć fiufki i cały ten syf do zeszlifowania. Dawajcie znać jak coś wypatrzycie, ja już na oczy nie widzę 

67FA8B26-B219-4CF9-AF90-063472F41422.jpeg

97510DAA-B451-4E77-8557-7BA4FB00EE42.jpeg

Edytowane przez GenKamyk
psiknę a nie psinkę ?
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna modelarska praca. Jak widać wysiłek się opłaca - świetnie zdetalowany model. :super:

19 godzin temu, GenKamyk napisał:

 ... ja już na oczy nie widzę

, a to prawda do tych robót potrzebne dobre sprzęty powiększające. Co pocieszające to efekt JEST!!! :piwo:

Nie byłbym szczery gdybym nie napisał co jeszcze MOIM zdaniem trzeba by poprawić/dorobić, z góry przepraszam za marudzenie.:cool:

Wrócę najpierw do zaspawanych otworów nad wizjerem kierowcy - teraz w modelu widać dziurki w tym miejscu a tak to powinno wyglądać -Wizjer.thumb.jpg.599cd0d066ac702831fabebd575a5122.jpg

----> zawiasy przednich błotników - koniecznie do zrobienia - Zawiasy.thumb.jpg.a63bfeff6b3fcb774d48739aaa2b1e23.jpg

---->> Spaw na przednim pancerzu - jest to miejsce dobrze widoczne - myślę że trzeba go tam dorobićSpawy.thumb.jpg.935b559cabc9004965a0850b081bd7b9.jpg

---->>> Na koniec tego "marudzenia" jeszcze - klocek pod lewar, a dokładnie jego mocowania i zamknięcie - bo klocek jak to klocek - drewniany :roll:106665713_Klocekpodlewar.thumb.jpg.48bcfc355607753aa504087197a7c7a7.jpg

Trzymam kciuki, aby nic nie spadało i poproszę o więcej zdjęć. Podglądam dalej.:tuptup:

W dniu 6.09.2019 o 21:21, Rack napisał:

A Krzysztof vel Meser262 to wprost Terminator, nie "ludź" :super:?.

Dzięki. :piwo:

Pozdrawiam

Krzysztof

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, meser262 napisał:

Nie byłbym szczery gdybym nie napisał co jeszcze MOIM zdaniem trzeba by poprawić/dorobić, z góry przepraszam za marudzenie.:cool:

Po to tu wchodzę :bukiet: Dziękuje 

Mocowanie klocka i otwory poprawię na luzie. Bardziej martwią mnie zawiasy bo eduard nic nie dał, może poszukam czegoś od sturmtigera.  Spawy spróbuje przykleić gotowe, boje się, że z milliput wyszłyby mi takie ordynarne grube

BE2631C3-E210-4EC6-8E16-ADECAE1AE8C2.jpeg

1FDEF751-298F-41E8-BC61-92E561F6E09D.jpeg

C1C8B662-9BF4-4BC1-A8D7-79DC5D557B28.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawione na tyle umiałem. Zrobiłem spaw, zamek i wizjery bardziej zaślepiłem. Zawiasy to był hardcore ale jakoś się tam trzymają. Zaczynam wieżę  powoli 

30FC16A5-76E8-4EE9-8D97-B78AAC1A2F76.jpeg

Edytowane przez GenKamyk
Zapomniałem zdjęcia ?‍♂️
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2019 o 12:16, GenKamyk napisał:

Poprawione na tyle umiałem.

Wielką pracę i serce "Wkładasz" w ten model i to widać.:super: Ale niedoróbki w tak widocznych miejscach mogą zniweczyć cały końcowy efekt.1100572499_Nowespawy.jpeg.020e99e381f4b75425878a900d7cd8fd.jpeg

Spaw musi być do końca. Nie idź na skróty. :stop:Podglądam dalej.

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.