GreGG24 Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 Dziś dorzucam drugiego Emila, w malowaniu Słowackich Sił Powietrznych. Ten konkretny samolot latał w 13 letce (eskadrze), podporządkowanej na froncie wschodnim II/JG 52 na lotnisku Majkop. Podobnie jak poprzednik, ten również budowany był "z pudła" i malowany farbami Mr Hobby C i H. Weathering to głównie AK Interactive. Co do kalkomanii, to wziąłem je z książeczki Sojuszników Luftwaffe autorstwa śp. Tomka Bartyzela , właściciela firmy Intech (również śp.). Za książeczkę dziękuję wiadomej osobie :) Porównując je z książką o słowackich Messerschmittach autorstwa Jozefa Andala okazało się, że nie są do końca wymiarowo poprawne, poza tym kalkomanie na górnych powierzchniach skrzydeł miały wąskie białe pasy, stąd trochę działania skalpelem. Kalkomanie Intechu już za swojej młodości słynęły były z tego, że wyglądały pięknie na wydruku, ale w wodzie się radośnie dezintegrowały. Jakiś problem z technologią. Dlatego profilaktycznie przed zamoczeniem ich w wodzie potraktowałem je Liquid Decal Film firmy Microscale. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzz Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 Nie E-4? Kalki w ogóle są komiczne. Kciuk do góry za SVZ. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 2 minuty temu, mbrnnr napisał: Kalki w ogóle są komiczne. Pomijając tą kwestię na której się nie znam i nie wiem o co chodzi to modelik jest ładnie zmalowany. Podoba się Z minusów technicznych to brak dwóch słynnych linii podziałowych. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreGG24 Posted July 16, 2019 Author Share Posted July 16, 2019 7 godzin temu, abtb napisał: Pomijając tą kwestię na której się nie znam i nie wiem o co chodzi to modelik jest ładnie zmalowany. Podoba się Z minusów technicznych to brak dwóch słynnych linii podziałowych. Dzięki :) Jeśli chodzi o linię podziału wzdłuż ogona, to faktycznie tak się starałem sprostać surowym wymaganiom kolegi Atlisa, że przedobrzyłem i ją zeszlifowałem. Pozdrawiam, Grzegorz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreGG24 Posted July 16, 2019 Author Share Posted July 16, 2019 7 godzin temu, mbrnnr napisał: Nie E-4? Kalki w ogóle są komiczne. Kciuk do góry za SVZ. To faktycznie był jakiś dziwny składak. Zgodnie z monografią większość maszyn kupionych przez Słowaków była kiedyś E-1, potem przerobionych na standard E-3 lub E-4, w zależności od tego, kiedy zostały naprawione po wypadkach lub poważnych uszkodzeniach w walkach na froncie zachodnim. Natomiast znaki faktycznie mają złe proporcje, białe pasy powinny być grubsze i mieć większe czerwone koło w środku. A godło eskadry nadaje się bardziej do skali 1:48. Ale na szczęście mało kto posiada monografię słowackich Messerschmittów (część pierwsza), wydaną kilkanaście lat temu przez HT model z Popradu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmen Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 (edited) Ładny jest.Jedną czy drugą brakującą linią bym się nie przejmował.Jestem na tak.Gdyby kolega szukał kalek do takich ciekawych malowań to polecam kalki Kora Models. Edited July 16, 2019 by Xmen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreGG24 Posted July 16, 2019 Author Share Posted July 16, 2019 31 minut temu, Xmen napisał: Ładny jest.Jedną czy drugą brakującą linią bym się nie przejmował.Jestem na tak.Gdyby kolega szukał kalek do takich ciekawych malowań to polecam kalki Kora Models. Dziękuję Z Kory mam Bułgara i Szwajcara, kupiłem w Bytomiu. Więc jak uda mi się kupić w dobrej cenie Airfixa, to będą kolejne :) A na razie wracam do mojej głównej tematyki - czyli Węgrów. Będzie Bf 110 G-4 z Eduarda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmen Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 Do 110 węgierskiej kalki Xtradecals? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzz Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 1 godzinę temu, GreGG24 napisał: Zgodnie z monografią większość maszyn kupionych przez Słowaków była kiedyś E-1, potem przerobionych na standard E-3 lub E-4 Były używane E-2, E-4 i E-7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abominus Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 To jest raczej E-7 wersja.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzz Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 Nawet w HT Modelu się info różni. W opisach białej 7 jest napisane, że by to miał być W.Nr. 3317 - E-1/E-7. W innym miejscu jest podana E-4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tlb Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 Ta stodziewiątka bardzo fajna. Obie mi się bardzo podobają. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreGG24 Posted July 17, 2019 Author Share Posted July 17, 2019 11 godzin temu, mbrnnr napisał: Nawet w HT Modelu się info różni. W opisach białej 7 jest napisane, że by to miał być W.Nr. 3317 - E-1/E-7. W innym miejscu jest podana E-4. Dlatego nawet nie próbuję dochodzić tego, co to ma być. Generalnie te maszyny dla Słowaków to były w dużej mierze składaki ze starszych typów, naprawiane przy użyciu nowszych części. Nie jestem z tych, którzy liczą każdy nit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzz Posted July 17, 2019 Share Posted July 17, 2019 Nazwałeś temat E-3, stąd moje zaciekawienie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted July 17, 2019 Share Posted July 17, 2019 Ciekawe malowanie i nietypowe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal0281 Posted July 17, 2019 Share Posted July 17, 2019 Piekny samolocik, no i brawo za malowanie, niby stodziewiatka z krzyzami, a jednak wyjatkowa. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.