Skocz do zawartości

Portfolio na TapChanie


Tap-chan

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy, dawno już odwalony Leopard 1 w stylu World of Tanks, skala 1/35:

41654226392_c5c6a25728_b.jpg&key=66f5d3b

41654225272_265b664a8b_b.jpg&key=5d04bd4

 

Dzisiaj dorzucam galerię Jaskółki - Avia CS.92 czyli przefarbowany i wykastrowany Me-262 Schwalbe z HB, skala 1/48:

48569893956_357d58ae0c_o.jpg

48569893996_10c1191282_o.jpg

48570037677_720c8ec7e6_o.jpg

48570037757_8a67aedc81_o.jpg

Edytowane przez Tap-chan
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi ptaszek, trzeci model - Revell F-15E Atakujący Orzeł z Bombami, skala 1/48*. Za dużo na nim upchałem, to już wiem. Ale i tak nie żałuję, była okazja poćwiczyć sobie sklejanie uzbrojenia :) Zostały jeszcze 2x AIM-9L, już gotowe, chociaż marnej jakości. Model nieco przykurzony, odkurzałem ale cholerstwo przylepiało się od nowa.

_IGP6342.jpg.f7d217c13f74555eaf9b196a96ec409b.jpg

_IGP6345.jpg.99d508e75b808211400481087da54e52.jpg

_IGP6347.jpg.36556a62aa31a38c6c1eb9fe9773b5bd.jpg

Edytowane przez Tap-chan
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że wszystko zależy od podejścia i wizji modelarza. Jak ktoś klei czyste (i z taką intencją), bo chce mieć model samolotu w stanie muzeum pod dachem to nie widzę problemu. A Solo tam powiedział głównie, że jest nierealistyczny, co jest prawdą. Oglądałem sobie fotki przed weatheringiem, i nawet dopieszczone samoloty CAG (czyli oczka w głowie załóg), które przylatywały na pokazy i były tam w NAS myte miały już jakieś drobne wycieki płynów z miejsc ruchomych czy okolic komory dopalacza (tam, gdzie napis NAVY) po samym taxi z myjki na parking. Poza muzeum widziałem zdjęcie tylko jednej tip-top sztuki, i z tego co się dokopałem to było zdjęcie nówki sztuki zaraz po przywiezieniu do NAS, jeszcze bez oznaczeń jednostki.

Ja oceniam głównie wykonanie, a jeżeli już wchodzę w polemikę z zamysłem autora to zawsze dodam to "moim zdaniem". Brzmi lepiej po prostu.

 

Nie uznaję tego za spam tylko za dyskusję w temacie weatheringu, całkiem na miejscu.

Edytowane przez Tap-chan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Tap-chan napisał:

A ja uważam, że wszystko zależy od podejścia i wizji modelarza. Jak ktoś klei czyste (i z taką intencją), bo chce mieć model samolotu w stanie muzeum pod dachem to nie widzę problemu. A Solo tam powiedział głównie, że jest nierealistyczny, co jest prawdą.

Ja tam głównie napisałem o tym czym jest weathering (w domyśle: moim zdaniem, ale to chyba oczywiste), bo autor stwierdził że zrobił ten model jak zrobił bo nie uważa że pobrudzone modele są fajne. Po kilku postach krytycznych autor nagle stwierdził (czego nie napisał w poście ze zdjęciami modelu) że model jest jaki jest bo taki był jego zamiar, a brudzenie to według niego moda, która mu nie odpowiada. Stąd i moja reakcja i próba wyjaśnienia, że tzw. brudzenie to kwestia bardzo szeroka i zdecydowanie odmienna od tego co on twierdzi. Reszta moich uwag to dlaczego model mi się nie podoba i dlaczego uważam takie podejście za błędne. Nagle z tego zrobiła się dyskusja, której echo pojawia się w innych wątkach, że jakobym coś narzucał i nie precyzował, że to co oceniam to oceniam jako ja, a nie jako ktoś inny. Wciąż trudno mi uwierzyć że są ludzie którzy tego nie rozumieją, choć coraz częściej dociera do mnie, że warto uważać na słowa, bo jak ktoś się chce przyczepić, to to jest dobra okazja...
A Twój model jest właśnie świetnym przykładem jak powinien wyglądać model czystej maszyny, wykonany w specyficznej konwencji (nie wiem czy to dobre określenie, ale tak to widzę). Bo tutaj autor chyba całkowicie zrezygnował z jakichkolwiek elementów urealnienia modelu, poza washem. A mimo tego model zupełnie nie wygląda jak zabawka. Rzadko to się spotyka więc warto docenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż nie, preshading znikł po czwartym glossie (a niby kontrast powinien się zwiększyć). Są też oleje, subtelne i z wyczuciem (tak mi się wydaje przynajmniej) po bokach kabiny, na klapach, na górze kadłuba, koło dopalacza i na sterach wysokości... To jest moja wizja CAG birda, stojącego na katapulcie celem odlotu na pokazy. Czyli w miarę czysty ale już po kilku lotach, przed myciem w NAS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie. Ja co prawda nieco źle przykleiłem wloty, ale tylko dlatego, że korzystałem z dysz Airesa i nie miałem całego wkładu po długości.

Reszta fajnie się złaziła, byłem zaskoczony jak ładnie wsuwa się przód w tył kadłuba, tam zostały małe szczeliny od spodu, w które dałem plaplate 0,5mm, ale w tym miejscu i tak są (w moim wypadku) pylony do Phoenixów. Reszta problemów to odpowiednie wyprofilowanie pylonów podskrzydłowych na styku ze skrzydłem i gondole silnikowe, u mnie były nieco rozepchane na boki przez co musiałem kleić po kawałku i mocno dociskać. Potem szlif bo i tak się nie zlicowały powierzchnie i przerycie jednej linii panelowej.

Ludzie narzekali na zestaw, a mi się składał lepiej niż F-15. Może i jest gorszy od Tamki czyli nie jest to tzw. snap-it, ale jak dla mnie to nieco wyolbrzymione problemy. Jak mi się uda w miarę tanio, to jeszcze wersję B może przytulę, bo na AMK już nie liczę :D

Edytowane przez Tap-chan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladny kotecek prze Pana TapChana :)

PS 

Solo nie chodzi o to co komentujesz a w jaki sposob. Na tym sie skup i popracuj a bedzie dobrze. No hard feelings. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpachlowałeś nity na skrzydłach?

Czy się same zapchały farbą i zniknęły?

A i jeszcze jak ze spasowaniem dysz?

Ja robię wersję B Hasegawy i tam jest trochę roboty, żeby dopasować żywice Airesa.

Edytowane przez Wojtek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze :)

Nity szpachlowałem, Mad Riveter z HB zadbał o to, żeby farba ich nie przykryła. Ja tam dałem szpachlę zmywalną Wamodu, przeciągnąłem ją po całym skrzydle, po lekkim przeschnięciu wytarłem skrzydło ręcznikiem papierowym z IPĄ z grubszych naddatków, a potem przejechałem miękkim pilnikiem na gładko. W niektórych miejscach zebrałem za dużo, ale stwierdziłem, że tak małe dołki zaleją się nieco lakierami i w ogóle są za płytkie, żeby zatrzymać washa.

 

W kwestii spasowania dysz:

IMG_20190508_213948.jpg

IMG_20190508_213357.jpg

 

Miałem felerne. Jedna była ok, druga (ta po lewej) za mała, przez co musiałem się napiłować osłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Mały update portfolio.

1:48 | F-4J | Italeri 2781

52526444646_85d7894d7f_h.jpg

 

52526444581_eafd10ebfb_h.jpg+

 

1:48 | MiG-31BS | AMK 88008

52526990948_27c5a40e7a_h.jpg

 

52526920485_8d762419df_h.jpg

 

Małe S-F

1:48 | Su-34 | Kitty Hawk 80141

52526718434_4efe1505b0_h.jpg

 

52526990758_10c6e08fd1_h.jpg

 

1:48 | Su-30MK "603" | Hobby Boss 81417

52526920295_699a268eec_h.jpg

 

52526990628_0c796ed32a_h.jpg

 

1:35 | PzKpfw. VI Ausf. B Königstiger | Hobby Boss 84533

52525973062_8f04db3303_h.jpg

 

52526718139_5c55f029b9_h.jpg

 

52526718059_df451f3d94_h.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, _OldMan_ napisał:

Te ludki w Phantomie to skąd ?

Te ludki to milliputowe kopie ludków z F-14D Tamiyi odciśniętych w Blue Stuff.

Niestety kabina nie wyszła idealnie, bo było tam sporo rzeźby i ciężkich oparów.

118572602_10220228388997365_8900377818378484751_n.thumb.jpg.296cff3bd62571b46da7a6ee98085543.jpg

Edytowane przez Tap-chan
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.