Ari Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 (edited) Edited June 4, 2006 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 UWAGA ! Przerywacze na skrzydle nie pracowały przy takim ustawieniu skrzydła. Rakiety R-23R i R-23T w wersji MF nie były podwieszane w takiej konfiguracji. Warianty podwieszeń były takie: 2x R-23R+4xR-60; 2xR-23T+2xR-60; zamiast rakiet R-60 można było podwoeszać R-3S lub R-13. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulus Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Przerywacze na skrzydle nie pracowały przy takim ustawieniu skrzydła. Chodzi ci o te podniesione ustrojstwa, do zerwania strugi powietrza? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Odnowic powloke lakiernicza by na nim warto i to razem z godlami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ari Posted June 4, 2006 Author Share Posted June 4, 2006 Nie tylko na nim :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Chodzi mi od jakiegos czasu po glowie zrobienie jakiego "srebrnego" samolotu. Wiecie, takiego pieknego, blyszczacego... Myslalem o Mustangu, potem o Sabre albo Migu-9, a teraz ten Il mi w oko wpadl... Hmm... Ciezko podjac decyzje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Przerywacze na skrzydle nie pracowały przy takim ustawieniu skrzydła. Chodzi ci o te podniesione ustrojstwa, do zerwania strugi powietrza? Tak to są przerywacze lub jak ktoś woli interceptory, i pracowały różnicowo to znaczy, że nigdy na obu skrzydłach jednocześnie - albo na lewym albo na prawym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imt Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Robiły za lotki. I jeszcze dodatkowo przy 16 st. Przy większym skosie były blokowane a ich rolę przejmowało usterzenie poziome. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Robiły za lotki. I jeszcze dodatkowo przy 16 st. Przy większym skosie były blokowane a ich rolę przejmowało usterzenie poziome. Usterzenie poziome cały czas pracowało różnicowo (tak jak lotki) tylko w zależności od kąta skosu skrzydła na duże lub małe kąty wychylenia. Oczywiście pracowało też normalnie (symetrycznie czy jak to inaczej nazwać) w zależności, jaki ruch drążkiem sterowym wykonał pilot w kabinie. Jak ruszał na boki - to różnicowo, jak przód - tył to symetrycznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imt Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 I teraz mamy pełną jasność. Niemniej są to jedne z nielicznych fotek przerywacza oraz jego wnęki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kryszak Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Ari, extra foty To w Migu-23 do przechylenia przy małym skosie konsoli skrzydeł, działały jednocześnie przerywacze i płyty usterzenia pozimego wychylane różnicowo? A dokładniej jeden przerywacz i płyty wychylane róznicowo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imt Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Dokładnie tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 A co z lotkami? Przerywacze sa zamiast lotek? Jak w ogole realizowany jest uklad klap, lotek, klapolotek itd. w samolotach ze zemianna geometria? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kryszak Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 A co z lotkami? Przerywacze sa zamiast lotek? Jak w ogole realizowany jest uklad klap, lotek, klapolotek itd. w samolotach ze zemianna geometria? Te samoloty nie mają z reguły lotek tylko własnie przerywacze. Całą krawędz spływu płata zajmują klapy. Klapolotki (sterolotki) to inna bajka. Dotyczy głównie samolotów z płatem delta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Te samoloty nie mają z reguły lotek tylko własnie przerywacze. Czyli ze generalnie, przechylenie realizowane jest przez oderwanie strug od plata i spowodowanie chwilowego/miejscowego przeciagniecia? A czy cos takiego nie jest czasem korkociagogenne? Chociaz w sumie nie powinno, bo utrata nosnosci nie jest powodowana zbyt mala predkoscia przeplywu, tylko "sztucznym" oderwaniem strug. Czyli po zamknieciu takiegio przerywacza, powietrze sie przykleja spowrotem i wraca sila nosna. Dobrze kombinuje? To jest wschodni patent, czy powszechnie stosowany? Bo z tego co wiem, to chociazby F-14 nie ma przerywaczy. Nie wiem jak w Tornado... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imt Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Przerywacz jedynie zmniejsza siłę nośną. Na jednym jest mniejsza, a na drugim jest większa i samolot się przechla. F-14 również ma przerywacze - czteroczęściowe. Wychylane do 57 st. Przy 60 st są blokowane. Maks kąt podniesienia 55 st. Tornado posiada przerywacze dwusegmentowe. Przy małym i średnim skosie skrzydeł na małych prędkościach lotu dodatkowo mogą być wychylane na obu skrzydłach w celu zmniejszenia siły nośnej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Wstawiam tutaj aby nie robic kolejnego tematu. Moderator to pozniej uporzadkuje i zmieni nazwe tematu aby watek dotyczyl tylko jednego samolot. Wpadlem na tego tutaj 23-go jadac na urlop. Samolot stoi przy stacji bezynowej na trasie Lebork-Wicko-Leba( droga krajowa nr.214 ). Dokaladnie o ile sie nie myle to chyba gdzies kolo miejscowosci Garczegorze. Stan dobry. Baty dla wlasciciela za zamalowanie szachownic i umieszczenie na stateczniku gwiazd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kryszak Posted August 13, 2006 Share Posted August 13, 2006 Oj baty, baty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBZ Posted August 13, 2006 Share Posted August 13, 2006 Profanacja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulus Posted August 13, 2006 Share Posted August 13, 2006 Szczególnie LOTOS mnie dobija. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Kilka lat temu, wracając z konkursu modelarskiego w Bogatyni, pod Zgorzelcem natknąłem się na kompletnego MIGa-23 z wyposażeniem lotniskowym. Kilka zdjęć tego egzemplarza: Widoki ogólne: Kadłub: Kabina pilota: Wloty powietrza: Dysza wylotowa: Podwozie przednie + komora: Podwozie główne + komora: Brzechwa podkadłubowa: Usterzenie pionowe: Usterzenie poziome: Skrzydła: Odrzucane zbiorniki paliwa: Drabinka kabiny pilota: Drabinka techniczna: Wózek transportowy: Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Miodzio fotki PiterATS Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remik Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Witam Piękne zdjęcia , gdy patrzę na ten samolot to wracają wspomnienia- ile to czasu spędziłem przed lotniskiem , wdrapując się z lornetką i aparatem na drzewo z którego widoczne było dość dobrze lotnisko , wtajemniczeni pewnie znają te miejsce .To były czasy - hałas silników i zapach nafty - ,,to se ne wrati '' P.S. A mam pytanie , dlaczego zamalowywano szachownice w wycofanych samolotach Pozdrawiam Re-Mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niceguy Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 A mam pytanie, dlaczego zamalowywano szachownice w wycofanych samolotach M.in. z tego powodu, że to w końcu znak przynależności państwowej - a co zrobi z wycofanym samolotem nowy właściciel, to nigdy nie wiadomo - równie dobrze może zezłomować. Szachownica na złomie to nie jest powód do dumy. Chyba na początku lat 90-tych sprzedano do Danii masę Lim-5/6bis. Wtedy szachownic nie zamalowano, a samoloty zostały "sponiewierane". To była nauczka na przyszłość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.