Skocz do zawartości

MiG-23MF


Ari

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi od jakiegos czasu po glowie zrobienie jakiego "srebrnego" samolotu. Wiecie, takiego pieknego, blyszczacego... Myslalem o Mustangu, potem o Sabre albo Migu-9, a teraz ten Il mi w oko wpadl... Hmm... Ciezko podjac decyzje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerywacze na skrzydle nie pracowały przy takim ustawieniu skrzydła.

 

 

Chodzi ci o te podniesione ustrojstwa, do zerwania strugi powietrza?

Tak to są przerywacze lub jak ktoś woli interceptory, i pracowały różnicowo to znaczy, że nigdy na obu skrzydłach jednocześnie - albo na lewym albo na prawym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiły za lotki. I jeszcze dodatkowo przy 16 st. Przy większym skosie były blokowane a ich rolę przejmowało usterzenie poziome.

Usterzenie poziome cały czas pracowało różnicowo (tak jak lotki) tylko w zależności od kąta skosu skrzydła na duże lub małe kąty wychylenia. Oczywiście pracowało też normalnie (symetrycznie czy jak to inaczej nazwać) w zależności, jaki ruch drążkiem sterowym wykonał pilot w kabinie. Jak ruszał na boki - to różnicowo, jak przód - tył to symetrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z lotkami? Przerywacze sa zamiast lotek? Jak w ogole realizowany jest uklad klap, lotek, klapolotek itd. w samolotach ze zemianna geometria?

 

Te samoloty nie mają z reguły lotek tylko własnie przerywacze. Całą krawędz spływu płata zajmują klapy.

 

Klapolotki (sterolotki) to inna bajka. Dotyczy głównie samolotów z płatem delta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te samoloty nie mają z reguły lotek tylko własnie przerywacze.

Czyli ze generalnie, przechylenie realizowane jest przez oderwanie strug od plata i spowodowanie chwilowego/miejscowego przeciagniecia? A czy cos takiego nie jest czasem korkociagogenne? Chociaz w sumie nie powinno, bo utrata nosnosci nie jest powodowana zbyt mala predkoscia przeplywu, tylko "sztucznym" oderwaniem strug. Czyli po zamknieciu takiegio przerywacza, powietrze sie przykleja spowrotem i wraca sila nosna. Dobrze kombinuje? To jest wschodni patent, czy powszechnie stosowany? Bo z tego co wiem, to chociazby F-14 nie ma przerywaczy. Nie wiem jak w Tornado...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerywacz jedynie zmniejsza siłę nośną. Na jednym jest mniejsza, a na drugim jest większa i samolot się przechla.

F-14 również ma przerywacze - czteroczęściowe. Wychylane do 57 st. Przy 60 st są blokowane. Maks kąt podniesienia 55 st.

Tornado posiada przerywacze dwusegmentowe. Przy małym i średnim skosie skrzydeł na małych prędkościach lotu dodatkowo mogą być wychylane na obu skrzydłach w celu zmniejszenia siły nośnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Wstawiam tutaj aby nie robic kolejnego tematu. Moderator to pozniej uporzadkuje i zmieni nazwe tematu aby watek dotyczyl tylko jednego samolot. Wpadlem na tego tutaj 23-go jadac na urlop. Samolot stoi przy stacji bezynowej na trasie Lebork-Wicko-Leba( droga krajowa nr.214 ). Dokaladnie o ile sie nie myle to chyba gdzies kolo miejscowosci Garczegorze. Stan dobry. Baty dla wlasciciela za zamalowanie szachownic i umieszczenie na stateczniku gwiazd.

 

89567e880f29406d.jpg

 

63299c3414f78c4bm.jpg aba4467fc44f0b04m.jpg cb12a5edbde85039m.jpg fb6f657ab05953ddm.jpg 086e34c205fe2d36m.jpg 8a1a2b099eb363a4m.jpg

 

5950ee0bd6335c92m.jpg b37609d18578c2c8m.jpg dc270115cf1d199em.jpg 688b2ad88d11b653m.jpg aeb59a4d7c86885bm.jpg 5d5f60d0315bd6fcm.jpg

 

0b111384df8b671em.jpg 28b4a2d5db686dd7m.jpg b71b6d0e26786cb1m.jpg 80f2b196e4b9ced2m.jpg 779d02024c541414m.jpg 13511f1142de59f5m.jpg

 

aff5fa4fa4d94d49m.jpg f26646f75428bceem.jpg d0384d6741b9036bm.jpg 29d2ebb096aba21dm.jpg 9c029e1520ea22a3m.jpg ffb8d4a17e78510dm.jpg

 

fc743fc2b2822bc4m.jpg c7909e6310e5a659m.jpg a1fc58e17c4f224bm.jpg 6e5392b52ca66216m.jpg 34d3834448f2f0e5m.jpg 4e20852b5fd1dfa9m.jpg

 

4ed4a4844ec9a5b9m.jpg dafb10f47a522767m.jpg 644879d2be872577m.jpg 8758e8d768e04ee5m.jpg f5d55cb0d6502f87m.jpg d1b787f923a4b615m.jpg

 

7481a70afd58960fm.jpg 076309bb591a01a5m.jpg 2b84ea6a66ccc58cm.jpg b6ef4cad459822fdm.jpg de9046a45748a372m.jpg 468ea70ec6f27c74m.jpg

 

00250326e26b8822m.jpg 8b03be2a584f5575m.jpg f4377348993087a6m.jpg 81aece0e2729a64bm.jpg 7ead36ad3f0998d5m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Kilka lat temu, wracając z konkursu modelarskiego w Bogatyni, pod Zgorzelcem natknąłem się na kompletnego MIGa-23 z wyposażeniem lotniskowym. Kilka zdjęć tego egzemplarza:

 

Widoki ogólne:

 

th_1.jpg th_2.jpg th_3.jpg th_4.jpg th_5.jpg

 

Kadłub:

 

th_1-1.jpg th_2-1.jpg th_3-1.jpg th_4-1.jpg th_5-1.jpg th_6.jpg th_7.jpg th_8.jpg th_9.jpg th_10.jpg th_11.jpg th_12.jpg th_13.jpg th_14.jpg th_15.jpg th_16.jpg th_17.jpg th_18.jpg th_19.jpg th_20.jpg th_21.jpg th_22.jpg th_23.jpg th_24.jpg th_25.jpg th_26.jpg th_27.jpg th_28.jpg th_29.jpg th_30.jpg th_31.jpg

 

Kabina pilota:

 

th_1-2.jpg th_2-2.jpg th_3-2.jpg th_4-2.jpg th_5-2.jpg th_6-1.jpg th_7-1.jpg th_8-1.jpg th_9-1.jpg th_10-1.jpg th_11-1.jpg th_12-1.jpg th_13-1.jpg th_14-1.jpg th_15-1.jpg th_16-1.jpg th_17-1.jpg th_18-1.jpg th_19-1.jpg th_20-1.jpg th_21-1.jpg th_22-1.jpg th_23-1.jpg

 

Wloty powietrza:

 

th_1-3.jpg th_2-3.jpg th_3-3.jpg th_4-3.jpg th_5-3.jpg th_6-2.jpg th_7-2.jpg th_8-2.jpg th_9-2.jpg

 

Dysza wylotowa:

 

th_1-4.jpg th_2-4.jpg th_3-4.jpg th_4-4.jpg th_5-4.jpg th_6-3.jpg

 

Podwozie przednie + komora:

 

th_1-5.jpg th_2-5.jpg th_3-5.jpg th_4-5.jpg th_5-5.jpg th_6-4.jpg th_7-3.jpg th_8-3.jpg th_9-3.jpg th_10-2.jpg th_11-2.jpg th_12-2.jpg th_13-2.jpg th_14-2.jpg th_15-2.jpg th_16-2.jpg th_17-2.jpg th_18-2.jpg th_19-2.jpg th_20-2.jpg th_21-2.jpg th_22-2.jpg th_23-2.jpg th_24-1.jpg th_25-1.jpg th_26-1.jpg th_27-1.jpg th_28-1.jpg th_29-1.jpg th_30-1.jpg th_31-1.jpg th_32.jpg

 

Podwozie główne + komora:

 

th_1-6.jpg th_2-6.jpg th_3-6.jpg th_4-6.jpg th_5-6.jpg th_6-5.jpg th_7-4.jpg th_8-4.jpg th_9-4.jpg th_10-3.jpg th_11-3.jpg th_12-3.jpg th_13-3.jpg th_14-3.jpg th_15-3.jpg th_16-3.jpg th_17-3.jpg th_18-3.jpg th_19-3.jpg th_20-3.jpg th_21-3.jpg th_22-3.jpg th_23-3.jpg th_24-2.jpg th_25-2.jpg th_26-2.jpg th_27-2.jpg th_28-2.jpg th_29-2.jpg th_30-2.jpg th_31-2.jpg th_32-1.jpg th_33.jpg th_34.jpg th_35.jpg th_36.jpg th_37.jpg

 

Brzechwa podkadłubowa:

 

th_1-7.jpg th_2-7.jpg th_3-7.jpg th_4-7.jpg th_5-7.jpg th_6-6.jpg

 

Usterzenie pionowe:

 

th_1-8.jpg th_2-8.jpg th_3-8.jpg th_4-8.jpg th_5-8.jpg th_6-7.jpg th_7-5.jpg th_8-5.jpg th_9-5.jpg th_10-4.jpg th_11-4.jpg th_12-4.jpg th_13-4.jpg th_14-4.jpg th_15-4.jpg

 

Usterzenie poziome:

 

th_1-9.jpg th_2-9.jpg th_3-9.jpg th_4-9.jpg th_5-9.jpg th_6-8.jpg th_7-6.jpg

 

Skrzydła:

 

th_1-10.jpg th_2-10.jpg th_3-10.jpg th_4-10.jpg th_5-10.jpg th_6-9.jpg th_7-7.jpg th_8-6.jpg th_9-6.jpg th_10-5.jpg th_11-5.jpg th_12-5.jpg th_13-5.jpg th_14-5.jpg th_15-5.jpg th_16-4.jpg th_17-4.jpg th_18-4.jpg th_19-4.jpg th_20-4.jpg th_21-4.jpg th_22-4.jpg th_23-4.jpg th_24-3.jpg th_25-3.jpg th_26-3.jpg th_27-3.jpg

 

Odrzucane zbiorniki paliwa:

 

th_1-11.jpg th_2-11.jpg th_3-11.jpg th_4-11.jpg th_5-11.jpg th_6-10.jpg th_7-8.jpg th_8-7.jpg th_9-7.jpg th_10-6.jpg th_11-6.jpg th_12-6.jpg th_13-6.jpg th_14-6.jpg th_15-6.jpg th_16-5.jpg th_17-5.jpg th_18-5.jpg th_19-5.jpg th_20-5.jpg

 

Drabinka kabiny pilota:

 

th_1-12.jpg th_2-12.jpg th_3-12.jpg th_4-12.jpg th_5-12.jpg

 

Drabinka techniczna:

 

th_1-13.jpg th_2-13.jpg th_3-13.jpg th_4-13.jpg th_5-13.jpg

 

Wózek transportowy:

 

th_1-14.jpg th_2-14.jpg th_3-14.jpg th_4-14.jpg th_5-14.jpg th_6-11.jpg th_7-9.jpg th_8-8.jpg th_9-8.jpg th_10-7.jpg th_11-7.jpg th_12-7.jpg th_13-7.jpg th_14-7.jpg th_15-7.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piękne zdjęcia , gdy patrzę na ten samolot to wracają wspomnienia- ile to czasu spędziłem przed lotniskiem , wdrapując się z lornetką i aparatem na

drzewo z którego widoczne było dość dobrze lotnisko , wtajemniczeni pewnie znają te miejsce .To były czasy - hałas silników i zapach nafty - ,,to se ne wrati ''

P.S. A mam pytanie , dlaczego zamalowywano szachownice w wycofanych samolotach

Pozdrawiam Re-Mig

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
A mam pytanie, dlaczego zamalowywano szachownice w wycofanych samolotach

 

M.in. z tego powodu, że to w końcu znak przynależności państwowej - a co zrobi z wycofanym samolotem nowy właściciel, to nigdy nie wiadomo - równie dobrze może zezłomować. Szachownica na złomie to nie jest powód do dumy.

 

Chyba na początku lat 90-tych sprzedano do Danii masę Lim-5/6bis. Wtedy szachownic nie zamalowano, a samoloty zostały "sponiewierane". To była nauczka na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.