Super Moderator Greif Napisano 15 Sierpnia Super Moderator Share Napisano 15 Sierpnia @barszczoraczej zgodne z "trendami" czasów, ruchme klapy, ster wysokości, ster kierunku, otwierane drzwi na zawiasach a'la Matchbox, myślę że dokładnie wpisują sie w tamten okres, tak samo jak obecne podziurawione "nitami" modele które z prawdziwymi nitami na statkach powietrznych mają wspólną tylko nazwę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 15 Sierpnia Share Napisano 15 Sierpnia 35 minut temu, BRAVO112 napisał: i jezdzil po stole.... Kołował, to samolot przecież... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRAVO112 Napisano 15 Sierpnia Share Napisano 15 Sierpnia no niby tak, ale koluje sie do startu, a ten nie zamierzal nigdzie leciec, bo wisial na baterii ( plaskiej zreszta ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 17 Sierpnia Share Napisano 17 Sierpnia 3 czerwca 1976. Taką datę zapisał szczęśliwy nabywca na pudełku revellowskiego Camela. Nie kupił go chyba w CSH, bo to nie jest pieczątka tego detalisty? Jest tam na pieczątce "Bydgoszcz"? W moich wspomnieniach w 1976 już nie było zachodnich modeli w CSH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slamacek Napisano 17 Sierpnia Share Napisano 17 Sierpnia Były. W tym czasie kupowałem w CSH jeszcze Humbrole i mam wrażenie, że właśnie wtedy kupiłem jedenastkę oraz I-16 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 17 Sierpnia Share Napisano 17 Sierpnia To, że w 1976 nie kupiłem żadnego zachodniego modelu nie znaczy oczywiście, że ich w CSH nie było. Kupowałem wtedy już KP i Siedlce, mam zapiski:) . Może po prostu nie miałem szczęścia trafić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmr Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia (edytowane) 22 godziny temu, letalin napisał: To, że w 1976 nie kupiłem żadnego zachodniego modelu nie znaczy oczywiście, że ich w CSH nie było. Kupowałem wtedy już KP i Siedlce, mam zapiski:) . Może po prostu nie miałem szczęścia trafić? no ja niestety nie robiłem zapisków a pamięć zawodzi. Modele zachodnie pojawiły się wg mnie w CSH raz i były to Airfixy i Revelle. Do tego farbki Humbrole i narzędzia typu klej (revell) i nożyki (tez Humbrole) . I wychodzi mi ze nie był to 1976 tylko raczej wiosna 1974 lub wiosna 1975. W sumie rok 1975 i 1. połowa 1976 był ostatnim w którym aktywnie kleiłem modele (właśnie te kupione w CSH). W 1976 zdałem na studia i hobby się skończyło. Kto wie jak było naprawdę? Kupiłem wtedy nowość czyli Spitfire Vb Airfixa wg scalemates z 1975 z napisem "new" na pudełku. Czyli może to był 1975? Edytowane 18 Sierpnia przez mmr literowki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmr Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia 11 minut temu, mmr napisał: no ja niestety nie robiłem zapisków a pamięć zawodzi. Modele zachodnie pojawiły się wg mnie w CSH raz i były to Airfixy i Revelle. Do tego farbki Humbrole i narzędzia typu klej (revell) i nożyki (tez Humbrole) . I wychodzi mi ze nie był to 1976 tylko raczej wiosna 1974 lub wiosna 1975. W sumie rok 1975 i 1. połowa 1976 był ostatnim w którym aktywnie kleiłem modele (właśnie te kupione w CSH). W 1976 zdałem na studia i hobby się skończyło. Kto wie jak było naprawdę? Kupiłem wtedy nowość czyli Spitfire Vb Airfixa wg scalemates z 1975 z napisem "new" na pudełku. Czyli może to był 1975? w tym pudełku był ten Sptfire 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
India Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia U nas w 76 pojawiły się Airfixy, trochę Matboxa, Monogramu i Polistilu.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia Taka prostokątna pieczątka z ceną, jak z pudełka tego Spitfire, jest typowa dla wszystkich CSH jakie znam. Okrągła pieczątka zdarzyła się pierwszy raz i wg mnie to nie było CSH, a jakiś sklep dla "lepszych" gości, gdzie deficytowe towary były wciąż dostępne, kiedy dla "czerni" już ich nie było. Takie moje oparte na niczym przypuszczenie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmr Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia (edytowane) 23 minuty temu, letalin napisał: Taka prostokątna pieczątka z ceną, jak z pudełka tego Spitfire, jest typowa dla wszystkich CSH jakie znam. Okrągła pieczątka zdarzyła się pierwszy raz i wg mnie to nie było CSH, a jakiś sklep dla "lepszych" gości, gdzie deficytowe towary były wciąż dostępne, kiedy dla "czerni" już ich nie było. Takie moje oparte na niczym przypuszczenie:) ja z tamtych czasów pamiętam takie źródła modeli: 1. kioski RUCH (dla mnie głownie ciekawe to P11, Karaś i Iskra ale klejone wszystkie z tym ze tylko na początku hobby) 2. CSH to najpierw głownie NRD z jedynym interesującym mnie Brygadyrem, potem doszło KP 3. wymiana międzyludzka 4. rodzina na zachodzie (ja miałem Ciocie w USA) 5. w delegacji na zachód (nikt się nie łapał z mojej rodziny) 6. tow Gierek wprowadził wyjazdy turystyczne (można było nawet kupić w banku 5 USD po kursie turystycznym, od 1974 istniała promesa na 100 USD, wystarczyło tylko spełnić kilka warunków, złożyć podanie do NBP i być może ją dostać). Część kuzynów już wtedy jeździła do pracy wakacyjnej na Zachód. 7. komisy Baltona Pewex raczej nie sprzedawały modeli, CSH za żółtymi firankami chyba nie było więc obstawiałbym że jakiś nadgorliwy komis pieczątką dodawał wartości i znaczenia cenie stąd data (wyceny) i parafka komisji wyceniającej (obok) i "krugłaja pieczatka" dla uwiarygodnienia procesu wyceny Edytowane 18 Sierpnia przez mmr literowka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia (edytowane) Komisu nie wziąłem pod uwagę, a wygląda na najbardziej prawdopodobny. Edytowane 18 Sierpnia przez letalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia 2 godziny temu, mmr napisał: niestety nie robiłem zapisków a pamięć zawodzi. Modele zachodnie pojawiły się wg mnie w CSH raz i były to Airfixy i Revelle. Temat był już kilkukrotnie poruszany. Nie ulega wątpliwości, że pierwsze zachodnie zestawy pojawiły się w CSH w 1973 r . W moim mieście był to czerwiec, a modele były od Revella. Farby Humbrola chyba też, ale pewności nie mam. Następny rzut był w 1974r. U mnie jesienią, w Warszawie nieco wcześniej. To już była duża dostawa - Matchbox, Heller, Airfix, farby, kleje itd. W 1975 były kolejne dostawy. Pojawiły się też zestawy Tamiya, znowu Revell i Monogram. I to na pewno nie był koniec, bo w następnych latach (ale najpóźniej 1979) kupiłem w CSH dwa modele z Revella i dwa z Polistil-a. Następnya dostawa to już chyba Matchbox w 1983. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cypis Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia 15 minut temu, HKK napisał: Temat był już kilkukrotnie poruszany. Nie ulega wątpliwości, że pierwsze zachodnie zestawy pojawiły się w CSH w 1973 r . W moim mieście był to czerwiec, a modele były od Revella. Farby Humbrola chyba też, ale pewności nie mam. Następny rzut był w 1974r. U mnie jesienią, w Warszawie nieco wcześniej. To już była duża dostawa - Matchbox, Heller, Airfix, farby, kleje itd. W 1975 były kolejne dostawy. Pojawiły się też zestawy Tamiya, znowu Revell i Monogram. I to na pewno nie był koniec, bo w następnych latach (ale najpóźniej 1979) kupiłem w CSH dwa modele z Revella i dwa z Polistil-a. Następnya dostawa to już chyba Matchbox w 1983. A Matchbox (znowu) chyba pojawił się później niż w 1983 , ja kojarzę raczej 1985. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia (edytowane) 38 minut temu, Cypis napisał: A Matchbox (znowu) chyba pojawił się później niż w 1983 , ja kojarzę raczej 1985. To możliwe, nie spieram się. Kupiłem wtedy bodajże Mosquito NF 30. To był ostatni model jaki kupiłem przed moim rodzicielskim urlopem od modelarstwa. Edytowane 18 Sierpnia przez HKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia 49 minut temu, Cypis napisał: A Matchbox (znowu) chyba pojawił się później niż w 1983 , ja kojarzę raczej 1985. Jesień 1983, a dostępne były dość długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmr Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia 1 godzinę temu, HKK napisał: Temat był już kilkukrotnie poruszany. Nie ulega wątpliwości, że pierwsze zachodnie zestawy pojawiły się w CSH w 1973 r . W moim mieście był to czerwiec, a modele były od Revella. Farby Humbrola chyba też, ale pewności nie mam. Następny rzut był w 1974r. U mnie jesienią, w Warszawie nieco wcześniej. To już była duża dostawa - Matchbox, Heller, Airfix, farby, kleje itd. W 1975 były kolejne dostawy. Pojawiły się też zestawy Tamiya, znowu Revell i Monogram. I to na pewno nie był koniec, bo w następnych latach (ale najpóźniej 1979) kupiłem w CSH dwa modele z Revella i dwa z Polistil-a. Następnya dostawa to już chyba Matchbox w 1983. dzięki Tobie poczułem sie jak na elektrodzie. jeszcze rada typ użyj przeglądarki i pytanie czy zasilacz jest z czarnej listy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia Godzinę temu, barszczo napisał: Jesień 1983, a dostępne były dość długo. Na pewno lato 1984. Moje zapiski i jakiś anons z SP z czerwca, zapowiadający dostawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopernik Napisano 18 Sierpnia Autor Share Napisano 18 Sierpnia 46 minut temu, letalin napisał: Na pewno lato 1984. Moje zapiski i jakiś anons z SP z czerwca, zapowiadający dostawę. Sp 26/84 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia 50 minut temu, letalin napisał: Na pewno lato 1984. Moje zapiski i jakiś anons z SP z czerwca, zapowiadający dostawę. Moja pomyłka, pierwszy Spitfire IX kupiony przed wakacjami 1984, kolejne dwa sierpień tego samego roku i jeszcze jeden na gwiazdkę. Mało chodliwe niedobitki leżały u mnie w Harcerzu bardzo długo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
India Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia W 76 Matbox- ów było chyba tylko parę typów. Zapamiętałem Wellingtona i były Revelle. I-16, Corsair.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia Godzinę temu, India napisał: W 76 Matbox- ów było chyba tylko parę typów. Zapamiętałem Wellingtona i były Revelle. I-16, Corsair.. Ja pamiętam głównie Hellera i Polistil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia Godzinę temu, barszczo napisał: Moja pomyłka, pierwszy Spitfire IX kupiony przed wakacjami 1984, kolejne dwa sierpień tego samego roku i jeszcze jeden na gwiazdkę. Mało chodliwe niedobitki leżały u mnie w Harcerzu bardzo długo. Leżały, bo jednak były tego dziesiątki tysięcy, a i cena była jak na tamte czasy zabójcza dla nastolatka. Najmniej popularny w Bydgoszczy był Boeing P-12, który leżał jeszcze we wrześniu 1988. Wtedy dopiero go kupiłem. Gladiator i ten Boeing zalegały. Typy niezbyt wtedy znane, a modele dużo fajniejsze, niż trochę karykaturalny Spitfire, czy Mustang. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia 1 minutę temu, letalin napisał: Leżały, bo jednak były tego dziesiątki tysięcy, a i cena była jak na tamte czasy zabójcza dla nastolatka. Najmniej popularny w Bydgoszczy był Boeing P-12, który leżał jeszcze we wrześniu 1988. Wtedy dopiero go kupiłem. Gladiator i ten Boeing zalegały. Typy niezbyt wtedy znane, a modele dużo fajniejsze, niż trochę karykaturalny Spitfire, czy Mustang. U mnie dokładnie było tak samo, Gladiator i Boeing P-12. I jeszcze Hawker Fury. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 18 Sierpnia Share Napisano 18 Sierpnia Fury wtedy nie kupiłem, ale faktycznie też u nas leżał długo. Szybko zniknął np. Tempest, bo już we wrześniu zdobywałem go przez wymianę. Fury zalegał tak samo za Gierka. Pamiętam wystawę w CSH, gdzie były już tylko Fury. Jesień 75. Potem Matchboxów nie widziałem do 1984. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.