Moses Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 Z powodu małej tragedii podczas budowy F4D, mianowicie cos dziwnego sie stało gdyz Panel Liner od MiGa pogryzł się z Guzne Super Glossem, jestem zmuszony odłożyc tamten model do czasu kiedy dostanę nower kalkomanie, co ma nastąpić w ciągu kilku miesięcy. Po nabraniu weny biorę na warsztat F-4 Phantoma od Academy. Model z jednej strony ciekawy, gdyż można go złożyc bez uzycia kleju, z drugiej strony, z tego powodu troche przekombinowany technologicznie a także uproszczony. No ale koniec biadolenia, na poczatek standardzik czyli kokpit. Standardowo pomalowany Model Masterem 1740, na to położony półmat od Tamiya. Następnie położony Wash Brown blue for Panzer grey vehicles od AK na szare elementy, na czarne natomiast PLW Stone Grey for Black od MiGa, który dał fajny efekt kurzu. Po tym wszystkim zamknąłem kadłub i dorobiłem przewody wychodzące z tablicy przyżądów RIO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted March 9, 2020 Author Share Posted March 9, 2020 W miarę szybko udało się zamknąć kadłub, i wkońcu zaczyna to wyglądać jak samolot. Niestety koreańczycy, musza jeszcze sporo się nauczyc od Japonczyków w temacie tworzenia modeli. Jak wspominałem, proces technologiczny jest straszny w tym modelu. Budując zgodnie z instrukcją, można sobie strzelic parę razy w kolano. W większości częsci do siebie pasuj, jednakże tu i ówdzie potrafi wyskoczyć jakaś niedoskonałość Przejżeć trzeba też uważnie czesci, gdyż można znaleść szwy form w dziwnych widoczych miejscach, np na owiewce lub na wlocie powietrza na wysokości krawędzi skrzydła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matys Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Szew na owiewce to we w miarę nowoczesnych myśliwcach niestety norma. Owiewka wypukła niestety wymusza na producentach taki a nie inny podział form i nie da się tego uniknąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted March 9, 2020 Author Share Posted March 9, 2020 5 godzin temu, Matys napisał: Szew na owiewce to we w miarę nowoczesnych myśliwcach niestety norma. Owiewka wypukła niestety wymusza na producentach taki a nie inny podział form i nie da się tego uniknąć. Niemniej jest to bardziej niz irytujące, tym bardziej ze kiedys sobie radzili Wracając do Phantoma. Poszło szybku, kadłub przygotowany do malowania, za nim jednak tak się stanie, pora na tą nudną część, muszę ogarnąc całą drobnicę oraz podwieszenia. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreGG24 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Masz jakieś porównanie z Hasegawą? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Godzinę temu, GreGG24 napisał: Masz jakieś porównanie z Hasegawą? Nie, póki co nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted March 11, 2020 Author Share Posted March 11, 2020 Zwalniam tempo. Model pomalowany w standardowy kamuflaż morskich maszyn z czasów ziemnej wojny. Góra to Gull Gray FS16440 od Gunze z serii H, dół Tamiyowski XF-2. Czerwone akcenty charakterystyczne dla maszyn Czerwonych Diabłów to Czerwień FS11136. Czekam na dostawę Leveling Thinnera który się skończył, więc podszykuę sobie drobnicę..... Nuuuuda 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apek Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Rewelacja. Mam tylko jedno pytanko, czy tylne usterzenie poziome nie powinno być stalowe? Od kadłuba, do mniej więcej połowy steru? Aha, i jestem bardzo ciekawy Twojej opinii o kalkomanii. Mam też Fantoma z Academy, to kalki w nim to chyba na jakąś wodę święcona trzeba kłaść... Grube, jak by na ceracie drukowane... Zniechęciły skutecznie do modelu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted March 12, 2020 Author Share Posted March 12, 2020 Dzieki @Apek cieszę się że się podoba. Masz rację z usterzeniem, jak i z częscią kadłuba za dyszami, zabawe metalizerami zostawiam sobie jednak na sam koniec, po nałożeniu kalek, delikatnym brudzeniu i varnishowaniu. Co do kalkomanii, jest to Cartograf, więc w teorii nie powino być problemów. Dzięki jednak za zwrócenie uwagi, robie sobie próby przed nakładaniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Ładnie i czysto Ci to idzie, podoba mi się. Ciekaw jestem jak sobie poradzisz z okolicami dyszy silników, bo tam mnóstwo kolorowej i poprzepalanej blachy jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apek Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Już wiem gdzie jest pies zakopany mam też zestaw Red Devils i faktycznie kalki są kartograf. Natomiast ten co ja robiłem, jest jakiś jubileuszowy i kalki są innego producenta. Nie idzie nazwy odczytac. Szkoda, bo samolot składa się naprawdę bardzo przyjemnie.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted March 12, 2020 Author Share Posted March 12, 2020 4 godziny temu, Solo napisał: Ładnie i czysto Ci to idzie, podoba mi się. Ciekaw jestem jak sobie poradzisz z okolicami dyszy silników, bo tam mnóstwo kolorowej i poprzepalanej blachy jest. Chemia już zakupioną do tego, na nią albo pudry Tamki albo Cleary Tamki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted March 23, 2020 Author Share Posted March 23, 2020 Kalkomanie nałożone, trochę się zeszło bo Phantomy miały ogromna ilość stencili. Kalkomanie Cartografa idealnie reagowały na płyny Set i Sol od Microscale'a, natomiast kompletnie nie chciały współpracować z Tamiya Markfit Strong. Teraz powoli kompletuje resztę częsci. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thor_ Posted March 24, 2020 Share Posted March 24, 2020 Kurcze... miałem skończyć F-15C potem albo robić E albo YF-23... A teraz nabrałem ochoty na fantoma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted March 24, 2020 Author Share Posted March 24, 2020 4 godziny temu, thor_ napisał: Kurcze... miałem skończyć F-15C potem albo robić E albo YF-23... A teraz nabrałem ochoty na fantoma I to jest zacny plan Zestawowe fotele wyglądają marnie. Projektanci przewidzieli tylko opcje z zamkniętą kabiną, wiec postanowiłem nie inwestować w żywiczne fotele. Aby je trochę ożywić użyłem fototrawionych pasów od Eduarda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted April 11, 2020 Author Share Posted April 11, 2020 Przeglądając zdjecia z okresu zauważyłem że maszyny nie brudziły się nadto, wykonałem więc delikatny weathering. Wash wykonałem przy pomocy zestawu Panel Linerów Ammo dedykowanych dla wspólczesnego lotnictwa pokładowego USA, brudzenie to farby olejne dla plastyków. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apek Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 Już zaczynałem się martwić, a jednak wygląda rewelacyjnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thor_ Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 No i zamówienie na kartonik z F-4 poszło... nie zaglądam tu więcej bo mi budżet padnie zanim ja padnę na koronawirusa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted April 12, 2020 Author Share Posted April 12, 2020 Wczoraj phantom dostał lakier zabezpieczajacy, koła i stanął w gablocie obok kolegi z okresu. Jak żona dziś pozwoli, to zacznę malowanie Alcladami tyłu. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted May 6, 2020 Author Share Posted May 6, 2020 Zapraszam do galerii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.