Skocz do zawartości

Spitfire Mk IXc, 1:48, Eduard


Mario

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra Panowie, skończyłem drugiego MiGa, jutro wstawię galerię. Nie zatrzymuje się i zaczynam Spitfire'a. Wybór padł na wersję IXc, od Eduarda w skali 1:48, edycja profipack. W pudełku były podstawowe blaszki,maski i wypraski. Ja dodatkowo dokupienia dwa rodzaje blaszek, klapy i dodatkowe  elementy kokpitu oraz na zewnątrz. Malowanie modelu nie kombinowane będzie pudełkowe, w wersji polskiej samolot Henryka Dygały. Będzie to trzeci model i mam nadzieje, że nie wyjdzie gorzej jak mój MiG 29 z GWH i MiG-29 UB z Edurda też w tej skali. Dziś wrzucam to co w pudełku, jutro postaram się ruszyć z budową. Farby naturalnie dokupiłem, nie były w pudełku ?

IMG-20200515-134956.jpg


IMG-20200515-193533.jpg


IMG-20200515-193559.jpg


IMG-20200515-193607.jpg


IMG-20200515-193616.jpg


IMG-20200515-193626.jpg


IMG-20200515-193636.jpg


IMG-20200515-193646.jpg


IMG-20200515-193658.jpg


IMG-20200515-193708.jpg


IMG-20200515-194428.jpg


 

Edytowane przez Mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie siąść cichutko w kąciku:stolek: i będę obserwował:kawa:; gdyż-ponieważ w/w model znajduje się na składziku i czeka na swoją kolej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lecimy, jak w większości chyba zaczynam wycinankę kokpitu, sporo części i blaszek zestawowych oraz blaszek dokupionych. Powycinalem, co mogłem skleiłem i położyłem podkład. Niektóre części wymagały waloryzacji, odciąłem plastikowe części i zastąpiłem blaszkami.

IMG-20200516-222246.jpg


IMG-20200516-222346.jpg


IMG-20200516-222455.jpg


IMG-20200516-222712.jpg


IMG-20200516-222729.jpg


IMG-20200516-222741.jpg


IMG-20200516-222759.jpg


IMG-20200517-111450.jpg


IMG-20200517-111454.jpg


IMG-20200517-111629.jpg


 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Położyłem kolor do kokpitu, i za kokpit, wziąłem się też za blaszki zestawowe i dokupione. Siedzenie pomalowałem kolorem russet zgodnie z instrukcją, ale wg mnie byl on za  jasny, przyciemniłem go Jet exhaust i było od razu lepiej, wzorowałem się na zdjęciach z sieci. Dorobiłem też przewody na drążku  sterowym idące wzdluz niego do dołu oraz dorobiłem przewody w otwór kokpitu po lewej stronie, po prawej przewody miałem w dokupionym zestawie blaszek.

IMG-20200517-214455.jpg


IMG-20200517-214518.jpg


IMG-20200517-214532.jpg


IMG-20200517-214558.jpg


IMG-20200517-214613.jpg


IMG-20200517-214629.jpg


IMG-20200517-214654.jpg


IMG-20200517-214706.jpg

IMG-20200517-214740.jpg


IMG-20200517-214754.jpg


IMG-20200517-214810.jpg


IMG-20200517-214920.jpg


IMG-20200517-214951.jpg


IMG-20200517-215039.jpg


IMG-20200517-215051.jpg


IMG-20200517-215122.jpg


IMG-20200517-215140.jpg


IMG-20200517-215156.jpg


IMG-20200517-215219.jpg


 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie bo zamierzam wziąć się za skrzydło, a kupiłem blaszane klapy. Czy to jest jakaś forma, która naklejamnna skrzydło i wycinam plastik? Bo chyba dobrze rozkodowałem instrukcję. Jakieś rady jak wycinać, czym, czy ta blaszkę przykleić niby piszą że nie, ale była by stabilniejsza.

IMG-20200518-154323.jpg


IMG-20200518-154339.jpg


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota super, nie pasuje mi tylko kolor wnętrza. Wygląda jak amerykański Interior Green, powinien być zgodnie z brytyjskimi wytycznymi Aircraft Grey Green. Z palety Gunze MrColor C364 lub zastępczo H312. Tablicę przyrządów potraktuj matem, Eduard robi ten element fatalnie. Zegary kropelką błyszczącego i będzie dużo lepiej.

Edytowane przez barszczo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@barszczo dzięki wnętrze takim kolorem malowałem H312, bo przez net podglądałem instrukcje i taki był, jak kompletowałem zamówienie, w nowej instrukcji jest Aircraft Grey Green. Na zegary położyłem klej do szyb Humbrola. Być może oświetlenie przy zdjęciach sprawia wrażenie że kolor wygląda inaczej. Teraz już za późno tylko na mat na zegary, bo już zamknąłem kokpit.

Edytowane przez Mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Przez te klapy trochę opóźnienia, ale kokpit zamknąłem. Zdjęcia są trochę rozjaśnione, stąd wrażenie że zieleń jest za zielona, malowałem H312.

IMG-20200519-185905.jpg


IMG-20200519-185923.jpg


IMG-20200519-185938.jpg


IMG-20200519-190019.jpg


IMG-20200519-190036.jpg


IMG-20200519-190235.jpg


IMG-20200519-190315.jpg


IMG-20200519-190350.jpg


IMG-20200519-190424.jpg

IMG-20200519-190647.jpg

IMG-20200519-190704.jpg

 

 

Edytowane przez Mario
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mario napisał:

Przez te klapy trochę opóźnienia, ale kokpit zamknąłem. Zdjęcia są trochę rozjaśnione, stąd wrażenie że zieleń jest za zielona, malowałem H312.

 

Widzę, że nie cieniujesz wnętrza. Ja nawet w 72 zapuszczam, w 48 według mnie razi takie czyste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dalsza część prac to budowa chłodnic i ich waloryzacja, postanowiłem zrobić je w pozycji otwartej, chłodnice wewnątrz pomalowałem kolorem zgodnie z instrukcją tym co będzie malowany spód mr. Color c363. Wziąłem się też za podwozie i śmigło, wyciąłem i pomalowałem podkładem. No i zacząłem szpachlować, niestety nie mogę rozcieńczyć plasto, próbowałem rozcienczalnikiem Hataki i mr leveling

IMG-20200523-223326.jpg

IMG-20200527-160351.jpg

 

IMG-20200527-160522.jpg


IMG-20200527-160543.jpg


IMG-20200527-160629.jpg


IMG-20200527-160640.jpg


IMG-20200527-160651.jpg


IMG-20200527-160702.jpg


IMG-20200527-160713.jpg


IMG-20200527-160725.jpg


IMG-20200527-160735.jpg


IMG-20200527-160745.jpg

IMG-20200527-155804.jpg

Edytowane przez Mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do otwartych/zamkniętych chłodnic podskrzydłowych to ciężko ustalić czy "na ziemi" powinny być otwarte czy zamknięte. Na pewno to czy były zamknięte czy otwarte miało wpływ na osiągi Spitfire'ów. Znalazłem coś takiego:

http://www.spitfireperformance.com/jf319.html

JF319-level-speeds.jpg

JF319-climb.jpg

 

Skoro w tych "opracowaniach" jest wyraźnie zaznaczone, że testy/pomiary były wykonywane z otwartymi czy zamkniętymi chłodnicami - to jakieś zalecenia pewnie były co do ich otwierania i zamykania w celu poprawienia osiągów samolotu.

Ale na ziemi przypuszczam, że nie miało to żadnego znaczenia. I to że raz są otwarte innym razem zamknięte to raczej kwestia "zapominalstwa" pilotów, którzy po locie zostawiali je w takiej czy innej pozycji, bądź obsługi naziemnej która robiąc przeglądy raz zostawiała je otwarte innym razem zamknięte. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

U mnie  tak dzisiaj wyglądały pracę, zacząłem od zbudowania klap z blaszek, zamontowałem w skrzydłach wskaźnik otwarcia klap, karabiny, korek zbiornika paliwa, zacząłem szpachlować i szlifować miejsca na łączenia połówek kadłuba, obudowy silnika, zbiornika,i wlotu u dołu i tak wstępnie przygotowałem model pod podkład. Pomalowałem też wydechy, instruowałrm się na kanale plasmo Davida Damka, kolejno poszło podkład, Gun Metal i pierwszy raz bawiłem się pigmentami, rdza i czarny. Ja odbiegam trochę od instrukcji bo uznałem że wygodniej pomalować wydechy jak nie są zamontowane. Wkleje je na końcu jak model będzie już pomalowany.

IMG-20200528-130854.jpg


IMG-20200528-133243.jpg


IMG-20200528-133315.jpg

IMG-20200528-194429.jpg


IMG-20200528-194443.jpg


IMG-20200528-194456.jpg

 

IMG-20200528-144122.jpg


IMG-20200528-194322.jpg


IMG-20200528-194358.jpg


IMG-20200528-194531.jpg


IMG-20200528-194543.jpg


IMG-20200528-194556.jpg

IMG-20200527-160508.jpg


IMG-20200528-160553.jpg


IMG-20200528-160610.jpg


IMG-20200528-160633.jpg


IMG-20200528-160648.jpg


IMG-20200528-160717.jpg


IMG-20200528-160758.jpg


 

Edytowane przez Mario
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka drobnych prac, pomalowanie celownika i wklejenie, oklejenie maskami  owiewki i wklejenie w kadłub, wklejenie podwozia, pomalowanie śmigła i generalnie poszedł podkład,ale nie mam foto w podkładzie, będzie przy okazji preshadingu.

IMG-20200529-125541.jpg


IMG-20200529-125547.jpg


IMG-20200529-125602.jpg

IMG-20200530-142342.jpg


IMG-20200530-142458.jpg


IMG-20200530-142529.jpg


IMG-20200530-142611.jpg


IMG-20200530-142638.jpg

IMG-20200530-113311.jpg

IMG-20200530-113408.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś wiedzę co to za elementy w IXc, czy tam były tylko zaślepki, czy jakieś karabiny, bo nie wiem jak to pomalować, czy dziury nawiercać, i co to jest ten okrągły element pod spodem, bo niby element trzeba wkleić przezroczysty a potem maluje się na kolor spodu. Z tego co wyczytałem na wiki wersja IXc miała w obsadzie dwa działka i cztery karabiny, działko to te elementy długie przed krawędzią natarcia, nie wiem co to jest to wystające obok działka? Może miejsce na na trzecie i czwarte dzialko, a to co zaznaczyłem to karabiny? Tu oczywiście nie ma bo zdjęcie egzemplarza w czasach obecnych

IMG-20200607-114407.jpg

 

 

 


 

Edytowane przez Mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło C, 'uniwersalne', mogło przenosić różne wersje uzbrojenia, np. 4 działka. W najpopularniejszej wersji montowano 2 działka i cztery browningi '303.  W komorze działek pozostawała pustka w miejscu zewnętrznej 'armatki', a osłonę wylotu lufy zakrywano dedykowaną zaślepką.To się wiązało też z kształtem pokryw komory działek, ale to inna historia.

Wyloty 'blast tubes' Browningów zaklejano samoprzylepnymi zaślepkami, czerwonymi na ETO.

Pod kadłubem  okrągła lampa z kloszem w kolorze bursztynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, greatgonzo napisał:

Skrzydło C, 'uniwersalne', mogło przenosić różne wersje uzbrojenia, np. 4 działka. W najpopularniejszej wersji montowano 2 działka i cztery browningi '303.  W komorze działek pozostawała pustka w miejscu zewnętrznej 'armatki', a osłonę wylotu lufy zakrywano dedykowaną zaślepką.To się wiązało też z kształtem pokryw komory działek, ale to inna historia.

Wyloty 'blast tubes' Browningów zaklejano samoprzylepnymi zaślepkami, czerwonymi na ETO.

Pod kadłubem  okrągła lampa z kloszem w kolorze bursztynowym.

Dzięki, lampę zrobię na żółto clear,bo taki mam, a co do uzbrojenia muszę nawiercać skrzydło, gdzie te czerwone, zrobie dziury  coś ala karabiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.