Majek Napisano 3 Września 2007 Share Napisano 3 Września 2007 Nie tylko smiglowce odpala sie na wstecznym... Samoloty odrzutowe tez... Od siebie dodam, ze ten gosc, co pcha smiglaka od dziobu, w jasnych spodniach moro, to ja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej Napisano 18 Listopada 2007 Autor Share Napisano 18 Listopada 2007 Chyba mu się woda zagotowała w chłodnicy... Tak się kończy zbyt częste ściąganie na siebie joystick'a podczas pokazów Pozdrawiam, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 18 Listopada 2007 Share Napisano 18 Listopada 2007 Niezła zadymka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek C Napisano 6 Stycznia 2008 Share Napisano 6 Stycznia 2008 Kilka ciekawych fotek z zakładów lotniczych USA produkujących B-25 ,B-24 i B-17 w czasie II w.ś. Jak widać w większości zbudowane przez delikatne kobiece rączki . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 6 Stycznia 2008 Share Napisano 6 Stycznia 2008 Podejrzanie dobrej jakości są niektóre zdjęcia... ale to może tylko moja paranoja Te dźwigar na ostatnim zdjęciu robi wrażenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil zoszak Napisano 6 Stycznia 2008 Share Napisano 6 Stycznia 2008 Małe zgrabne rączki.... Dlatego takie dobre maszyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 6 Stycznia 2008 Share Napisano 6 Stycznia 2008 Te dźwigar na ostatnim zdjęciu robi wrażenie...Hyhy... Na tym zdjeciu, pod gondola (miejscem na gondole) silnika stoi kolezka w polowce i dzinach. Jakos mi to tak nie wyglada na IIWS. Tak samo ta Pani, co niby monuje wiezyczke z pleksiglasu. Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze wtedy jeszcze nie umieli tak ladnie ksztaltowac tego materialu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 6 Stycznia 2008 Share Napisano 6 Stycznia 2008 „Jinsy”, jako takie były wymyślone grubo przed oboma światowymi wojnami (i było to ubranie robocze…), z kształtowaniem powierzchni sferycznych do samolotów tez nie było tak źle Majek. Fakt, że fotografie są "wystudiowane", nie świadczy że nie pochodzą z tego okresu. Amerykanie zatrudniali zawodowych fotografów i fotografików do robienia dokumentów propagandowych (również profesjonalistów z wytwórni filmowych…). Myślę po prostu, że są to zdjęcia współcześnie obrobione cyfrowo. Nie takie cuda robią, z jakością fotografii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 6 Stycznia 2008 Share Napisano 6 Stycznia 2008 „Jinsy”, jako takie były wymyślone grubo przed oboma światowymi wojnamiJa wiem, ale ten gosc mi po prostu wyglada na ubranego wspolczesnie, ze sie tak wyraze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 6 Stycznia 2008 Share Napisano 6 Stycznia 2008 Tia te fotki sa na 100% upozowane do jakiegos "Life" lub innego "Newsweeka" - modelki pracujace w bizuterii z zegarkami etc. W czystej konfekcji o modnym kroju. Pazurki odmalowane pod kolor - pewnie godzinami ustawiali oswietlenie & ekrany itd. To typowe amerykanskie dziewczyny - ktore z usmiechem na buziach buduja samoloty dla mezow lub chlopakow walczacych na frontach (co ci ostatni rowniez czynili usmiechnieci od ucha do ucha). Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 6 Stycznia 2008 Share Napisano 6 Stycznia 2008 Paweł, też na to zwróciłem uwagę. Próbowałem ustalić jakiś szczegół, który nie pasowałby do całości i okresu (np. zegarek ). Być może są to rzeczywiście bardzo dobrej jakości zdjęcia z tamtego okresu, a może po prostu korporacja "dorobiła" sobie trochę zdjęć do albumu o historii firmy *wybaczcie paranoję* A może Grzegorz ma rację Mimo wszystko, zdjęcia ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ar2r Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Chyba mu się woda zagotowała w chłodnicy... Tak się kończy zbyt częste ściąganie na siebie joystick'a podczas pokazów Mi się coś tak wydaję że on po prostu pokonuję barierę dźwięku. , albo inna przyczyna związana z atmosferą. A tu Tomcat pokonujący barierę dźwięku... A co do fabryki kobiet, to myślę że to faktycznie sesja zdjęciowa. Te kobitki coś za ładnie wyglądają, a nawet przy nowych maszynach nie obejdzie się bez smaró itp. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Mi się coś tak wydaję że on po prostu pokonuję barierę dźwięku. , albo inna przyczyna związana z atmosferą... Na tej focie F-22 jest pokazana kondensacja pary wodnej w zawirowanych (ew. oderwanych, bo na sporej powierzchni) strugach powietrza przy locie z dużym kątem natarcia. A w tym F-14 rzeczywiście widać wytworzenie się fali udeżeniowej przy Ma=1, uroczy efekt I foty fotami, reżyserowane, czy nie, ale w czasie IIWŚ to właśnie w większości kobiety pracowały w fabrykach przy produkcji uzbrojenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ar2r Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 I foty fotami, reżyserowane, czy nie, ale w czasie IIWŚ to właśnie w większości kobiety pracowały w fabrykach przy produkcji uzbrojenia Może i tak, ale czy miały pięknie umalowane paznokcie, były pięknie zadbane, i czyste? Przecież to była jednak praca przy maszynach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Ja tam jednak wierzę w kobiecą zdolność do dbania o wizerunek w każdych arunkach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Mi się coś tak wydaję że on po prostu pokonuję barierę dźwięku.Apropos przekraczania bariery dzwieku - takie krotkie wyjasnienie. Ta chmurka, ktora widac przy Tomcacie, powstaje nie przy przekraczaniu bariery dzwieku, tylko tuz przed. Dokladnie przy przekroczeniu krytycznej liczby Macha. Punkt krytyczny zalezy od aerodynamiki samolotu i zazwyczaj miesci sie gdzies w przedziale 0.7 - 0.9 Macha. Ma to zwiazek z zaburzeniem przeplywu powietrza, spakiem temperatury i cisnienia osrodka. Zjawisko to nazywa sie oblokiem Pradtla-Glauerta (nie wiem, czy czegos nie przekrecilem w nazwiskach). Innymi slowy, samolot, ktory widac na zdjeciu, nie leci z predkoscia dzwieku. Sama fala uderzeniowa, za ktora czesto, mylnie bierze sie wspomniany oblok, jest calkowicie niewidoczna - powstaje ona za oblokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Sama fala uderzeniowa, za ktora czesto, mylnie bierze sie wspomniany oblok, jest calkowicie niewidoczna - powstaje ona za oblokiem. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Myslisz, ze on tu grzeje z nadzwiekowa lub blisko naddzwiekowej? Bez dopalacza? Na takiej wysokosci? Hornet nie ma raczej takiego nadmiaru mocy, zeby w najgesciejszej partii amtmosfery zblizyc sie do liczby Ma=1 o tak, po prostu... Ze juz nie wposmne o ryzyku takiego manewru wsrod tych wszystkich lodek, jachtow itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Mysle ze leci na dopalaczu. Co do manewrow/bezpieczenstwa - to zobacz jak to wyglada na fotce z F-14 wstawinej powyzej. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Mysle ze leci na dopalaczu.Ta, na dopalaczu... Zeby natakiej wysokosci mogl zblizyc sie do bariery dzwieku, musialby grzac na pelnym dopalaczu przez dluzszy czas, zeby sie rozpedzic. Po pierwsze, plomien byloby widac na 100%. Po drugie, dysze ma zamkniete, wiec jakby lecial na dopalaczu za zamknietymi dyszami, to by sobie ugotowal/usmazyl silniki. No chyba, ze sie rozbujal i zanim wlecial w kadr, wylaczyl dopalacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ar2r Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 No to ja też coś pokażę: I trzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Khehe... Czytanie ze zrozumieniem sie klania. Przeciez napisalem wyzej, ze powstanie obloku Prandtla-Glauerta (KLIK) NIE oznacza przekroczenia bariery dzwieku, a wrecz przeciwnie. Latac blisko bariery, to se mozna. Natomiast samemu przekroczeniu bariery dzwieku towarzyszy cala masa negatywnych i niebezpiecznych zjawisk i nikt nie odwazylby sie jej pokonywac na takiej wysokosci i przy tak malej odleglosci od widzow. Co nie zmienia faktu, ze wyglada to kozacko i widowiskowo. Szczegolnie przelot tego Horneta nad sama woda. Tyle tylko, ze nad sama woda, gdzie wilgotnosc powietrza jest duzo wieksza, warunki potrzebne do powstania tego stozka kondensacyjnego sa duzo bardziej sprzyjajace i moze on powstac nawet przy nizszej predkosci niz krytyczna liczba Macha. Natomiast na drugim filmiku pokazanym przez Ar2ra, faktycznie Tomcat przekracza bariere dzwieku. Najpierw osiaga liczbe krytyczna, na ulamek sekundy powstaje oblok Prandtla-Glauerta, nastepnie slychac suchy trzask gromu dzwiekowegoj i oblok znika. Zwroccie tez uwage, ze samolot leci na bezpiecznej wysokosci. Natomiast jak te Hornety sobie smigaja nad woda, to wleka za soba "waciaka" przez caly czas, co by sugerowalo, ze leca ciagle z predkoscia krytyczna. Pod publike, zeby gapie mogli sie popodniecac, ze widzieli, jak samolot bariere dzwieku pokonuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 7 Stycznia 2008 Super Moderator Share Napisano 7 Stycznia 2008 Taki grom dzwiękowy, chyba jest szkodliwy? Tak, że nie wiem ,jak ludzie stojący tak blisko samolotu, który przekracza prędkość dźwięku by to znieśli. O "gromie dźwiękowym" można przeczytać tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Juz dawno sie zapetliles... raz piszesz: Myslisz, ze on tu grzeje z nadzwiekowa lub blisko naddzwiekowej? Bez dopalacza? Na takiej wysokosci? Hornet nie ma raczej takiego nadmiaru mocy, zeby w najgesciejszej partii amtmosfery zblizyc sie do liczby Ma=1 o tak, po prostu... Ze juz nie wposmne o ryzyku takiego manewru wsrod tych wszystkich lodek, jachtow itd... Raz tak: Latac blisko bariery, to se mozna. Wczesniej: fala uderzeniowa, za ktora czesto, mylnie bierze sie wspomniany oblok, jest calkowicie niewidoczna - powstaje ona za oblokiem. - no a przecie fali towarzysza zmiany cisnienia i temperatury - ktore sa widoczne i widac je na fotce ktora wstawilem - i o to chodzi Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.