Skocz do zawartości

FAJNE FOTKI


Maciej

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 months later...
  • Odpowiedzi 287
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Te dźwigar na ostatnim zdjęciu robi wrażenie...
Hyhy... Na tym zdjeciu, pod gondola (miejscem na gondole) silnika stoi kolezka w polowce i dzinach. Jakos mi to tak nie wyglada na IIWS. Tak samo ta Pani, co niby monuje wiezyczke z pleksiglasu. Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze wtedy jeszcze nie umieli tak ladnie ksztaltowac tego materialu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Jinsy”, jako takie były wymyślone grubo przed oboma światowymi wojnami (i było to ubranie robocze…), z kształtowaniem powierzchni sferycznych do samolotów tez nie było tak źle Majek.

 

Fakt, że fotografie są "wystudiowane", nie świadczy że nie pochodzą z tego okresu. Amerykanie zatrudniali zawodowych fotografów i fotografików do robienia dokumentów propagandowych (również profesjonalistów z wytwórni filmowych…). Myślę po prostu, że są to zdjęcia współcześnie obrobione cyfrowo. Nie takie cuda robią, z jakością fotografii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia te fotki sa na 100% upozowane do jakiegos "Life" lub innego "Newsweeka" - modelki pracujace w bizuterii z zegarkami etc. W czystej konfekcji o modnym kroju. Pazurki odmalowane pod kolor - pewnie godzinami ustawiali oswietlenie & ekrany itd. To typowe amerykanskie dziewczyny - ktore z usmiechem na buziach buduja samoloty dla mezow lub chlopakow walczacych na frontach (co ci ostatni rowniez czynili usmiechnieci od ucha do ucha).

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, też na to zwróciłem uwagę. Próbowałem ustalić jakiś szczegół, który nie pasowałby do całości i okresu (np. zegarek ). Być może są to rzeczywiście bardzo dobrej jakości zdjęcia z tamtego okresu, a może po prostu korporacja "dorobiła" sobie trochę zdjęć do albumu o historii firmy *wybaczcie paranoję* A może Grzegorz ma rację Mimo wszystko, zdjęcia ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mu się woda zagotowała w chłodnicy...

Tak się kończy zbyt częste ściąganie na siebie joystick'a podczas pokazów

Mi się coś tak wydaję że on po prostu pokonuję barierę dźwięku. , albo inna przyczyna związana z atmosferą.

A tu Tomcat pokonujący barierę dźwięku...

516fc6e926ebe9bem.jpg

A co do fabryki kobiet, to myślę że to faktycznie sesja zdjęciowa.

Te kobitki coś za ładnie wyglądają, a nawet przy nowych maszynach nie obejdzie się bez smaró itp.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się coś tak wydaję że on po prostu pokonuję barierę dźwięku. , albo inna przyczyna związana z atmosferą...

 

Na tej focie F-22 jest pokazana kondensacja pary wodnej w zawirowanych (ew. oderwanych, bo na sporej powierzchni) strugach powietrza przy locie z dużym kątem natarcia.

 

A w tym F-14 rzeczywiście widać wytworzenie się fali udeżeniowej przy Ma=1, uroczy efekt

 

I foty fotami, reżyserowane, czy nie, ale w czasie IIWŚ to właśnie w większości kobiety pracowały w fabrykach przy produkcji uzbrojenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I foty fotami, reżyserowane, czy nie, ale w czasie IIWŚ to właśnie w większości kobiety pracowały w fabrykach przy produkcji uzbrojenia

Może i tak, ale czy miały pięknie umalowane paznokcie, były pięknie zadbane, i czyste? Przecież to była jednak praca przy maszynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się coś tak wydaję że on po prostu pokonuję barierę dźwięku.
Apropos przekraczania bariery dzwieku - takie krotkie wyjasnienie. Ta chmurka, ktora widac przy Tomcacie, powstaje nie przy przekraczaniu bariery dzwieku, tylko tuz przed. Dokladnie przy przekroczeniu krytycznej liczby Macha. Punkt krytyczny zalezy od aerodynamiki samolotu i zazwyczaj miesci sie gdzies w przedziale 0.7 - 0.9 Macha. Ma to zwiazek z zaburzeniem przeplywu powietrza, spakiem temperatury i cisnienia osrodka. Zjawisko to nazywa sie oblokiem Pradtla-Glauerta (nie wiem, czy czegos nie przekrecilem w nazwiskach). Innymi slowy, samolot, ktory widac na zdjeciu, nie leci z predkoscia dzwieku. Sama fala uderzeniowa, za ktora czesto, mylnie bierze sie wspomniany oblok, jest calkowicie niewidoczna - powstaje ona za oblokiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz, ze on tu grzeje z nadzwiekowa lub blisko naddzwiekowej? Bez dopalacza? Na takiej wysokosci? Hornet nie ma raczej takiego nadmiaru mocy, zeby w najgesciejszej partii amtmosfery zblizyc sie do liczby Ma=1 o tak, po prostu... Ze juz nie wposmne o ryzyku takiego manewru wsrod tych wszystkich lodek, jachtow itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze leci na dopalaczu.
Ta, na dopalaczu... Zeby natakiej wysokosci mogl zblizyc sie do bariery dzwieku, musialby grzac na pelnym dopalaczu przez dluzszy czas, zeby sie rozpedzic. Po pierwsze, plomien byloby widac na 100%. Po drugie, dysze ma zamkniete, wiec jakby lecial na dopalaczu za zamknietymi dyszami, to by sobie ugotowal/usmazyl silniki. No chyba, ze sie rozbujal i zanim wlecial w kadr, wylaczyl dopalacze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Khehe... Czytanie ze zrozumieniem sie klania. Przeciez napisalem wyzej, ze powstanie obloku Prandtla-Glauerta (KLIK) NIE oznacza przekroczenia bariery dzwieku, a wrecz przeciwnie. Latac blisko bariery, to se mozna. Natomiast samemu przekroczeniu bariery dzwieku towarzyszy cala masa negatywnych i niebezpiecznych zjawisk i nikt nie odwazylby sie jej pokonywac na takiej wysokosci i przy tak malej odleglosci od widzow. Co nie zmienia faktu, ze wyglada to kozacko i widowiskowo. Szczegolnie przelot tego Horneta nad sama woda. Tyle tylko, ze nad sama woda, gdzie wilgotnosc powietrza jest duzo wieksza, warunki potrzebne do powstania tego stozka kondensacyjnego sa duzo bardziej sprzyjajace i moze on powstac nawet przy nizszej predkosci niz krytyczna liczba Macha. Natomiast na drugim filmiku pokazanym przez Ar2ra, faktycznie Tomcat przekracza bariere dzwieku. Najpierw osiaga liczbe krytyczna, na ulamek sekundy powstaje oblok Prandtla-Glauerta, nastepnie slychac suchy trzask gromu dzwiekowegoj i oblok znika. Zwroccie tez uwage, ze samolot leci na bezpiecznej wysokosci. Natomiast jak te Hornety sobie smigaja nad woda, to wleka za soba "waciaka" przez caly czas, co by sugerowalo, ze leca ciagle z predkoscia krytyczna. Pod publike, zeby gapie mogli sie popodniecac, ze widzieli, jak samolot bariere dzwieku pokonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz dawno sie zapetliles... raz piszesz:

Myslisz, ze on tu grzeje z nadzwiekowa lub blisko naddzwiekowej? Bez dopalacza? Na takiej wysokosci? Hornet nie ma raczej takiego nadmiaru mocy, zeby w najgesciejszej partii amtmosfery zblizyc sie do liczby Ma=1 o tak, po prostu... Ze juz nie wposmne o ryzyku takiego manewru wsrod tych wszystkich lodek, jachtow itd...
Raz tak:
Latac blisko bariery, to se mozna.
Wczesniej:
fala uderzeniowa, za ktora czesto, mylnie bierze sie wspomniany oblok, jest calkowicie niewidoczna - powstaje ona za oblokiem.
- no a przecie fali towarzysza zmiany cisnienia i temperatury - ktore sa widoczne i widac je na fotce ktora wstawilem - i o to chodzi

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.