Skocz do zawartości

IJN Akagi 1/700 Fujimi + drewniany pokład + dodatki FlyHawk, Lion Roar


lkemot

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszła pora na malowanie. Po zamaskowaniu pokładów z linoleum i drewnem na model poszedł Surfacer 1200 rozcieńczony 1:3  z Mr. Color Leveling Thinner'em. Potem XF-75 IJN Grey Kure Arsenal rozcieńczony 1:1 (może trochę mocniej). 

Kratownice pokładu startowego wyszły bardzo dobrze, kleju nie widać 😎.  Spawanie CA było Ok.

ak148.thumb.jpg.4cb799f6e7020aba5414e7816df7c2b6.jpg

 

ak149.thumb.jpg.b7b28402ad981dcadf0b6493c7c29a2e.jpg

 

ak150.thumb.jpg.d1cde8ee7b360561c73e17f6b7e9e073.jpg

 

ak151.thumb.jpg.aada1a8c77f1ed866e3164832bce05a7.jpg

 

Pokład dziobowy został wyposażony w łódkę ratunkową

ak152.thumb.jpg.5213b1570330d2fa6d59468f0f99f86b.jpg

 

A rufowy w wiele łodzi wszelkiej maści

ak153.thumb.jpg.6bfe79741814a0207208689325738b26.jpg

 

ak154.thumb.jpg.fbc47edcbcf253b39ce14fec1d8e9cb1.jpg

 

ak155.thumb.jpg.cf91a16b67e8c6eb35f2d2568ed9da91.jpg

 

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ładnie! :super:

przyczepię się tylko do malowania sprzętu ratunkowego:

środki burt łodzi wiosłowych - białe, ławeczki i pokłady - Tan, obrzeża - szare

łodzie motorowe podobnie

kutry pokłady tan, reszta (poza brezentowym okryciem części pasażerskiej) szary

 

1792235898_IJNBoats_188.thumb.png.8ff123a8fa4610b0853a9a91868e51bb.png1535060242_IJNBoats_189.thumb.png.3eecfe2e89bea4aa66973fe22c474443.png

374321613_IJNBoats_193.thumb.png.037ced8b00afd10e169cceee9baafd5a.png

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się posiłkowałem tymi zdjęciami, no ale nie wszystko tak wiernie oddałem...

A ponieważ jest to mój drugi model plastikowy to proszę o pomoc,

 

- zamierzam teraz prysnąć lakier błyszczący X-22 Clear -> jak go rozcieńczyć ? 1:1 czy mocniej, malować grubo czy tylko mgiełką ?

 

- potem zrobię wash'a Tamiya Panel Line Accent Color i będę go zmywał White Spirit'em -> czy dobrze i po jakim czasie

 

- czy lakier X-22 kłaść również na drewniany pokład pod kalki, czy nie ?

 

 

Edytowane przez lkemot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, lkemot napisał:

Też się posiłkowałem tymi zdjęciami, no ale nie wszystko tak wiernie oddałem...

A ponieważ jest to mój drugi model plastikowy to proszę o pomoc,

 

- zamierzam teraz prysnąć lakier błyszczący X-22 Clear -> jak go rozcieńczyć ? 1:1 czy mocniej, malować grubo czy tylko mgiełką ?

 

- potem zrobię wash'a Tamiya Panel Line Accent Color i będę go zmywał White Spirit'em -> czy dobrze i po jakim czasie

 

- czy lakier X-22 kłaść również na drewniany pokład pod kalki, czy nie ?

 Ja rozcieńczam bardzo mocno farby. Praktycznie do konsystencji mleka. Lakiery nawet jeszcze bardziej - prawie woda (raczej dodaje krople lakieru do spirytusu - maluje lakierami akrylowymi z marketu budowlanego)

 

Odnośnie lakierowania przed washem - oczywiście standardowa szkoła mówi: farba>lakier połysk>wash i inne> lakier mat

ja nie lakieruję przed washowaniem z prostego powodu: weathering w tej skali powinien być (moim skromnym zdaniem) bardzo dyskretny a więc nie ma tu 15 warstw różnych specyfików.  Jeśli malowałeś akrylami - spokojnie możesz robić "łosza" bez lakieru. Powłoka akrylowa nie ulegnie zniszczeniu. 

Po zakończeniu wystarczy model pokryć mgiełką lakieru satynowego (niekoniecznie mat). Jeśli będziesz "mglił" z odpowiedniej odległości (ok 20-25 cm) na niskim ciśnieniu uzyskasz fajny efekt półmatu - model się nie świeci ale jednak daje miłe refleksy w obiektywie....

 

odnośnie kalek - jeśli malowanie pokładu wyszło błyszczące - można kłaść bez lakieru - jeśli mocno matowe - proponuję pokryć cieniutką warstwą błyszczącego. Koniecznie po położeniu kalek powinieneś je "zgasić" lakierem matowym lub washem

 

tu masz washowane panele (i cały okręt też) bez lakierowania błyszczącym oraz zgaszoną kalkę - przetarta washem i całość lak satynowy. Model malowany akrylami Gunze 

 

 

IJN Chitose-009.jpg

IJN Chitose-014.jpg

Edytowane przez blacman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, blacman napisał:

 Ja rozcieńczam bardzo mocno farby. Praktycznie do konsystencji mleka. Lakiery nawet jeszcze bardziej - prawie woda (raczej dodaje krople lakieru do spirytusu - maluje lakierami akrylowymi z marketu budowlanego)

[...]

Model malowany akrylami Gunze 

 

 

Wiem, że mądremu to wystarczy, by zrozumieć...

 

Ale ja poproszę o wyjaśnienie dodatkowe: Skąd idea lakierów z markietu? Chyba  nie malujesz całego modelu tzw. oryginalnOM OBI-farbOM do ścian?:szok:

Edytowane przez socjo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie kalek - warto nad nimi chwilę dłuższą "popracować" warto mieć płyny zmiękczające.  Po zmiękczeniu i nałożeniu warto poświęcić im chwilę i miękkim pędzelkiem dobrze je osadzić w zagłębieniach, nierównościach itd. Dobrze położona kalka nie powinna w ogóle pokazywać przezroczystego obrzeża ani granic przejścia. To można osiągnąć dyskretnym washem i lakierem ale dopiero po całkowitym wyschnięciu kalek.

Nie zawsze uda się osiągnąć dobry efekt - często kalki maja słaba jakość 

 

aircrafts.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, socjo1 napisał:

 

Skąd idea lakierów z markietu? Chyba  nie malujesz całego modelu oryginalnOM OBIfarbą do ścian?:szok:

ponieważ wychodzi znakomicie taniej 😉

maluję lakierami do boazerii - puszka kupiona lata świetlne temu za cenę 2 puszek lakieru Tamyi wystarczyłaby całemu naszemu działowi na kolejne lata świetlne.... 😉

IMG_7171.thumb.jpg.2ec42311505624c7cdd760c17f7adce6.jpg

 

 

a modele - póki co - maluję farbami Gunze. ALE mam już rozbarwione kolory IJN do formatu, który pozwala mi zamówić lakiery samochodowe w mieszalni lakierów .... w zeszłym roku robiłem próby - lakiery akrylowe samochodowe trzymają się każdej powierzchni po prostu zaj... ście !!

 

Edytowane przez blacman
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, nie załapalem że mówisz o bezbarwnych, dlatego byłem cokolwiek zaskoczony.

5 godzin temu, blacman napisał:

odnośnie kalek - warto nad nimi chwilę dłuższą "popracować" warto mieć płyny zmiękczające.  Po zmiękczeniu i nałożeniu warto poświęcić im chwilę i miękkim pędzelkiem dobrze je osadzić w zagłębieniach, nierównościach itd. Dobrze położona kalka nie powinna w ogóle pokazywać przezroczystego obrzeża ani granic przejścia. To można osiągnąć dyskretnym washem i lakierem ale dopiero po całkowitym wyschnięciu kalek.

Nie zawsze uda się osiągnąć dobry efekt - często kalki maja słaba jakość 

 

 

W przypadku dużych i eksponowanych kalek pozostaje wówczas ich dręczenie mechaniczne - sztywnym pędzlem "wprasowywanie" w detale, nakłuwanie szpilką, + następnie kilkakrotne zalewanie płynem. Ale to opcja dla osobników o silnych nerwach i na własną odpowiedzialność. Jeśli kalki są grube , oprócz werniksu matowego po jego położeniu warto delikatnie, drobnym papierem "zjechać" schodek na krawędzi.

Edytowane przez socjo1
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ten wash Tamiyi nie rozchodzi się po akrylach, robią się zacieki których nie można zmyć. Chyba muszę spróbować z lakierem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj aplikacji "punktowej" - małym pędzlem tylko w docelowym miejscu, a nie zalewanie całych powierzchni gęstym glutem. Wielu lubi różne washe - gotowce, ja jednak polegam na własnych mieszankach white spirit mięszanym z artystycznymi farbami olejnymi. Nałożenie na matowa powierzchnię daje Ci możliwość zabawy w stopniowanie zmiany nasycenia koloru i jego przejścia - od lekkich przebarwień, po zacieki z rozmytymi krawędziami. Takie efektu starałem się uzyskać na mojej korwetce (możesz znaleźć w galerii, HMCS Copper Cliff). Tyle porad amatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wash kladzie się na powierzchnie błyszczące. Skąd pomysł by kłaść na matową farbe??? Nie dziw się że zrobiły ci się plany, bo na każdej matowej powierzchni,czy to akryl, czy emalia bedą plamy. Z reszta sam juz zauważyłeś. To samo oleje. Nigdy w życiu na gołą farbę. Zawsze połysk lub satyna.  Wtedy masz przynajmniej kontrole nad tym co robisz i nad efektem jaki chcesz uzyskać. I kup sobie jakiś normalny lakier np tamki x22. Nie baw się w bieda modelarstwo bo to już przesada. Za 8 zł masz lakier tamki x22 ktory przy rozcienczeniu wystarczy ci na kilka modeli albo na kilka lat.

Edytowane przez chudyhunter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ten gościu nie stosuje przed washem lakieru satynowego ani błyszczącego, osiąga efekt "od tyłu": na dość matową farbę (widać Gunze C, lakiery Tamiya, ale chyba musi to jakimś akrylowym zawerniksować, nie jest pokazane chyba na żadnym jego filmie) leje wash po całości, a potem zmywa, ściera. Efekt moim zdaniem dość fajny.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, lkemot napisał:

Mam x22 tamki i nim będę lakierował, jakie proponujesz rozcieńczenie ?

Do aerografu 8-10: 1

 

22 minuty temu, Hubert Kendziorek napisał:

Ten gościu nie stosuje przed washem lakieru satynowego ani błyszczącego, osiąga efekt "od tyłu": na dość matową farbę (widać Gunze C, lakiery Tamiya, ale chyba musi to jakimś akrylowym zawerniksować, nie jest pokazane chyba na żadnym jego filmie) leje wash po całości, a potem zmywa, ściera. Efekt moim zdaniem dość fajny.  

 To co on robi to nie jest łosz, tylko filtr i stosuje się je na farby satynowe. Jak widzisz farba na  całej powierzchni zmienia kolor. Farby gunze c to lakiery, ale nigdy ich nie stosowałem. W łoszu chodzi o podkreślenie elementów wklęsłych, wypukłych i to sie robi na połysku. Jak zrobisz na macie lub satynie to wyjdzie ci filtr.

Edytowane przez chudyhunter
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, co robi Ame, jest moim zdaniem po środku, między filtrem (którego zasadniczo się nie ściera po nałożeniu), a washem (który po starciu zostaje w zagłębieniach, symulując cienie) - bo oczywiście, działa tu także jak filtr, zmieniając barwę modelu, ze względu na osadzenie się pigmentu w matowej, a więc porowatej powierzchni. 

Warto eksperymentować.

 

Pomysł Blacmana z lakierami samochodowymi, zwłaszcza gdy ktoś buduje modele  okrętów 1:350 + , po prostu genialny.   Do tej pory myślałem, że tylko podkłady do malowania samochodów da się po taniości zaadoptować do modelarstwa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, po co dyskutujesz, ONI wiedzOM lepiej, bo widzieli w internetach, Twoja praktyka jest tu bez znaczenia :haha:

Niech mi tylko wolno bedzie wspomnieć że w przypadku filtra, którego uzywasz jako łosza przy okazji, musisz stosować kolor ciemniejszy od bazowego, ktory w przypadku okrętów japońskich jest juz sam w sobie dość ciemny. W 700-tce prowadzi to do jedynego możliwego rezultatu: model zamienia się w ciemny glut :haha: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szydercza Gała napisał:

Mariusz, po co dyskutujesz, ONI wiedzOM lepiej, bo widzieli w internetach, Twoja praktyka jest tu bez znaczenia :haha:

Prosiłbym abyś jednak ograniczył uwagi do meritum sprawy bez zbędnych docinków. Kolejny zaskutkuje ostrzeniem - a kolejny krótkimi wakacjami.


każdy ma jakąś praktykę wynikająca z jego doświadczeń. Są modelarze, którzy próbują czegoś się dowiedzieć tu na forum. I ograniczmy nasze komentarze do tego.  OK?

 

można używać washa bezpośrednio na farbę. Ja tak robię. Maluje Gunze i używam washa zrobionego z rozcieńczonych farb olejnych. Nie wiem jaki jest skład washa Tamyi. Być może akrylowy - stad problem. 

Edytowane przez blacman
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt ne twierdzi przeciez że tak nie można, ale są tego konsekwencje. W przypadku olejów nie jest jeszcze tak źle, bo nawet z matu mozna je dość dokładnie usunąć. Natomiast emaliowe łosze, a takie w wiekszości sa gotowce, na macie natychmiast zamieniają sie w filtr. To oczywiście też niekoniecznie jest złem samym w sobie. Jezeli jesteś na to przygotowany i użyjesz odpowiednio jasnej farby jako bazy, tak jak ten kolo z wklejonego wyzej linka.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Szydercza Gała napisał:

Nikt ne twierdzi przeciez że tak nie można, ale są tego konsekwencje. W przypadku olejów nie jest jeszcze tak źle, bo nawet z matu mozna je dość dokładnie usunąć. Natomiast emaliowe łosze, a takie w wiekszości sa gotowce, na macie natychmiast zamieniają sie w filtr. To oczywiście też niekoniecznie jest złem samym w sobie. Jezeli jesteś na to przygotowany i użyjesz odpowiednio jasnej farby jako bazy, tak jak ten kolo z wklejonego wyzej linka.

dokładnie tak.  :super:

EDIT : taka moja obserwacja. Farby Gunze H maja taką właściwość - z której ja korzystam - w zależności od odległości z jakiej malujesz oraz ciśnienia możesz uzyskać mocny mat lub lekki satyno-coś-na-podobieństwo-gładkiego :)

i to pozwala mi uniknąć lakierowania

 

Edytowane przez blacman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, blacman napisał:

można używać wasza bezpośrednio na farbę. Ja tak robię. Maluje Gunze i używam wasza zrobionego z rozcieńczony farb olejnych. Nie wiem jaki jest skład washa Tamyi. Być może akrylowy - stad problem. 

  Tez takiego łosza używam i gwarantuje Ci ze nie można go używać gdy malujesz akrylami Tamki, Vallejo i AK, bez wcześniejszego położenia lakieru 

Edytowane przez chudyhunter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchałem merytorycznych rad @chudyhanter'a i prysnąłem na całość lakier błyszczący X-22 w rozcieńczeniu 1:8. Potem było łoszowanie, ścieranie, brudzenie, zmywanie. Do Washa użyłem Panel Line Tamiya, do brudzenia również - bardzo ładnie płynął po lakierze. A co z tego wyszło zobaczcie sami...

ak156.thumb.jpg.ea74a7422d7afd863b8e594aca1381b0.jpg

 

ak157.thumb.jpg.9e96b4a0c634e668687fe3319150d0c8.jpg

 

ak158.thumb.jpg.afda29bf3822f5a8d9d16386adbdf3fa.jpg

 

ak159.thumb.jpg.1b6ec40190f481336737483ed552facb.jpg

 

ak160.thumb.jpg.33f0aa030fc85ae20142864d5e83f28e.jpg

 

ak161.thumb.jpg.fd99370b35baeea1b815478ed4e083d6.jpg

 

ak162.thumb.jpg.3c2e998c2566667e9b3f5075e4b8cb4f.jpg

 

ak163.thumb.jpg.da79c16b65143f71ddaf72c0e29deaf6.jpg

 

ak164.thumb.jpg.5c5e36c6223e8d24230a97ec0eb4eb95.jpg

 

ak165.thumb.jpg.d454f31082748ae26cfebb5ae702a6e6.jpg

 

ak166.thumb.jpg.db76a4e9c39fb47b7a5a424325d726fd.jpg

 

 

Edytowane przez lkemot
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okręt dostał wreszcie pokład, teraz jest to prawdziwa deska do prasowania

ak167.thumb.jpg.23324735c28ba53a9276badb563c900a.jpg

 

Kratownice się nieźle spasowały

ak168.thumb.jpg.deaf4fdb3d0578029303c62f71954c83.jpg

 

ak169.thumb.jpg.98860ef179b7e14fb4f2acd40ecc9d7d.jpg

 

ak170.thumb.jpg.4b79377081e17efe1ec36c73c80b5951.jpg

 

ak171.thumb.jpg.8f6a792368a12bf6470a6e5ac30b9a7e.jpg

 

ak172.thumb.jpg.a611f81cbf38c27615c18e7775610134.jpg

 

ak173.thumb.jpg.e918d649d62abd956ccaa31c9906be95.jpg

 

ak174.thumb.jpg.aa56c7d0a75024592bcec0e3c21f1faf.jpg

 

ak175.thumb.jpg.82c006ec7f45670eaa98dfad03df28f6.jpg

 

ak176.thumb.jpg.369adf9cb845d564e81448359f4178ae.jpg

 

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Położyłem kalki, pod kalki dawałem Micro Set, na kalki Micro Sol. Potem przykleiłem liny hamujące i łapacze dla tych co się nie załapali, reflektory, oświetlenie pasa i klapy przeciwpodmuchowe. Większość elementów była klejona na lakier X-22

ak175.thumb.jpg.6b8b6be61735a80b6365263fa134377f.jpg

 

ak176.thumb.jpg.879e0565dd388489951e9fb0eb795a41.jpg

 

ak177.thumb.jpg.1ff8725cc05d25c616e03c878b878e66.jpg

 

I wygląd całości

ak178.thumb.jpg.808e2211fa2b6a3e0aaa38cc8792588a.jpg

 

Teraz czeka mnie lakierowanie na błyszcząco i lekkie brudzenie pokładu

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.