Skocz do zawartości

Dassault Mirage IV P C'est Fini| 1:72 A&A Models


Hubert Kendziorek

Rekomendowane odpowiedzi

 

Dassault Mirage IV P  C'est Fini| 1:72 A&A Models/Syhart Decals


Uruchomiony 28 listopada 1956 roku przez firmę Dassault program Mirage IV zaowocował lotem pierwszego prototypowego dwusilnikowego myśliwca bombowego o nazwie Mirage IV 01 17 czerwca 1969 roku. Dwa lata później, 12 października 1961 roku, pierwszy Mirage IV A wzbił się w powietrze, otwierając serię 4 prototypów i 62 samolotów produkcyjnych.
33-tonowy samolot mógł latać z dwukrotną prędkością dźwięku na wysokości 18 000 metrów, a dzięki możliwości tankowania w locie zasięg był praktycznie ograniczony tylko możliwościami załogi.

 

Samolot będący bohaterem tej galerii był od 1995 roku jednym z pięciu egzemplarzy utrzymywanych w stanie lotnym do wykonywania misji rozpoznawczych dalekiego zasięgu i walki elektronicznej.

6 czerwca 2005 roku w ramach oficjalnej ceremonii zakończenia służby, ostatni lot odbyli na nim Eric Pintat, dowódca i szef operacji eskadry "Gascogne" oraz  René Dupré, zastępca dowódcy jednostki. 

Obecnie Mirage IV P n ° 59 Charlie Foxtrot znajduje się w 110 bazie lotniczej w Creil .

 

Ale nie był to ostatni lot Mirage IV P.

W czwartek 30 czerwca 2005 r. o godzinie 12:05  Mirage IV P n ° 62, ostatni Mirage IV, który opuścił linie produkcyjne Dassault, wylądował na pasie muzeum Le Bourget, po locie ze 118 bazy lotniczej „Colonel Rozanoff” w Mont-de-Marsan. Jest jednym z eksponatów Muzeum Lotnictwa i Astronautyki Le Bourget.

 

C'est Fini!

 

Model A&A Models mogę polecić tylko doświadczonym modelarzom, bardzo wymagający szortran, o kiepskich detalach i  marnym spasowaniu części.

Malowany metalizerami Vallejo, farbami Tamiya i Gunze, wash Modelers World, subtelne cieniowanie olejną Smoke Abtailung 502.   

Kalkomanie Syhart Decals, świetne w układaniu, aczkolwiek nieco grube.

Koła ResKit. Sonda do tankowania - Master. Fotele Pavli w kokpicie, praktycznie niewidoczne przez małe i grube szyby.

 

86qbfk.jpg


5W7rlu.jpg


XyBrcn.jpg


lTaevv.jpg


nSRVto.jpg


OWEFoN.jpg


6jmvfc.jpg


6tWH7k.jpg


2KM7wF.jpg


vnyoWv.jpg


P3Fa0o.jpg


2OO2Gf.jpg


SCNias.jpg

 

 

 

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię okazjonalnych malowań (z małymi wyjątkami), ale to tutaj wygląda bardzo ładnie i efektownie. Kolorowo ale nie tandetnie. 
Całkiem staranna i czysta robota, takie bardzo lubię. Jedynie silnik wygląda trochę jakbyś go zrobił od niechcenia, a przecież to dość istotny ale i trudny element każdego modelu.
Ale maszyna udana, cieszy oczy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Jo_Sh napisał:

Jedynie silnik wygląda trochę jakbyś go zrobił od niechcenia, a przecież to dość istotny ale i trudny element każdego modelu.

 

Jak powiedział nieodżałowanej pamięci Leon Niemczyk w Vabanku, "Ma Pan absolutną trafność!"

Utrzymałem żenująco niski poziom tych dysz,  jaki zaproponował producent. Być może nawet na koniec dorzuciłem własne trzy grosze, chcąc zasymulować przepalenia. 

Prawdę mówiąc, te dysze nadają się tylko do wymiany, ale nie natrafiłem na nic, co by się nadawało. Zresztą, to by chyba było pudrowanie trupa.

 

Dzięki za miłe komentarze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.