Skocz do zawartości

Schnellbot S-100 Revell'a, podsumowanie, spowiedź i kilka pytań nowicjusza


Zapomniany

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Totalnie nie wiem czy dobry dział - jeśli uznacie, że inny byłby lepszy, dajcie znać, przenieście temat. Dzięki :)

 

Mniej więcej rok temu postanowiłem zająć się modelarstwem. Kupiłem w sklepie modelarskim kilka mniej i bardziej użytecznych rzeczy oraz swój pierwszy model - S-100 Revell'a w skali 1:72. Model wyjątkowo ciekawy, również w modelowaniu. Wyjątkowo dobrze mi się z nim pracowało (pracuje), pomimo tego że zrobiłem wiele błędów i pominąłem kilka etapów "dobrych praktyk". Nieświadomie. Ale o tym zaraz.

 

Na chwilę obecną model wygląda tak - jest już skończony, przynajmniej według instrukcji.

 

IMG_20201230_200203.thumb.jpg.b0e851bc2b9cfb2015e1c6ada72e8a4e.jpg

 

IMG_20201230_200224.thumb.jpg.dd550608d0d5637e0a4b79a6493185d6.jpg

 

IMG_20201230_200238.thumb.jpg.c2dc715c358aae5730a6e0ffe819c32c.jpg

 

IMG_20201230_200303.thumb.jpg.9a2cbf332d7a6346da45afe579b96f12.jpg

 

IMG_20201230_200311.thumb.jpg.e323a1ba1e50d76d840334f23c169604.jpg

 

IMG_20201230_200317.thumb.jpg.522bac02f1e51becc819d2ffd0a2d020.jpg

 

IMG_20201230_200330.thumb.jpg.4de175a3d5d1cdf94f5c392b2a446f03.jpg

 

Zasadniczo jestem z niego nawet zadowolony - no bo jak mógłbym nie być zadowolony ze swojego pierwszego dziecka? 😉

Ale postanowiłem zrobić spowiedź i przyznać się do błędów. Jednocześnie chętnie poznam Waszą opinię, uwzględniając to co zrobiłem i czego nie zrobiłem. Na końcu parę pytań.

Wybaczcie za nomenklaturę, ale niespecjalnie znam się na fachowym nazewnictwie.

 

1. Brak podkładu. Nie wiedziałem, że coś takiego się daje, w sklepie modelarskim nie wspomnieli o tym.

2. Farby akrylowe Pactra, ale bez rozcieńczania (wszystko było malowane pędzlami, brak aerografu). Po prostu pierwsza warstwa (a raczej ślizgająca się farba na plastiku [odtłuszczonym w wodzie z płynem]), druga, na końcu trzecia czy czwarta, właściwa. Działa. Ale zdaję sobie sprawę, że można lepiej. Ładniej. Dokładniej. I bez trzech ofiar pędzlowych (złe traktowanie, biję się w pierś)

3. Brak szpachlowania - celowo. Stwierdziłem, że na razie nie będę się tym zajmował, skupię się na nauce innych rzeczy. Żałuję, ale czasu nie cofnę. Widać mocne ubytki, zwłaszcza na bokach łączeń pokładu (nie widać tego na zdjęciach) i na łączeniu pokładu ze "sterem" (widać to na ostatnim zdjęciu, przy drabince).

4. Kleju... trochę za dużo. Tu wypływa brak umiejętności, ale myślę że idzie to w dobrym kierunku. Choć wciąż brakuje skilla. Miałem do dyspozycji klej na grubym pędzelku oraz igłowy Revella. Zdecydowanie zabrakło ultra thin (tego malutkiego pędzelka). Są tego widoczne efekty. Nadrabiam już zaległości, jest w drodze.

5. Elementy złączone i pomalowane zgodnie z instrukcją (pewne kompromisy w kolorach się pojawiły oczywiście), ale już wiem że te "rury" przy schodach są odwrotnie założone. Wydaje mi się, że tak było w instrukcji (jestem niemal pewny, ale nie dam sobie głowy uciąć), a dziś oglądając realne zdjęcia zauważyłem, że były one ustawione przodem do dzioba

6. Brak lakieru - przymierzam się do satynowego, żeby jeszcze dorobić troszkę zabrudzeń i tym podobnych efektów, ale o tym za moment

7. Poległem z szybą. Wyciąłem ją, chciałem nakleić, nie udało się to. Szyba nie nakleiła się, upaćkałem wszystko wokół klejem, na tym elemencie wciąż jest klej (mam drugi wariant, ale na ten moment nie podejmę się tego). Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak się to nakleja? Jest to taki cienki plastik do wycięcia nożykiem i uformowania na elemencie przed lornetką (ostatnie zdjęcie - widać zresztą pozostałości zgrubień po kleju i kolejnych warstwach farby - nie wiedziałem czym to usunąć, zostawiłem to już tak, teraz wiem że są specyfiki do usuwania kleju 😉 )

8. Zepsułem cążki (nie jakieś rewelacyjne, ale też nie najtańszy szmelc) - przestały mi "odchodzić", czasami muszę ręcznie je odciągnąć od siebie. Da się to jeszcze jakoś uratować czy raczej trzeba kupić nowe? 😞 I co mogło być powodem tego? Słaba jakość, zbyt mocne przyciskanie (choć raczej obchodziłem się z nimi delikatnie - ot przycinanie elementów z formy, nic ponadto)?

 

Model naprawdę wiele mnie nauczył, ale też udowodnił że nic nie wiem 😉 Nadal nie ogarniam miliona rodzajów klejów, lakierów czy farb. Wiem że na pewno pozostanę przy farbach akrylowych, a co do lakierów - doczytałem, że stosuje się je aby "utrwalić" cały efekt (farbę itd)? I można użyć matu, połysku lub satyny, tego ostatniego zwłaszcza gdy chcemy przeprowadzić jeszcze washing.

No i właśnie, Drodzy Koledzy i Koleżanki, jak to z tym washingiem teraz jest?

Chciałbym dorobić troszkę przybrudzeń, ocieków techniką pin-wash. Upatrzyłem sobie jakąś czarno-brązowy (z uwagi na brak czerni) olej do washingu, firmy Modellers (ponoć zachwalanej w tym temacie) i White Spirit do rozcieńczania (tak, już wiem że trzeba). Rozumiem, że wystarczy pokryć model lakierem satynowym w sprayu, z uwagi na brak aerografu (czy farby akrylowe się nie zepsują?), odczekać aż przeschnie i dokonać washingu? Czy potem ponownie trzeba dać lakier, jeśli nie będę chciał już nanosić innych zmian (pigmentacji itd)?

 

Czym rozcieńczać farby akrylowe Revella? Bo Pactrę to i wodą można, a co z Revellem?

Kupiłem podkład szary w sprayu (brak aerografu) Tamiya. Rozumiem że przed malowaniem warto taki podkład dać? Co w przypadku malowania jasnych elementów, np. jasnego, żółtego drewna (jak na zdjęciach)? Czy tak jasne kolory nie będą jakoś kontrastować z podkładem?

 

Chętnie poczytam Wasze uwagi, opinie, komentarze. I z góry dziękuję za pomoc z pytaniami :)

 

Ah, najważniejsze! Szukałem, szukałem i nie znalazłem. O ile boki okrętu można "przybrudzić washingiem" (jak tu np https://warthunder.com/en/news/4204-development-s-100-1945-master-of-the-seas-en/) o tyle nie wiem co zrobić z górą kadłuba. Jakieś drobne ryski czy zarysowania? Doradzicie coś? Jak się to eksploatowało w rzeczywistości i czym takie efekty zrobić (wykałaczka do rys, gąbka czy coś jeszcze innego)?

Edytowane przez Zapomniany
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję pierwszego modelu. Jak na debiut fajnie wyszło.

Tu masz trochę inspiracji jak ten model można postarzeć.

https://www.youtube.com/watch?v=opP4yNWus7Q

Do tak dużego modelu przy braku aerografu możesz użyć podkładu samochodowego na, MOTOLIP w puszcze. 

Farby akrylowe wodne (oznaczenie np H lub Aqua) najlepiej rozcieńcza się czystą wódką lub dedykowanym przez producenta rozcieńczalnikiem.

tu masz bazę wiedzy:

https://modelwork.pl/topic/9158-farbki-i-ich-rozcieńczanie/

Wash kup jeden czarny drugi ciemno brązowy np. Tamiya Panel Line możne być też AK Interactiwe lub Ammo Mig, do zmywania nadmiaru washa użyj white spirit lub terpentyny (z marketu budowlanego).

Pigmenty w dużych opakowaniach kup w sklepie internetowym dla plastyków.

Lakier bezbarwny  - ja używam Pronto -nabłyszczacz do paneli (daje ładną satynową powierzchnię). Daję go przed kalkomaniami. Ostatnia warstwa końcowa po brudzeniu pigmentami utrwali wszystkie efekty matowa lub błyszcząca (najlepiej z aero)

Szybę dorób  grubszej foli np. do bindowania okładek (mają w każdym punkcie ksero, opakowania po zabawkach). Przyklej ją klejem typu CA (kropelka)- dozuj go delikatnie zaostrzoną wykałaczką.

Cążki możesz naostrzyć w punktach z dorabianiem kluczy (jeżeli koszt ostrzenia ich wartość to kup nowe).

Nadmiar kleju po wyschnięciu należy zeszlifować drobnym papierem ściernym.

Zainwestuj na początek w tani chiński aerograf:

https://allegro.pl/oferta/aerograf-dwufunkcyjny-zestaw-fa-8000-fine-art-9291599643

Kompresor (membranowy szybko się zepsuje, ale na minimum rok starczy):

https://allegro.pl/oferta/stylowy-modelarski-kompresor-do-aerografu-as16-9543250333

Lub taki zestaw:

https://allegro.pl/oferta/kompresor-modelarski-z-aerografem-do-malowania-9721096615

Powodzenia!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez robertmodelarz
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na pierwszy model to calkiem przyzwoicei ci wyszlo.

Co do calego procesu budowy i malowania to proponuje przeszukac dzial  https://modelwork.pl/forum/4-jak-to-zrobić-i-jak-pokazać/  

Znajdziesz tam mnostwo informacji istotnych ktore ci pomoga. 

Przy nastepnym modelu zaloz warsztat od poczatku i pytaj na bierzaco.

Od siebie dodam ze jednymi z najlepszych glejow sa kleje zadkie Tamiya czy Mr Hobby lub pochodne. klej wnika w klejona szczeline i nie zostawia sldu a dodatkowa ceha jest to ze szybko odparowjue. po kilku sekundach mozna docisnac klejone i rozpuszczony plastik wypelni mniejsze szpary na laczeniu. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, robertmodelarz napisał:

Gratuluję pierwszego modelu. Jak na debiut fajnie wyszło.

Tu masz trochę inspiracji jak ten model można postarzeć.

https://www.youtube.com/watch?v=opP4yNWus7Q

Do tak dużego modelu przy braku aerografu możesz użyć podkładu samochodowego na, MOTOLIP w puszcze. 

Farby akrylowe wodne (oznaczenie np H lub Aqua) najlepiej rozcieńcza się czystą wódką lub dedykowanym przez producenta rozcieńczalnikiem.

tu masz bazę wiedzy:

https://modelwork.pl/topic/9158-farbki-i-ich-rozcieńczanie/

Wash kup jeden czarny drugi ciemno brązowy np. Tamiya Panel Line możne być też AK Interactiwe lub Ammo Mig, do zmywania nadmiaru washa użyj white spirit lub terpentyny (z marketu budowlanego).

Pigmenty w dużych opakowaniach kup w sklepie internetowym dla plastyków.

Lakier bezbarwny  - ja używam Pronto -nabłyszczacz do paneli (daje ładną satynową powierzchnię). Daję go przed kalkomaniami. Ostatnia warstwa końcowa po brudzeniu pigmentami utrwali wszystkie efekty matowa lub błyszcząca (najlepiej z aero)

Szybę dorób  grubszej foli np. do bindowania okładek (mają w każdym punkcie ksero, opakowania po zabawkach). Przyklej ją klejem typu CA (kropelka)- dozuj go delikatnie zaostrzoną wykałaczką.

Cążki możesz naostrzyć w punktach z dorabianiem kluczy (jeżeli koszt ostrzenia ich wartość to kup nowe).

Nadmiar kleju po wyschnięciu należy zeszlifować drobnym papierem ściernym.

Zainwestuj na początek w tani chiński aerograf:

https://allegro.pl/oferta/aerograf-dwufunkcyjny-zestaw-fa-8000-fine-art-9291599643

Kompresor (membranowy szybko się zepsuje, ale na minimum rok starczy):

https://allegro.pl/oferta/stylowy-modelarski-kompresor-do-aerografu-as16-9543250333

Lub taki zestaw:

https://allegro.pl/oferta/kompresor-modelarski-z-aerografem-do-malowania-9721096615

Powodzenia!!!!!

 

Dzięki wielkie za miłe słowa i porady :) Jeśli chodzi o podkład to zamówiłem już szary w sprayu, zobaczę jak się to sprawdzi. Na horyzoncie mam dużo mniejszy model, więc powinno być OK. Washe i white spirit nabędę pewnie gdzieś w styczniu i wtedy też usiądę do przybrudzenia tego modelu.

 

Co do szyby - zwróciłem uwagę na ten materiał wideo i widzę, że ja zupełnie źle ją naklejałem - na plastik, a nie nad plastik. Źle zrozumiałem instrukcję, a obrazek poglądowy był kiepski. Myślę że usiądę jeszcze do tego, bo teraz wydaje się to łatwiejsze. Mam jeszcze jedną oryginalną szybę (dostałem od Revella, gdy zgubiłem kalkomanie podczas przeprowadzki, potem je znalazłem i tak mam po dwie sztuki i większy margines błędu). Dzięki za protip o wykałaczce i kleju! :) Mam nadzieję, że się uda (wieczorem lub jutro spróbuję) :)

 

Co do cążek - one dobrze tną. Problemem jest naciąg, tj. gdy utnę część, cążki nie wracają lub bardzo słabo wracają do punktu wyjścia. Jakby sprężyna się wyrobiła czy coś takiego.

 

A czym czyścicie ewentualny nadmiar kleju z trudno dostępnych miejsc? Tam, gdzie papier nie sięgnie? Kombinowanie z papierem czy jakieś inne rozwiązania?

 

Co do aerografu - sam nie wiem. Razem z kompresorem wyjdzie ponad dwie stówki za coś, co prędzej czy później się zepsuje i i tak będę musiał kupić nowy, lepszy. Myślę, że po prostu na razie poużywam rozwiązań w sprayu (podkłady, lakiery) i pędzli, a aerograf kupię już raz a porządnie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kzugaj napisał:

Jak na pierwszy model to calkiem przyzwoicei ci wyszlo.

Co do calego procesu budowy i malowania to proponuje przeszukac dzial  https://modelwork.pl/forum/4-jak-to-zrobić-i-jak-pokazać/  

Znajdziesz tam mnostwo informacji istotnych ktore ci pomoga. 

Przy nastepnym modelu zaloz warsztat od poczatku i pytaj na bierzaco.

Od siebie dodam ze jednymi z najlepszych glejow sa kleje zadkie Tamiya czy Mr Hobby lub pochodne. klej wnika w klejona szczeline i nie zostawia sldu a dodatkowa ceha jest to ze szybko odparowjue. po kilku sekundach mozna docisnac klejone i rozpuszczony plastik wypelni mniejsze szpary na laczeniu. 

 

Dzięki za miłe słowa! :)

Tak, dział troszkę poczytałem, jeszcze oczywiście sporo lektury przede mną. Warsztat jako taki miałem od początku, brakuje jedynie kilku elementów, których nie kupiłem celowo, chcąc na początku skupić się na innych elementach i nauce dobrego doklejenia, nanoszenia kleju itd itp. Zabrakło podkładu, czego nie byłem świadom. Powoli będę dosztukowywał kolejne elementy (podkład, szpachla [to już w drodze], lakiery w sprayu, washe, ewentualnie pigmenty, a z czasem dokupię też aerograf).

 

Washe będę dosztukowywał gdzieś w styczniu już, więc na razie odpocznę od modelu, skupię się na innym, mniejszym, zobaczę jak się tej szpachli używa oraz podkładu. A gdy przyjdą washe to wrócę do ubrudzenia powyższego :) I pewnie z tym czy nowym modelem będę miał parę pytań, więc z pewnością zapytam :)

 

Co do kleju, kupię Tamiya Extra Thin (+ te co mam, czyli igłowy Revella i Tamiya Cement z dużym pędzelkiem, do nieco innych, mniej precyzyjnych zastosowań).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2020 o 15:04, Thalgonis napisał:

Wieczorkiem? Lepiej jutro - robienie fotek w wieczór sylwestrowy... Hm... Rozmazanie to widzę lekko :D :D 

Czyli pływający okręt bez dioramy :D

Porobiłem parę zbliżeń. Zauważyłem przy okazji, że muszę popracować nad malowaniem jeszcze. Ale myślę że to kwestia braku podkładu. Widzę też, że nie wszystkie elementy są idealnie spasowane. Czym wypełniacie takie ubytki, jeśli było dobrze 'wypiłowane'? Szpachla w tak drobne miejsca raczej nie wejdzie, nie? Widać to tutaj, łączenie tej "ochronki" z okrętem:

 

IMG_20210102_003122.thumb.jpg.65a9096ffe8f88aba3891061e559790d.jpg

 

Inne zbliżenia:

IMG_20210102_003033.thumb.jpg.d16439161b6e3fc2d2dc3f8ad55c6d7d.jpg

 

IMG_20210102_003045.thumb.jpg.83e036a7af1b30e88cc67ea29628d6d6.jpg

 

IMG_20210102_003108.thumb.jpg.497d6ba83f459f304c68e1db4b6bb01a.jpg

 

IMG_20210102_003138.thumb.jpg.609add0bc57ddd2cc9b564caeef7acf7.jpg

 

IMG_20210102_003145.thumb.jpg.3d85cd9016790c52a48907fd85df162b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w takie bardzo drobne szparki i trudno dostępne miejsca daję wyciągnięty nad świeczką kawałek ramki. Nie zawsze się udaje, ale i tak to lepsze niż zeszlifowanie „niechcący” szczegółów poszycia :) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten pomysł na jakimś materiale (przy czym ktoś topił to w jakimś rozcieńczalniku albo kleju, który rozpuszcza plastik). W sumie niegłupie, o ile można to jakoś nanieść wykałaczką czy inną igłą, bo innego pomysłu na "zaszpachlowanie" takich szczelin w gotowym i posklejanym już modelu nie mam :D Ale pomyślę o tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Rozpuszczanie w jakimś rozcieńczalniku albo kleju” to tworzenie własnej szpachlówki. IMHO w dzisiejszych czasach, kiedy dostępne są w sklepach modelarskich różne-różniste rodzaje szpachlówek to „głupota” 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na malowanie pędzlem takiego "wielgasa" to wyszło całkiem nieźle :super:

pytałeś o wąskie szczeliny - tak jak pisał Thalgonis - można łatać ramką jak większa szpara, a jak cienka to chyba najłatwiej zalać rzadkim CA, tylko trzeba oczywiście potem "posprzątać" Debonderem (zmywacz do CA) w miejscach gdzie zostały naddatki kleju

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyście mogli mi jeszcze podpowiedzieć co do podkładu - wolę się dopytać zanim zrealizuję koszyk. Mam wrzucony do koszyka podkład Tamiya Surface Primer 180ml w sprayu (potrzebuję tego ze względu na brak aerografu). Na forum ktoś polecił jeszcze Mr Surfacer, przy czym Tamiya kosztuje około 39,- za 180ml, a Mr Surfacer około 49,- za 170ml. Kolor szary w obu przypadkach. Czy jest jakiś sens dopłacać czy spokojnie można zostać przy Tamiya?

 

I drugie pytanie dot. podkładu - elementy które będą malowane na jasne kolory (jasny czerwień, jasny żółty itp) warto podkładać na szaro czy lepiej poszukać białego podkładu? Chodzi o jakieś ewentualne prześwity czy inne problemy z malowaniem (pędzlem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, M.A.V. napisał:

Jak na malowanie pędzlem takiego "wielgasa" to wyszło całkiem nieźle :super:

pytałeś o wąskie szczeliny - tak jak pisał Thalgonis - można łatać ramką jak większa szpara, a jak cienka to chyba najłatwiej zalać rzadkim CA, tylko trzeba oczywiście potem "posprzątać" Debonderem (zmywacz do CA) w miejscach gdzie zostały naddatki kleju

Dzięki wielkie za potwierdzenie, kolejna rzecz do doczytania i kolejny produkt na liście zakupów. W sumie dwa 😉

I dzięki za miłe słowa! :) Myślę, że z podkładem wyszłoby ciut lepiej, przynajmniej pod kątem trzymania się kleju na plastiku.

 

Co do Debondera to ludzie polecają PS-F (choć cena troszkę wysoka...). A jaki klej CA? Jesteś w stanie coś polecić? Nie tylko do uzupełniania szczelin, ale też do przyklejania różnych elementów "na styk", gdzie kleje roztapiające plastiki nie zawsze się sprawdzą. Po prostu jakaś kropelka? https://www.castorama.pl/klej-kropelka-10-ml-id-1017472.html

Klej CA zadziała od strzała, nie trzeba jakichś "aktywatorów"? Kilka tematów na forum jest o "aktywatorach", ale trochę nie rozumiem ich zastosowania.

Edytowane przez Zapomniany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja SUBIEKTYWNA opinia :

 

Co do Debondera to używam od długiego czasu takiego z Wamodu i jest OK :

https://www.mojehobby.pl/products/Rozklejacz-Debonder-do-klejow-cyjanoakrylowych-20ml.html

 

co do CA to używam  2 rodzajów - jeden "rzadki" , drugi "gęsty" (w zależności jaki potrzebny --> prócz konsystencji różnica jest w szybkości parowania, gęsty dłużej łapie więc jest więcej czasu na ewentualne manipulacje i korekty) :

https://www.mojehobby.pl/products/KLEJ-CYJANOAKRYLOWY-CA-GESTY-20g.html

https://www.mojehobby.pl/products/KLEJ-CYJANOAKRYLOWY-CA-RZADKI-20g.html

na aktywatorach do CA nie znam się, nigdy nie używałem, nie słyszałem  :szczerbol:

 

co do podkładu :

trzymanie farby to jedno ale pokrycie modelu podkładem ma wg mnie jeszcze inną WAŻNIEJSZĄ zaletę --->  kryje wszystko jednolicie więc widać jak na dłoni wszelkie niedoróbki = gdzie jeszcze są szpary, niedoszlifowania, skoślawienia, niedoróbki gdy się dokleja elementy z blaszek, żywicy czy HIPSu, albo widać jeśli było szpachlowane i coś popękało itd.    

Edytowane przez M.A.V.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super! Dzięki wielkie za wskazówki! :)

Dodałem sobie te kleje i pewnie kupię na dniach. Rozklejacz do CA również, chociaż tu jeszcze pomyślę i poczytam jakiej firmy.

Co do podkładu - tak, też o tym słyszałem, że widać niedoróbki i można jeszcze coś ewentualnie poprawić, doszlifować czy doszpachlować. W tym modelu podkładu nie użyłem, więc jest jak jest :)

 

Chciałbym jeszcze pobawić się washami, pigmentami i ogólnie nieco przybrudzić ten i kolejne modele (okręty).

Wymyśliłem taką listę zakupów, ale czy ktoś mógłby mi to potwierdzić? Czy to się nada? Sporo materiałów przejrzałem, ale 90% dotyczy czołgów i samolotów, a tam troszkę się to różni 😉

 

Jeśli chodzi o pigmenty:

Modellers World PIGMENT - ciemny glon - 35ml

Modellers World PIGMENT - brudny polny piach - 35ml

Modellers World PIGMENT - stara rdza - 35ml

 

Plus fixer:

AK Interactive AK048 FIXER Pigment Fixer - 35ml

 

Jeśli chodzi o washe:

Modellers World OIL WASH - ziemisty brud - 30ml

Modellers World OIL WASH - czarno brązowy - 30ml

 

+ White Spirit do rozcieńczania

 

Jeśli chodzi o oleje:

https://agtom.eu/plyny-do-weatheringu-35ml/349862-ak-interactive-streaking-grime-for-light-grey-ships-8436535573054.html

https://agtom.eu/plyny-do-weatheringu-35ml/349853-ak-interactive-brown-streaking-grime-for-red-hulls-8436535573047.html

https://agtom.eu/plyny-do-weatheringu-35ml/349871-ak-interactive-salt-streaks-for-ships-8436535573061.html

 

Czy jest to dobry pomysł (głównie chodzi o kolorystykę i wybór, niekoniecznie pytam o firmy teraz)? Czy może warto coś innego dobrać lub wymienić? Myślałem jeszcze nad kredkami do washingu, ale finalnie zrezygnowałem. Przynajmniej na razie.

Chciałbym wykorzystać te pigmenty, washe i oleje również w innych modelach. W planach, oprócz wykorzystania ich w powyższym, są te trzy, kupione przy jakiejś promocji:

IMG_20210103_185726.thumb.jpg.f0d261ce6f09d1775908f6800b5ebfee.jpg

 

Oraz w przyszłości Titanic w jakichś większych rozmiarach. Ale to wizja kolejnych miesięcy raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pigmenty nie będą potrzebne. Co to jest ten Modellers World? To jakiś nowy krzak z Chin? Te AKowskie cuda do łederingu statkUF to nie oleje tylko emalie, można tym pracować ale prawdziwe oleje są lepsze.

Edytowane przez Szydercza Gała
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Szydercza Gała napisał:

Pigmenty nie będą potrzebne. Co to jest ten Modellers World? To jakiś nowy krzak z Chin? Te AKowskie cuda do łederingu statkUF to nie oleje tylko emalie, można tym pracować ale prawdziwe oleje są lepsze.

MW to polska firma i, z opinii które czytałem, robią świetne washe, o ile nie jedne z lepszych. Nie wiem jak z ich pigmentami, ale możliwe że też trzymają jakość. Całość produkują też u nas, w Polsce, bez importu z Chin i zmiany nalepki na opakowaniu.

 

Co do "prawdziwych olei" - masz coś konkretnego na myśli?

Edytowane przez Zapomniany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te opinie to pisali ich pracownicy :haha: ?  Tak tylko sobie pisze, sam nie używałem i nie znam nikogo kto używał, kupisz pomalujesz i będzie wiadomo. Dodam jedynie że łosze na powierzchniach malowanych pędzlem to ciężki temat.

Edytowane przez Szydercza Gała
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie klejów CA - moim skromnym zdaniem najlepsze są cyanoakryle Loctite. Drogie pieruńsko ale warte ceny. Ja używam 406 (rzadki), 409 (gęsty) oraz 496 ( do konstrukcyjnie obciążonych połączeń metalowych )

 

Wszelkiej maści kleje CA aktywują się pod wpływem wilgoci - więc najlepszym aktywatorem jest ... zwykły "chuch" powtórzony kilkukrotnie :D

 

powodzenia !

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2021 o 18:55, Szydercza Gała napisał:

A te opinie to pisali ich pracownicy :haha: ?  Tak tylko sobie pisze, sam nie używałem i nie znam nikogo kto używał, kupisz pomalujesz i będzie wiadomo. Dodam jedynie że łosze na powierzchniach malowanych pędzlem to ciężki temat.

Mam kilka sztukuf tych MW waszuf i jedyna zaleta jest to ze nie smierdza. Po za ty to wasz jak kazdy inny. Pigmentow tez mam kilka od MW kilka od AK/MIG i mam suche pastele z ktorych moge sobie namieszac kolor jaki mi potrzeba i tez wszystko w sumie jeden pies

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, kzugaj napisał:

Mam kilka sztukuf tych MW waszuf i jedyna zaleta jest to ze nie smierdza. Po za ty to wasz jak kazdy inny. Pigmentow tez mam kilka od MW kilka od AK/MIG i mam suche pastele z ktorych moge sobie namieszac kolor jaki mi potrzeba i tez wszystko w sumie jeden pies

Rozcieńczasz jakoś jeszcze te washe MW? Bo tak w sumie kupiłem white spirit i doczytałem, już po zakupie, że nie wymagają one rozcieńczania.

Pewnie będę testował jeden i drugi wariant, ale chętnie poznam też Twoje (i innych w tym temacie) zdanie i Twój styl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.