Skocz do zawartości

F-104G Starfighter Hasegawa/FROG 1/72


Staryfajter1954

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam ukończony dziś model samolotu Lockheed F-104G Starfightet ze starożytnego zestawu
Hasegawa (premiera rynkowa w 1963 roku) w edycji brytyjskiej firmy FROG. Przedstawiony na zdjęciach model pochodzi z pierwszej edycji FROGa, która miała miejsce w roku 1969. Różniła się ona od edycji późniejszej elementami podwozia głównego, które składało się z 6 elementów a w nowszych wydaniach z jednego o większej sztywności. Starałem się oddać jak najbardziej pudełkowy charakter modelu bez lubianej przeze mnie waloryzacji (jedynie osłona kabiny jest tłoczona ze względu na uszkodzenie oryginalnej oraz rurka Pitota wykonana z igieł do zastrzyków). Kalkomanie udało mi się wykorzystać oryginalne i nakładały się mimo swoich 50 lat bardzo dobrze co było dla mnie niemałym zaskoczeniem. 
Zapraszam do galerii ukończonego modelu 🙂.

PS

Dodałem nowe zdjęcia z prawidłowo zamontowanymi zbiornikami paliwa.

B84FEFAC-CD77-474E-9A45-ADDB4EDA0794.jpeg

C13E124B-15D4-428B-BBD7-93676605DEAF.jpeg

D457CCBB-B79B-4F92-B61E-BAAC14EA33CC.jpeg

78DD9796-B47E-4988-BC26-8848B564303D.jpeg

C19D503B-0EE8-4E7A-9770-C5D861AF8836.jpeg

C26E548E-E348-4516-8888-A9FD6C1CA8F7.jpeg

80239CE1-9D03-4C54-895F-17191F248636.jpeg

26CD7302-1DEA-47A6-852E-69E4540E515A.jpeg

38200369-FB31-44A6-94FC-483A626880DE.jpeg

B46FA793-8259-4B07-BE9C-059A8D902C71.jpeg

99D9F690-CAC7-4C0C-BC5A-DA11E817182F.jpeg

Edytowane przez Staryfajter1954
  • Like 8
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacun za robotę i walkę z zestawem. Podziwiam umiejętność tłoczenia oszklenia. Za to wszystko daję dużego plusa

Mały minus za zbiorniki - albo masz źle wklejone usterzenie albo są zamienione stronami bo "dłuższe" usterzenie poziome powinno iść w stronę kadłuba (do wewnątrz)

 

sCHDw4u.thumb.jpg.668d6256a68cb448f42fd9732315649f.jpg

 

:piwo:

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, abtb napisał:

Szacun za robotę i walkę z zestawem. Podziwiam umiejętność tłoczenia oszklenia. Za to wszystko daję dużego plusa

Mały minus za zbiorniki - albo masz źle wklejone usterzenie albo są zamienione stronami bo "dłuższe" usterzenie poziome powinno iść w stronę kadłuba (do wewnątrz)

 

sCHDw4u.thumb.jpg.668d6256a68cb448f42fd9732315649f.jpg

 

:piwo:

 

Wiem ale z tym jest dość dziwna sprawa ponieważ albo Hasegawa dała otwór mocowania po niewłaściwej stronie albo ja coś spaprałem i skleiłem odwrotnie części zbiorników. Teraz chyba pozostaje mi skrócić zewnętrzne usterzenie i ucharakteryzować to wewnętrzne na to właściwe. Mniej będzie rzucać się w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Staryfajter1954 napisał:

Wiem ale z tym jest dość dziwna sprawa ponieważ albo Hasegawa dała otwór mocowania po niewłaściwej stronie albo ja coś spaprałem i skleiłem odwrotnie części zbiorników. Teraz chyba pozostaje mi skrócić zewnętrzne usterzenie i ucharakteryzować to wewnętrzne na to właściwe. Mniej będzie rzucać się w oczy.

"I to jest słuszna koncepcja!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Staryfajter1954 napisał:

Można by jeszcze spróbować odkleić zbiorniki..................

Sugerowałbym raczej odcięcie części brzechwowej (tuż za skrzydłem, gdzie zbiornik przechodzi z kształtu cylindra w kształt stożka, nawet widać jakby linie podziałowa w tym miejscu) i zamianę stronami.

Czeska piłka i będzie szybka operacja. :miecz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, abtb napisał:

Sugerowałbym raczej odcięcie części brzechwowej (tuż za skrzydłem, gdzie zbiornik przechodzi z kształtu cylindra w kształt stożka, nawet widać jakby linie podziałowa w tym miejscu) i zamianę stronami.

Czeska piłka i będzie szybka operacja. :miecz:

To tez jest rozwiązanie do przemyślenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, abtb napisał:

Sugerowałbym raczej odcięcie części brzechwowej (tuż za skrzydłem, gdzie zbiornik przechodzi z kształtu cylindra w kształt stożka, nawet widać jakby linie podziałowa w tym miejscu) i zamianę stronami.

Czeska piłka i będzie szybka operacja. :miecz:

Zbiorniki udało mi się zdemontować bez szkody, przeniosłem otwory na właściwe miejsce i zaszpachlowałem te niewłaściwe i teraz zbiorniki czekają na podkład i metalizer. Nie powinno być śladów operacji :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2021 o 08:32, abtb napisał:

Szacun za robotę i walkę z zestawem. Podziwiam umiejętność tłoczenia oszklenia. Za to wszystko daję dużego plusa

Mały minus za zbiorniki - albo masz źle wklejone usterzenie albo są zamienione stronami bo "dłuższe" usterzenie poziome powinno iść w stronę kadłuba (do wewnątrz)

 

sCHDw4u.thumb.jpg.668d6256a68cb448f42fd9732315649f.jpg

 

:piwo:

 

Pozycja zbiorników na końcach skrzydeł poprawiona. Udało się je odkleić. Wyciąłem nowe otwory po właściwych stronach i po dokonaniu korekt i pomalowaniu zbiorniki trafiły na właściwe miejsca :).

BBAFA5EA-C4A7-481D-A700-CAA03163E796.jpeg

Edytowane przez Staryfajter1954
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam śledzik 🐟 cymes, aż ślinka cieknie 🤤

Ale mam jedno pytanko, pisałeś o wiekowych (półwiekowych🤪) kalkach, na górnych powierzchniach płatów przy kokardach widać wyraźnie kwadratowe pola o innym odcieniu, czy to są resztki filmu, czy może jakieś o innym odcieniu panele czy jeszcze coś innego. Pozostałości filmu widać np. przy numerach burtowych R-341. 

Nie czepiam się tylko grzecznie pytam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
7 godzin temu, jmx62 napisał:

Sam śledzik 🐟 cymes, aż ślinka cieknie 🤤

Ale mam jedno pytanko, pisałeś o wiekowych (półwiekodznaowych🤪) kalkach, na górnych powierzchniach płatów przy kokardach widać wyraźnie kwadratowe pola o innym odcieniu, czy to są resztki filmu, czy może jakieś o innym odcieniu panele czy jeszcze coś innego. Pozostałości filmu widać np. przy numerach burtowych R-341. 

Nie czepiam się tylko grzecznie pytam.

To ja grzecznie odpowiadam :), Kalkomanie mimo wieku położyły się całkiem dobrze a właściwie to nakładały się znakomicie co było dla mnie nie lada zaskoczeniem. Niestety ale spod numeru R-341 przebija film, którego nie udało mi się usunąć ani ukryć :(. Natomiast wspomniane przez Ciebie ciemniejsze kwadraty widoczne pod kokardami na górnych powierzchniach skrzydeł są celowo wymalowane na podstawie przeanalizowanych zdjęć.

99294BC8-AE86-45A9-A6AB-6D57B56E0446.png

Edytowane przez Staryfajter1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kwadraty pod kokardami - może to ślady po zamalowaniu znaków kanadyjskich? Duńczycy zakupili 15 maszyn CF-104 i 7 CF-104D ...

A tak też bawiono się Starfighterami...

https://www.facebook.com/AAA.LOVERS/videos/292639914094939

Można?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
5 godzin temu, mcrec1962 napisał:

Te kwadraty pod kokardami - może to ślady po zamalowaniu znaków kanadyjskich? Duńczycy zakupili 15 maszyn CF-104 i 7 CF-104D ...

A tak też bawiono się Starfighterami...

https://www.facebook.com/AAA.LOVERS/videos/292639914094939

Można?

Przeanalizowane zdjęcia pokazują te ciemniejsze kwadraty i nie bardzo wiem dlaczego je malowali? Może dla zwiększenia widoczności oznakowania przynależności państwowej ? Serio nie mam pojęcia na chwilę obecną. To jedno a drugie ta figura akrobacyjna to Touch roll and touch i kilku pilotów poniosło śmierć podczas jej wykonywania. W wielu państwach była zakazana i wykonywało ją tylko kilka osób na świecie. W wykonywaniu tej figury wyspecjalizował się belgijski pilot członek zespołu akrobacyjnego „Silvers” William “Bill” Ongena 

 

Edytowane przez Staryfajter1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mcrec1962 napisał:

Te kwadraty pod kokardami - może to ślady po zamalowaniu znaków kanadyjskich? 

Ale kanadyjskiej rondle były...jak to rondle - okrągłe. Bardziej pasowałoby gdyby były odkupione o Turcji, oni mieli kradwatowe znaki rozpoznawcze. Ale czy tak być mogło to nie wiem, nie moja bajka😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jmx62Ja też tylko domniemam.Znalazłem info ,że  Duńczycy oprócz ''przydziałowych '' Lockheeda , dokupili od Kanady . Dania użytkowała F-104 do 1986 , a Turcja do 1996 ,więc o 10 lat dłużej...Kierunek zakupów raczej odwrotny ... Co tam , najważniejsze ,że kolejny ładny 'hering' gotowy!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko do "śledzioroba"😉, mam nadzieję, że Staryfajter1954 nie obrazisz się za takie określenie, jeżeli tak to z góry przepraszam.

A pytanie jest o ...uwaga! morskie śledzie, nie, nie, nie, nie o ryby mi chodzi tylko wyczytałem w Aeroplanie 2/2019(137) że 3 sztuki były na testach w US NAVY!!!

Może warto by takiego do kolekcji wrzucić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.