Skocz do zawartości

Mitsubishi A6M2b model 21 "Zero" - Airfix 1/72


neptun1939

Rekomendowane odpowiedzi

50 minut temu, BRAVO112 napisał:

i koniecznie jakies prawdziwe karabiny w nosie !!!

No to w takim razie musze się za czymś rozejrzeć. Chociaż nie planowałem ich wymiany 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ambitnie bardzo podszedłeś do tematu :super: Bardzo ciekawie to wygląda i będę podpatrywać dalej. Faktycznie, skoro tyle przerabiasz w tym 72 paproszku, to warto pomyśleć o wzbogaceniu w toczone lufy ( lub samoróbki z igieł ). Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatnie dni coś tam podgoniłem. 
 Szukałem też tych KMów do Zera, ale są tylko do wersji A6M5c więc będę je musiał zrobić z igły.
Tymczasem: 
Silnik przed obróbką:
bpUOy0k.jpg
I po wstępnej obróbce, teraz czeka mnie okablowanie go (i dorobienie jednej ukruszonej części na tłoku):
WzRXO9r.jpg
Wklejony został siłowniczek na drugim skrzydle:
wnKNd9u.jpg
Jakiś tam wlot powietrza pod kadłubem. Pocienione ścianki dziś muszę tam dorobić żaluzję
XL9NykY.jpg
Powoli będę zamykał kokpit. Jutro malunki: przód na czarno, tył na zieleń kokpitu. Pierwsze muszę przeszlifować tą szpachlę ( schnie) i dodać tam antenę pierścieniową w kolejnej dziurce ( już dorobiona). Ostatnia dziurka na Antenę z zestawu.
JVu075S.jpg
No ale by nie było za kolorowo... Jedno zbędne frezowanie bez patrzenia na zdjęcia oryginału i osłona silnika do przeróbki. Chciałem zrobić ten wlot co tam był z przelotem, ale jak popatrzyłem na zdjęcia okazało się, że jest tam jakiś filtr? siatka? co wygląda jak zamknięta wnęka no i teraz muszę ten dolot dorabiać od nowa....
wqwKpQJ.jpg
ArQPZCw.jpg
No więc wracam do zabawy z silnikiem 😉

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raport z pola walki.
 - Kokpit zamknięty. Dodane szkiełko celownika zrobione z wytłoczki po pigułach i pręcik z plastiku imitujący celownik "analogwy"
rTKYpBW.jpg
tgxSGQN.jpg
fcTXIzB.jpg
- Wklejona owiewka i WSTĘPNIE pomalowana cockpit green'em. Widać nie siedzi za dobrze i są mikroszparki, które muszę zaszpachlować Wamodowską szpachlą wodną. Dziwne, bo wielokrotne przymiarki na sucho wyglądały jakby owiewka pasowała idealnie, ale jak widać jest ciut szersza od kadłuba. Muszę przejrzeć kwity, czy ta duża szpara, za odsuwaną częścią owiewki, ma pozostać czy ma być zaszpachlowana.
t63PchU.jpg
wD47mhW.jpg
- Powalczyłem też z osłoną silnika. PRAWIE udało nadać się kształt pierwotny - trzeba jeszcze delikatnie ten wlot sfrezować. Zatarłem też w jednym miejscu pilnikiem przód i muszę to też wyprowadziać ( jest zaszpachlowane i czeka na obróbkę). Przeglądając plany i rysunki okazało się, że trzeba też dorobić jeden owal ( zatrzask?) na tej osłonie. Również od tyłu podziałałem z osłoną: została pocieniona ( na klapkach/ żaluzjach):
qWKyxy3.jpg
Było:
g0ginQr.jpg
Jest:
xb9disV.jpg
- Silnik dostał brakującą "rurkę" z której wychodzą przewody. Jest już nawiercona i zaraz biorę się za kablowanie.
krOYOs9.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zaruk napisał:

Idziesz jak burza.

Zobaczymy jak będzie z efektem końcowym 😉 Bo pośpiech w tym hobby jest niewskazany, a wręcz szkodliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczorajsze nocne boje:
- pocienione osłony podwozia ( na zdjęciu porównanie z nieobrobioną)
iyC59Qm.jpg
Powstała Mątwa z Matrixa. Dziś ją do końca oborbię. Na zdjęciu słabo widać ale każde wyprowadzenie to 2 kabelki:
Uqy0q1W.jpg
Idąc za radą usunąłem KMy zestawowe, przeszukałem neta, do A6M2b nie ma w 72, są tylko do A6M5c więc podglądając zdjęcia oryginału KMu wz.92 zrobiłem imitację z igieł 0,5 i 0,8 mm. Zaszpachlowana została wodną szpachlówką Wamodo owiewka na łączeniu z kadłubem:
ktyFtHl.jpgI Odtworzone KMy przymierzone NA SUCHO do zdjęcia ( wkleję je dopiero po malowaniu całego płatowca:
 jAN0QWc.jpg
A wczoraj chciałem skończyć osłonę silnika, ale porównanie z planami i fotami dało mi jasno do zrozumienia, że Airfix odcyndolił przy niej nieziemską kaszanę NIC w niej nie pasuje: linie podziałowe w złych miejscach, brak niektórych linii podziałowych, jakieś fantazyjne kształty... Najbardziej rzuca się w oczy ten dziwny uskok na spodzie. Został wczoraj zarzucony szpachlą i dziś go przeszlifuję.  Na dzisiejszy wieczór mam w planie skończyć osłonę silnika i osłony goleni podwozia. 
1mKDLnr.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś zrobić silnik i osłonę i obrobić osłonę kabiny. Osłonę kabiny zrobiłem ( zdjęcia zapomniałem zrobić). Osłonę zacząłem nitować, a tak to z 3-4 h(??) zeszło mi na okablowanie silnika.  
 Oryginał wygląda tak:
 (zdjęcia zassane z neta na początku bodowy więc nie pamiętam skąd)
rW9IoQV.jpg
hwg0fH0.jpg
A mi udało się zrobić coś takiego (zdjęcia słabo wyraźne bo aparat w tel. nie chce złapać ostrości na tym maleństwie wielkości pomiędzy 1 grosikiem a 2 grosikami) :
1QGUc28.jpg
reJ4Px9.jpg
RGpaCfc.jpg
Z zaczętą osłoną :
dqtia8I.jpg
No a z całego tego fetyszu widać będzie aż tyle:
WA8zMZl.jpg
(Dygresja: Aż chce się zacytować popularny wśród kobiet erotyk o szarym panu: "Ty chory po[....]". Koniec dygresji. )
    Jutro postaram się troszkę wyprostować te kabelki i może uda się pomalować silnik.  Nie wiem czy w przyszłym tygodniu uda mi się coś podziałać, bo cały tydzień (roboczy) będę na szkoleniu w Gliwicach, a w sobotę jadę na koncert punków na żółtych blachach 😜  

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś udało znaleźć się troszkę czasu na działanie:
- Wklejona antenka. Została nawiercona wiertłem 0.4 mm pod przeciągnięcie linki z ogona. Dół ( ten wchodzący w oszklenie) został pomalowany w kolorze kamuflażu.
YPW1WSC.jpg
Obrobione zostały krawędzie natarcia skrzydeł: odtworzone zatarte linie podziałowe,  nawiercone otwory wylotowe działek i pod rurkę pitota
cohNlTg.jpg
OXl4GcI.jpg
Wycięty zostatał kawałek pod światło pozycyjne:
neztEkt.jpg
Od spodu prawie udało się zlikwidować uskok w miejscy połączenia skrzydeł z kadłubem. Na zdjęciu ze świeżą 2 warstwą szpachli:
v8ywRbA.jpg
Silnik dostał pierwszy kolor, a raczej podkład: Vallejo Air Aluminum. Na zdjęciu widać fleka koło pierścienia. Muszę go zlikwidować i poszpachlować (Wamodem akrylowym) resztki dziurek pozycjonujących wyprowadzenia kabli na cylindry. Jak się to uda zrobić trzeba raz jeszcze pomalować Aluminium i dopiero można bawić się w dalesze malunki.
qbJLpv9.jpg
Troszkę podgoniłem osłonę silnika. Dodane zostały brakujące "zatrzaski" z przodu. Jeden jest do przeróbki - nie podobają mi sie zarysowania koło niego i jest za blisko linii podziałowej. Z drugiej strony krzywo wyszły nity między "zatrzaskami" dlatego jest to zaszpachlowane i czeka na obróbkę:
WofB2AW.jpg
Zatrzask do przesunięcia, a przynajmniej te rysy koło niego muszę zlikwidować ( Wodny Wamod da radę 😉 )
F4y2iM3.jpg
6m8Q84T.jpg
Wnętrze zostało pokryte I warstwą "Atoke" Transparent Blue od Vallejo... Tyle tylko że to Atoke Blue od Vallejo Air to Atoke, ale Green. Takie już zostanie, bo szukając info w necie i takie były stosowane ( z informacji jakie znalazłem zależało to od fabryki) ...
Sxdm0rl.jpg
Kolejne boje w niedzielę. Jest szansa, że na rocznicę Pearl Harbour się uda skończyć tą miniaturę😉 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego odcienia Aotake to bym się specjalnie nie przejmował, bo w rzeczywistości był to bezbarwny lakier zabezpieczający gołe elementy metalowe. Zaleznie od tego jak lakiernik gruba warstwę tego lakieru położył, taki był odcień. Od turkusowego do zieleni. W necie są zdjęcia kawałków próbek z różnych maszyn i różnorodność koloru olbrzymia. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt bojów z niedzieli i wczoraj:
Dorobione światełka pozycyjne. Zielone muszę jeszcze dopasować (spiłować), co dopiero na zdjęciach widać.
C73pTxA.jpg
Skończony silnik. 
 Cylindry pomalowane na Black Mettalic, pierścień z którego wychodzą kabelki aluminum, kabelki na Runelord Brass od Cytadeli, osłona na kolor kamuflażu.
X3GYHwe.jpg
TvS3U7X.jpg
4ADt8KA.jpg
u4LBhcM.jpg
narKDM6.jpg
Dodana żaluzja we wlocie. RACZEJ będzie robiona od nowa, bo za wysoko jest ta poprzeczna część i jest krzywo wklejona i mnie to denerwuje.
f1TRp96.jpg
WO3PABp.jpg
Dziś w planie mam wymianę tej żaluzji, dokończenie ( poprawki) osłony i zapodkładowanie Bestii. Jak starczy czasu wezmę się też za podowozie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, neptun1939 napisał:

Zielone

:szok::szok:

Jakie zielone.  NIEBIESKIE kolego, NIEBIESKIE. Japończycy nie  mają koloru zielonego. Nawet światła na sygnalizatorach są niebieskie (ewentualnie PRAWIE zielone ale jednak niebieskie)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, abtb napisał:

:szok::szok:

Jakie zielone.  NIEBIESKIE kolego, NIEBIESKIE. Japończycy nie  mają koloru zielonego. Nawet światła na sygnalizatorach są niebieskie (ewentualnie PRAWIE zielone ale jednak niebieskie)

 

 

A toś mnie zaskoczył... A w instrukcji jak byk jest zielony. No nic pozostawię już tą drobną nieścisłość kolorystyczną.
 

4 godziny temu, zaruk napisał:

Z czego robiłeś osłonę światełka?

Światełka robione z ramki od oszklenia. Powierzchnie przylegające do skrzydeł zeszlifowane na wprost, później 1 krawędź nawiercona wiertłem 0,7mm, w otwór po wierceniu kapnięta farba w kolorze światełka, elementy przylegające do skrzydła pomalowane na srebrno i całość doklejona SuperGlue do skrzydła. Później mechaniczna obróbka pilnikami do odpowiedniego kształtu i polerka piankowym pilnikiem do paznokci o 4 grubościach.  Patent zakoszony z książki FAQ o lotnictwie od AK ( ta czarna ze śmigiełkiem). 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, _OldMan_ napisał:

 

Patent był już publikowany w książce Krzysztofa Wagnera "Budowa plastykowych modeli samolotów" w ubiegłym wieku. :bleh:

Tyle że tam trzeba było wykorzystać kolorowe szczoteczki do zębów 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczaki masz rację, to gdzie było o wykorzystaniu kolorowych szczoteczek? Teraz mi to zyc nie będzie dawało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie model jest prawie gotowy do zapodkładowania.  Tutaj nasuwa się pytanie: czym odtłuszczacie powierzchnię przed malowaniem? Wolę zapytać niż, jak to było przy J-6 zmywać farbę 2 razy bo schodziła z taśmą...
 -> Przerobiona kratownica. Troszkę poświęciłem czasu na znalezienie dobrego ujęcia w necie i jest z tym kłopot: na jednych egzemplarzach jest, na innych nie ma. Poniżej fragment najlepszego zdjęcia, zawierającego ten element jakie udało mi się znaleźć. Jak widać jest to pręcik, a nie kratownica i tak też został wykonany przeze mnie:
q9Mz8ty.jpg
I widok w modelu:
7FSM9Ll.jpg
Z przymierzoną osłoną:
FPs20iq.jpg
Jutro jeszcze lekko zeszlifuję wystającą z doły część pręcika ( na razie klej schnie).
Silnik w zestawie miał zły kąt: przestawiony był o kilka stopni, wymagało to wycięcia większych zębów montażowych w tyle. Tutaj przesunięty i przymierzony na sucho z osłoną. Na zdjęciach mam wrażenie, że osłona silnika z prawej strony jest nieco grubsza niż z lewej, ale tego już nie będę zmieniał.
Pd3DQvv.jpg
Skrócona została antenka i przeciągnięta przez maszt. Ostateczne wklejenie nastąpi dopiero po zapodkładowaniu i stwierdzeniu, że można wrzucać kolorki na płatowiec.
ptpfWr0.jpg
Zaczynam zabawę z podwoziem.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odtłuszczasz wszystkim tym co zmywa tłuszcz a nie ruszy uzywanej chemi. Wiec od Spirytusu poprzez IPA. A jednym z lepszych sposobów aby zapobiec zatłuszczeniu modelu podczas prac, są rękawiczki nitrylowe

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypodkładowane. 
 Jutro na spokojnie przy świetle dziennym przejrzę dokładnie płatowiec. Jak będzie OK i nie znajdę rzeczy do poprawy to będę robił preshading.  Na pewno maszt antenki muszę obrobić bo go już 2 razy złamałem i kleiłem... 
R5EQR8l.jpg
Drobnica:
JfbW2ji.jpg
aHtyiTb.jpg
bztFMWq.jpg
KQmlA56.jpg
tEG1c0y.jpg
Płatowiec:
e6ZxtX6.jpg
4LITdIW.jpg
HgQbBm3.jpg
5J9SCmH.jpg
9g1h6Ky.jpg
x0rSH8w.jpg
Spód:
PiMEA6P.jpg
ToJthpR.jpg
WvAYx0Z.jpg
V5rrQgD.jpg
PiMEA6P.jpg
Tak się zastanawiam jaki kolor najlepszy będzie pod preshading. Sam kolor kamuflażu jest dość jasny, więc baza musi być też jakaś jasna ( czarny preshading będzie się za mocno odcinał na tle płatowca). Myślę iść w kierunku brązów np. MilitaryBorwn od Model Mastera. Ktoś z bardziej doświadczonych kolegów może coś poradzić?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego podkładu Używałeś? Nie jest zbyt grubo nolozony? Poprawiane, przetrasowane linie przyxalo by się zmiękczyć. Czyli przecierasz drobnym papierem ściernym i zapuszczasz cienki klej po oczyszczeniu. Ten flamaster na pokrywie podwozia podwozia moza nieźle namieszać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, neptun1939 napisał:

Tak się zastanawiam jaki kolor najlepszy będzie pod preshading. Sam kolor kamuflażu jest dość jasny, więc baza musi być też jakaś jasna ( czarny preshading będzie się za mocno odcinał na tle płatowca). Myślę iść w kierunku brązów np. MilitaryBorwn od Model Mastera. Ktoś z bardziej doświadczonych kolegów może coś poradzić?


Dodaj nieco czarnego/brązowego do koloru bazowego i taką mieszanką zrób preszejdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.