Jump to content

RWD 5bis SP-AJU.


myszaty
 Share

Recommended Posts

Tak mi się spodobały kruszynki zrobione przez @sianko i @Stalooki że zapragnąłem mieć własną.

Tu wybór dla mnie był jedyny: SP-AJU płk. Stanisława Skarżyńskiego, może malowanie mniej reprezentacyjne, ale historia zacna.

No i może będą kalki od kol. @KayFranz😁

( SU schnie).

Mały inbox pro forma, bo model doskonale znany.

erwudzia.jpg

Edited by myszaty
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, myszaty napisał:

zapragnąłem mieć własną

Wiesz, że też mnie temat wziął przez ich modele.

 

Jest rybka i Raciborskie miodowe... cóż więcej trzeba!:szampan:

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

RWD-5 od Plastyka jest jak najbardziej sklejalny w dalszym ciągu. Skleiłem już 5 modeli (jeden z nich to model z samego początku sklejania i w zasadzie, to chyba pierwszy model, który skleiłem - ze względów estetycznych go nie pokażę :mrgreen:). Widoczne w tym kolarzu powstały do kilku lat wstecz. To nie jest moje ostatnie słowo. Jak zdobędę prawidłowe kalkomanie dla SP-AJU, to ponownie go skleję, a oprócz niego mam zamiar skleić jeszcze kilka sztuk Piątki.

 

Gorąco kibicuję w budowie :super:

 

 

 

obraz.thumb.png.401499e0741bcf859ff78be688daeb9f.png

Edited by Kolekcjoner WP
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Poszło troszę do przodu, wydechy zrobiłem z  igły - na fotkach wygląda że leciał bez osłony na nich.

Uchwyty do przenoszenia z drutu.

Pomalowane skrzydło - tam gdzie zbiorniki i okapotowanie silnika C8  na ueno black i, reszta flat alu z tamki. 

20211105_194507.thumb.jpg.a14a0b40480338a3ea1bdd0110ec05d4.jpg20211105_194507.thumb.jpg.a14a0b40480338a3ea1bdd0110ec05d4.jpg20211105_194550.thumb.jpg.ee2b5c9790b0930c832c222f70e844e1.jpg

 Teraz czas na kombinacje z podwoziem, bo oryginał beznadziejny...

 

Muszę coś zrobić z oświetleniem..😕

 

Edited by myszaty
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

20211106_110403.thumb.jpg.703f6abcfebdba6dc1435ba8e4678fb6.jpg20211106_110403.thumb.jpg.703f6abcfebdba6dc1435ba8e4678fb6.jpgMała aktualizacja:

Amortyzatory na igłach lekarskich, wytoczone nowe kółka i powycinane osłony, spróbujemy zrobić ruchome jak wymyślę z czego zrobić podwozie. 

I znajdę fotkę jak  było zamontowane do kadłubka.

Edited by myszaty
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jakieś pomysły?

Bo wycinanie średnio mi się widzi, tym bardziej po zamknięciu kadłuba...na bank poszedłby do śmieci.

No i zdjęciach które gdzieś tam znalazłem te drzwi jakoś specjalnie się nie rzucają w oczy

Edited by myszaty
Link to comment
Share on other sites

Uchhhh, dla mnie ( po jaku 23)  hardkorowo.

Przemyślę...ale, mówisz i masz.

😁

To teraz tezeba będzie i okapotowanie motoru zrobić.

 

 

16362080011312546619976468186872.thumb.jpg.baae158bb2aa697a0ab78a5b2472f5e2.jpg

 

Edited by myszaty
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bryła gotowa, zawieszenie z evergreena i igieł, nawet prosto stanął, choć mam wrażenie że ciut za wysoko, ale robione pod wymiar z wypraski.20211108_215134.thumb.jpg.b08c0dfdf26f0fbe9e283f73b49818f6.jpg20211108_215124.thumb.jpg.451484e27200406690525ea21cfbcaac.jpg

gorzej bo gdzieś śmigiełko wcięło, więc trzeba będzie rzeźbić ( chyba że się znajdzie), a nigdy tego jeszcze nie robiłem.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nie daje mi spokoju faktura na kadłubie.

Zrobiłem próbę na starym skrzydlwe:

Husteczka higieniczna jedna warstwa, potapowane cienkim klejem, próba zrobienia żeber z wyciągnietej ramki - trzeba było zeszlifować by tylko cień został, jak wam się widzi faktura powierzchni ?( mam nadzieję że coś widać)  pokryta flat alu od tamki..

 

 

20211125_212631.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie podoba mi się Twój sposób myślenia.

https://www.g-tlac.com/wp-content/uploads/2017/10/Covering-005.jpg
https://thevintageaviator.co.nz/sites/default/files/images/irish-linen/linen-016-se5silvercoat.jpg
https://s28490.pcdn.co/wp-content/uploads/2019/09/fabric-covering-101_14.jpg.optimal.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/TigerTail.JPG

Ja szedłbym w kierunku maksymalnej gładzi, z ewentualnymi smaczkami w rodzaju wystających czy odciskających się fragmentów pasków obszycia, ale pierwsze, co zrobiłbym, to skasował tę fakturę z oryginalnego zestawu, sugerującą, że do pokrycia używano worków po ziemniakach.
Ale to ja. Mamy demokrację, więc zrobisz, jak chcesz.

W końcu przecież - it's only fun...

 

Link to comment
Share on other sites

No mnie też się ta chropowatość nie podoba dlatego kombinuje.

RWD ma w miarę prosty kadłub, zeszlifować paskami na gładko tak by zostały kanty tam gdzie się płótno łamie...choć pytanie czy to płótno w 32 było takie same jak dziś...technologia poszła trochę do przodu??

Te na fotkach świeci się jak atłas, na gładko.

Link to comment
Share on other sites

Szmata w 1932 roku i w 1980 na Antku wiele się nie mogła różnić. Aż tak bardzo technologia produkcji nie zmieniała się w dziewiarstwie, chemia do impregnacji myślę że też nie. Musi być gładko, co najwyżej wewnętrzna konstrukcja może być zaakcentowana napinająca pokrycie. Każdy modelarza który pokrywał modele latające  szyfonem wie o czym pisze.

Link to comment
Share on other sites

Przeszlifowałem i przepolerowałem tam gdzie jest naklejona husteczka, powierzchnia się wygładziła, położył czarny połysk, przepolerowałem i tym razem chrom silver tamki.

Obok goły plastik.20211125_225123.thumb.jpg.42807453ce1d5843b7d6845668a9f296.jpg

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, tomekk napisał:

Szmata w 1932 roku i w 1980 na Antku wiele się nie mogła różnić. Aż tak bardzo technologia produkcji nie zmieniała się w dziewiarstwie,

Zmieniła się i to bardzo, wymyślono włókna sztuczne i ich mieszanki, dziesiejsza chemia to kosmos w porównaniu z 1932 gdzie materiałem było płótno lniane...

Choćby taki  dakron, kewlar, aramid...mam z dakronu obszycia poduszek tarasowych, nie do zdarcia.

Materiały są lżejsze, mocniejsze, bardziej odporne na warunki atmosferyczne,  łatwiejsze w nakładaniu i konserwacji.

Niestety płótno lniane to bardzo siermiężny już materiał....

 

Edited by myszaty
Link to comment
Share on other sites

Chodziło mi o strukturę wyrabianej szmaty, zawsze mamy do czynienia z nitką, a z czego jest zrobiona owa nitka to już zupełnie inna sprawa. Starałem się tylko wskazać że samoloty w latach 30, 40 czy 70 pokrywane były w podobny sposób, a gładkość pokrycia wiele się nie różniła. Dlatego wydaje mi się że pokrycie modelu powinno być gładkie, a nie sztruksowe.

Edited by tomekk
Link to comment
Share on other sites

Ja nie mówię o sztruksie, i grubej fakturze splotu, bo takiego być nie może w tej skali.

Dlatego  robiłem próby ze szlifem, to też nie limuzyna nie może być gładka jak maska samochodu.

Druga próba po spolerowaniu dała gładką fakturę ale z artefaktami, ale jest gładź, nie wyczuwalna pppodalcami żadna faktura.

 

 

Edited by myszaty
Link to comment
Share on other sites

Ponadto przód samolotu był w blasze aluminiowej, wiec uznałem że musi być różnica w wyglądzie pokrycia.

6 minut temu, arhtus napisał:

Odpuść te zamiary, szkoda pracy, a efekt i tak będzie zdecydowanie przesadzony.

Orginalna faktura sprezentowana i zrobiona na wyprasce to dopiero dramat.

Następna rzecz, mam ambitny plan co do tego modelu i poświęce nawet kilka sztuk, ale w końcu znajdę jakieś rozwiązanie 🤔😁 .

Edited by myszaty
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.