Skocz do zawartości

Messerschmitt Me 262A-1a Schwalbe, Revell 1/72


panDespota

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Podoba mi się, jak wnęki podwozia zrobiłeś - ja mam starego B-1a/U1, w nim coś podobnego bym chciał zrobić.

 

Debonder podobno ma w sobie aceton - więc nic dziwnego że zaczął kłopoty robić... Zwykle osad z CA można łatwo spolerować (nawet chusteczką higieniczną), albo potraktować go sidoluksem - a najlepiej dać sidoluks od razu, to wtedy osad się nie robi w ogóle.

 

Podrawiam i życze powodzenia

 

Paweł

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I fajnie to wygląda, szacun za szkło panc i bąble (zapomniałem o nich wspomnieć), można by jeszcze wyrysowac linie jak przebiegały zawiasy klap uzbrojenia (środkiem stały pasek 2-3mm i 2 zawiasy bokami)

Pozdr! ww

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wuwumaster napisał:

można by jeszcze wyrysowac linie jak przebiegały zawiasy klap uzbrojenia (środkiem stały pasek 2-3mm i 2 zawiasy bokami)

 

Chyba jest. O ile to to o czym piszesz. Zdjęcie na szybko telefonem

 

image.thumb.png.e739a018f1dae0d9afe7180cc9f538ef.png

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Kulasa sobie musiałem złamać żeby wrócić do Jaskóły 😆 Na ogonie zielony wyszedł trochę za intensywny. Miałem delikatnie położyć mgiełkę RLM 82, ale przedobrzyłem. Poszukuję też czarne krzyże na górę skrzydeł jakby ktoś miał poratować. szerokość ~10mm. Idzie gdzieś dostać niemiecki nr seryjne (tutaj na ogonie 712)

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Obrazek

  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie to wygląda (zwłaszcza, że to skala 1-72), merytorycznie.... no nic, jakby coś to na priv napisz, nie będę psuł zabawy 😉

1 godzinę temu, panDespota napisał:

Poszukuję też czarne krzyże na górę skrzydeł

Masz zdjęcie na dowód, że on tam miał krzyże i w dodatku czarne?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, RogerM napisał:

Bardzo fajnie to wygląda (zwłaszcza, że to skala 1-72), merytorycznie.... no nic, jakby coś to na priv napisz, nie będę psuł zabawy 😉

 

Pisz śmiało. O to chodzi żeby następny nie popełnił błędu, a sporo ludzi szuka wcześniej informacji i podpiera się podczas budowy istniejącymi już warsztatami 😉 

 

20 minut temu, RogerM napisał:

Masz zdjęcie na dowód, że on tam miał krzyże i w dodatku czarne?

 

Właśnie nie są mi znane zdjęcia góra/spód tej maszyny- nr 111712. Dobrze z kolei jest obfotografowana maszyna 111711- była testowana w USA. Bliskie numery obu samolotów, oba zeszły z produkcji w podobnym stanie- aluminium w szpachli. Dlatego też podpierałem się standardem 111711. Można znaleźć maszynę w locie i na ziemi gdzie widać górę/spód skrzydła.  Zastanawiam się tylko czym kierowali się Niemcy dając od spodu pełne krzyże jak reszta oznaczeń jest w postaci czarnego konturu?

 

image.thumb.png.7bf5aa3e671587ca566ac64d1a39274f.png

 

image.png.d69d3b7a07d50d5ff42ecb9b47ea5f40.png

 

21 minut temu, Xmen napisał:

Poczekasz tydzień to sprawdzę czy mam.

Prędzej się nie doczołgam do kanciapy.

 

Pewnie że poczekam. Modeli mam kilka zaczętych :D 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Generalnie nie powinno być połączenia szpachla na szwach nitów z gołym aluminium. Te przestrzenie między paskami szpachli były malowane białoszarą farbą pokładową. ALE nie znam historii tego konkretnego samolotu i możliwe, że pod koniec wojny z powodu braku czasu, farby etc. Niemcy upraszczali procedury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, RogerM napisał:

No dobra. Generalnie nie powinno być połączenia szpachla na szwach nitów z gołym aluminium. Te przestrzenie między paskami szpachli były malowane białoszarą farbą pokładową. ALE nie znam historii tego konkretnego samolotu i możliwe, że pod koniec wojny z powodu braku czasu, farby etc. Niemcy upraszczali procedury.

 

Hmmm... nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale czy twierdzisz, że szpachlowane były tylko łączenia paneli, a linie nitów tylko malowane? Poniżej wszystko z przodu samolotu do limuzyny wygląda na szpachlowane. Za limuzyna tylko panele są szpachlowane. Nity niczym nie zabezpieczone. 

 

image.png.bf7a8ee371eebdea8e007d45775dc59e.png

 

image.png.98a52d8537e194d7ac774b1720319953.png

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie, chodziło mi o to, że nie było gołej blachy, te przestrzenie między pasami szpachli to nie było aluminium tylko białoszara farba. Przynajmniej tak powinien wyglądać samolot zabezpieczany zgodnie ze standardami... Nie twierdzę, że w praktyce każdy Schwalbe tak wyglądał.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Szybkie pytanie. Tak się zastanawiam. Jeśli silniki są ładnie pomalowane w kamuflażu, to chyba śmiało można nanieść kalkomanie z napisami eksploatacyjnymi? Aluminiową część silnika oczywiście pomijam.

 

Obrazek

 

Obrazek

 

EDIT. Chociaż teraz tak patrzę i te czerwone okręgi były po obydwu stronach silnika? Czy tylko po tej stronie gdzie są stopnie do wychodzenia. Na moim egzemplarzu na widocznym na filmie silniku ich nie ma...

 

Obrazek

 

Swoją drogą przeglądałem sobie jeszcze kiedyś wieczorem yt i wpadłem na moją maszynę :mrgreen:

 

 

 

Poza tymi dwiema maszynami 111711 i 11712 trafiłem jeszcze na dwa zdjęcia, takiej aluminiowej w szpachli- 111728

 

Obrazek

 

Obrazek

Edytowane przez panDespota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.