Skocz do zawartości

Humbrol


Lucjusz10

Rekomendowane odpowiedzi

Nigdy do puszeczki. Zawsze mieszaj w osobnym naczynku. Moze byc np. kapsel albo kieliszek. Na poczatek sprobuj 1 kropla rozcienczalnika na 5 kropel farby.

Pomaluj najpierw cos, co bedzie niewidoczne w modelu. Tak dla testu.

Reggy jak zwykle byl pierwszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Reggy jak zwykle byl pierwszy

Ale dwie podobne rady zwiększają wiarygodność radzących!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba raczej nieee wogóle nie lubie tej broni

 

 

Edit.

Proszę o zastosowanie sie do zasad panujących na forum.

Uważam że limit błędów i potknięć jakie miałeś prawo zrobić został już wyczerpany. Każdy następny-e będzie oceniane przez pryzmat łamania regulaminu z odpowiednimi tego konsekwencjami

Admin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Czarny Humbrol H33 i Revel 6 i 9 są dobre na podkład. Oczywiście tylko z aerografu. Pędzlem podkładu nie położysz (dobrze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Dokladnie tak, jak to jest napisane. Musisz doswiadczalnie dojsc, bo dosyc ciezko jest podac jednoznaczna recepte. Akurat polerowanie 27002 duzo nie da. Bardziej to dotyczny 27003 i 27004, czyli Steel i gunmetal. Te farby zaraz po malowaniu staja sie matowe, ale wystarczy odczekac kilka chwil, kilkanascie minut i mozna zaczac delikatnie jes polerowac. Ja to zawsze robilem miekka jednorazowa chusteczka do nosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Majek napisał. Ja dodam od siebie tyle, że stosuje pod gunmetal czarny podkład natomiast pod steel szary. Pamientaj jednak, że tych farb się nie poleruje w dosłownym znaczeniu. Metalizery to nie farby do malowania całych modeli tylko drobnych fragmentów które mają imitować naturalny metal. Wystarczy naprawdę delikatnie musnąć element np chusteczką higieniczną a przybierze on kolor i połysk taki jak prawdziwy metal. To kwestia wyczucia i delikatności. Wpływ na zdzieranie farby ma także jej wiek. Mam puszke gun metal która ma przeszło 10 lat i praca z tą farbką to masakra w porównaniu do nowej ale jakoś nie psiocze zbyt mocno, a sentyment dalej trzyma

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się toto nakładać aerografem?
W zasadzie to sie da nakladac TYLKO aerografem... Probowalem robic drobne poprawki pedzlem, niestety ciezko... Wlosie pedzla posiada jakies potencjal elektryczny i drobinki, opilki metalu w metalizerze przelegaja do pedzla i bardzo trudno te farbe rozprowadzic pedzlem. Szczegolnie dotyczy to wlasnie 27002.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Zaczynam swoją przygodę z modelami więc wszystkiego się uczę. Teraz pytanie. Napsikałem czarną farbę humbrol gloss. Po skończonym malowaniu zobaczyłem że jest małe miejsce gdzie jest prześwit z podkładu więc domalowałem pędzlem. Po wyschnięciu widać jak się farby różnią z aera jest bardziej matowa,a po pędzlu się świeci. Czy robię coś nie tak malując aerkiem, że ta farba wygląda jak matowa, a powinna się świecić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia rozcieńczalnika. Farba jest za sucha. Zasycha w powietrzu. Pokombinuj z różnymi rozcieńczalnikami, z oryginalnym rozcieńczalnikiem Humbrola jakoby ładnie się śmiga. Często to też kwestia odpowiedniej techniki malowania - trzeba malować odpowiednio blisko modelu, z odpowiednio mocnym ciśnieniem i strumieniem - aby farba lądowała na modelu mokra, spokojnie zasychała na modelu, nie ciekła i nie wysychała w locie.

Po drugie, Humbrole to w dużej mierze słabe farby Jest tyle fajnych nowoczesnych farb. Akryle nie śmierdzą, niektóre nie wymagają podkładu, pięknie się kładą - czego więcej wymagać i po co się męczyć z Humbrolkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia rozcieńczalnika. Farba jest za sucha. Zasycha w powietrzu. Pokombinuj z różnymi rozcieńczalnikami, z oryginalnym rozcieńczalnikiem Humbrola jakoby ładnie się śmiga. Często to też kwestia odpowiedniej techniki malowania - trzeba malować odpowiednio blisko modelu, z odpowiednio mocnym ciśnieniem i strumieniem - aby farba lądowała na modelu mokra, spokojnie zasychała na modelu, nie ciekła i nie wysychała w locie.

Po drugie, Humbrole to w dużej mierze słabe farby Jest tyle fajnych nowoczesnych farb. Akryle nie śmierdzą, niektóre nie wymagają podkładu, pięknie się kładą - czego więcej wymagać i po co się męczyć z Humbrolkami?

Heh Reggy werbuje następnego żeby przesiadł się na vallejo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jeszcze jest kompresora-jeśli się rozgrzeje a nie ma zbiornika tylko idzie bezpośrednio z tłoka to gorące powietrze doskonale odparowywuje rozcieńczalnik i uzyskujemy proszek.Też problem miałem z Humbrolami.O dziwo z Model Masterami już nie.Testowane na modelach i w pracy-żadna farba nie lubi ciepłego powietrza z kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Kwestia rozcieńczalnika. Farba jest za sucha. Zasycha w powietrzu. Pokombinuj z różnymi rozcieńczalnikami, z oryginalnym rozcieńczalnikiem Humbrola jakoby ładnie się śmiga. Często to też kwestia odpowiedniej techniki malowania - trzeba malować odpowiednio blisko modelu, z odpowiednio mocnym ciśnieniem i strumieniem - aby farba lądowała na modelu mokra, spokojnie zasychała na modelu, nie ciekła i nie wysychała w locie.

Po drugie, Humbrole to w dużej mierze słabe farby Jest tyle fajnych nowoczesnych farb. Akryle nie śmierdzą, niektóre nie wymagają podkładu, pięknie się kładą - czego więcej wymagać i po co się męczyć z Humbrolkami?

 

a ja się ty z kolegaą zdecydowanie nie zgodzę, oleje mają tą wielką przewagę że długo schną, jak ktoś próbował malować małe ciapki np na Bf-109 w 1:72 akrylami (z retarderem itd) to wie o co chodzi... bywa różnie... olejami nie ma żadnego problemu, po drugie - lubie Vallejo, ale zawsze wymagają podkładu, są b. mało trwałe na np ścieranie palcami w czasie trzymania modelu, oleje zwykle o niebo lepiej trzymają, kwestia "smrodu" jest dyskusyjna - dla jednych to jest argument dla innych nie (nawet jak nie nasmrodzimy malując akrylami to nasmrodzimy zmywaczem do akryli np wamodu, bo jak ktoś myje tylko wodą to zabójstwo aero gwarantowane... daleko od "modelarskich zapachów" się nie ucieknie...), dla mnie trzecią sprawą jest utrzymanie aerografu w czystości - i wraca kwestia czasu schnięcia, z olejami nigdy nie miałem żadnych problemów z aerografami, zaleam beznyną, na koniec na chwilkę nitro lub acetonem - olejna zawsze puści, a z akrylami były różne humoreski... wiem że Humbrol to nie jest cud techniki lakierniczej ale drodzy koledzy nie spuszczajmy go całkowicie po brzytwie tylko dla tego że pojawiło się pare nowości z modelarskim pozdrowieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Tak sobie myślę jakby Ci tu pomóc. Mam pytanie, czy Ty tez sklejasz ten model, co przedstawiłeś na zdjęciu czy jak? Jeśli też sklejasz i chcesz użyć takiej samej farby jak osoba, do której należy ten model, a tej osoby model, jest dla Ciebie pomocą naukową, to hmmm. W instrukcji masz zapewne podany nr farby jakim pomalować wnęki. Jeśli nie masz podanej farby Humbrol-a, to użyj jakiegoś przelicznika. Ten w tym dziale jest świetny, sam z niego często korzystam.

Jest też inna możliwość, że potrzebujesz takiego koloru, w takim razie musisz sobie sprawdzać metodą na oko, jeśli nie znajdziesz odpowiedniego koloru, to spróbuj może jakieś mieszanki.

Ja osobiście spróbowałbym (metoda na oko) albo samego kolory H80, albo z małą ilością H94 dla rozjaśnienia koloru.

 

Może napisz do czego Ci jest taki kolor potrzebny, to nam będzie łatwiej pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model na zdjęciu jest mojego autorstwa składany dobre pięć lat temu, pod okiem "nauczyciela". Należałem wtedy do młodzieżowego klubu modelarskiego i w sumie wtedy wogole nie orientowałem się w modelarstwie więc wszelkie farby dobierane były przez owego nauczyciela modelarstwa.

Niestety klub po kilku miesiącach się rozpadł z powodów finansowych i tym samym moja przygoda modelarska się zakończyła.

 

Obecnie postanowiłem powrócić do modelarstwa. Zdjęcie przedstawia Mustanga p-51b. Niestety wszelka dokumentacja tego modelu nie zachowała się. Pytam o ten kolor gdyż (może robię błąd modelarski jeśli tak to mnie poinstruujcie) farba H 226 według mnie jest dosyć ciemna jak na wnętrze kabiny. A kolor zieleni przedstawiony na obrazku wydaje się być bardziej przyjemny i pozwala uwydatnić szczegóły wnętrza. Nadmieniam że kolorem tym pomalowałem kiedyś także wnętrze kabiny Thunderbolta p-47. Kolor ten chciałbym użyć do wnętrz Curtisa P-40b. Pamiętam że kolor ten nakładałem taki jak fabryka zrobiła, na pewno nie była to mieszanka kolorów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Humbrol 80 to jest Pale Yellow... Koloru o takiej nazwie Humbroll nie ma... Występuje Pactra pod taka nazwą o numerze A50. W tabelach znalazłem odpowiednik Humbrola pod nazwą Grass Green- H 80. Pewien kolega modelarz twierdzi zas że odcień ze zdjęcia to Humbroll 131- Mid Green. Prosze o dalsza pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.